شهرک حزب اسلامی در غرب کابل ساخته می شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۷/۳/۹ کد خبر: 151544 منبع: پرینت

واکذاری زمین های دولتی در غرب کابل به حزب اسلامی باعث نگرانی مردم ساکن در این ساحه شده است.
آنان می گویند که دولت سعی دارد با استقرار پشتون ها در مناطق تحت کنترول هزاره ها در کابل، باعث درگیری میان این دوقوم شود.

در همین حال دولت مصمم است تا چند هزار جریب زمین در غرب کابل را به حزب اسلامی حکمتیار توزیع کند.
سخنگوی وزارت شهرسازی و مسکن در اینباره به رسانه ها گفت: به احتمال بسیار در دامنه کوه قوریغ در غرب کابل شهرکی برای حزب اسلامی ساخته می شود.

زمین‌هایی که قرار است به حزب اسلامی حکمتیار واگذار شود در کوه قوریغ، اطراف دشت برچی منطقه شیعه‌نشین در غرب شهر کابل قرار دارد.
برخی از کارشناسان بر این باورند که فرمان اخیر اشرف غنی برای توزیع زمین به مهاجرین و بازماندگان نیروهای امنیتی تنها پوششی برای توزیع زمین به حزب اسلامی است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب اسلامی
هزاره
غرب کابل
نظرات بینندگان:

>>>   حق شان است شما که تمام کابل را چور کردین از پنچشیری ها گرفته تا هزاره ها ساحه برچی شهرک حاجی نبی چور نیست حال که نوبت حزب رسیده است کوه تان گرفته است ایا جزب اسلامی از این خاک نیست که چور کند تمام تان چور کردین وخاین استین همگی تان ....

>>>   اگر برداران مسعود زمین های شمالی را به زور میگیرند اگر خلیلی و دارو دسته اش زمین های تپه قروخ را میگیرند اگر سیاف و قومندان های شمالی و پسران ربانی دند شمالی را میگیرند اگر قومندان شمالی به نام های مارشال و احمد شاه مسعود زمین های دولتی را غصب کرده اند اگر در ولایات سایر قومندان ها زمین های دولتی راا میگیرند پس حق این اقا هم است
شغنانی
کابل

>>>   این سیاست غنی بسیار خطر ناک است در کجای دنیا دیده اید که اعضای یک حزب باید شهرک داشته باشند و در یک محل زندگی کنند. اشرف غنی می خواهد در اینجاپایگاه نظامی حزب اسلامی حکتیار را تأسیس کند تا شیعیان غرب کابل را در قبضه خود داشته باشد.

>>>   به همه احزاب ثبت شده و رسمی باید زمین برای شهرک داده شود.
در غیر آن تظاهرات ملیونی به راه انداخته شود.

>>>   اهالی غرب کابل ! تاجیک ها و هزاره ها (بیشتر هزاره های مقیم برچی ) با خبر باشید که استقرار اوغانها آنهم از نوع و مدل حکمتیاری آن در ساحات که همجوار منازل شما و زادگاه تان است ، خیلی خیلی در آینده برایتان مشکل آفرین خواهد بود. اگر قرار است شهرک مهاجرین در ساحات مربوط کوه قورغ احداث شود اصولا باید برای مهاجرین شما مردم احداث شود چون شما ها از حق شفعه برخوردار هستید .برای آنها در مناطق نزدیک به منطقه ملا صاحب تره خیل شهرک تاسیس شود تا در کنار همزبانان شان زندگی کنند و از جابجایی مهاجرین اوغان مردم منطقه هم دچار مشکل نمیشوند و از طرف دیگر صداقت ملا صاحب تره خیل در باور های دینی و قومی اش امتحان میشود. لذا اگر مجبور به مقاومت شوید باید مقاومت کنید و جلو تطبیق این سیاست های شر افروزانه را بگیرید در غیر آن در آینده ها نتایج غفلت تان را خواهید دید. آنوقت پشیمانی سودی ندارد.

>>>   قصاب کابل و نیروهای جنایتکار تحت امرش باید اعدام شوند. اینها قاتلان شصت هزار کابلی میباشد.

>>>   Akhizada
من حیرانم به این ملت که نام دولت شان اسلامی اما خانم رییس حکومت وحدت ملی نصرانی و باز هم لاف از اسلام میزنند و اسلامت و افغانیت میخواهند از همین انسان اتل ساختید. اگر مبنایی حکومت صهیونیستی همان مقصد تشکیل خانه یهودی ها بود، حق خود را حاصل نمودند و دولت نسبتا یهودی ایجاد نمودند. اما این ها بدتر از صهیونیست ها عمل میکنند. هزاران شرم باد بر شما قبلیه.

>>>   به جای اینکه افرادگلبدین به داراویخته شودبه انهاخانه ومقام میدهن وای برما

>>>   اگر اعتراض ها عادلانه باشد باید از چور شورای نظار از خانه های خودسر به سردمداری بابه جلندر ومسعودیان خائن وجنایتکا ر درپارک های ماستر پلان خیر خانه دامنه کوه هزاره های بغل کوتل خیرخانه وغیره یاد هانی شود.
بیدل پنجشیری.

>>>   بلی پشتون ها زن و‌مرد خون مشینه وقت میبینه غرب کابل پیشرفت ها چشم گیری کرده
حال کوشش میکنن که آنها را سرکوب کنن و یا کاری کنن که روزی خوش نداشته باشه تا اژدری و تعلیم و پیشرفت دور شود و در امتحان ۹۷ و ۹۸ نتیجه نگیره
پشتون ها هم بیچاره ها مجبور استن یک طرف عرب در بین پا هایشان فشار می‌دهد و از طرف دگه پنجابی ها لنگ بالا میکنه
حال پشتون هم روی خود را مثل سنگ پا درست کرده و هر گوی که خورده میتوانه میخوره مثل عبدالرحمان که اجداد شان بود گو خورده که تا حال پاک نمیشه از صفحه تاریخ
احمد از کابل

>>>   عمر راوی
فردا در تخار همایش بزرگی برای پاسداری از هویت برگزار می شود. باز صدای رسای داکتر پدرام است و سرود بلند آزادی. زیر صدها فشار رنگا رنگ، مردی استوار ایستاده است و عدالت را فریاد میکند. ایکاش در کنارش بایستیم و تنهایش نگذاریم. پدرام امروز یگانه سیاستمدار مطرح تاجیک است که در خط اول دفاع از نام و ننگ تاجیکان قرار دارد. عمرش دراز ، مبارزه اش پیروز باد.

>>>   Khalid
جالب است: امروز نماینده خاص امیر استشهادی نیز خود را برای انتخابات پارلمانی ثبت کرد تا انتحاری در کشور کاملا قانونی شود
در گوشه کابل استشهادی مصروف جنایت و درگوشه دیگر مصروف ثبت نام.....
همین جنایتکار بود که حملات خونین کابل و سوپر مارکیت حلال خوانده بود و انرا تائید نموده بود و امروز بالای همان ویرانه ها امده است تا خود را منحیث نماینده ثبت نام کند
این است سرنوشت ما که هر چه دزد، رهزن، خاین، بیوجدان، وابسته، جیر، معامله گر جاسوس ووووووووو است امروز حاکم بر سرنوتش ملت دردمند ما شده اند

>>>   مشکل نیست. سرای شمالی. برچی. شیرپور. از شما اینجا از حزب اسلامی. آخر اونها هم حق دارند در همین وطن تمام اش خو به نام 5 شیری شمالیوال و هزاره خو نیست.
بدخشانی

>>>   دشت برچی حق پدری هزاره نیست که کسی دیگرباید انجا نباشد افغانستان خاک همه افغانها است و میتواند در هر گوشه و کنار ان زنده گی نماید.

>>>   از خداوند آرزو دارم كه براي حزب اسلامي در جهنم هم يك شهر بزرگ آتشين بدهند تا شورباخوران شان ديگر از "حق "سخن نگويند. درين دنيا خو زور مردم پايمال شده به جنايتكاران بزرگ شان نميرسد.
حق را گروگان مردم و مردم را گروگان خويش ساخته اند.
اين دنيا به فرعون ها چي وفا كرد كه به گلبيدين و طرفدارانش بكند.
اگر بدانند ايشان از امتحان حق خيلي سرافگنده و ناكام اند. تاريخ گواست.

>>>   حزب اسلامي زورش را گرفتيد و حالا ديگه زده به در چشم سفيد و بيننگي.
گلبي دين خودخواه، حريص، بيشرم و بي ننگ...برايش قدرت و پول و شهرك و كشورك هم كافي نخواهد بود. اين ماند سگي هست كه فقط براي تجاوز به حق و كاو كاو آفريده شده تا بشر أفغانستاني را براي مقابله با آن بيازمايند.
با احترام

>>>   اینجا چورستان است و کشور دزدان.

>>>   باید مردم اجازه این کار را ندهند.

>>>   من يكي از طرفداران حكمتيار بودم در دوران جهاد ....زيرا جهاد وضربات كه حزب اسلامي در پيكر روس ونوكرانش زده فكر نكنم ديگر احزاب زده باشد ولي حيرانم كه همين حكمتيار تفسير قران در كمپ ببو وغيره كمبها وجاها درس ميداد بسيار يك انسان فهميده وفارغ تحصيل الازهر مصر بود وا اخواني هاي خيلي تند اسلامي حيران به اين هستم كه ناموس اين بي شرف ودختران در امريكا وسفارت بي حجاب وتصاويرش را چند وقت پيش در فيس بوك ديديد حالا برايم ثابت شده كه اين بي شرف خائن نوكر امريكا وپاكستان است هيچ شك ندارم
والسلام حاجي قيوم از مزار شريف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است