پناهجویان علیه اداره امور مهاجرت اقامه دعوا کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۰    ۱۳۹۷/۴/۲۲ کد خبر: 152634 منبع: پرینت

یک محکمه آلمان گفته است که متقاضیان پناهندگی می توانند علیه اداره فدرال آلمان در امور پناهندگی و مهاجرت اقامه دعوا کنند، در صورتی که این اداره، طی سه ماه در مورد تقاضانامه آنها تصمیم‌گیری نکند.

به اساس گزارش خبرگزاری آلمانی "دی. پی. ای"، محکمه اداری فدرال آلمان در شهر لایپزیگ روز پنجشنبه (۱۲ جولای ۲۰۱۸) حکم صادر کرده است که پناهجویان، سه ماه پس از ارایه تقاضای پناهندگی، حق دارند که علیه اداره فدرال در امور پناهندگی و مهاجرت (بامف) اقامه دعوا کنند، در صورتی که در مورد پرونده شان تا آن زمان هیچ تصمیمی اتخاذ نشده باشد.

قضیه به طور مشخص در مورد یک زن افغانستانی بود که در اکتوبر سال ۲۰۱۴ تقاضای پناهندگی کرده بود. این زن، پس از آنکه ۲۲ ماه تمام از این اداره در مورد سرنوشت خود اطلاعی بدست نیاورد، به محکمه اداری در آوگسبورگ شکایت کرد.

محکمه نامبرده در پی آن حکم صادر کرد که این متقاضی پناهندگی به حمایت حقوقی نیاز دارد تا مقامات مربوط در مورد دوسیه اش دست به کار شوند. اما این محکمه نمی تواند روی تصمیم‌گیری اداره امور مهاجرت برای پذیرش یا عدم پذیرش پناهجو تأثیر داشته باشد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی که یک پناهنده به آلمان می آید،به اداره اتباع خارجی میرود و تقاضای پناهندگی میدهد.
اداره اتباع خارجی درخواست او را به محکمه میفرستد و محکمه مکتوبی به پناهنده اطلاع میدهد که غرض انترویو و یا مصاحبه به محکمه مراحعت کند.
محکمه بعد از جمع آوری اطلاعات در مورد پناهنده از منابع داخلی و خارجی،در مورد پناهنده تصمیم میگیرد که پناهندگی اس قبول شود و یا رد شود.
در صورت قبولی پناهنده از امتیازاتی که برای یک پناهنده قبول شده در نظر گرفته است برخوردار میشود و در مورد جای بود و باش و معاش و کورس زبان و تحصیل و کار و غیره موضوعات وی تصمیم اتخاذ میشود.
در صورت رد درخواستی پناهندگی،به او مکتوبی اطلاع داده میشود و به پناهنده مهلت به ماهه میدهد که پناهنده حق دارد در مقابل این تصمیم محکمه اعتراض کند و وکیل بگیرد و وکیل اعتراض او را نظر به دلایل به محکمه بفرستد.
اما چون دربن دوسال اخیر تعداد پناهنده ها نهایت ریاد بود،بنأ در بررسی دوسیه های پناهندگی یک اندازه سکتگی رخ داد،چون تعداد کافی مامورین بررسی دوسیت ها وجود نداشت،بنأ این تصامیم در مورد بعضی پناهنده ها دیرتر صورت گرفت و رد و یا قبولی پناهندگی آنها دیرتر برایشان اطلاع داده شد.

>>>   عجیب حماقت ! آیا بزور خود را بالای کشور ها می قبولانید؟ که مثل مکروب شما را در اجتماع خود جا بدهند که همه بدبختی فساد تروریستی را در کشور خود ترویج کنند . چرا به کشور خود بر نمی گردن مگر اشرغنی قول نداده بود که ولایت بدخشان را مرکز تجارت بین المللی می سازم؟ اگر آن لاف از زور بالای و دروغ عوام فریبانه خود نتوانست که عملی کند ولاکن تشکیل قطعه کماند شخصی خود را خو تشکیل کرد که مردم را بدون محاکمه تیرباران کنند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است