دیدار رییس اجرایی با رییس جمهوری تاجیکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۸    ۱۳۹۷/۳/۳۱ کد خبر: 152117 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجرایی صبح امروز (پنجشنبه ۳۱ جوزای ۱۳۹۷) با امام علی رحمان رییس جمهور تاجیکستان دیدار کرد.
رییس جمهور تاجیکستان در این نشست تشریف آوری رییس اجرایی کشور را به تاجیکستان خیرمقدم و خوش آمدید گفت و از حمایت افغانستان از سیاست‌ها و برنامه‌های کشورش در حوزه آب سپاس‌گزاری کرد.

داکتر عبدالله از دعوت رسمی تاجیکستان و استقبال گرم و مهمان نوازی حکومت و مردم این کشور تشکر کرد و برگزاری موفقانه‌ی همایش بین‌المللی آب برای توسعه پایدار را به رییس جمهور و مسوولان این کشور تبریک گفت.
رییس اجرایی در ادامه صحبت‌های خود گفت که افغانستان خواهان گسترش و تحکیم روابط میان دو کشور است و از این‌که آقای رحمان در هرشرایط و اوضاع از افغانستان حمایت کرده٬ از ایشان شخصا تشکر نمود. رییس اجراییه همچنان علاوه کرد که در نشست با صدراعظم تاجیکستان توافقنامه٬‌یادداشت مشترک و اعلامیه‌ای بین دو کشور در حوزه‌های مختلف به امضا می‌رسد.

رییس جمهور تاجیکستان در صحبت‌های خود خواهان افزایش همکاری‌های اقتصادی و دادوستد تجارتی میان دو کشور گردید. آقای رحمان وعده‌ی افزایش صادرات برق تاجیکستان به افغانستان را داد و ابراز امیدواری نمود که در عملی ساختن و اجرایی شدن طرح کاسا یکهزار گام‌های موثر و عاجل برداشته شود. رییس جمهور تاجیکستان همچنان خواهان تمدید خط آهن میان دو کشور و اعمار جاده‌های جدید و معیاری برای وصل شدن به آسیای میانه گردید.
رییس جمهور تاجیکستان در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت که افغانستان برای آسیای میانه جایگاه عمده‌ای برای وصل شدن به جنوب آسیا دارد، و خواهان تسهیل این عمل از سوی افغانستان گردید.
رییس جمهور تاجیکستان خواهان توجه جدی برای اعمار زیربناها در افغانستان و منطقه گردید و ابراز امیدواری نمود که کشورش از طریق افغانستان به پاکستان و بندرهای بین‌المللی وصل گردد.
رییس جمهور تاجیکستان در ادامه‌ی صحبت‌های خود با اشاره به تغییرات جدی در سیاست‌های منطقه‌یی و بین‌المللی خواهان توجه به همکاری مشترک میان تاجیکستان و افغانستان گردید تا از آثار سوء این تغییرات و رشد و توسعه‌ی نفوذ جریان‌های دهشت‌افگن و افراطی جلوگیری گردد. رییس جمهور تاجیکستان برای تأمین امنیت بهتر منطقه و افغانستان خواهان همکاری جدی میان نهادهای نظامی و امنیتی دو کشور گردید.
رییس جمهور تاجیکستان در صحبت‌های خود از قاچاق مواد مخدر در منطقه و رشد دهشت‌افگنی و نا آرامی در مرزهای دو کشور ابراز نگرانی کرد. رییس جمهور در صحبت‌های خود همچنان علاوه کرد که آماده است در تمام عرصه‌ها با افغانستان همکاری نماید.

رییس اجرایی کشور از صحبت‌های رییس جمهور تشکر کرد و گفت که طرف افغانستان مسوده‌ی توافقنامه استراتژیک میان دو کشور را نهایی ساخته و به زودی از سوی مسوولین دو کشور امضا می‌گردد. رییس اجراییه همچنان علاوه نمود که افغانستان از طرح راه‌های آهن منطقه‌ای سه جانبه و پنج‌جانبه حمایت می‌کند. رییس اجراییه از پیشنهاد رییس جمهور برای همکاری جهت مقابله با دهشت‌افگنی و تروریست‌ها حمایت کرد و آمادگی افغانستان را در این زمینه و همچنان در امر مقابله با قاچاق موادمخدر اعلان کرد. رییس اجراییه در ادامه صحبت‌های خود خواهان توجه و عنایت رییس جمهور به مهاجران افغانستان مقیم تاجیکستان و حل مشکلات آنان گردید.
رییس اجرایی در این نشست گفت که کمیته مشترک اقتصادی به کارهای خود ادامه می‌دهد و خواهان همکاری نزدیک اتاق‌های تجارت دو کشور گردید.
رییس اجرایی در صحبت‌های خود اطمینان داد که کشورش به روابط منطقه‌ای اهمیت فراوان قایل است و خواهان بهبود روابط با تمام کشورهای منطقه برای توسعه اقتصادی می‌باشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاجیکستان
رییس اجرایی
نظرات بینندگان:

>>>   Zafari
همی کسانی که گویا به زعم خودشان صلح غنی را با طالبان به تمسخر میگیرند و تلفات نیرو های امنیتی را بعد از صلح به غنی طعنه میزنند،در حقیقت بر ریش خود می خندند.
همه ی این کشتاردرست طبق برنامه ی غنی پیش میرود.او اینگونه هر چه نیروی جوان و‌جنگی تاجیک اوزبیک و هزاره است به اشکال گوناگون نابود میسازد تا فردا هنگام تسلیمی قدرت به طالبها کسی نباشد که در مقابل تصمیمش بایستد.

>>>   Arianfar
باید قانون اساسی ضد ملی کنونی به زباله دانی تاریخ افکنده شود.
در حالی که در قانون اساسی مزخزف و سراپا متناقض کنونی هیچ تعریف روشنی از موقف مشاور امنیت ملی نشده است و حدود و ثغور صلاحیت ها و مکلفیت های وی روشن نیست، اکنون یک خادیست پیشین همه کاره رژیم است. همو پیمان تسلیم کشور به سفیر امریکا را امضا کرد و سپس هم به نمایندگی از کشور مرز دیورند را به رسمیت شناخت. هیچ کسی بدون اذن او گماشته و برکنار نمی شود. باید شاخ فرعون شکسته شود.
قانون جنگل مگر شاخ و دم دارد؟
این است ملک بی پرسان خدا داد ما.

>>>   اتمر میره دیدار با پاکستان اسلحه و مهمات برای طالب میاره با امریکا دالر و پول نقد مگیره
عبدالله میره دیدار خوش گذرانی
باید هم تاجک اوزبک هزاره قتل عام شوه وقتی بزرگان آن چشم به خوش گذرانی دوخته
احمد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است