بزرگترین مسوولیت غنی چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۶    ۱۳۹۷/۴/۲۳ کد خبر: 152681 منبع: پرینت

غنی بعنوان رییس حکومت وحدت ملی ضمن مکلفیت های اصلی که در ماده شصت و چهارم قانون اساسی افغانستان برایش قید شده است یک مسوولیت بسیار مهم، تاریخی و اساسی دیگر نیز دارد و آن تامین واقعی وحدت ملی می باشد.

غنی مجبور و مکلف است که منافع ملی را ترجیح دهد، برای تامین وحدت ملی عملأ دست بکار شود و قوانین کشور را به شکل مساوی و بدون استثنا بالای تمام شهروندان کشور تطبیق کند. او باید برای نهادینه شدن ارزش های دموکراتیک با احزاب و رهبران سیاسی رویکرد و روش مساوی و قانونی اختیار نماید.

بعنوان فرد شماره یک کشور برای ترویج فرهنگ همدیگرپذیری اقدامات جدی و عملی نماید و فضای واقعی برای حفظ استقلال و منافع ملی و تقویت حاکمیت ملی را به ارمغان آورد در غیر آن بی ثباتی، قانون شکنی، بی بندوباری و بلندپروازی های فعلی ملت مظلوم و بی دفاع افغانستان را بیشتر از بیش به کام بدبختی و تباهی خواهد کشاند.

محمدجواد رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
مسوولیت
نظرات بینندگان:

>>>   تکلیف غنی به دست عرب امریکا ناتو و پنجابی است
خود غنی اصلا اجازه نداره به اتاق روحله بی اجازه برود
چی برسه که تصمیم بگیره در باره ملت ‌کشور
احمد از کابل

>>>   قتل و کشتار اقوام غیرپشتون

>>>   Mansoor Badry
افراد مسلح غیر مسول دشمن مَس یا طالب و داعش دشمن مَس ؟
مه فیصله کدم که دیگه افراد مسلح غیر مسوله قبول ندارم! (طالب و داعش هرچی می کنند آزاد هستن ) از بیانات مغز متفکر غنی بابا

>>>   Shabir Kakar
سیاستهای تفرقه افګنانه ازین به بعد؛ به سود هیج کس تمام نمیشود۰
جناب اشرفغنی؛ اګر حوصلهء بازخوانی تمام تاریخ این سرزمین را ندارد لا اقل از سرنوشت داکتر نجیب سلف خود پند بګیرد۰ دکتر نجیب با سیاستهای تفرقه افګنانه ایکه دستور آنرا از مقامات سفارت شوروی در کابل دریافت میکرد؛ تمام نیروی استخباراتی ومالی خود را صرف ملیشه سازی و تشدید جنګهای قومی میان باشنده ګان این سرزمین ساخت تا آنکه خودش در تارهای عنکبوتی توطئه و نفاق افګنی به وحشیانه ترین وفجیع ترین شکل کشته شد۰ به عبارت دیګر: آقای غنی باید از سر بریدهء ګرګ پند بګیرد۰ داکترنجیب با دوستم روابط خیلی صمیمانه داشت؛ دوستم هرقدر در شمال با نیروهای جمعیت میجنګید و وحشت می آفرید مدالهای افتخاری بر سینه اش آویزان میشد؛ اما زمانیکه تنګی واغجان را از وجود لشکر ایثار برادر مجاهد حکمتیار تخلیه کرد؛ دکتر نجیب ؛ بنای کینه توزی را با دوستم ګرفت تا آنکه دوستم مجبور ګردید با جنرال مومن اندرابی یکجا به مسعود تسلیم شوند۰ بعدا این تجربهء ناکام را شخص برادر مجاهد حکمتیار نیز تکرار کرد۰ برادر مجاهد حکمتیار فکر کرد که اګر دوستم را باخود داشته باشند ګلیم دولت ربانی و مسعود را خیلی به آسانی جمع میکند ولی این امر محقق نشد وحالا آقای غنی به همان خط کهنهء دکتر نجیب و برادر مجاهد حکمتیار روان استند ۰ این سیاست یک سیاست ناکام و خیلی خبیثانه است۰ غنی و تیم ارګ در روزهای دفن امیر حبیب الله کلکانی میخواستند از دوستم و افرادش بحیث سګ جنګی در برابر شمالی والها استفاده کنند زمانیکه دیدند که دوستم آماده ګی برای این کار ندارد آهسته آهسته در صدد حذف او بر آمدند وبرایش دوسیه و پرونده درست کردند وحالا سخن بجایی کشیده است که کشتار مردم فاریاب را جهاد اکبر می نامند۰ کدام جهاد اکبر؟ تا زمانیکه دوستم وقیصاری علیه جمعیت بودند شما او را حاجی صاحب دوستم ګفته همه جا نوازش میدادید حالا آفتاب از کجا طلوع کرد که در فکر جهاد اکبر شدید؟

>>>   aha
کمندوهای گلبدین زیر فرمان پاکستان به نفع غنی عمل می کنند، نجیب در آخر حکومت خود نیز دست به دامن گلبدین و پاکستان انداخت اما نیروهای شمال دوستم و جنرال مومن مجالش ندادند، فکر کنم سرنوشت این دو احمدزی یکسان باشد.

>>>   Saikal
ارگ كابل براي ايجاد ناآرامي هاي شمال كشور از مليشاي حزب اسلامي گلبدين حكمتيار منحيث كمندوي اردوي ملي استفاده مينمايد. اسناد و شواهد اخير بر حالا نماينگر آنست كه كمندو ها بصورت غير مسلكي و غير انساني با باديگارد هاي آقاي نظام الدين قيصاري رفتار مينمايند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است