بازداشت یک افغان به اتهام حمله انتحاری در دهلی نو
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۹۷/۴/۲۸ کد خبر: 152851 منبع: پرینت

رسانه‌ های هندی گزارش داده اند که یک شهروند افغان که می خواست در دهلی نو حمله انتحاری انجام دهد بازداشت شد و به افغانستان انتقال یافت بر بنیاد این گزارش‌ ها این فرد عضو گروه داعش بود و اکنون در یکی از اردوگاه‌ های آمریکایی‌ها در افغانستان تحت نظر بازپرسی قرار دارد هرچند وزارت دفاع ملی تایید می کند که این فرد به افغانستان آورده شده است اما جزییات بیشتر نمی دهد.

بر بنیاد گزارش های رسانه‌ های هند، یک جوان افغان که قصد حمله انتحاری را در دهلی نو داشت از سوی نهادهای امنیتی هند بازداشت شده است در این گزارش‌ها آمده است این فرد که بیش از بیست سال سن دارد خودش را دانشجوی مهندسی جا زده بود و یکی از دوازده هراس افکنی بود که در پاکستان آموزش دیده بودند. این فرد در آپارتمانی در منطقه لاج پت نگر در جنوب دهلی نو زندگی می کرد.

به گزارش طلوع، محمد رادمنش گفت: «ما هر کسی که د بیرون جرم کنه شما می دانین که وقتی به داخل افغانستان میایه به کدام ارگان می سپارند. به ارگانی می سپارند که ازو تحقیق می کنه، ازو پرسان می کنه، شبکه های ازو ره پرسان می کنه و مسایلی ره ازو پرسان می کنه که بتوانند پیدا بکنند که ای در افغانستان با چگونه فعالیت های ضد دولتی اجرات می کرد»

در برخی از رسانه‌های هند همچنان گفته شده است که این جوان افغان پسر یکی از بازرگانان ثروتمند است اما نهادهای امنیتی افغانستان تاکنون در اینباره چیزی نگفته اند. استخبارات آمریکایی نیز در تعقیب و بازجویی این عضو گروه داعش سهم داشتند.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شهروند افغان
حمله انتحاری
هند
دهلی نو
نظرات بینندگان:

>>>   سفارت هندوستان در كابل براي مردم واجد شرايط ويزه هندرا به مشكل صادر ميكند اما براي نزديكان وكلاي پارلمان و حكومتي كه همه حامي تروريزم و دهشت افگني هستند را در ظرف ٢ ساعت اجراميكنند ، مقصر اصلي اين جنايت سفير و كارمندان سفارت هند در كابل هستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است