رولا غنی مسلمان شده و از قوم پشتون است
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۸    ۱۳۹۷/۳/۶ کد خبر: 151446 منبع: پرینت

فهم دنیا از افغانستان و شهروندان آن همین است که در سخنان بی بی گل (رولا غنی) بازتاب یافته است.
وقتی رولا غنی در پر بیننده‌ترین برنامه تلویزیونی خودش را به لحاظ قومی متعلق به پشتون یا افغان می‌خواند، به این معنا نیست که او واقعیت تباری خودش را نمی داند و این حرف را از روی ندانستن گفته است، بلکه در واقع این است که او مردم افغانستان بدوی، ساده و قرون وسطایی تصور کرده است، مردمی که هر چه بگویی قبول می کنند. فهم مسلط جهان از افغانستان و شهروندان آن همین است.

برای جهانیان افغانستان همان کشتزار های کوکنار هلنمد و ارزگان است با مردمانِ که در یک ماه هم به سر و صورت خود آب نمی ریزند و زیر ریش شان کاروان از اشپش ها خانه کرده است. برای جهان، افغانستان کشوری است که شهروندان آن ماشین های جاده سازی را انتحار میکنند تا جاده های اسفالت شده به درون روستای شان کشیده نشود. برای جهانیان افغانستان کشور ملا عمر ها، ملا راکتی ها، ملا تره خیل هاست؛ و این یک واقعیت مسلم است.

حتی همین های که روزگار پای شان به کشورهای بیرونی کشیده شده است، و با رولاهای زیاد ازدواج کرده اند، افغانستان را به جهان همین گونه معرفی کرده اند. گفته اند افغانستان یک کشور بسیار بدوی است، هنوز مردمان آن شیر شتر می خورند و با شترها شان سرگردان کوه و بیابان اند، و از دنیا و تحولات آن هیچ نمی دانند.

می خواهم بپرسم، فرض بگیرید، در این همه سال اشنایی رولا با اشرف غنی، او از افغانستان و شهروندان آن چه تصویری برای رولاغنی داده است. اگر از خانواده اش حکایت کرده باشد، چه حکایت می‌تواند باشد. اگر قصه پدر و پدرکلانش را کرده باشد، چه قصه و روایت می‌تواند باشد، به غیر از قطار شترها و آوارگی کوه و بیابان. برای همین است که افغانستان برای جهانیان که نمی دانند، سرزمین شتر چران های سرگردان است که بوی از تمدن و تحول به مشام شان نرسیده است.

کیومرث آذریان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رولا غنی
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   Arianfar
همان گونه که در گذشته بارها به باند مافیایی اشرف غنی، اتمر، استانکزی و اکلیل به خاطر مخاطرات مدهش و پیامدهای سهمگین دامن زدن به تنش های تباری و فرقه یی هشدار داده بودم، بار دیگر آژیرهای خطر را به صدا در می آورم و این بار جدی تر از گذشته هشدار می دهم که تا دیر نشده دست از فتنه انگیزی و درنگاندن به دهل قوم پرستی افراطی بردارند. زیرا فردا دیگر دیر خواهد بود و چنان آتشی برافروخته خواهد شد که تر و خشک را خواهد سوختاند.

>>>   كيومرث جان ، انتحار به معني خودكُشي است و نميتوان گفت كه " ماشين هاي جاده سازي را انتحار ميكنند " !!! به جاي ان ميتواني بگويي ماشين هاي جاده سازي را منفجر ميكنند ... يا ماشين هاي جاده سازي را منهدم ميكنند ... يا انرا تخريب ميكنند.

>>>   Dehganpoor
برگشت از یک دین به دین دیگری یک امر عادی و حق انسانی هر انسان است که برای من هیچ جای سوال نیست بشرط آنکه صادقانه باشد نه بخاطر فریب دادن مردم ولی اینکه یک لبنانی پشتون ( افغان) می شود خیلی پرسش برانگیز است .
شوهرش هم یک وقتی گفته بود که اگر قرارباشد دینی را انتخاب کنم او دین مسیحیت است ولی می بینیم که یک تسبیح یک متره دارد و سالی چند مرتبه از کیسه مردم حج میرود .
جای تعجب نیست زیرا اینجا افغانستان است ، یک کشور استثنایی و یک سرزمینی که هرکس می تواند با انگیختن احساسات دینی - مذهبی و غیرت افغانی مردم بالای مردم این کشور و این سرزمین ، تاوقتی که خواسته باشد یا کشته شود ، به آسانی حکومت کند .

>>>   Afghanistan.
هفتم جوزا است
روز ايكه فاشيست هاي قبيله بالاي جوانان عدالت خواه شهر شبرغان اتش گشودند
و تعدادي از جوانان غيور را در ان شهر شهيد ساختن
و قاتل اين جوانان جمعه خان همدرد والي اسبق عضو اشد حزب اسلامي حكمتيار مي باشد
اگر چي سياست هاي روز در افغانستان دوست و دشمن دائمي ندارد
اما قاتلين شهيدان ما قابل بخشش نيست
و اين قاتل جاني در روز روشن بالاي عدالت خواهان جوان و بي تفنگ ما امر فير را داد
اميد وإرم روزي به پنجه قانون سپرده خواهند شد

>>>   من مصاحبه ای رولا خانم را گوش کردم او بازیرکی تام فرمود دین ما اسلام است ونه گفت دین من اسلام است با این بیان میخواهد سی ملیون انسان افغان رافریب دهد وباز گفت قوم ما پشتون است نه گفت قوم من پشتون است با این اظهار برادران پشتون مارا فریبرداده ودراینده خودرا به ریاست جمهوری کاندید وبرنده ای رای هم میشود یعنی اورا می اورند نه او ونه شوهرش افغان نیستند رولا در اصل لبنانی ومارونی مسیحی بود که بعد ها به حزب کمونیست لبنان گرایش کرد واشرف غنی هم یک امریکای ودارای تابعیت دوگانه بوده بیشتر به امریکا خاضع وتابع است تا افغانستان کنون که این مهره فرسوده شده وازکار افتیده میخواهند رولا خانم را بجایش بنشانند اوکه به فارسی خوب بلد است فرق ما ومن را هم خوب میداند عمدا کلمه ای ما {افغانها}مسلمان هستند امید واریم فریب این تزویر هارا نخورید
لالی از ننگرهار

>>>   این حرف های رولا غنی خانم اشرف غنی احمدزی از دید قانونی ان کاملن نادرست مانند شوهرش عوا فریبان و غیر قابل قبول مردم ماست
۱- رولا غنی که تا حال در هیچ محکمه ویا مسجد ومدرسه ویا محضر عام اظهار نکرده که من مسلمان هستم و کلمه شهادتین را بزبانجاری نکرده است چگونه ادعای اسلام بودن را میکند علاوتن در جریان سفر اش در امریکا در مصاحبه اش ریح گفته بود کهمن عیسویمذهب هستم حتی شوهر خود را علاقمند به دین عیسویت کرده بود
۲- گیرم که تابیعت افغانستان را هم گرفته باشد قومش پشتون شده نمیتواند این حرفش کاملن غلط غیر منطقی و عقلی جز عوام فریبان چیزی دیگر بوده نمیتواند .

>>>   ای رولا غنی ای مسلمان ای دروغگو گفتی از قوم پشتون هستی
دروغ گو اگر پشتون هستی چرا زبان پشتو بلد نیستی
جاغوری

>>>   این همه بدبختی ومصیبت نتیجه جهاد دین فروشان،وطن فروشان،ناموس فروشان( اشرار بی فرهنگ) است.ببنید و تماشا کنید که حال و روز مردم و کشور را به کدام حالت رساندن..

>>>   ومکروا ومکرالله والله خیرالماکرین
هرقدر نیرنگ کفار ومعاندین دین وکشور زور باشدلطف خداوند شامل حال ماخواهد شد بشرط این که ما به خدا پناه ببریم از شر شیاطین جنی وانسی
در طول کمپاین انتخاباتی عبدالله یک بار هم نگفت غنی شایستگی ریاست ارگ را بخاطر زن مسیحیش ندارد چون برایش گفته شده بود که به این مسله تماس نگیرد از همان زمان معلوم بود که این هردو با تفاهم به دستور خارجی ها امده اند وبعد ازان نیز تا امروز یک بار هم به این موضوع تماس نگرفته چون برایش اجازه نیست این موضوع را مطرح نماید ولی صد افرین به زلمی رسول وقتی از او پرسیدند ایا رولا مسلمان است یا مسیحی در جواب گفت او مسیحی است حتی اشرف غنی هم مسلمان نیست
این جنگ تازه ایست که کفار به راه انداخته میخواهند پس از غنی رولا را رویکار نمایند وبرای برادران پشتون ماهم که گفت قوم ما پشتون است!!! کافی است دیگر هرچه باشدولی پشتون باشد کاقی است انها حاضر شدند امریکا وانگلیس و۴۶ کشور دنیا را بالای ناموس وطن ومام میهن بیاورند ولی حاضر نبودند یک هم وطن وبرادر مسلمان شان که ربانی بود در افغانستان خدمت گذار باشد حالا هم تمام دنیای بیرون را در حکومت شریک میسازند ولی اقوام باهم برادر افغان را از صحنه بیرون می نمایند اینها که در کابینه اند هریک نماینده ای خاص یکی از کشور های خارجی اند ولی نمیخواهند برادران افغان شان در پهلوی شان باشد وقتی خود این جفا را روا میدارند باز چگونه توفع دارند که دیگران قبول نمایند که افغان هستند؟ رولا غنی مسیحی مارونی وچپی لبنان را در ارگ به حیث خانم اول مملکت فبول کرده اند ولی جنرال دوستم که به تعبیر خودشان افغان است وانها را به قدرت رسانیده از صحنه دور میسازند وباز رولا خانم نگفت من مسلمان هستم گفت دین مااسلام است !!! وقوم ما پشتون باگرفتن تذکره وخانم یک افغان امریکای شدن نژاد انسان تغییر نمیخورد زیرا پشتون کسیست که پدر ومادرش ویا حد اقل پدرش پشتون باشددر حالی که او عرب است وباز متدین به دین عیسای مسیح میخواهد با این اظهارات مکارانه خودرا مسلمان وپشتون جلوه دهد مگر بالای کسانی که عقل وخرد خودرا از دست داده باشند این تزویر ها کار گر می افتد
پاچا خان زدران

>>>   کاش هزاره میبود باز تاج سر امریکایا و اسراییل میشد

>>>   اوغان خو شاخ دم ندارد. نشنیده اید که برای اوغان زن در جمع انسان نمی آید، بناعن قومیت اصلی و دین اصلی رولا غنی اصلن مهم نیست چون زن اوغان شده است.
بیجا خو نگفته اند که اوغان که چه؟ نبود اوغان نیست.

>>>   رولا غنی به قوم پشتون نی بلکه تابیعت این کشوررادارد هرفرد که تابیعت افغانستان را داشته باشد طبق احکام قانون اساسی افغان گفته میشود نوسینده مقاله که ازنظریه شان معلوم میشود خیلی متعصب است که تنها رهبران پشتون را درمقاله نام برده ولی ازجنایت کاران خودشان مسعود دزد وچیاول گر وسایری پنچر مینان ودمبوره چیان که مال بیت المال را به نام غنیمت به دمبوره چیان توزیع میکردند تذ کرنداده به این چتیات تان چیزی بدست نمی اید شمانی قوم دارید نی نصب نی سیال دارید نی شریک فقد ندافی کارشمااست.

>>>   من مصاحبه او را شنیدم.
زمانی که ژورنالست در مورد دین و ملیت او پر سید، او در جواب گفت:
من در یک خانواده مسیحی در لبنان به دنیا آمدم، حالا در تذکره ام نوشته شده است که ملیت من پشتون و دین من اسلام است.
خی به نظر شما چه باید مینوشتم؟
مقصد اش ازین سوال این است که او تحت فشار شوهر اش یعنی اشرف غنی، در تذکره خویش ملیت خویش را پشتون و دین خود را اسلام نوشته است.
شما میدانید که جامعه افغانستان یک جامعه کاملآ مذهبی و مرد سالاری است. هرچند در تاریخ افغانستان چندین مرتبه از دوره امان الله خان گرفته، تا دوره صدارت داود خان ، تا بعد از انقلاب ثور، فعالیت هایی غرض پیشرفت زنان در جامعه و سهم آنها در آبادی کشور صورت گرفت، اما با مخالفت سرسخت متعصبانه جامعه مذهبی و مرد سالاری افغانستان مواجه شد.
رولا غنی هیچ زمانی نه آرزوی تشکیل دفتر بانوی اول را داشت و نه هم در فکر کمک به طبقه زنان محروم افغانستان بود. زیرا او میدانست که در افغانستان امکانات کم برای این کار موجود است.
اما همین ژورنالستان بودند که با تبصره های گوناگون شان که چرا بانوی اول در قسمت حقوق زنان افغانستان فعالیت نمی کند، او را وادار ساختند که دست به چنین کاری بزند.
همین حالا اگر او خانمی را از زیر لت و کوپ و شکنجه شوهرش نجات دهد و او را به یک خانه امن بیاورد و در خانه امن مورد تجاوز صورت بگیرد و یا به بیراهه کشانده شود و مردم و ژورنالستان شاهد این صحنه باشند، چه خواهند نوشت؟
معلومدار خواهند نوشت که رولا غنی طلاق یک خانم افغان را از شوهرش گرفت و او را به روسپی خانه تحویل داد.
و یا اگر در مورد حادثه فرخنده مداخله میکرد. معلومدار مردم میگفتند که رولا غنی مسیحی از فرخنده کافر حمایت کرد.
اینها همه دلایلی هستند که به گفته خود وی باعث میشود که دست باز در امور اجرایوی حقوق زنان نداشته باشد و خودش نیز هیچ زمانی نخواسته است که دست به تشکیل چنین دفتری بزند.
حتی او خواهان آن است که هرچه زودتر دوره ریاست جمهوری شوهرش خلاص شود و دوباره نزد اولاد های خود به امریکا برود.
او در فکر آن بود که در امریکا اولاد هایش عروسی میکنند و او صاحب نواسه ها میشود و یکجا با اولاد ها و نواسه های خود یک زندگی فامیلی بی جنجال را سپری میکند، اما در اثر کله شخی شوهرش و آمدن اشرف غنی به افغانستان، تمام آرزوهایش به خاک یک سان شد.
همین حالا او طرفدار کاندید شدن دور دوم شوهرش نیست و خود رولا غنی میگوید من پیر شده ام و روز بروز توان جسمی ام کم میشود و من میخواهم با اولاد های خود باشم تا روحآ خود را آرام احساس کنم.

>>>   یهودی لبنانی

>>>   ملکه اصلا شکایت دارد میگوید من لبنانی ومسیحی بودم اما حالا درتذکره ام نوشته اند مسلمان وپشتون !

>>>   هویت ملی تا هویت قومی فرق دارند، و به گفته خودت در بالا اگر رولا غنی حال دارنده هویت ملی کشور شده، پس افغان شده نه پشتون، چون بصورت تخنیکی تا بخیر تغیر کند افغان نام رسمی ملی شهروندان کشور ما است نه پشتون که رسمن نام یک قومیت است۰
دوستان من به این اوغان های قبیلوی حیرت میمانم که تا چه حد غول و بیخرد هستند که بگوش میشنوند ولی نمیدانند که این زن شیاد خود واضع میگوید که قومیت من پشتون است۰ حال باید از این زن مکار پرسید که قومیت تو چگونه یک شبه تغییر کرد، از کدام راه، از راه پس یا از راه پیش؟؟؟

>>>   امکان دارد مسلمان شود و هیچ اشکال قانونی، منطقی و عقلانی ندارد اما پشتون شدن و استحاله از عرب به پشتون ممکن نیست. شعور مردم را به باد مسخره نگیرد

>>>   خداكند كه راستي مسلمان شده باشد، مگر من شك دارم كه شايد غني تا حال سنت نشده باشد.

>>>   مگر رولا خانم مریض است که دین خودش را رها کند.به دین شما ها بپیوندد.خانم رولا چند سال که وارد افغانستان شده از نزدیک همه چیز ها را مشاهده نمود.فهمید که چقدر انسان های جاهل.ازخود راضی.200 سال عقب تر از دیگر کشور ها وبا آن زبان ها و لهجه که ما ها داریم.درحقیقت زبان ها و لهجه های ما بدرد خود ما ميخورهد.نی دیگران نیاز هم ندارند.که یاد بگیرند یا به آن بپيوندن

>>>   او یک مسیحی لبنانی است و فرزندانش را نیز به دین مسیحیت دعوت و تشویق و ترغیب نموده و اکنون فرزندانش همه گی مسیحی هستند او و فرزندانش حق دارند برای خودشان انتخاب مذهب کنند ولی حق ندارند زنان مسلمان افغانستان را به مسیحیت دعوت کنند و هنچنین از ساده زیستی و ساده اندیشی مردم افغانستان برای خودشان برج و باروتی بسازند متاسفانه افغانستان بی درب و پیکر است این روزها یک آدمهاییکه تا ده یا دوازده سال پیش در افغانستان هیچ گونه وجود خارجی نداشت امروز در همه امور افغانستان دخالت ناروا و نا سالم میکند از دین زدایی مردم افغانستان تا دخالت های تفرقه افگنانه بین اقوام مختلف افغانستان که برای همه اقوام آزاده اندیش و آزاد منش افغانستان قابل احترام است این اقوام ، اما خوب چی میشه کرد وقتیکه آنهاییکه خودرا شهروند و قوم برتر میدانند همیشه به این گونه جریانهاییکه به خیانت و بربادی افغانستان تمام میشود خدمات و آدرس میدهند و یا بعبارتی نقش همان دسته ای تبر را بازی میکنند که به ریشه این ملت و مملکت میزنند

>>>   آقای غنی از ترس رولا خانم همیشه فارسی صحبت می کند.بعد انتظار دارید که رولا خانم.زبان پشتو یاد بگيرهد.زبان های ما چه بدرد رولا خانم ميخورهد.خصوصا زبان پشتو.فقط درداخل افغانستان کاربرد دارد یک کم و بیش در پاکستان.زبان فارسی کاربرد اش بیشتر است تمام اقوام ها درکشور مامشکلات شان را بازبان فارسی حل وفصل میکنند مثلا برادر های ازبک ما میخواهند با برادر،پشتون ما باهم صحبت بکنند همین زبان فارسی است.
( حبیب الله يوسفزي)

>>>   میکروب ها و حجرات سرطانی خبیث میتوانند استحاله کنند و تغیر شکل بدهند تا دوا و تداوی ها بالایشان تاثیر نکنند و به زندگی شوم شان ادامه بدهند، در سیانس به آن میوتیشن میگویند۰ حال زن غنی کوچی هم استحاله کرده و از یهودی بودن به پشتون بودن میوتیشن کرده است۰

>>>   اگر رولا غنی مسلمان است یا عیسوی اگر پشتون یا عرب لبنانی است چه فرقی به حال ملیون ها زن آواره و در بدر این کشور خواهد کرد ، من قصد دفاع از اورا ندارم و نه کدام پیوند ی با این حاکمیت فاسد دارم.اما موضع گیر حد اقل سالم وی برای حل حد اقل مشکلات زنان و یا بازتاب ساختن آن
تا حدی ممد برای زنان است ، گذشته از آن آقایان دانشمند اگر اینقدر از گفتار این زن عصبی هستید دست و آستین بر زنید و تمام گند گی ها و ظلم و تعدی و خشونت و سنگسار زنان را در قرن بیست و یکم متوقف سازید. اینکه رولا به کدام زبان حرف میزند شما را چه نوشا در .....
اسلام و عیسویت دو روی یک سکه اند حالا اگر او مسلمان است یا عیسوی چه فرقی می‌کند ،انسان است. اگر رولا بتواند که حد اقل اشک یک زن بیوه را پاک کند ، برای شما چه مشکلی است ، امروز رسانه ها عام و سراسری است ،ده ها ویدیو در یوتیوب از تاریخ و تمدن کهن افغانستان موجود است و این کلیپ ها توسط همین خارجی ها تهیه شده ، جهان افغانستان را آنچه دوست ما مدعی شده گویا مردم شتر چران و رمه چران استند بدینگونه نمیشناسد بلکه مردم افغانستان را مستعد و پرکار ، خاک انرا پر از زر وهوای انرا گوارا میدانند و اینها هم میدانند که افغانستان قربانی توطیه های امپریالیسم بین المللی شده و جهان متمدن با افراد چیز فهم آن با مردم ما همدردی دارند
اما ما کسانی هستیم که در گردن زدن یکدگر و بربادی طرف مقابل تلاش می‌کنیم تا خود ما به یک جا برسیم ، شب و روز ما در رد یا تایید پشتون و تاجیک و هزاره سپری شده است در حالیکه یک طفل خرد سال ما امیداند که تمام زمام امور ما بدست لالای ما امریکا است اگر زور میزنید با امریکا بزنید « زور ما به خر نمیرسد لگد به پا لان خر میزنیم»»»»»
حنظله»»»»»»»

>>>   اوغان خو شاخ دم ندارد. نشنیده اید که برای اوغان زن در جمع انسان نمی آید، بناعن قومیت اصلی و دین اصلی رولا غنی اصلن مهم نیست چون زن اوغان شده است.
بیجا خو نگفته اند که اوغان که چه؟ نبود اوغان نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است