داکتر عبدالله به تاجیکستان رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۷/۳/۳۰ کد خبر: 152060 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجرایی جهت اشتراک در کنفرانس بین‌المللی تحت عنوان "آب برای توسعه‌‌ پایدار" و به دعوت رسمی صدراعظم جمهوری تاجیکستان در رأس یک هیأت، امروز چهارشنبه، 30 جوزای 1397 وارد شهر دوشنبه گردید.

در این سفر رییس اجرایی کشور، افزون بر سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی "آب برای توسعه‌ی پایدار" که هدف آن استفاده خوب و مدیریت آب برای توسعه‌ی پایدار است، با امام علی رحمان رییس جمهوری، قاهر رسول‌زاده صدراعظم و رییس پارلمان جمهوری تاجیکستان دیدار و ملاقات می‌کند.

در این سفر موافقتنامه‌‌ی همکاری در عرصه‌ی مخابرات، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌ی معادن و اعلامیه‌ مشترک میان مقامات افغانستان و تاجیکستان به امضا می‌رسد و هر دو طرف روی گسترش روابط دوجانبه، تقویت همکاری‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تجارت، ترانزیت و مبارزه مشترک با تروریزم بحث و گفتگو می‌کنند.

در این سفر وزیر امور داخله محترم ویس احمد برمک، وزیر مخابرات محترم شهزادگل آریوبی، معین سیاسی وزارت امور خارجه محترم حکمت خلیل کرزی، معین وزارت انرژی و آب محترم محمد گل خلمی، معین وزارت اقتصاد محترم محمد اسماعیل رحیمی و معین وزارت معدن و پطرولیم محترم میرجاوید سادات، رییس اجرایی کشور را همراهی می‌کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
تاجیکستان
نظرات بینندگان:

>>>   خداکند که عبداالله باز هم برای گرفتن عکس های یاد گاری عازم تا جکستان نشده باشد ببینیم که چه میشود از تصویر هایش که بعدا به نشر خواهد رسید
ایماقی

>>>   ساعت عبدالله خوب تیر است ولو اگر کسی در عمر خود این قدر سفر خارجی کرده باشد مانند ع غ نوش جا ن شان

>>>   شما مردم افغا نستان باید یک چیزی را فهمیده باشید و تجربه کرده باشد هر زمانیکه یکی از این دو رهبر یعنی ع و غ در کشور باشد ارامی می باشد طور مسا ل اگر غ تنها باشد و یا ع تنها باشد امنیت کاملا خوب می باشد در کشور و اگر می خو اهد امنیت در کشور ما باشد دعا بکند که خدایا این کشور را صاحب یک رهبر بسازد

>>>   Omar Ahmad Parwani
گلنور بهمن چنگک انتقاد را محکم کرده و قرار است چغل مدعیان رهبری و خدمت به خلق تاجیک را از آب بیرون کند.
گلنور بهمن:
ایرانی ها قاموس هایی چون لغت نامه ی دهخدا و فرهنگ معین دارند. فارسی زبانان افغانستان چه دارند؟
به پنداشت من نهادهای کشفی و استخباراتی افغانستان مبالغه میکنند که میگویند فلان سیاستمدار تفنگ سالار تاجیک هشت صد ملیون دالر دارد. من میگویم بیشتر از صد ملیون دالر ندارد و این را هم می گویم که این بلوف زن و شارلاتان شهامت و سخاوتی ندارد که یک درصد از دارایی خویش را برای ایجاد نهادی متشکل از واژه سناسان به منظور گردٱوری و تدوین یک قاموس واژگانی معتیر هزینه کند.
احمد شاه مسعود گفته بود جنگ ما برای ادبیات است. حالا تو که خود را یار و همقدم احمد شاه مسعود می خوانی بگو غیر از گردٱوری زیورات الماسی برای زن و دخترت دیگر برای چه هدفی می جنگی؟

>>>   ajib Salam
تاجيكان و به ويژه جوانان بايد براى منزه ساختن صف هاى سياسى عمل كنند و به خاندانى شدن سياست در شجره هاى فساد خاتمه دهند ، زيرا اين دوناستى (Dynasty ) در آينده درون جامعه تاجيك را تا آخر ين رده ها فاسد خواهد ساخت . معامله گران و تيكه داران قومى اهميت اين مساله را مى دانند براى همين روى پسران و خانواده هاى خود در اين هفده سال سرمايه گذارى كرده اند و آنها را در بدنه قدرت جا داده اند . پسران ويا اقارب و نزديكان ، عبدالله، مارشال فهيم ، استاد ربانى ، عطا ، ضيا مسعود ، قانونى ، صالح و صد ها تن ديگر از باند اينها همين اكنون ماموران اين حكومت اند و در راستاى اهداف قبيله كار و فعاليت مى كنند و حاكمان قبيله از اينها در آينده هم براى خر سازى تبار تاجيك استفاده خواهند كرد. هر كى سياست مى كند بايد با درايت خودش به ميدان آيدو محك آن دورى از معامله گرى هاى پدران شان بايد باشد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است