تصاميم فرا قانوني کمیسیون انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۴    ۱۳۹۷/۴/۶ کد خبر: 152242 منبع: پرینت

به نظر مي رسد، كميسيون انتخابات، براي أجابت خواست هژموني خواهان قومي و حلقات فشار، دست به اقداماماتي در جوزه بندي ولايت غزني مي زند، كه علاوه بر زير سؤال بردن استقلال أين نهاد، بحران "وحدت ملي " را تشديد نموده زمينه نفاق و شقاق ملي را بيشتر مي سترد.

تصميم "تجزيه قومي انتخابات غزني" ، علاوه بر نقض مباني حقوقي، قوانين كشور، با هيچ يك از أصول دموكراسي ، حق انتخاب، موازين جوامع مدني ساز گار نبوده ، اقدامي است براي تجزيه قومي ، سمتي سرسزميني كه سمبل "أفغانستان كوچك " بوده و تاريخ افتخارات همدلي را در دورهاي تاريخ رقم زده است.

در نهايت ، در صورت عدم أجابت خواست هاي مشروع اكثريت مردم أين ولا، راه إندازي حركت هاي مدني، بسيج نخبه گان سياسي...تا تحريم انتخابات گزينه هايي است ، براي اعمال قانون انتخابات همسان و هم سطح كل ولايات أفغانستان.

محمد علی احمدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احمدی
کمیسیون انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   Faiq
سروران خراساني درود!
ادبيات تان را در مقابل اين گروهي پاي لچ و تمدن گريز تغير دهيد و تفنگ تان را دهن پر كنيد.. كاري را كه چورج واشنطن در امريكا، آيرلندي ها در آيرلند شمالي، عمر مختار در ليبيا، مسعود بزرگ در خراسان و ببران سياه در چيكاگو كرده اند !! براي تامين عدالت از دو گزينه بايد كار گرفت: #تفنگ و #قلم!

>>>   راوی‎ heeft een video gedeeld.
دو صد هفتاد سال به زور ، به جبر، به نیرنگ حکومت کردند. دو صد وهفتاد سال صدای مردم را در گلوی شان خفه ساختند. دو صد هفتاد سال وطن فروختند و غلامی بیگانه را کردند. از صدای عدالتخواهی وحشت دارند. وحشیگری شان را در این نوار تماشا کنید . امروز در مجلس نماینده گان قصد حمله بر داکتر پدرام را داشتند که موفق نشدند.

>>>   تا زمانی که اشرف خانم آقای رئیس صلح؟؟ و قانونپوه ؟؟ را دارد هر بلایی سر این مردم بیاورد ممکن است چون توجیه قانونی توسط قانونپوه راه را برای اشرف کاملا هموار کرده است به شرطی که آدم های دایکندی را از بست خارج نکند. این معامله کلان کشوری است غزنی فدای دایکندی با توجیه قانونی مردم غزنی باید بیدار شوند و گرنه این تحریم سیاسی ادامه خواهد یافت.

>>>   من عمیقآ متحیر استم که برای اشرف غنی رییس از بنیاد نامشروع
به کدام دلیل یک سال دیگر ( سال جاری ۱۳۹۷ مطابق ۲۰۱۸ مهلت
داده شده تا رییس جمهور باشد در حالیکه چار سال دوره ریاست او در اول
جوزای امسال ۱۳۹۷ که سال پنجم است طبق ماده شصت و یکم قانون اساسی پایان یافته است . این چه خر تراشی است ؟
عبیدالله سنگر

>>>   من هم باور داکتر لطیف پدرام نیستم اما بگذارید چند حقیقت پدرام را بگویم!

1 پدرام خودش را در مقابل تیغ تیز تبعیض ارگ سپر کرده است !
2 پدرام یک ملت روشن را در عقب خود دارد،نه چهار تروریست را او نه جنایت کرده و نه چیز زیاد خواسته نه سفیر تعین کرده و نه والی،فقط حق میخواهد.
3 او هرگز انتحاری را در خانه خدانگهداری نکرده بلکه بر ضد دهشت و انتحار بوده‌ ‌است او هرگز تن به معامله های سیاسی نداده بلکه با مشت به دهن یکه تازان و دزدان پارلمان زده است.
4 پدرام صدای عدالت است، همان عدالت که اشرف غنی برای قوم خود میخواهد نه برای دیگران، همان حق که جنبش تبسم خواست اما لگد مال شد و سرکوب اش کردند.

پدرام ارگ نشینان را فاشیست گفته آیا دروغ میگوید؟
او به نمایندگی از اکثریت سخن گفته است اگر از اکثریت سخن نمی گوید حکومت جرات کند یک دفتر توزیع شناسنامه های برقی را بیرون از کابل ببرد!

5 پدرام نه خاک فروخته ،نه کسی را کشته و نه برای از بین بردن او به عنوان یک تروریست جایزه تعین شده است.
6 نه رشوه گرفته و نه زمین خوار بوده او نماینده مردم ی اصیل این سرزمین است؛ مردم که شهنامه دارند و مردم که قبر هزار ساله دارند!
7 او توسط مردم به چوکی پارلمان رسیده نه به زور حامد کرزی اما،رقیب اشرف غنی است!

عجب است وقت که ریس جمهور، ریس سنا، ریس مجلس نمایندگان با جمع از وکلای هم فکر خود کلاه یک پاکستانی ( منظور پشتین)را بر سر میکنند به رسم هم زبانی شعار اکثریت خواهی میدهند و خیلی بی شرمانه حمایت میکنند. قوم پرست نیستندچه هستند؟

وقت رئیس جمهور خلاف تمام قوانین نافذه فرمان صادر می کند و دیکتاتورانه عمل می کند. فاشیست نیست چیست؟

سپاسگزاری از رهبر طالبان که هزاران خانه را در شمالی ،خانهِ هزاره ها را در بامیان و ازبیک ها را به آتش کشیدند و سالها بر سر مردم مظلوم پشتون بمباری کردند جنایت نیست چیست؟

مگر پدرام تروریست ها را در آغوش کشیده است؟
مگر پدرام کلمه خود را غلط خوانده؟
مگر پدرام امام حسین را نواسه خدا ج گفته؟
مگر پدرام به روی مردم معترض گلوله باری کرده ؟
مگر پدرام زندانیان تروریست ها را از زندان رها کرده؟
پدرام حق ملت خود را میخواهد،حق که باید گرفته شود ،حق که اشرف غنی آن را نمی دهد،حق ملت که یک عمر بر آنان ظلم شده است!
نسل امروز حق میخواهد و برای گرفتن حق از هر حد ِخواهد گذشت، حکومت دیروز با انتحاری خفه کرد فردا چه می کند؟
حقیقت این است که هر قدر شمشیر تبعیض اشرف غنی تیز شود،لشکر پدرام زیاد می شود.
بکتاش سیاوش

>>>   Omid
اختصاص دادن ۱۰ کرسی، بدون انتخابات به کوچی ها در مجلس یک راهکار غیر استندرد و مبتنی بر جاه طلبی و فاشیزم است. برای کسانی که روز اینجا تردد میکنند و شب در پشاور میخوابند و هیج تعهدی برای کشور ندارد، نه مالیه میپردازند و نه در صفوف نیروهای امنیتی حضور دارند، دادن اینگونه امتیازات، غیر ملی و منطبق برای منافع ملی نیست. از نماینده گان در مجلس خواهانیم تا جلو این طرح غیر ملی را بگیرند و آنرا باطل سازند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است