سیمینار ادبی هموطنان در در لیورپول انگلستان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۷/۳/۸ کد خبر: 151526 منبع: پرینت

دانشگاه لیورپول انگلستان سیمیناری را تحت رهبری دوشیزه لیدا (امیری) افغانستانی تبار متولد جرمنی استاد دانشگاه مذکور ، پیرامون مهاجرت ، هنر وادبیات ، فیلم و اطلاعات جمعی را درشهر لیورپول راه اندازی نمود که موضوعاتی را چون پناهندگی و تاثیر جنبه های مختلف تولید فرهنگی و پذیرش فرهنگی با پیامد های سیاسی و اجتماعی پناهجویانی را که در اروپا مستقر هستند را در برداشت ، که مرام آن همانا باز کردن راه های جدید تفکر درمورد پناهنده وداستان های ناشنیده از مهاجران را احتوا می نمود.

در این سیمینار یکروزه استادان دانشگاه های لیورپول ، گلاسگو ، آکسفورد واندرو با نویسندگان، ژورنالستان و فعالان اکادمی حضور داشتند و هر کدام باالنوبه مقالات و پرزنتشن های مختلفی را درزمینه ارایه نمودند.

من هم که بنا به دعوت دانشگاه مذکور در این سیمینار اشتراک نمودم پرزنتشنی را تحت عنوان ( A Short view on Afghan Art & Literature in Diaspora) نظری کوتاه در مورد فعالیت های ادبی و هنری افغانستانی های برون مرز را با سلاید شو ها های ویدویی و تصویری ارایه نمودم که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

همچنان باید علاوه نمود که در ختم در مورد رسانه های برون مرزی افغانستان از سال 1358 و کتابی را تحت عنوان رسانه های برون مرزی که آماده نشر است معلومات داده شد.

محترم عتیق (رحیمی) فیلم ساز و رمان نویس مشهور افغانستانی فرانسه هم داستانی را در مورد مهاجرت به زبان فرانسوی بیان داشت که همزمان توسط لیدا امیری به انگلیسی ترجمه شد. در ختم داستان ، آقای رحیمی به سوالات زیادی پاسخ داد که این سوال جواب ها هم برای همه نهایت ارزنده و دلچسپ بود.

پروفیسور ولی احمدی استاد دانشگاه کالیفرنیا و نویسندهء کتاب های ادبیات معاصر و فارسی مدرن می باشد هم رهبری پنل های مباحثه و گفنگو را با لیدا (امیری) عهده دار بودند. چند قطعه تصویررا که امروز از خانم امیری دریافت نمودم با اجندای پروگرام‌ در این صفحه با دوستان شریک ساخته شد.

نصرالدین سلجوقی


سیمینار ادبی هموطنان در در لیورپول انگلستان

سیمینار ادبی هموطنان در در لیورپول انگلستان

سیمینار ادبی هموطنان در در لیورپول انگلستان

سیمینار ادبی هموطنان در در لیورپول انگلستان

سیمینار ادبی هموطنان در در لیورپول انگلستان

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیمینار هموطنان
در لیورپول انگلستان
نظرات بینندگان:

>>>   می بالم و شکر میکنم که هموطنان عزیزم در مهاجرت به استادی و دانش و
فرهنگ عالی آراسته شده اند متعالی باد
م.ش.فروغ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است