ناسزا به شیعیان، خوش‌خدمتی به امریکا و اسراییل
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۳۹۷/۳/۱۷ کد خبر: 151746 منبع: پرینت

عبداللطیف پدرام؛ نماینده بدخشان در مجلس، به سخنان اخیر گلبدین حکمتیار که او را متهم به کمونیست بودن کرده و گفته بود که او زیر عکس برهان‌الدین ربانی و احمدشاه مسعود سخنرانی می‌کند، به تندی پاسخ داده است.

به گزارش اسپوتنیک، لطیف پدرام نماینده مردم بدخشان در متنی که صفحات مجازی منسوب به او منتشر شده، گفته است:«جناب حکمتیار! سخنان نومیدانه، بی‌شرمانه و سراپا تهمت و بهتان ات را در چهارآسیاب شنیدم. خواستم بگویم زمانی که از ترس طالبان به جبل السراج فرار کردی، همان خراسانی ها بودند که ترا با وجود دشمنی های دیرینه ات نجات دادند و به تاجیکستان یکی از قلمروهای خراسان انتقال دادند و بعد برایت هواپیما دادند تا به ایران بروی و پناهنده شوی؟
این عضو ارشد مجلس نمایندگان در ادامه نوشته است:«همان ایران هم که ترا پناه داد مورد دشنام و سخنان ناسزای تو قرار گرفت. همه می دانند که آن دشنام ها که به ایران و هموطنان شیعه مذهب ما می‌دهی به خاطر خوش خدمتی به امریکا و اسراییل است نه به خاطر خدا و مردم.»

پدرام همچنین با انتقاد از مواضع گذشته گلبدین حکمتیار نوشته است:«گفتی تا امریکایی ها باشد به کابل نمی آیم؛ اما سوار بر هلیکوپتر ها و محافظین امریکایی به افغانستان داخل شدی، بعدش جلسات بدخشان و پنجشیر و تخار و بغلان را نگاه کن که 60 نفر بوده است یا هزاران آدم عدالت خواه؟»

به نوشته رهبر حزب کنگره ملی «اگر قرار باشد این مردم گریبان کسی را بگیرند و به دادگاه معرفی کنند، آن آدم تو (حکمتیار) هستی و صدها تن از شهریان کابل در روبروی خانه تو مظاهره کردند و خواهان به دادگاه کشاندن تو شدند. اگر دولت عادل می بود روز اول ترا به دادگاه معرفی می کرد. کسانی مثل خودت را که دستش به خون هزاران نفر آلوده است را به دادگاه معرفی می کرد؛ نه مرا که از حق و حقوق مردم‌ام دفاع می کنم و ده و خانه ای را ویران نکرده ام و بر سر هموطنانم بمب و راکت نزده ام.»

پدرام در پاسخ به این سخن حکمتیار که او زیر عکس های ربانی و مسعود، سخنرانی می کند نیز نوشته است:«این قسمت حرفت درست است آنها (ربانی و مسعود) بزرگان من بودند و خواهند بود و من بیرق آنها را برافراشته نگه خواهم داشت.»

نماینده بدخشان در مجلس نمایندگان در پایان، به اتهام کمونیست بودن خود از رهبر حزب اسلامی پرداخته و نوشته است:«بر ما برچسپ کمونیست بودن زدی؛ در حالی که همان کمونیست های سابق مشاوران خودت هستند، عکس هایت بغل در بغل در صفحات با آنها وجود دارد. بهتر است شما خود یک کمی شرم کنید.»

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پدرام
حکمتیار
شیعیان
نظرات بینندگان:

>>>   Khurasani
چرا تمام نماد هاى ملى و هویت سياسى افغانستان منحصر به افغان هاست ومیراثداران اصلی سرزمین و تمدن خراسان ، دراین نماد ها حضور ندارند؟
روزی که افغانستان بنا به استراتیژی سیاسی دو ابر قدرت وقت ( روسیه تزاری و امپراطوری بریتانیای کبیر) به عنوان کشور حایل تشکیل شد و امارت امیر عبدالرحمن خان به عنوان حاکم سلطنت کابل و ممالک محروسه برسمیت شناخته شد، هیچ یک از نماد های افغانی به عنوان نماد اقتدار و معرف هویت ملی وجود نداشت، اما به تدریج و با توجه به طرح ناسیونالیسم افغانی توسط محمود طرزی و تدوین مانیفست فاشیسم افغانی توسط محمد گل خان مومند، حاکمان افغان با مهندسی سیستماتیک تمام نماد ها و عناصر هویت سیاسی را افغانی ساختند.
هیچکدام از نماد های ملی افغانستان امروز؛ معرف هویت، فرهنگ، تاریخ و تمدن ما نیستند.
نماد هاى ملى افغانستان امروز كه همگى براساس تفكر فاشيسم افغانى ( مطابق مانفيست تئوريسين فاشيسم افغان محمد گل خان مومند تعیین گرديده است )مربوط یک اقلیت مهاجر به نام افغان می باشد.
بیایید بدور از هرگونه تعصب و تبعیض به این نماد ها نظری بیاندازیم و جایگاه خود را بیابیم .

>>>   Lalee
امروز در زیر نام واژه افغان Afghane در صفحه ویکیپدیا برخوردم ،تعریف های زیر از هویت ملی خود خواندم که، از هیچکدام آن نمیباشم.
من این جا نمی خواهم مباحثاتی نژادی و نژادپرستانه را دامن بزنم، چون از آن چیزی که نفرت دارم نژاد پرستی میباشد. اما این یک تذکری به آنهایی میباشد که امروز حتماً میخواهند واژه را بنام افغان در شناسنامه های ما درج نمایند.
سه چیز اینجا ذکر شده است
1- افغان اسم نژاد سگی میباشد که در کشور های آسیایی میانه زندگی میکند و چیزی جالب که اینجا خواندم که،اسم این سک از طرف انگلیس ها به حیث نژاد ثبت شده است.
2- قبایلی پشتون که در کشور های افغانستان و پاکستان زندگی می کنند.
3- یک نوع چرس (حشیش) که در افغانستان تولید میشود.

حالا من نه سگ تازی هستم که انگلیس ها اسم او را افغان نامیده اند، نه جز قبایل پشتون و نه چرس هم در زندگی خود کشیده ام چی برسد که اسمم چرس نامیده شود.
این جا از مسولین که حتماً اسم افغان را در شناسنامه من ثبت می کنند، خواهش داریم که تعریف های را که با من هیچ رابطه‌ای ندارند از ویکیپیدیا حذف کنند. تا فردا اگر من جایی خود را به اسم افغان معرفی دارم با چیزی های که در بالا ذکر شد عوضی گرفته نشوم.

>>>   سخنان محترم لطیف پدرام از سر سوز دل است ومن ایشان را ادمی دست پاک وطنپرست ودارای عقل سیاسی میدانم .افرادی بشمول مخترم پدرام می توانند ایتده کشور را بسازند وناجی استقلال واقعی افغانستان باشند. امروز هرکس مابین برادران سنی مذهب وشیعه مذهب اختلاف بیندازد در راه صهیوینیزم بین الملل وامریکا است ولعنت شده خداوند(جل جلاله). گلبیدین یک مزدور است وهر گپ وگفتی از توهین به مسلمانان داشته باشد چهره پلید ومنافقانه اش را بیشتر روشن میسازد.برادران پشتون من بهوش باشید افرادی مانند گلبیدین از شما بعنوان ابزار استفاده نکند به فکر اینده وطن خود باشید وهمگام بادیگر برادران خود از قومیت تاجیک هزاره ازبیک ایماق نورستانی پشه ای بلوچ برای بهتر ساختن اینده متحد ویکدل وهم صدا شوید.امروز دشمنان دین مبین اسلام وتمامیت ارضی افغانستان با قصد بدست اوردن چوکی وامتیاز گرفتن هدفشان گل الود کردن اب است که ماهی صید کنند .گلبیدین امتحان پس داده ورد شده وهیچ صلاحیتی دراو دیده نمی شود مزدور مزدور است
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   ذات حکمتیار آغشته با جنایت و تهمت و آدم کشی شده است او از این گونه رفتار و اعمال خوشش آمده و لذت می برد. او با شهنواز تنی و دیگر خلقیهای پشتون علیه مجاهدین ائتلاف کرد که در کودتای خود ناکام ماند. چهره ناپاک گلبدین برای همه مردم ما اشکار و روشن است. عده مزدوران آمریکایی و اسرائیلی و عربستانی اطراف او را گفته و مردم شریف پشتون نیز از این آدم بیزار هستند.
اینکه آقای پدرام اسم خراسان را به میان کشیده است به علت فشار شما و اشرف غنی است که می خواهید همه مردم از نظر نژادی و قومی به پشتون تبدیل کنید. خود تان باعث داغ کردن بازار قوم گرایی شده اید. شما خود مالک کشور دانسته و دیگران مزدوران و کارگران خود حساب می کنید. بنابراین باید این معضلات ریشه های حل شده و مانع زیاده خواهی شما گردد. اسم خراسان به حدی جذبه دارد که ایران این نام را بر سه ولایت خود گذاشته است. خراسان حکایت از تمدن، فرهنگ، علم، بشردوستی و عقلانیت دارد که جهان به آن افتخار می کند. مولانا، ابن سینا، فارابی، سنایی، خواجه عبدالله انصاری، البیرونی، رابعه بلخی، شقیق بلخی، ناصر خسرو بلخی شخصیتهای هستند که از سرزمین خراسان برخاسته اند و جهانیان به وجود این انسانها برجسته افتخار می کنند. حالا فهنگ افغانستان را با این فرهنگ مقایسه کنید. کلمه افغانستا، ترور، کشتار، تحجر ، عقب افتادگی، بی مدنیتی، تعصب، قومگرایی، زیاده خواهی، زن کششی و... را در اذهان جهانیان تداعی می کند. حالا کدام اسم بهتر است. شما برای این بر افغانیت تأکید دارید که اسم قوم تان است و بس و این خود تعصب و قوم گرایی شما را انعکاس می دهد که مخالف مدنیت و عقلانیت است.

>>>   جناب پدرام حقایق را می گوید و راکتیار از برملا شدن حقایق وحشت دارد. بهتر است راکتیار هر روز که از خانه بیرون می شود تصویر روبروی خانه اش را ببیند و بر خودش لعنت فرستد.

>>>   قصاب کابل ادم شده نی نیست.
زنده باد پدرام

>>>   آقای پدرام درست میگوید. حکمتیار از یکطرف ادعا دارد که چندین کتاب نوشته است از طرف هیچگاهی یک سخن درست عاقلانه و سنجیده از وی شنیده نشده است. واقعا وی به امراض روانی گرفتار است و باید به شهنواز تنی زنگ بزنیدکه توسط طیاره وزارت دفاع که شاهنواز به پاکستانیها داد، آقای حکمتیار را به کشور اصلی اش پاکستان برای معالجه انتقال دهند.حکمتیار قابل این است که تعلیم وتربیه برایش اموخته شود.
موسی زی

>>>   Khurasani
اعلام آتش بس و عیدانهٔ فاشیستی رئیس حکومت وحدت ملی به باند جنایتکار و تروریست طالبان .
تفریق و تقسیم جنایتکاران با معیار قومی و در راستای تفکر افغانیت، نقض آشکار قانون اساسی و فراهم سازی بستر حملات تهاجمی در روز های عید برای باند جنایتکار و تروریست طالبان در کشور می باشد.
اشرف غنی علناً و رسماً جنایتکاران طالب را « افغان وسله وال طالبان» می داند و از کاربرد واژه های تروریست، دشمن و جنایتکار علیه آنها پرهیز می نماید.
این پیام آتش بس اشرف غنی در واقع چراغ سبز برای باند تروریستی طالبان است و اوج سیاست قومی و فاشیستی اشرف غنی را به نمایش می گذارد.
مجلس نمایشی به اصطلاح علماء در واقع ابزاری بود در راستای قباحت زدایی از قامت شنیع جنایتکاران طالب که ثمره‌ای آنرا در بیانیهٔ امروز اشرف غنی می توان مشاهده نمود.
اشرف غنی به جای اینکه با تقدیر از نیروهای نظامی و امنیتی کشور و با اعلام فرمان آمادگی کامل و تهاجم بی امان علیه جانیان و تروریستان طالب به سرداران و پاسداران کشور روحیه و انگیزه بدهد، با ابراز محبت و تقدیم عیدی به دشمنان؛ فرهنگ و هویت و تمدن و انسانیت لبخند مهر می فرستد.

>>>   حکمتیار تروریست اخه ابله کی تورو ادم حساب میکنه تو بیا ایران ببین ملت ایران تو تروریست رو تحویل میگیرن یا پدرام رو تو برو به اوغان بازیت برس تاجیکان پارسی زبان همطبار و هم نژاد و هموطن ملت ایران هستن اخه تو پاکستانی رو به جز طالب کی قبول داره سوزش تو از ایران اینه که ما از مسعود تاجیک بود حمایت کردیم نه از تو مسعود هم نژاد ما بود تو چی نژاد اوغان
امیر از کرج

>>>   گلبدین گفته بود که او دولت وحدت ملی را که ساخته جان کیری است،به رسمیت نمی شناسد.
اما او چند وقت پیش در ارگ در جلسه بی تحت ریاست اشرف غنی اشتراک کرده بود.
من فکر میکنم که در دنیا از گلبدین کرده دروغگوی هیچ کسی نیست.
باید او تخلص خود را تغیر دهد و در عوض حکمتیار،کاذب بار بگذارد.

>>>   بعنوان یک ایرانی به جناب پدرام درودها میفرستم و میگویم جوابیه شما به این شخص که به ایران توهین کرد التیام زخم ما شد و ما ایرانیان دوستان خوب خود را هیچگاه نه فراموش میکنیم و نه تنها میگذاریم
در صورت کاندید شدن جناب پدارم برای ریاست جمهوری ما کمپین مجازی حمایت از ایشان را فعال میکنیم تا رأی برادران افغانستانی مقیم ایران را برای ایشان داشته باشیم ، باشد که با حضور سیاستمداران نیک سرشت و کاردان در کشور همسایه و هم فرهنگ ، افغانستان با صلح و آبادی برادری خوب و با افتخار برای ما در جهان شود.
درود بر پدرام

>>>   دست ما ايراني ها نمك نداره اگه داشت امثال نكبتيارها وقتي از روزهاي دشواري كه ايران به كمكشان اومد گذر ميكردند اينگونه به ايران جسارت نميكردند ، ولي يه پيام براي امثال اين قدرنشناس ها دارم،
گذر پوست به دباغ خونه مي افتنه
يه ايراني


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است