برنامه های سفر داکتر عبدالله در بریتانیا اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۴    ۱۳۹۷/۳/۱۶ کد خبر: 151728 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجرایی در یک سفر سه روزه امروز (چهار شنبه، ۱۶ جوزای ۱۳۹۷) برای ملاقات با مقامات عالیرتبه بریتانیا و سخنرانی در مراکز پژوهشی و دانشگاهی این کشور وارد بریتانیا گردید.

رییس اجرایی کشور در جریان این سفر با خانم تریزا می نخست‌وزیر بریتانیا٬ شاهزاده چارلز ولیعهد بریتانیا٬ بوریس جانس وزیر امور خارجه بریتانیا٬ پینی‌لوپ ماری موردانت وزیر توسعه بین‌المللی بریتانیا٬ مارک لنکستر وزیر دولت در امور قوای مسلح بریتانیا٬ مارک سیدول مشاور امنیت ملی بریتانیا و تعدادی از مقامات ملکی و نظامی این کشور که در افغانستان ایفای وظیفه نموده‌اند، دیدار و گفتگو می‌کند.

عبدالله همچنان در مدت اقامت خود در اندیشکدۀ چتم‌هاوس و مرکز مطالعات دین٬ آشتی و صلح دانشگاه وینچستر بریتانیا٬ که قبلا از ایشان رسما دعوت نموده بودند٬ درباره‌ی قضایای مربوط به افغانستان سخنرانی می‌نماید.

رییس اجرایی در جریان سفر با رسانه‌های کشور میزبان و رسانه‌های بین‌المللی و تعدادی از هموطنان مقیم بریتانیا در باره وضعیت افغانستان و روابط بریتانیا و افغانستان نیز صحبت خواهد کرد.

تحکیم و گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور٬‌ سپاسگزاری و قدردانی از کمک‌های بریتانیا برای حکومت و مردم افغانستان٬‌ مبارزه با دهشت‌افگنی٬‌ افزایش کمک‌های نظامی و غیر نظامی بریتانیا برای افغانستان و تجهیز و آموزش قوای مسلح افغانستان٬‌ رفاه اقتصادی و کاهش فقر٬ کمک به عودت‌کنندگان و بیجاشدگان داخلی٬ اصلاحات و پیشرفت‌ها در حکومت وحدت ملی٬‌ تقویت حکومت‌داری خوب٬ مبارزه با فساد٬‌راه‌های تأمین امنیت و دست یافتن به صلح و روابط و نقش منطقه‌ای افغانستان محور اصلی بحث‌ها و مذاکرات این سفر را تشکیل می‌دهند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
بریتانیا
نظرات بینندگان:

>>>   آیا آقای عبدالله میتواند مقامات بریتانیایی را قناعت دهد که تحمیل و اجبار در قبولاندن هویت قوم افغان (پشتون )به سایر اقوام کشور که اشرف غنی قبیله گرا
آنرا هویت جبری عموم دانسته و بالای همه اقوام غیر افغان که پشتون نیستندبه عنف و زور میخواهد تحمیل کند ، چون این موضوع نفاق افگنی است که افغانستان را به بحران میکشاند و هفده ساله زحمات جامعه جهانی را هدر
میدهد .
حمیده مستور

>>>   وطندار بسیار پف کردی.به نظرم مثل ملاقات یک وزیر با یک کارمند اجیر درجه ۱۴ خواهد بود.

>>>   زنده باد رهبرم انشالله که خار چشم دشمنان است

>>>   مصطفی مستور را هم با خود برده یانه ؟؟

>>>   ملاقات نوکر و بادار اینقدر تبصره دورودراز کار ندارد.اینقدر زحمت کشیدی کاشکی یک فکاهی مینوشتی.

>>>   من که تاجیک ام با فرهنگ تمدنی و زبان فارسی شیرین و انساندوستانه اش تاجیک باقی میمانم .
ملت شدن همه اقوام در پوشش نام یک قوم حاکم در قدرت ( افغان ) ناممکن است .
هرگاه هموطنان پشتون یا افغان خواهان زندگی صلح آمیز با اقوام دیگر اند باید به عدالت اجتماعی و انتخاب نامی برای ملت که آیینه آن تجلی همه اقوام باشد باورمند گردند ، نه به گرایشات شونیستی و فاشیستی که حاکمان ایشان در قدرت دارند رو بیاورند .
همبستگی و وحدت ملی از عدالت اجتماعی و دموکراسی پدید میآید نه از خود محوری قومی در قدرت

>>>   Ahmad Parwani
پشت صحنه سقوط ولسوالی ها:
یک نمونه:
ولسوالی پرچمن ولایت فراه سقوط نکرده، بلکه داستان ازین قرار است که برادر سلام رحیمی نامزد پارلمان است، این ولسوالی هشتاد درصد تاجیک نشین است، سلام رحیمی بخاطر پیروزی برادرش قومندان امنیه و ولسوال این ولسوالی را تبدیل وقومندان امنیه قبلی را خانه نشین میسازد، مردم محل از قومندان امنیه و ولسوال قبلی حمایت می‌کنند وبه افراد سلام رحیمی اجازه نمیدهند که به ولسوالی داخل شود، سرانجام بین هردوطرف درگیری رخ می‌دهد، دولت اعلان می‌کند که ولسوالی پرچمن سقوط کرده است، درحقیقت ولسوالی به دست طالب نه، بلکه توسط محل و ولسوال وقومندان امنیه قبلی محافظت می‌شود.
دولت تصمیم دارد به بهانه طالب بالای این ولسوالی عملیات نظامی انجام دهد.
برادر سلام رحیمی توسط چرخبال های وزارت دفاع به یکی از روستا ها دیسانت می‌شود وعملن با استفاده از امکانات حکومتی تدابیر حمله بالای ولسوالی را گرفته اند، دو روز است که اسلحه ‌امکانات جنگی ازطریق چرخبال به برادر سلام رحیمی اکمال می‌شود.

>>>   حمیده مستور بفکرمن تا به فعلا خود را نشناختی . عبدالله از قندهار است .پس دیوانه نیست که مثله لسان را یا داوری کندو .....حمیده و امثالم است که این کار بی فایده را پیش می برند.

>>>   به سلامت روی و باز ایی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است