همیشه از زیر پلو ملی برآمده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۶    ۱۳۹۷/۳/۸ کد خبر: 151530 منبع: پرینت

اگر ادعای توزیع تذکره های تقلبی صحت داشته باشد اوج بحران بی اعتمادی مردم رادر پروسه انتخابات سبب خواهد گردید.

طوریکه می دانید اعتماد پدیده نیست که آنی در یک جامعه بوجود آید بلکه مدت ها زمان ضرورت است تامردم با رویت مصادیق اعتماد از طرف دولت ودولتمردان و کمیسیون انتخابات و سیاسیون مدعی رهبری کشور مجددا بتوانند به آنها و به پروسه انتخابات شان اعتماد کنند و گوهر گم شده خویش را دوباره بدست آورند؟ مگر از بین رفتن و یا از بین بردن اعتماد در یک جامعه به آسانی با حرکات مخرب و نا معقول بخصوص در کشوری چون کشور ما بسادگی می توانداز بین برده شود و مردم را بسوی بحران بی اعتمادی بیشتری سوق دهد.

چنانچه در گذشته اعتماد مردم ما چندین بار و چندین مرتبه از طرف به اصطلاح مسوولین انتخابات گذشته شکستانده شده است که حالا ما اثرات مخرب آن را بچشم سر مشاهده می کنیم که عدم رغبت مردم در ثبت نام شان در کمیسیون انتخابات برای رای دهی نمونه روشنی آن است که مشاهده می کنیم و می بینیم که مردم رغبت چندانی در ثبت نام های خود جهت رای دهی از خود نشان نمی دهند و می بینیم که بسیار مشکل است تا مردم مجددا اعتمادخود را به کمیسیون انتخابات و پروسه آن حاصل کنند و اعتماد از دست رفته خود را مجددا بدست آورند. مگر با گذشت و مرور زمان و کسب رضایت و اعتماد سازی صادقانه و مجدد از طرف مسوولین دولتی و کمیسیون انتخاباتی.

وقتیکه در انتخابات های گذشته بمراتب تقلب کاری و نیرنگ بازی ها بصورت مکرر صورت گرفته و متقلبین بجای اینکه بجرم (خیانت ملی) محاکمه می شدند که نشدند بلکه در عوض مکافات هم شدند. لذا واضح است که مردم اعتماد خود را نسبت به انتخابات جدید و برگزار کننده های آن از دست دادند و دیگر به مشکل به ندای شان ولو برحق هم باشد بتوانند لبیک بگویند.

اگرچنانچه قضیه توزیع تذکره های تقلبی در خانه های زورمندان و وابستگان دولتی و حکومتی که مجددا از طرف رسانه ها مطرح گردیده صحت داشته باشد به علت بی اعتمادی های مکرر در گذشته ها و شکستاندن اعتماد مردم بمراتب دیگر مردم بسیار بمشکل می توانند که به پروسه انتخابات که یک پروسه ملی هم است مجددا اعتماد کنند و به سر صندوق های رای دهی حاضر شوند.

متاسفانه بی اعتمادی های گذشته سبب گردیده که مردم به آسانی کمتر می توانند به کسی و یا جریانی اعتماد کنند زیرا به تعبیر عامیانه همیشه در گذشته ها
از (زیر پلو ملی برآمده است)

والسلام
سید محمد خیر خواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
خیرخواه
نظرات بینندگان:

>>>   محمد اسلم سلیم
هویت یعنی همه داشته های معنوی وافتخارات تاریخی !
من افغان ، نیستم!
امروز مردم سلحشور و جوانان آگاه پروان وبامیان !
مردم و به خصوص جوانان آگاه از تاریخ وفرهنگ در استانهای پنجشیر ، کاپیسا ، پروان ، بدخشان ، بلخ ، بامیان ، تخار درفش آزادی و آزادگی را برافرشتند و به زورگویی و قلدری گروه فاشیستی ارگ که در رکاب بیگانگان آمده اند ومی خواهند هویت تاریخی و فرهنگی مردم ما را مسخ کنند ، نه گفتند ، فاشیست های ارگ باید بدانید که این آغازین جرقه هاست تا دیرنشده آدم شوید در غیر آن طوفان آتش در راه است و در شعله های این طوفان آتش فاشیزم و همه مزدوران خواهد سوخت این سرزمین واین مردم با همان هویت تاریخی وفرهنگی شان و با نام پرافتخار خراسان است که باقی می ماند.
من نه افغانم و نه افغانستانی ،
تبارمن تاجیک ، زبانم فارسی و سرزمینم خراسان است ،
ملتم تاجیک و هویت من خراسانی است،
دربرابر تمامیت خواهان و برتری جویان مبارزه بی امان برای برگشت به نام خراسان وهویت خراسانی است ، این جغرافیا باید به نام اصلی اش خراسان برگردد راه دیگری وجود ندارد.

>>>   از مردم غريب پلو شان گوشت ندارد، مجبور كه از ملي استفاده نمايند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است