حمایت ناتو از افغانستان تا سال 2024 ادامه دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۷/۳/۱۹ کد خبر: 151775 منبع: پرینت

حمایت ناتو از افغانستان تا سال 2024 ادامه خواهد داشت. ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در بروکسل می‌گوید، با وجود حملات در گوشه‌وکنار کشور که غیرنظامیان و نظامیان هدف قرار می‌گیرند، نیروهای امنیتی افغانستان پیشرفت قابل‌توجهی کرده‌اند و این پیشرفت‌ها در راه‌اندازی عملیات‌ها و حملات هوایی نیروهای امنیتی بیشتر محسوس است.

آقای استولتنبرگ می‌گوید که بر بنیاد تصمیم این دور از وزرای دفاع ناتو، کمک‌های مالی و نظامی در سطح کنونی با افغانستان ادامه خواهد داشت، با این حال تصمیم نهایی در نشست ماه آیندۀ سران ناتو اتخاذ خواهد شد.
دبیرکل ناتو می‌افزاید که حمایت ناتو از افغانستان به هدف تأمین اصلاحات، مبارزه با فساد، حفظ دستاوردهای حقوق‌ بشری‌، مبارزه با هراس‌افگنی و پیشگیری از تهدیدهات است.

ینس استولتنبرگ با اشاره به نقش شماری از کشورها در جنگ افغانستان می‌گوید که در نشست وزرای دفاع ناتو روی راهبردی منطقه‌یی گفتگو شد و ناتو از کشورهای منطقه می‌خواهد تا حامی حکومت وحدت ملی باشند.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز در این نشست خبری حضور یافت. آقای متیس می‌گوید که در نشست وزرای دفاع ناتو تصمیم‌های سازنده‌یی در بخش حفظ دموکراسی گرفته شد و تصمیم‌های کلیدی در نشست سران اتخاذ می‌شود.
به گفتۀ وزیر دفاع آمریکا، در نشست امروز وزیران دفاعِ این سازمان، 41 عضو ناتو بر ادامۀ تعهدات‌شان با افغانستان تأکید کرده‌اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناتو
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت وحدت ملی یک سال بعد خاتمه پیدا میکند باز چه خواهد شد امریکائی ها از کدام حکومت پشتیبانی خواهد نمود آیا باز هم از یک حکومت دست نشانده توسط امریکائی ها
جلال

>>>   Zahir Ariaie
داكتر عبدالله ريس اجرايه دولت وحدت ملى امروز سفر سه روزه اش به بريتانيا را پايان داد. او طبق اعلان برنامه كارى اش توسط گروه كارى همراه اش قرار بود با نخست وزير بريتانيا، وزير خارجه و همچنان وليعهد كه يك شخصيت غير سياسى است ، ديدار هاى داشته باشد. اما به نظر مى رسد نخست وزير بريتانيا داكتر عبدالله را به حضور نپذيرفته است. با توجه به شكست هاى پى در پى ريس اجرايه در مقابل ارگ و تسليمى هاى بى وقفه تيّم بيكاره اجرايه در تمام سطوح از جمله شناسنامه ها، تعيين وزرا، كسب صلاحيت ها، و نقش در سياست هاى كلان، اكنون به نظر مى رسد شكست ديگرى را درميدان سياست خارجى تجربه كرد. از صحبت هاى او در لندن و قرائن چنين برداشت ميشود كه او حتى با تسليم دهى همه ارزش هاى مقاومت و مردم راى دهنده نيز قادر نيست تا پست تشريفاتى بى صلاحيت خود و كارمندان خود را نيز حفظ كند. وضعيت داكتر عبدالله واقعاً قابل ترحم است. مردم زود يا دير ميتوانند و خواهند توانست از ارزش ها و باور هاى خود دفاع و در راه تامين عدالت اجتماعى به پيروزى دست بيابند اما تاريخ خيانت رهبران بزدل و جبون چون عبدالله و عملكرد دستگاه كارى او را در سينه حفظ خواهد كرد و به ياد خواهد داشت. بر مردم و جريانات برخواسته از مردم است تا در انتخابات اينده براى تغير اساسى بينديشند و سرنوشت خود را يكبار ديگر در اختيار كسانى نگذارند كه در أوج ذلت و درماندگى دنبال حفظ چوكى و جايگاه شخصى خود به قيمت خون جوانان گلگون كفن، مادران داغديده و تباهى يك تمدن و تاريخ اند!

>>>   Salehzadh
به خدايي خدا قسم اگر من جاي سياست مداران جمعيتي بودم لطيف پدرام خو خير كه با زبان چون برنده تر از شمشير اش جگر ها را داغ داغ كرده يك دو گروه ترويستي ديگر را هم درست ميكرديم و حمايت ميكرديم كه تا حرف ما درست تر به كرسي مينشست.
افغانستان جاي عذر زاري و تضرع و از خود گذري نيست اگر بود در هفده سال همه دار و ندار ما را در پتنوس گذاشته دو دسته به سران قبيله تسليم كرديم و باز هم از پشت خنجر خورديم. يكي طالب شد و ديگري استشهادي و ديگري داعش.
بزن و بكش از ما چه مانده كه نواسه بخورد.
زنده باد لطيف پدرام

>>>   ممنون ناتو جان، یعنی تا آنون زمان در افغانستان نه انسانی خواهند ماند نه ثروتی، همه اش نا بود میشه توسط طالب و داعش و... همسایه های بغلی و بالایی، پاهینی و شما ها نظاره‌گر.

>>>   هيچگاه كسى بدون مطلب دلبرى نميكند ناتوهم پروگرام هاى وسعى در افغانستان دارد واگر نه چطور تمام دنيا وناتو نتوانيست كه يك گروپ دزادان طالب ها را از بين ببزد چطور از يك جنگ دو مملكت دفع خواهد كرد بردن معدن ها است كشت ترياك است وپاليدن ديگر مواد هاى مهم معادن درافغانستان است واگر نه او چي مجبوريت دارند دم يك انتحار را گرفته نميتوانند يك والسوالى را گرفته نميتونند بروند بگزارند كه هركى هر كى را كشت بكشد وهركى هركى راكه خورد بخورد باز معلوم ميشو دكه غنى چند ساعت ريس ارگ تا پل باغ عمومى بوده ميتواند ٠


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است