حلقه مافیایی ارگ در غارت و چپاول رودست ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۹    ۱۳۹۷/۴/۲۷ کد خبر: 152820 منبع: پرینت

دزدی که با چراغ آید
گزیده تر برد کالا

همه از مقدار دزدی فاروق وردک از بودجه وزارت معارف خبر داریم این دزدی ها توسط سیگار نیز مستند شد. همه می دانیم که فاروق وردک فعلا یکی از مشاورین و نزدیکان غنی است همه از ماجرای کابل بانک اطلاع داریم خبر داریم که چطوری رییس بانک در زندان است ولی کسانیکه پول را دزدیده بودند آزادانه به دنبال تجارت و سیاست خویش هستند از جمله برادر کرزی.

از فروش زمین کابل به قیمت کچالو به شرکت الکوزی که در کمپاین انتخاباتی غنی حدود پنجاه میلیون دالر کمک کرده بود نیز همه اطلاع داریم، از نامعلوم بودن مالیات کریدیت کارت های شرکت های مخابراتی نیز اطلاع داریم و اینکه چگونه متهم اصلی که یکی از مهره های اصلی حلقه مافیایی حکومت بود فرار کرده و بی گناهی را بخاطر نشان دادن مبارزه با فساد برای کمک کنندگان خارجی محاکمه می کنند.

شاید کمتر خبر داشته باشیم که اکلیل حکیمی وزیر مالیه سابق تحت فشار خارجی ها و اینکه مقدار فسادش از آستانه تحمل گذشته بود مجبور به استفاده شد غنی در مقابل این فشار مقداری مقاومت کرد ولی با نزدیک شدن اجلاس سران ناتو می خواست مقداری آبروداری کند.

حالا نیز مهره دیگری از همین حلقه مافیایی سرپرست وزارت مالیه شده است شخصی که تا حالا شمشیر مشاور تخنیکی را در دست داشت و آن را با خون جوانان ما در دهمزنگ رنگین کرده بود حالا همین مشاور تخنیکی سرپرست وزیر مالیه شده است که از آن هیچ نمی داند اما در غارت و چپاول با حلقه خبیثه ارگ همکاری می کند.

در نگاه خیلی ساده ما احساس می کنیم که حساب فاروق وردک از کرزی و غنی و دیگران جدا است و ایشان تنها همه آن مبالغ را در حساب شخصی خویش جمع کرده است همینطور نگاه ما به برادر کرزی و شرکت الکوزی و اکلیل حکیمی بیشتر این گونه است که آنها بطور شخصی و با تفکر و ابتکار شخصی دزدی کرده اند.

درصورتیکه واقعیت این است که همه آنها عضو یک شبکه مافیایی هستند و همدیگر را کمک می کنند که دزدی کنند و نتیجه را نیز شریک کنند مثلا ممکن است تصور شود که از حساب مالیه کریدیت شرکت های مخابراتی که توسط وزارت مالیه دزدیده شده است غنی و اتمر و استانکزی و اکلیل حکیمی و دیگر اعضای این حلقه فاشیستی بی خبرند یا همکار نیستند ولی واقعیت این است که آنها با هم همکاری می کنند و پالیسی و قانون را با صلاحیت های قانونی که دارند تغییر می دهند و قانون شکنی را مخفی می کنند تا بتوانند بیشتر بدزدند

همین حلقه است که وقتی قدرت و موقعیت شان در خطر افتاد اختلافات زبانی، قومی و منطقه ای را دامن می زند تا بتواند خود را در پشت گرد و خاک های برخاسته پنهان کند همین حلقه است که از نام داعش و طالب برای پوشش اعمال تروریستی خویش استفاده می کند.

تقی امینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حلقه مافیایی
دزدی
قیومی
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   يكى از فاسدين بزرگ مشاور امنيت ملى است كه به بهانه خريد تجهيزات امنيتى قواى مسلح مليونها دالر اختلاس و دزدى كرده

>>>   دزدی فرهنگ پنجهزار ساله ماست !
خداکند که غربیها این فرهنگ مارا نابود نسازند

>>>   همه خبر دارند که به پیشنهاد اکلیل حکیمی وزیر مالیه مستفی در مورد عدم مداخله در کار وزارت مالیه و مربوطات ان اشرف غنی احمدزی خلاف قانون نه اینکه قانون افغانستان بلکه مخالف با کار ریسان جمهور جهان با زیر پا کردن قانون در مقابل پیشنهاد دزد کلان اکلیل حکیمی دستور عدم مداخله در کار کار کنان وزارت مالیه را صادر کرد و زمینه دزدی و چپاول و غارت پول مالیه دهندگان و عواید گمرکات و ده فیصد از کریدت کارت های مباهیل در شبکه های مخابرات را به اکلیل حکیمی وزیر مالیه و دارو دسته گروپ مافیایی انرا مساعد کردتا بی ترس و حراس هرانچه دلشان خواست پول بیت المال را دزدی کردند و به یغما بردند و خوردند وهنوز هم با رفتن اکلیل حکیمی جریان دارد و باساس حکم غیر قانونی اشرف غنی احمدزی ریس جمهور توافقی هیچ یکاز ارگانهای کشفی و عدلی و قضایی و تفتیش حق مداخل و پرسان از دزدان وزارت مالیه را نداشت و ندارند سوال در ذهن هر انسان کشور ما و حتا بیرون از کشور ما خطور میکند اگر شخص ریس جمهور خود شامل درین حلقه مافیایی نیست چگونه دست ارگانهای حراست از قانون در کار وزارت مالیه مرجع داد و ستدپولی را بطور غیر قانونی بسته کرده تا ازادانه بدون دادن جواب به هیچ ارگان دولتی از پول بیت المال دزدی و غارت کنند که تا کنون کرده هستند .

>>>   غنی ام الفساد است فاشیست، فاسد، مریض، قومپرست، ظالم، مزدور، برده، ضد مردم، ضد خلق فقیر و غریب طرفدار مافیا و داعش و طالب، افراطی غربزده و ...............

>>>   سر چمشه نا امنی مرجع و منبع فساد و جابجایی مفسدین و فساد پیشگان و حامی و تسهیل کننده فساد مالی و خود کامگی و خود خواهی و قوم پرستی و قدرت اندیشی تگ قومی ادارات دولتی همه وهمه از داخل ارگ بطور سیسماتیک و سنجیده شده طراحی و عملی گردیده است با وصف انهم در سخنان شان طوری وانمود میکنند که مردم افغانستان خدای نا خواسته گوسفند هستند متوجه عملکرد نادرست ارگ و ارگ نشینان نیستند و یا بضم خودشان با همین لفاظی و دروغگویی عوام فریبانه انها را فریب خواهند داد در حالیکه چنین نیست اینها در حقیقت خود را فریب میدهند با چنین حرف های دروغین شان بیشتر خود شانرا بد نام و رسوا میسازند و فریبکار معرفی میکنند .

>>>   Qubad Zareh
چندین شهر و بندر شمال در کنترول هواداران جنبش است که از حمایت متحدین جمعیتی و وحدتی خود نیز برخوردار هستند و اما چرا ژنرال دوستم وارد کشور نمیشود ؟ ۱. اینها از نظر روانی، شدیدن وابسته به آقای غنی و کرزی هستند و برنامه ها و اهدافشان وابسته به تصمیم و رضایت آقای غنی است. بنابرین، وارد شدن بدون رضایت آقای غنی، هیچ امتیازی در پی ندارد و برای ژنرال دوستم بی معنی است. ۲. برای بعد از ورود، خصوصن بدون رضایت و امتیاز دهی از سوی آقای غنی، هیچ برنامه یی ندارند و نمیدانند که چرا داخل شوند و چی کاری بکنند. تصور میکنند که خوب، فکر کن داخل کشور شدم، بعدش چی ؟ پاسخ این پرسش را با متحدینشان ندارند و مردم هم اصلن این پرسش را از خود و رهبراشنان نپرسیده اند. اگر این ایتلاف امتیاز طلب برنامه یی بعدی و استراتیژیک داشته باشند، همین اکنون زمینه طلایی برایشان مساعد شده. ژنرال دوستم میتواند در موج ده ها هزار نفری هوداران جنبش، جمعیت و وحدت وارد افغانستان شود و اما همانگونه که گفتم، مشکلشان اینجاست که بعد این نیرو و قدرت را در عدم رضایت آقای غنی چگونه و برای چی راهی استفاده کنند ؟ پاسخ این پرسش را بدلیل نداشتن برنامه ندارند. اگر سی ملیون نفوس افغانستان هم در جاده خا بریزند، این آدم ها بدون رضایت آقای غنی یا کرزی، به این نیرو اتکا نخواهند کرد. زمانیکه مردم به جاده ها میریزند، امتیاز نمیدهند، بلکه مردم امتیاز میخواهند و اما برعکس حکومت امتیاز دهنده است. از همینرو به چنین رهبرانی، حکومت، بسیار مهمتر از مردم است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است