رییس ارگان های محل مجبور به استعفا شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۷/۴/۲۸ کد خبر: 152866 منبع: پرینت

متین بیگ که پدرش عبدالمطلب بیگ نماینده مردم تخار در مجلس بود و توسط طالبان کشته شد، سال گذشته به دستور اشرف غنی به عنوان رییس ارگان های محل انتخاب شد.
وی در آن زمان به اشرف غنی قول داد تا از محبوبیت جنرال دوستم در ادارات دولتی ولایات شمالی کاسته و مردم را نیز نسبت به جنرال بدبین کند.

اینک پس از گذشت یکسال علاوه بر اینکه او نتوانسته به وعده های خود عمل کند که مردم تخار بیشتر از گذشته در دادخواهی از قیصاری و حمایت از جنرال دوستم به صحنه آمده و تخار را به میدان مبارزه با حکومت بدل کرده اند تا جایی که این روز ها قرار است اعلام خودمختاری کنند و از تخار را از سیطره دولت خارج بسازند.

اشرف غنی به متین بیگ یک هفته مهلت داده بود تا مردم تخار را آرام کرده و حق خواهی آنان را سرکوب نماید اما وی پس از یکهفته به اشرف غنی مراجعه کرده و گفته است که این ازبیک ها نیستند بلکه جیعیتی ها هم با آنان همدست شده اند.

اشرف غنی بر وی قهر شده و خطاب به وی گفته است: همیشه می گفتی ازبک ها تحت کنترل من هستند و جنرال دوستم صلابت و جایگاه خود را در میان مردم از دست داده است حالا چه شده که مردم تخار را کنترل کرده نمی توانی! پس بهتر است که استعفا بدهی.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
متین بیگ
نظرات بینندگان:

>>>   غنى و أتمر هميشه تلاش داشتند كه اشخاصى مانند شاكر كارگر كه از فسادهاى كلانش همه باخبرند و نقيب فايق كه از خود اينها اختيار ندارند را بالاى مردم ازبك تحميل كنند اين أشخاص خاين به مردم ما شناخته ميشوند و فقط براى گسترش فساد و منافع ارگ نوكرى ميكنند
رحمان قل

>>>   مناسفانه از اول یعنی از روزیکه نام این کشور افغانستان شده است تهداب این کشور غلط گذاشته شده است و اکنون سخت است که تهدابش راست شود تا از ریشه خراب نشود و تهداب جدید برایش انداخته نشود.

>>>   با شناختی که از غنی داریم این متن شایعه نی بلکه صدردصد واقعیت است .

>>>   از این دم بریده شک نیست!

>>>   خوب شد كه برطرف شد، بجايش كدام ازبك مقرر نشود، اين پست براي حكمتيار وعده داده شده بود،

>>>   اگر مرا رئیس ارگان های محل بسازد ازبک هارا در یک روز آرام میسازم
چرا ارین مورد از کد 91 استفاده نمیشود مثلا 223 ملیون افغانی برای شان توزیع کنند آرام میشوند
( خدای بیردی )


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است