آلمان: دولت افغانستان قادر به انجام مسوولیت نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۳    ۱۳۹۷/۳/۱۳ کد خبر: 151667 منبع: پرینت

پس از انتقاد شدید اداره تفتیش آمریکا در امور افغانستان مبنی بر عدم توانای حکومت وحدت ملی و استراتژی جدید ترامپ در تامین امنیت شهروندان افغانستان ، اینبار وزارت خارجه آلمان گزارش را در مورد افغانستان به نشر رسانیده است که در بخش از آن آمده است ( دولت افغانستان قادر به محافظت از مردم نیست و از نفوذ محدودی بر زورمندان و فرماندهان محلی برخوردار است ).

از محتوای گزارش وزارت خارجه آلمان معلوم می گردد که دونر های خارجی با گذشت زمان از ماهیت اصلی حکومت وحدت ملی که فاقد پایه های مردمی و غرق در فساد مالی هستند پی می برند.

این نکته از این جهت حایز اهمیت است که حکومت وحدت ملی تا هنوز خود را در پیشگاه مردم افغانستان مسوول و حساب ده نمی دانند و هست و نیست خود را مدیون خارجی ها می دانند و سرازیر شدن کمک خارجی ها را هم مدیون هنر و چالبازی های خود دانسته و فکر می کنند که خارجی ها را برای دراز مدت فریب می دهند و کمک های آنها را می دزدند ، در کشور های عربی ، ترکیه و جاهای دیگر سرمایه گذاری می کنند.

اکنون که نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان ، اداره باز رسی آمریکا و بالاخره وزارت خارجه آلمان صدای خود را بر علیه ناتوانی حکومت وحدت ملی مبنی بر تامین امنیت و گسترش فساد که عامل عمده ناامنی است برداشته اند ، بر مردم افغانستان است که بصورت گسترده علیه فساد و فساد پیشگان در شبکه های اجتماعی بنویسند و دارای های آن ها را قبل از هفده سال و بعد از هفده سال برای مردم افشا نمایند.

اگر مردم به صورت گسترده دست به چنین اقدامی بزنند یقین داشته باشند که ثروت را برای غارتگران به زهر مار تبدیل می نمایند و خواب را از چشمان آن ها می پرانند و حیثیت اجتماعی آن ها را در یک سطح دزد و خاین به مردم و وطن تنزیل می دهند. پس چه بهتر که تمام هم وطنان چیز فهم قطع نظر از قوم و مذهب جنبش ضد فساد را ایجاد نمایند و با نوشته های خود عرصه را بر دزدان و غارتگران تنگ تر و رسواتر نمایند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   خارجیها مخصوصا المانیها باید بدانند که کمکهای مالی شما به جیب دزدها قاچاقبرها و فاشیستها میرود. احمدزی فاشیست همان چوچه هتلر است که شما المانیها و اروپاییها را قتل عام کردند.

>>>   اقای حسین علی!
هر روز یک مقاله به نشر رسانیده میخواهید پایه های حکومت نامشروع ووارداتی را مستحکم نماید وچنان وانمود سازید که درینجا خکومت است وانهم وحدت ملی!!! ولی کمی ضعیف وفاقد قدرت و...این حرفها را اگر امریکا والمان میزند در پشت پرده اهداف مشخص دارند انها چنان وانمود میسازند که ما در امور مملکت داری افغانستان دخالت نداریم اینها خود حکومت ساخته اند ووحدت ملی دارند اما کم کار وفاسد وضعیف در حالی که همه میدانند وشاهد اند که پس از انتخابات سر تا پا تقلبی واشخاص وارداتی که جان کیری انها را نصب نمود وحکومت ساخت حالا میخواهند ناکامی غلام های خودرا بدوش ملت بی اندازند اگر واقعا حسن هستی وباز پینود علی را به اسم خود داری وبه همان اسم خود معتقد میباشی برنامه های بیرونی هارا برما تکرار مکن واین غلام ها ومزدور های بیگانه را حکومت قلمداد نه ساز اگر وظیف داری ومانند همین حکومت تورا نیز موظف ساخته اند خود میدانی وگرنه این تلاش ها در تاریخ برایت باعث بدنامی وسیه کاری میگردد باخبر باش
حسین علی بامیانی

>>>   Anwary.
ریاست جمهوری رهبری وزارت انرژی و آب را ممنوع‌ الخروج کرد
اشرف غنی درحال جنگ با وزیرانرژی و آب
(ریس جمهور آنقدر کودن است ، که یک عضو کابینه وزیر برحال را ممنوع الخروج می کند ، بدون اینکه چنین حکمی از طرف دادستان افغانستان تآید شده باشد . کارشناسان میگویند ، اشرف غنی می خواهد آقای عثمانی را برکنار ویکی از دوستان خود را به این وزارت مقرر کند ، از جایکه او نمیتواند بدون دلیل او را برطرف نماید ، اشرف غنی می خواهد از فشار های بیشتر براقای عثمانی استفاده نموده ، تا او را به استعفا مجبور سازد )
وزارت انرژی و آب افغانستان می‌گوید ریاست جمهوری رهبری این وزارت را از سفر به خارج از کشور ممنوع کرده‌است آصف غفوری سخنگوی وزارت انرژی و آب روز سه شنبه «۰۸ جوزا ۱۳۹۷» به رادیو آزادی گفت، به تازه‌گی ارگ مکتوبی را به این وزارت فرستاده که در آن آمده تا زمانی‌که جدول کاری سه ساله بند مچلغو ولایت پکتیا تکمیل نشده ، وزیر آب و انرژی حق مسارف های خارجی را ندارد ، این در حالیست که وزیر آب و انرژی حق سفر به بعضی ولایات افغانستان را نیر ندارد . . هرچند ظاهراً این ممنوعیت ترتیب جدول کاری سه ساله بند مچغلو خوانده شده، اما ماجرای اصلی تا هنوز به رسانه‌ها درز نکرده‌است و نه تا حال کاپی این مکتوب افشا شده‌است . در اوایل هفته جاری مسئولین امنیتی میدان هوایی کابل به علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب اجازه سفر به ولایت بلخ را نیز ندادند که با واکنش گوناگون کاربران صفحات اجتماعی نیز روبه‌رو شد . پیش از آن همچنان آقای عثمانی به رسانه‌ها گفته بود که به وی اجازه شرکت در افتتاح پروژه تاپی در هرات داده نشده‌است . با این همه شماری از حقوقدانان می‌گویند، ممنوع‌الخروج قرار دادن مأمورین دولتی بدون حکم محکمه غیر قانونی است.
پشتیبانی از اقای عثمانی فقط توانایی در کارش و صداقت در عمل اش می باشد وبس

>>>   آقای حسن علی :
شما نوشته اید که مردم در رسانه ها باید (با نوشته های خود عرصه را بر دزدان و غارتگران تنگ تر و رسواتر نمایند) این سخنان شما برای کسانی است که صاحب وجدان باشد. آیا این کسانی که طی سالهای متمادی غارت گری ودزدی و اموال مردم را به زور گرفته باشد ویا بالای زنان ودختران مردم بی ناموسی کرده باشد ویا در سرانسانها میخ شش انچ کوبیده باشد ویا لین های برق خانه های مردم را کنده باشد ویا بام های خانه های مردم را لوچ کرده باشد.ویا ازموتر 302 در پیشروی پدر پسرش را پایین کرده باشد ویا بخاطر یک کیلو کلچه پسر 16 ساله را نشان گرفته باشد ویا در قریه ها بخاطر خوش گذرانی پسران نوجوان را نوبت از طرف شب نوبت کرده باشد .وجدان دارند ونوشته های مردم بالای شان چه تاثیر خواهد انداخت؟

>>>   المان چهار تا دزد را شما ها دستش را گرفته به چوکی حکومت رساندین و‌حال عریضه شکایت مینویسن
اپل مقصر در افغانستان اروپا و امریکا است که هیچ وقت صادق نبوده و نیست
اگر واقیعا دلسوز میبود بعد از ۲۰ سال افغانستان در جمع فاسدترین کشور های جهان نمیبود
اروپا و امریکا فقط مواد و معادن افغانستان را کار داره
تمایلی نداره که بداند ملت هر روز خون گریه میکنه
احمد از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است