از ورود نیروهای وابسته به ارگ در ادارات جلوگیری می شود
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۷/۴/۲۲ کد خبر: 152632 منبع: پرینت

شنیده می شود که نظام الدین قیصاری پس از بازداشت به امنیت ملی سپرده شده و امنیت نیز به دلیل وضعیت نابهنجار صحی، وی را به زندان پلچرخی کابل تحویل داده است. قیصاری در زندان در حال تداوی، تحت بازجویی نیز قرار دارد.

در مذاکره سرور دانش با جنرال دوستم در ترکیه موضوع قیصاری مطرح شده است که جنرال دوستم خواهان تقرر مجدد وی در فرماندهی پولیس فاریاب شده است اما ارگ خواهان انتصاب وی در پست های دولتی در کابل است.

در همین ارتباط یک گزارش دیگر بدست ما رسیده است مبنی بر اینکه شورای ایتلاف، والیان بلخ و جوزجان را قناعت داده است تا در اعتراض به بازداشت و سپس آزاد نکردن قیصاری، پست های دولتی خود را به شورای ولایتی این دو ولایت تحویل بدهند و خودشان از مقام های ولایت کنار بروند.

کمیسیون متنفذین و مجاهدین به رهبری عطامحمد نور، صحت برگزاری چنین جلسه ای را تایید نموده اعلام کردند که از روز شنبه 23 سرطان 97 تا روشن شدن اوضاع، از ورود نیروهای وابسته به ارگ در ادارات دولتی ولایت های جوزجان، تخار، بلخ و فاریاب جلوگیری خواهد شد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
شورای ایتلاف
نظرات بینندگان:

>>>   Homayoun Paiez
وای مردم!
اشرف غنی میگه، بی قانونی ره نمیپذیرم!!!
کسی که به رای گوسفندی و تقلب ملیونی و حمایت بی دریغ خارحی،... قدرت راغصب کرده و سالهاست توزیع تذکره را که نماینده گان مردم تصویب وخود توشیح کرده بود را غیر قانونی، بند نموده و گروگان گرفته و صد ها کار قانوی و حقایق دیگر را در پای قوم گرایی اش سر بریده...آیاچنین قانون شکن قهار و متصلبی می تواند از قانون سخن زند؟! ...مگر اینکه وجدانش را پیشا پیش در معبد و مسلخ فاشیسم قربان کرده باشد!!!

>>>   Abdul Hai Khurasani
میراث یک تمدن را چگونه فروختند و هویت را به تاراج بردند.
جنازه اسفزار را در قبرستان نامأنوس شیندند به خاک سپردند و تو نماز شکر ادا می کنی و مصلحت ملی را بهانه می سازی، بزرگوار ! فقط ده دقیقه وقت خود را صرف مطالعه این متن و ضمیمه هایش بکن.
آنچه می گویم به قدر فهم تست
مردم اندر حسرت فهم درست
تمدن فروشی فاشیسم افغانی و تغییر نام های تاریخی مراکز تمدن خراسان، یکی از جنایات نابخشودنی و خیانت بزرگ به تاریخ و تمدن ماست.
در پی تقسیم سبزوار (شیندند) و استراتیژی فاشیسم برای نابودی کامل هویت تمدنی خراسان،به هر کی که فکر کنید تقلا نمودم تا به پیشنهادات جوانان و نهاد های دانشگاهی هریوا توجه نمایند و حداقل یکی از نام های تمدنی را برگردانند،اما هر کدام به طریقی طفره رفتند، که داستانش بماند به زمان و مقال دیگر ....
این بی اعتنایی به تمدن و فرهنگ به همسایگان مان فرصت داده است تا نه تنها نام ،بلکه میراث یک تمدن را به تاراج ببرند.
اسفزار فقط یک نمونه است، و این شناسنامه‌ی اسفزار را به آن بزرگوارانی تقدیم می کنم که درک درستی از هویت و تاریخ خود ندارند و به جنایت فاشیسم لبخند می زنند و آشکارا و نهان علیه نهضت خراسان قد علم کرده اند.
جوانان عزیز هرات؛
لطفاً فقط یک ساعت این صفحات را مطالعه بفرمایید.

>>>   عطا جور حالا به زهر هست!!! افراد اين ا ايتلاف نا مقدس خودشان اجازه ورود به وطنرا ندارند و خلع صلاحيت هستند!!!

>>>   ای تاجیکان هزاره ها ازبیک ها بیدار شوید متحد شوید و تا دیر نشده و خنجر در گلوی زن و مرد تان گزاشته نشده در مقابل فاشیستان ارگ وارد عمل شوید. و بدانید که این دولت فاشیستی تصفیه قومی را سر مشق خود قرار داده است.

>>>   مقاومت یگانه راه نجات است دوام بدهید

>>>   اگرامروز ازبیک را زد فردا تاجیک وهزاره ررا هم ازبین میبرد.باید درس عبرت بگیریدمتحدشوید در غیر آن تک قومی همه تانرا تارومار میکند.آنها ادعا دارند که ازبک ها به ....تاجیکها به.....هزاره ها به ....بروند.پدشاهی میراثی به یک قوم خاص است دیگر ها هیچ....

>>>   Q.u. Amin
بعضی ها از فرط مایوسی به جنرال دوستم چشم امید بسته اند .
یاد مان باشد که دوستم زمانی که معامله گران جهادی هنوز راه ورسم معامله گری را نمیدانستند یک معامله گر بود .
مردم درین 17 سال به رهبران قدرتمند جهادی در مقطع های مختلف زمان دل سپردند وهرکدام را جدا جدا تجربه نمودند که آخرین شان استاد عطا بود ولی این رهبران حریص وفاقد برنامه سیاسی هر بار بامعامله جدید دل مردم را شکستند .
مثل اینکه اشرف غنی میخواهد در انتخابات پیش رو نیز با ترفندی جدید که ارعاب وامتیاز است آخرین استفاده را ازجنرال دوستم بکند .
مردم در شناخت شان از رهبران سیاسی صاحب تجربه گرانبها شده اند.

تجربه ازان جهت متاعی عزیز وگرانبها است که در بدل عمر وفرصت های ازدست رفته بدست می آید وهمیشه فرصت کمی برای استفاده از تجارب باقی می ماند .
بنابرین ما مردم چون وقت کمی در اختیار داریم نباید در شناخت رهبران خود دچار اشتباه دیگرشویم .
رهبران آزموده شده را مثل غذای که تاریخ مصرفش بپایان رسیده است وفاسد شده است بدور اندازیم .
ما نباید عاشق هیچ رهبری شویم که صرفا بیک حزب پر افتخار وابسته بوده است وآن شخص زمانی در پهلوی قهرمانی نشسته است.
ما باید از تجارب سالهای گزشته خود بیاموزیم که رهبران مان را با برنامه ها واستراتیژی های شان چک کنیم .
اول ما باید خودرا بشناسیم که ما کیستیم وچرا درین مصیبت ها غطه ور هستیم ؟
دوم ما باید دشمنان خودمان را بشناسیم که کیستند وچرا این مصایب را بالای مان می آورند؟
سوم ما باید درمیان نخبگان خود ببینیم چه کسی اینها را بدرستی دریافته است وچه راهکاری دارد؟
هرکه ناموخت از گزشت روزگار
هیچ ناموزد زهیچ آموزگار

>>>   Saboor Raheel
غنی فاشیست است. او کار خود را میکند. مشکل ما خانگی است. عبدالله است که مردم ما را زیر پای فاشیزم خواباند. به فکر مارهای آستین و اصلاح شیوه های کار خود باید شد.

>>>   Mazdak Farid
تیم حاکم از کارزار انتخابات ریاست جمهوری تا تشکیل دولت ناجور و تا امروز یک لحظه هم از ترویج خشونت و نفرت پراگنی قومی دوری نکرده است . حاکمان دولت ، شرکای اصلی آنها و طالبان مسولین اصلی ویرانی و کشتار مردم اند . بیرقداران تیم تداوم هیچگاه نتوانستند پاسدار قانون و تامین نظم واحد بر همگان باشند . جنوب و شمال و شرق و غرب کشور و هر قوم و مذهب را در تقابل با هم قرار دادن و حکومت کردن بر قلمرو همه ؛ حدِ اقل در دراز مدت ممکن نیست . در باتلاق خونین نفاق ، نابرابری و خشونت ، دولت و قانون برای همه ساخته نمی شود .

>>>   Parwani
باید جلو وحشی گری ملیشه های غنی احمدزی و حلقه توطئه گر دور بر اورا گرفت.
اینجا بر اساس درجه قوم با انسان ها برخورد میشود نه بر اساس کرامت انسانی.

>>>   قرار اخبار که اگر اشرف غنی احمدزی در روش قومگرایانه اش تجدید نظر نکند و از قومگرایی و قوم اندیشی دستبردار نگردد طبق تصمیماعلان شده بخودش حکومت موقت جای اشرف غنیو تیم چپاولگر و فاشیست انرا میگیرد و خودشان به محکمه و تحقیق کشانده میشود دیگر نه امریکا ونه ناتو و نه کشور های کمک کننده چنین حرکت های قومگرایانه نفاق افگنی قومی را که باعث نارضایتی اکثریت مردم گردیده و از نام امریکا و ناتو سویی استفاده شخصی و قومی که بنفع قوم و تبار اش تاکنون استفاده برده دیگر تحمل این چنین عملکرد اشرف غنی احمدزی قابل قبول به جامعه جهانی در راس امریکا و سازمان ناتو نمی باشد چانچه بخودش این مطلب گوشزد هم گردیده است در صورت تکرار چنین عمل قومگرایانه از جانب ریس جمهور و تیم فاشیست ان حکومت موقت اعلان خواهند شد و انتخابات زود هنگام عملی خواهند گردید .

>>>   Omar Ahmad Parwani
پرسش من:
چرا غنی احمدزی خطوط اول نبرد را به قتل گاه جوانان اقوام دیگر مبدل ساخت؟

پس از طالبان غنی دو تا نگرانی جدی داشت:
۱. حضور حد اکثری هم تباران‌اش در زندان ها که این نگرانی خود را علنی ساخت و برای رفع آن، دست به آزاد سازی بی رویه‌ی تروریستان از زندان ها نموده که همچنان صفوف طالبان هم فکرش را تقویت نمود.

۲. اما نگرانی دوم غنی پنهان و غیر قابل بیان بود. نگرانی دوم یک فاشیست بد دماغ چیزی جز حضور حد اکثری اقوام دیگر در ادارات دولتی و صفوف نیرو های امنیتی نبود‌. برای رفع این نگرانی می باییست او برنامه های مخوف و پنهان داشته باشد. برای کاهش حضور اقوام دیگر در رهبری ادارات دولتی او و تیم فاشیست‌اش، دست به تصفیه قومی تحت نام اصلاحات، تصاعد دادن جنرالان و سی بی آر سازی زد. اما برای کاهش حضور جوانان اقوام دیگر در صفوف نیرو های امنیتی راهکار دیگری جز تبدیل کردن خطوط مقدم جبهه به قتل گاه های جوانان تاجیک و هزاره و ازبک نداشت.

مقایسه آمار تلفات نیرو های امنیتی دوران حاکمیت غنی با دوران حاکمیت هر زمام دار دیگر، بسادگی می‌توان فهمید که ایجاد آسیب ها و خلاهای جدی در پروسه کار های عملیاتی و تدارکاتی ارتش تعلیم یافته که تجربه ۱۵ ساله یک خیانت عمدی و در راستای اهداف راسیستی ای بوده که در نهایت به هدف شوم کاهش حضور جوانان اقوام دیگر در بدنه ارتش و پولیس است‌.

پ.ن: از یک قوم گرایی مریضی چون غنی هر انتحاری را داشته باشید.

>>>   Salam
غنى بايد به جرم قتل و جنايت ضد بشرى محاكمه شود ، خواستى كم تر از اين خيانت است .

>>>   Mansoor Badry
افراد مسلح غیر مسول دشمن مَس یا طالب و داعش دشمن مَس ؟
مه فیصله کدم که دیگه افراد مسلح غیر مسوله قبول ندارم! (طالب و داعش هرچی می کنند آزاد هستن ) از بیانات مغز متفکر غنی بابا

>>>   پاينده باد اتحاد عطا دوستم محقق. اين تيم برنده صد درصدي انتخابات پيشرو است انشاالله . از همين جهت فاشيزم در تقلا افتاده.

>>>   Najib Salam
غنى فاشيست كاملن راست مى گويد، وقتى ادعا مى كند اين احزاب كجا به مردم اتكا كرده اند ، در انتخابات گذشته مردم راى دادنند اما اين خائين ها راى مردم را در مقابل خم ابروى امريكاى ها فروختند ، غنى مى فهمد كه اين احزاب به مردم و خواسته هاى مردم اعتنأ ندارند ومى شد اينها را به يك سفارت و وزارت خريد. اين حرف غنى كاملن دقيق است كه اين احزاب نه برنامه دارند و نه جرات داشتن برنامه را دارند و مانند گوسفند ها دنبال هدايت امريكا و جاسوس هاى امريكا اند . همين اكنون مردم به پا خواسته اند كجا اند اين احزاب فاسد كه در كنار مردم قرار گيرند و اين حكومت را غير مشروع بخوانند ، اما واقعيت اين است كه سران و رهبران اين تنظيم ها ، سر شان در يك جاى است و كون شان در جاى ديگر ، شب در بغل اين اند و روز در بغل آن ، براى همين نه غنى فاشيست اينها را دو پول مى خرد و نه مردم به اينها باور دارند . اگر اينها به مردم اتكا دارند بيايند در كنار مردم قرار گيرند و از مزدورى اين حاكميت فاشيست دورى كنند !

>>>   Shafie Ayar Page
بزک بزک نمیر که جو لغمان میرسد و فاشیزم کوچی ها
ارگ کابل معاون اولش جنرال دوستم را نخست با بهانه ها برای خلع سلاح
مخالفان طالب در شمال استفاده کرد.بعد وقتی دوستم زیر فشار مردمش از حقوق پامال شده ازبیک صدا بلند کرد برای جلوگیری از ایجاد خشونت او را که در حکومت عملا کدام قدرتی هم نداده بودند حتی ممنوع الدخول ساختند. حالا ارگ دوستم را با خفت و خواری میخواهد برگرداند.ارگ که تمام دوره حکومت را ازو دزدید حالا که غنی مجبور است زیر فشار مردم قیصاری را از زندان رها بکند آنرا برای دوستم گویا تحفه میدهد.یعنی حکومت دوستم را اجازه دخول به کشورش میدهد و قیصاری را هم که باید رها بکنند رها میکنند به این ترتیب میخواهند دوستم خوش شود که "بلا درپس معاونیت خوب شد مرا ماندند داخل وطن بیآیم." ,و قیصاری خوش میشودو ایمان پیدا میکند که اگر دوستم نبود من در زندان میبودم
. مردم ازبیک اغوامیشوند که "دیدی زور را" وبدین ترتیب حالا که انتخابات نزدیکست یکبار دیگر دوستم را استفاده میکنند.....جناب دوستم غنی باید محاکمه شود. کسانی که گلبدین را بنام صلح میآورند و طالبان را تحفه عیدی داخل شهر ها میسازند چرا با معاون اول حکومت در جنگند؟ چرا قیصاری را به زندان میاندازند. فاشیزم کوچی ها.جناب دوستم شما وظیفه بزرگ دارید.حد اقل از حیثیت خود دفاع بکنید. ببینید به این همه مردم که بنام شما ایستاد شده اند.آیا منصفانه است که برای زنده ماندن خود اینقدر ارزش قایل شد؟

>>>   عمر راوی
مردمیکه امروز زنده اند و در خراسان حضور دارند، گواه یک رویداد بسیار مهم تاریخی میباشند. به چشم خود می بینند که حاکمیت و فرمانروایی پشتونی چگونه با خون و آتش و کشتار و جنایت و نیرنگ و خیانت ساخته میشود. نقش خودی ها را می بینند، نقش بیگانگان را می بینند. شاهد استند که چه میشود و چگونه میشود که یک قوم سلطه خویش را محکم میسازد و دیگران را به برده گی میکشد. می بینند که چگونه کسانی از اقوام دیگر خود را میفروشند و با فاشیزم همدست و همداستان میشوند و به مردم و قوم خود خیانت آشکار می کنند. می بینند که مردم ، توده ها، چگونه افسون میشوند و قدرت تشخیص دوست و دشمن را از دست میدهند. می بینند که زر و زور چه تاثیر جادویی دارد در غلام ساختن مردمان. این حادثه ها، این جریان ها، این مسایلی که پیش چشم ما روی میدهند، همه مهم اند و ثبت تاریخ می شوند.

>>>   رستگار دهگان
زمانی اشرف غنی گفته بود؛ چرا همه زندانیان از یک قوم اند؛ اما اکنون کسی نیست بگوید: که چرا همه کشته شدگان از یک قوم و از یک ولایت اند؟
پروانی ها تا چه وقت بهای خوشباوری شان را خواهند پرداخت؛ و تا چه وقت جوانان شان قربانی عملیاتها و کمینهای سازمان یافته ارگ خواهند بود؟
در حالیکه ارگ طرح اسکان کوچی ها، غصب و علفچر ساختن باغِها و زمینهایتان توسط کوچی هارا روی دست دارد؛ شما هنوز هم جوانان تانرا به سنگر های دفاع از آن میفرستند؟

>>>   هیچ کس هیچی کرده نمیتانه رهبرنماهای سیاسی افغانستان پیامبران بدون امت اند. ریس جمهورغنی اصلاحات میاورد چون خواست ملت است .صف ملت ازصف جنگجویان ،غاصبین ودزدان جداست
بااحترام داریوش قوچانی

>>>   در کشور که فساد و فساد پیشه ها حاکم اند هر حرکت قانونی به عکس العمل شدید دزدان و یاغیان قرار میگیرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است