پنجشیر و پنجشیری‌ ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۷/۴/۲۴ کد خبر: 152698 منبع: پرینت

سیلاب ویرانگر در پشغور جان شش‌ تن را گرفت و بیشتر از دوصد باب خانه، باغ های پر از میوه، زمین های کشاورزی و بازار همین روستا را نابود نمود.

خبر سیلاب در فضای مجازی بطور گسترده دست به دست می‌ شود، خبرها ضدونقیض بود، یکی گفته بود «جان صد تن را گرفته» دیگری نوشته بود «آب دریا بند افتاده و بشدت بالا می‌رود» همه نگران بودیم و باید هم نگران باشیم چون یک عضو بدنمان مورد هجوم طبیعت قرار گرفته بود.

صبح زود مقامات دولتی و مردم عام خود را به محل رساندند تا به هموطنانشان کمک کنند با گذشت هر ساعت هجوم مردم پنجشیر گسترده می‌ شود، تاجران، مقامات حکومتی، جوانان، بانوان تا دیگر همین روز کمک هایشان را محل رساندند تا مردم بی سرپناه احساس تنهایی و بی خانمانی نکنند.

رییس حکومت وحدت ملی محمد اشرف غنی و رییس اجرایی عبدالله که به نشست ناتو رفته بودند پیام تسلیت فرستادند و خواستار همکاری جدی مقامت حکومتی در افغانستان شدند و روز دوم شلوغ تر شده بود و کمک‌ها‌ گسترده‌تر از بلندپایه ترین پنجشیری تا عادی ترین پنجشیری در کنار مردم پشغور ایستاده بودند تا مرحمی برای دردشان باشند.

پنجشیری ها در اتحاد و یکپارچگی شان واقعا ستودنی هستند و دست تک تک امک های عزیزم را بابت این همدلی می فشارم امیدوارم که با این کمک های وسیع دوباره هموطنان ما صاحب خانه شوند و در آخرهای روز دوم بود که دشمنان درجه یک پنجشیری ها «طالبان» نیز پیام تسلیت فرستادند برای مردم پنجشیر و خواستار کمک به سیلاب زدگان شدند.

میر شریفی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پنجشیر
سیلاب
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان شاید چند انتحاری کمک بدهند یا واسکت وکمربند؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است