آمريكا به احزاب اجازه خواهد داد تا مانع انتخابات شوند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۶    ۱۳۹۷/۴/۲۴ کد خبر: 152729 منبع: پرینت

رهبران احزاب و گروهايی كه روز گذشته در نشست خود خواهان ابطال روند ثبت نام رای دهندگان شدند هشدار دادند اگر حكومت به خواست آنها توجه نكند از گزينه هاي ديگر استفاده خواهند كرد اما حفيظ الله هاشمي عضو كميسيون انتخابات می گويد كه طرح و پيشنهاد احزاب از لحاظ زمانی غيرعملی است و انتخابات در 28 ميزان سال روان برگزار می شود.

گزينه احزاب چيست؟
گفته می شود رهبران احزاب و گروه ها ميان هم توافق و تعهد كرده اند تا در صورت عدم ابطال روند موجود ثبت نام دفاتر كميسيون انتخابات را در ولايات ببندند و مانع برگزاری انتخابات شوند آنها ولايات را ميان خود تقسيم كرده اند و هر يک چند ولايت را بدوش گرفته اند تا در صورت ضرورت اقدام كنند.

آيا آمريكايی ها به احزاب و رهبرانشان اين اجازه را خواهند داد تا مانع برگزاری انتخابات شوند؟
نكته روشن و مسلم آن است كه آنها برخلاف جهت آمريكا عمل نخواهند كرد و هيچگونه عزم و اراده ای برای مقابله با آمريكا ندارند مگر آنكه آمريكايی ها در اين مورد چراغ سبزی را به آنها روشن كرده باشد.

برنامه ی ارگ و رييس جمهور غنی برای تسلط به پارلمان آينده و تضعيف و راندن رهبران و احزاب از پارلمان و قدرت سياسی، رهبران رقيب و متخاصم تنظيم ها و احزاب را كنار هم قرار داده است اما رييس جمهور غنی سرمست از حمايت آمريكا اعتنايی به آنها نشان نمی دهد.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احزاب سیاسی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا مسؤل انتخابات و صلح افغانستان نیست.
اینها را باید خود افغانها پیش ببرند.
امریکا مسؤل پیش برد جنگ و اعاشه و اباطه عساکر دولتی و طالبان است.
هرکس باید وظیفه خود را بشناسد و در وظیفه خود کوتاهی نکند.

>>>   حتماً كدام اشاره از طرف أمريكا شده است كه حتي گلبيدين هم حاضر در مجلس احزاب شده است

>>>   بلى او نمى خواهد در اومور داخلي ما مداخله كند ٠

>>>   Ramish Noori
شاه امان الله خان عیسوی و پیروان امروزیش!
بر اساس آرشیف نیویارک تایمز، شاه امان الله خان در 15 سپتامبر 1929 میلادی، زمانی که در ایتالیا بسر می برد، در یکی از کلیسایی کاتولیک عیسوی ها از اسلام رو گشتانده و مسیحی شده بود.
پ.ن: پرسش این است که دین بانو لورا و آقای غنی چیزاتی است؟
....

>>>   Mazdak Farid
ساختن مثلث " تداوم " ـ حکمتیار و طالبان ، برنامه است و در دستور کار . دوگوشه ی این مثلث ویرانگر ساخته شده است و برای تکمیل آن زمینه سازی های خونین جریان دارد . قرار است تقسیم قدرت میان گوشه های همین مثلث صورت بگیرد . هوشِ ما باشد که این تقسیم قدرت در شرق و جنوب صورت نمی گیرد . آنجا چیزی برای تقسیم وجود ندارد . تقسیم باید در نیمه ی بالایی جغرافیای کشور عملی گردد . برای طالب و حکمتیار در نیمه ی شمالی وطن سهم می دهند . دیگران یا برده های این مثلث باید باشند یا به انزوا و حذف و نابودی تن دهند . گویا این یگانه راه رسیدن به صلح و " وحدت ملی " است . بدون شک این یگانه راه برای برپایی تسلط مطلق تک قومی آرمانی هر سه گوشه ی این مثلث نو ساخت خواهد بود اما به صلح ، ثبات و پیش رفت و آبادی از این راه نمی توان رسید . این راه ؛ راه رفتن به ویرانی است .

>>>   سلام به همه، در اصل برگذاری انتخابات پارلمانی باید به سفارش کشورهای کمک کننده امریکا برتانیا و اتحادیه اروپا با انتخابات ریاست جمهوری یکجا دایر گردد. چون هم از نگاه مصارف هزینه کم میشود و هم کمیسیون ها خواهند توانست تا آنوقت آمادگی لازم داشته و هم کشورهای کمک کننده به وعده های داده شده در این مورد عمل نمایند. این نشست های احزاب و عکس العمل های که در ولایات در مقابل دفاتر کمیسیون ها صورت میگیرد و جلسات دایر میشود که اگر به طرح های ما توجه نشود انتخابات را تحریم میکنیم این همه پروگرام خارجی ها است که به رهبران احزاب داده میشود و در مقابل برای احزاب یک مشت پول هم داده میشود. کمیسیون مستقل انتخابات هم بنابر وضعیت امنیتی موجود در مرکز و ولایات قادر نخواهند بود تا انتخابات پارلمان شفاف را دایر نماید. از طرف دیگر هم گرفتاری قیصاری در این موقع، و شورش های طرفداران قیصاری زمینه را برای جابجایی داعش در فاریاب، جوزجان و سرپل بیشتر ساخته که این خود زمینه انتخابات را مختل میسازد. بناء این نشست های احزاب جهادی، کارشناسان و تجمعات در مقابل دفاتر کمیسیون های انتخاباتی همه برنامه ریزی شده و هدف این است که انتخابات پارلمانی میزان با انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آنهم اگر شرایط مساعد بود یکجا برگذار گردد.

>>>   امریکا نی بلکه مردم شریف ما به کس اجازه نمیدهد تا مانع انتخابات شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است