من مسلمان هستم، ولی...
ما مسلمان ها از اسلام و انسانیت خیلی فاصله داریم... خیلی دوریم و خیلی به اشتباه رفته ایم... ما کجا و دینی که انسان را زنده از گور نجات داد کجا!... ما حال راه بهشت را انتحار تعیین کرده ایم و تمام ذهن ما به ریش و عبا و موی زن گره خورده... 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۷    ۱۳۹۷/۴/۲۹ کد خبر: 152887 منبع: پرینت

من مسلمان هستم، ولی من بیشتر از انکه به فکر طواف در دور خانه او باشم و تکت طیاره بخرم تا بروم تا شاید او را در ان خانه در صحرای عرب بیابم، او را هر لحظه با خود حس میکنم، همینکه نفس میکشم، او هست، همینکه صبح افتاب طلوع میکند و شب غروب او هست، همینکه اسمان و زمین در مداری منظم میچرخد، طبیعت زنده میشود و دوباره میمیرد، فصل ها تکرار میشوند و قلب ها ضربان اش حتی برابر یک هزارم ثانیه دچار اخلالی نمیشود.... او هست!!!!... من در خانه ای از گل و خشت به دنبال او نمی گردم و حس نمیکنم که حضور او محدود به مکانی در یک کره خاکی باشد!

من مسلمان هستم، ولی اگر بتوانم به نماز ام رسیدگی کنم، میخواهم نمازم به معنای واقعی نماز باشد، نمیخواهم مانند ورزش یوگا با تکرار چند کلمه به درگاه او بایستم و بعد با عجله جانماز را جمع کنم و این تکرار خواندن ها، نه پلیدی را از ذهن من، نه پلیدی را از روح من، نه پلیدی را از کردار من، نه پلیدی را از گفتار من و نه پلیدی را از رفتار من بزداید... نماز بخوانم و رو به قبله بایستم، ولی ذهنم، مفکوره ام، عمل ام، زبان ام، کردارم، رفتارم، گفتارم، تمام انچیزی باشد که او مرا از ان نفی کرده است... ترجیح میدهم که به زبان ساده خودم با او صحبت کنم ولی قلب و روح و رفتارم، با او مطابق و همراه باشد.

من مسلمان هستم، ولی به ریش عقیده ندارم، به تحجر و عقب ماندگی عقیده ندارم، به جهادی که از خون مردم میگذرد و با یک مشت جاهل و بی خبر از دین و جهان رهبری میشود، عقیده ندارم، به هر امری که به اذیت و ازار و کشتار مردم ولو که کافر باشد بیانجامد، عقیده ندارم و انرا نفی میکنم، از بیسوادی، تحجر و عقب ماندگی بیزارم و وظیفه اعظم و بزرگ خود را منحیث مسلمان در اموزش علم و دانش و انسان بهتر شدن میدانم، اگر او به من با اولین کلمه گفت که بخوان! اقرا! و نگفت که بیسواد بمان! ریش بگذار! ادم بکش! خشونت کن! بخاطر من ادم بکش! بخاطر حور و غلام بهشت، مردم را سر ببر!....من هر باری که کتابی میخوانم، حس میکنم که به بهشت خواهم رفت... هر وقت انسانی را کمک میکنم، حس میکنم به بهشت خواهم رفت... هر باری که دستاوردی انسانی دارم، فکر میکنم به بهشت میروم... و قسم به همان خدای علم و دانش و فهم و شعور و سواد که بهشت جای یک مشت ادمکش و جاهل و متحجر با ریش و تسبیح و دل های کثیف و الوده نیست که برای عیاشی برای حور ها، کمر بسته اند!... بهشت از انسان هایی است که با اموختن علم و دانش به بشریت کمک کردند، اختراع کردند، ابداع کردند، افریدند، کشف کردند، ساختند، ادم امدند و راه تکامل به سمت انسانیت را پیمودند و انسان از دنیا رفتند!.

من مسلمان هستم ولی انچه را در جوامع "اسلامی" امروز میبینم که اکثر مفسدین این جوامع با ریش و عبا و اغاز هر کلمه خود نام الله را به زبان اورده و چند کلمه عربی را تحویل انسان های ساده دل میدهند با تمام شعور و درک و احساسم رد میکنم... خوب میدانم که نه هیچکدام این جوامع اسلامی است و نه این ریش و تسبیح به دست ها با ایه های از بر کرده شان، مسلمان هستند و به انچه موعظه میکنند باور دارند! با ریش در منبر به نام خدا به مردم میگویند ولی خلق خدا را قتل عام میکنند! با ریش به قران قسم میخورند ولی از هیچ جنایتی دست بردار نیستند!.

ما مسلمان ها از اسلام و انسانیت خیلی فاصله داریم... خیلی دوریم و خیلی به اشتباه رفته ایم... ما کجا و دینی که انسان را زنده از گور نجات داد کجا!... ما حال راه بهشت را انتحار تعیین کرده ایم و تمام ذهن ما به ریش و عبا و موی زن گره خورده... انسانیت خیلی وقت است از میان ما رخت بربسته است!... اگر ما مسلمان ها خوب میبودیم، پناهجوی ما برای پناه خواستن در اقیانوس ها غرق نمیشد و در همان سرزمین های خانه خدا، به او و فرزندان اش پناه میدادند!!... مسلمان به دیگران از شر وحشت یک مسلمان دیگر پناه نمیبرد!!... مسلمان دست کمک را به سمت دیگران دراز نمیکرد!... ما مسلمان ها کجا و دین کجا!!

لینا روزبه حیدری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لینا روزبه
مسلمان
نظرات بینندگان:

>>>   افتخار به خانم روزبه. قسم به خدای عقل ودانش وخردکه هنگام خواندن این متن زیبا زار زار گریستم.
عاقل

>>>   Mansoor Badry
با یک توده کج اندیش و سر تمبه یی گیر افتاده ایم که از یکسو خود را آریایی خوانده ادعای تاریخ ۵ هزار ساله می کنند و از سوی دیگر از نام آریانا در سرزمین شان ننگ دارند !
کی می تواند این توده را سر عقل بیارد ، حتی خود الله هم جام مانده !

>>>   احسنت.به این درک عمیق
ولی افسوس که در افغانستان با مردمانی مسلمان نما این چنین ادراکی قابل پذیرش نیست .
حتی میان روشنفکر نما های ما

>>>   جانا سخن از جانب ما می گویی»
چون تلخ بر و شکر دها می گویی

از طیب مدام پر کنم جام ترا
چون از دهنت راز شفا می گویی

>>>   اسلام مردم افغانستان فقط دستور جهاد در راه آمریکا را صادر کرده وگفته برای نوکری آمریکا انتحار وانفجار کنید
نکند افغانستان به ارامش برسد وخدای ناکرده آمریکا برود.
برای باقی ماندن نیروهی ناتو وامریکا نیاز است که حهاد کنیم و انتحار وانفجار از احکام اسلام طالبانی است .
وگر نه اسلام محمدی دین صلح وارامش وانسانیت است.

>>>   منظور از اسلام کدام اسلام است؟؟؟
اسلام طالبانی وداعشی است یا اسلام محمدی؟؟
بلی اسلام محمدی اسلام مهربانی وگذشت وانسانیت است.
شاید منظورت اسلام طالبانی است....

>>>   در کشوری که مردمانش از دزد ها وقاتلان وفاسدان وظالمان حمایت میکنند .
این حرفها جایی ندارد.

>>>   ما نه انسان بلکه موجودات مسخ گشته در لجن زار جهل و غفلت و غرور هستیم.
عادل فکور هرات

>>>   مطمئنم بعضی جاهلان ونادان بر علیه ایشان حرف میزنند.
ولی کجاست ان درک که بداند اینهمه معنا را

>>>   دقیقا ما ازاسلام فاصله داریم
واین فاصله را ملاها وافراد جاهل وندان که که خودرا عالم جا زده ان وحرفای مفت تحویل جامعه میدهن ونمیگذارن مردم سرنوشت خویش رادردست بکیرن و همه چیز راتقدیر ونصیب میدانن
انسان روزی میفهمدکه یکبارازمادرزاییده شود ویکبارازخویش انوقت حقیقت هویدامیشود
فرهنگ ما فرهنگ غلط تفکرات ما غلط گفتارما غلط زندگی ما غلط
اینها همه ازالگوی است که ازنسلهای قبل یادگرفتیم
این ااگوبایدحذف شود

>>>   من خوشم نمی آید چون شما حجاب ندارید
حجاب هم بخشی از اسلام است حداقل حجاب اندک داشتید بهتر از بی حجاب کل بود

>>>   ای کاش همه مردم افغانستان چنین تفکر را داشته باشند و ای کاش مردم افغانستان اسلام واقعی را بشناسند و آنرا عملی کنند. اما تا جائیکه مطالعه کردم بسیار مشکل است که چنین شود و شاید زمانهای زیاد را در بر بگیرد که مردم ما اسلام واقعی و انسانیت را درک کنند.
غ ی از ملبورن آسترالیا

>>>   به نظر دهنده دوم.
چون اینها همانند پشتونها تمامیت خواه نیستند وبه سایر اقوام احترام میگذارند.
و میدانند خراسان نامی فرا قومی است که هویت همه اقوام را در بر میگیرد از پشتون وتاجیک وهزاره وازبک و....
وتاریخ چند هزار ساله را زنده میکند ومفاخر فرهنگی وعلمی مارا که توسط دیگر کشورها به سرقت رفته باز میگرداند.
با نام افغان چه داریم جز انتحار وانفجار ومواد مخدر وتروریست؟؟؟؟؟!
البته کجاست ان درک.وشعور!!!!!!!!!

>>>   Salehi
بیشتر از یک میلیار انسان باور دارند که خالق جهان هستی با این عظمت و بزرگی در یک صحرا در گوشه عربستان سعودی خانه دارد بعضی وقتها قهر و ناز هم میکند بعضی ها را در غضب خود گرفتار میکند ،و هر کسی هفت بار این خانه را دور بزند تمام گناهانش بخشید میشه انگار از مادر تازه تولد شده پس چه شد عدالت خدا !

>>>   به نظر دهنده دوم.
چون اینها همانند پشتونها تمامیت خواه نیستند وبه سایر اقوام احترام میگذارند.
و میدانند خراسان نامی فرا قومی است که هویت همه اقوام را در بر میگیرد از پشتون وتاجیک وهزاره وازبک و....
وتاریخ چند هزار ساله را زنده میکند ومفاخر فرهنگی وعلمی مارا که توسط دیگر کشورها به سرقت رفته باز میگرداند.
با نام افغان چه داریم جز انتحار وانفجار ومواد مخدر وتروریست؟؟؟؟؟!
البته کجاست ان درک.وشعور!!!!!!!!!
علی از جاغوری

>>>   او مسلمان است اما نه کلمه میخواند و ته نماز میخواند و نه روزه میگیرد و نه ذکات میدهد و نه حج میرود.
کلمه بخاطر این نمی خواند که محمد الرسول الله دارد و محمد نه زن گرفته است و اینا روزبه را مرد نه زنه خوشش نمی آید.
نماز بخاطر این نمی خواند که نماز مثل یوگا و سپورت است و او حوصله سپورت ندارد.
ذکات بخاطر این نمی دهد که همین حالا از معاش او دولت مالیه میگرداند و هر دفعه که راپور معاش خود را میبیند و مالیه معاش خود را میبیند،اعصاب اش خراب میشود.
حج بخاطر این نمیرود که نیم بدن حاجی ها پشم آلود و لچ از زیر اهرام معلوم میشود و او نمی خواهد به بدن لچ افراد نا محرم نظر بیاندازد.
قرآن بخاطر این نمیتواند که یک کتاب چهارده صد سال پیش است و نه از نگاه ادبیات و نه هم از نگاه محتوا مطابق قرن بیست و یکم است.همین قرآن و همین افراد عصر حجر همراه ریش و لنگوته و پیراهن تنبان.
پس این یک نوع اسلام کاملاً جدید است.

>>>   درود ،خانم ،این نوشته های نشانده افکار شما که به گفته یکی نظر دهند گان که جنابعالی رو سری ندارید، آگه شما روسري داشتند افکار که شما الان نوشته اید فرق داشت این ادبیات شما نمایندگانی از افکار باز بدون روسری شما می کند اگه روسری داشتند کاملا فرق داشت اگه روسری داشتید همه افکارتان داخل روسری توی سری میشه دیگه شما فکر باز و روشن نداشته اید افکار پوسیده و پوچ از شما در نوشتن تراوش می کرد، و ما از اسلام واقعی خیلی ها فاصله داریم زمان که دنیای جنگ سرد تبدیل به جنگ گرم شد، دنیای اسلام سیاسی شد، و این همه افکار از ذهن دنیای اسلامی سیاسی به وجود آمد دیگه فاتحه اسلامی حقیقی رو خواند، این نماز های پنج گانه و عبادت های الکی واجبات دین و ایمان دیگه جایش رو داد به ایمان سیاسی، چون که از دین و ایمان سیاسی است که آخوند و ملا دلار بدست می‌آورند و خدا ببخشد مسلمانان واقعی را، آنان زمان گفتار عمل باهم یکی بود مرورت، مردانگی، همدلی، عشق، فداکاری، کمک به هم دیگه، غرور کاذب نبود که کسی از حج رفتنش و بزنس حجی فخر بفروشد بنام حاجی، خانم بی بی حاجی فخری در کار نبود دست هر کس تو جیب خودش بود، شرفت قیمت داشت، انسانیت قیمت داشت قول، قول بود نا مردی کم بود اما؟ من مسلمان زاده ام اما افکارم مسلمانی نیست.

>>>   باید بعد از هر انفجار و انتحار دور کعبه بچرخیم تا پاک شویم...!!!!!
چه جالب؟ ؟؟!!!!!

>>>   دفاع از هویت خویش درضمن اینکه شرم وخجالت آور نیست ، بلکه یقینآ دفاع از هستی انسانی شما را تایید میکند ، زیرا هویت بدون انسان ونیز انسان بودن هویت موجود نیست. اگر هویت را از قالب انسان بیرون کنیم دیگر انسان مفوم وموجود هستی اش حس نمیگردد.

>>>   تاریخ پر از استبداد و استثمار اکثریت این مردم را به حدی ذلیل ساخته است که فقط برایش نان خشک وآب بده بالایش فرمانروایی کن !

>>>   كسا نيكه با قبا له جعلى انگيسى
خود را با نيا كا ن هندو تحميل كرده اند اين را بدا نند كه بار ها ابن قباله شما پا ر ه شد ه و خو ا هد شد . يا اينكه به مد نيت تن مى د هيد و به فر هنگ عد الت داورى و همد يگر پذ يرى تن مى د هيد
و يا با همين ز ند ه گىً ذ لت و د هشت ، ترور و بر ده گىً اير ا ن ، پا كستان ، عر ب ، رو سيه ادا مه خو ا هد داديد

>>>   هو يت ملى در يك كشور و قتى افتخار مى با شذ كه همه شمو ل و قا بل پذ ير ش و قا بل احتر ام همه با شذ و هر گز هو يت يك قو م نمىً با شذ ، اين شر م بز ر گ است
كه تَو با بى چشمى گپ از تحميل مى ز نى . اين مر گ است بر اى شما و قتى د يكر ان بالاى تَو، أعمال شما ها و هو يت شما مى شر مند اگر شما منطق و مغز مى دا شتبد و و جد ان مى دا شتيد از ما پيش كو چه بد ل مى كرديد
و قتى يك هزاره بالاى هو بت و أعمالا مى شر مد با يد خود را حلقه اويز كنىً از شر م . !

>>>   لینا جان !
البته مطابق به برداشت خود تان درست فرمودید، اما
ندانستم منظور تان از کلمه «ما» که آنرا متواتر استعمال
نموده اید چیست . دین اسلام با تمام مقبولی هایش همیشه
بر سر جایش بوده و خواهد بود ‌، مردم نیک بین و نیک
اندیش با اعمال نیک شان دایم ممثل اسلام واقعی بوده و
با پیروی از احکام قرآن مجید برای دیگران سرمشق خوبی
بوده اند، می‌ ماند یک مشت اشخاص فروخته شده و فاقد

دانش و عمل اسلامی که دست به خراب کاری می زنند،
به هیچ صورت نمایندگی از «ما» کرده نمی توانند و فقد
آینده خود شانرا تباه میسازند . بدین ترتیب نباید ناامید
شویم زیرا این نوع اعمال که شما از آن یاد آور شدید
پدیده نو نیست و از آغاز اسلام تاحال ادامه داشته اما
اسلام عزیز تا روز حشر زنده و پایدار میماند .
ک - م

>>>   لینا روزبه حیدری تازه خبر شده
اقبال لاهوری سال ها پیش گفت و رفت
اسلام بذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست در مسمانی است
جاغوری

>>>   خانم روزبه حیدری واقعاٌ افتخار بخشیدید مارا این چند سطر نوشته شما اگر باچشم بصیرت نگاه شود کتاب زنده گیست آه ازقلب های تارک جاهلان اسلام فروش به امید نوشته های دیگر موفق باشید .
اقبال کابل

>>>   خواهر عزیر !در نظر من هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که انسان اثری از خود باقی گذارد وآن مورد پسند وقبول جامعه گردد. آنهاییکه شمع وجود شان روشنی بخش دنیای تاریک دیگران است شایسته ترین فرزندان اجماع بشریت اند.ومن هم به همین عقیده هستم که نظر شما قوی ترین وبالاترین اثر به مردمانیکه شما از آن نام برده اید است و تایید میکنم کاملاً با شما هم نظر هستم تشکر از نظر عالی شما.

>>>   فکر نکنم لینا روزبه مسلمان باشه،

>>>   هفت بار گشتن وسنگ بطرف شیطان چرتاب کردن پیش از اسلام نیز رایج بود

>>>   ابرهه می خواست این مکان درامد زارابه وطن خود انتقال دهد اما نتوانست

>>>   لینا جان همیشه موصوعات طرح می کند که واقعا قابل خواندن است دختر دانشمند و با سواد فوق العاده من هم با خواندن آن گریستم و اشک از چشمانم سرازیر شد درد ملت که هیچ درمان ندارد خدا یا رحم کن

>>>   [خانم لینا آنهای که نتحار میکنند از اسلام واقعی بیخبرند مثل که شماهم در این نکته مشکل عقیدتی دارید.کاشکه انقدر وقت خود را صرف اموزش علم دنیایی کردید نصف آنرا صرف آموزش علم اخروی هم میکردید و در ان صورت جملات که انسانرا به سوی شرک سوق میدهد از زهن تان خارج نمیشد.جح هم مثل نماز فرض است اما از خود شرایط داردو جهاد هم فرض است و تا قیامت دوام دارد امااز خود شرایط داردکه متاسفانه در اموزش ان کمبوتیهای ریاد دیده میشود. امیدوارم موضوع را فهمانده توانسته باشم. به امید نوشته های علمی خوبتر شما.
حیدری

>>>   خواهر بسیار محترم لینا جان السلام علیکم ورحمت الله وبرکاته.
من در همه امور با شما هم نظر هستیم ولی یک چیزرا نباید نا دیده گرفت که دین اسلام دیک بسیار پاک وآرام ودلپزیر است اگر دین خشونت میبود مردم به این دین نمی پیوستند.پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) نظر به اخلاق حمیده وصداقتی که داشت در بین مردم به امین مشهور بود حتی قبل ازبعثت وبه مردم درس تقوا و امانتداری را آموختاند که چطور با هم زنده گی نمایندما وشما در تاریخ اسلام دیدیم وخواندیم که اسیران چطور برخورد داشت وبا زیر دستان خود مهربان بودند به بزرگان احترام وبه اطفال شفقت داشتندوبسیار دین را آسان به مردم معرفی کردندوقرار فرموده جناب آن حضرت (ص) که فرموده امت من در آخرزمان به گروه ها تقسیم میشوند. وقتی اصحاب کرام پرسیدند در آن وقت چه خواهد شد ایشان فرمودند که قرآن وحدیث را برای شان کذاشتم هرکسی به قرآن وحدیث عمل کند هیچ کمراه نمیشود. اگر امروز کسانی با استفاده از ایات وحدیث در حضور مردم قراهت نموده وخود غرق در گناه هستند نباید دین اسلام را از دید آنها نگاه کرد.قرارفرموده بزرگان که: ما زقرآن پوست رابرداشتیم. مغز را با دیگران بگذاشتیم... ما مسلمانان قرآن را میخوانیم از روی خط ومیبوسیم ودرتاق بلند میگذاریم ولی مردمان غیره مطابق قرآن عمل کرده وبه ترقی رسیده اند
احمدازکابل

>>>   چند نکته را به شما خانم روزبه می گویم که باید به آن ها احترام بگذارید اگر که مسلمان هستید:
1- اول این که باید به کلمه پاک و پاکیزه که داخل اسلام می شوید بی اندیشید و تفکر کنید که این کلمه چه معنا و چه مفهوم را برای گوینده که خود قبول کرده چه می گوید. متوجه باش که زبانی گفتند کلمه آسان است ولی اگر کلمه را عملی نکنیم معلوم می شود که به حق آن را اداء نکرده و اصلاٌ بی خیال هستیم.
2- دوم این که نماز است اگر قبول کردی که داخل اسلام شوی باید که نماز را از روی اندیشه و تفکر و از روی عملی کردن به قرآن اداء کرد و باید که به تک تک آیات پاک خدا بزرگ هم قبول داشته باشی و هم علمی کنی بر زنده گیت و راه تفکر و تدبر در معنای آن داشته باشی به عبارت دیگر قرآن وسیله و یا قانون بهترین زنده گی کردن در زمین و زمان است.

دل می خواهد که بحث را ادامه بدهم ولی به چند کلمه به اتمامش می رسانم:
خیلی متوجه باش قانون خدا اگر بر زمین تطبق شود هیچ مشکلی در هیچ مملکتی پیدا نخواهد شد این وعده خدا بزرگ است و اگر شما تاریخ را خوانده باشید می فهمید. و این که بعضی انسان ها خود را فروخته اند که قانون آمریکا را پیاده کنند خود را مسلمان جلوه می دهند یا که بعضی انسان خود را به پاکستان فروخته اند این ها هم خود را مسلمان جلوه می دهند هر دو مردود و رد هستنند با خاطریکه خود فروخته اند متوجه باش! متوجه باش! این هر دو این ها بخاطر زنده گی دنیا کار می کنند. این را برای تو می گویم که همین طور که می گوی اقراء سوره اقراء بخوان و متوجه باش شعائر خدا یعنی حجاب و ریش و غیره این ها از جمله شعائر دین خدا هست اگر خدای نخواسته رد یا مردود بگوئی آیات های قرآن عظیم را به رد و به تمسخر گرفته ای این معلوم است که اگر خدا را باور و قرآن را باور داری متوجه باش این که هر جای قرآن می آید که کسی که قرآن را رد کرد و به تمسخر گرفت کافر می شود. متوجه باش و اقراء که گفتی با اندیشه و تدبر و به معنا بخوان و زیر زره بین بی اندز آن وقت می دانی که چه گفتی...

>>>   لینا جان دخترم!
اسلام اسلام است دو چیز را نمی پذیرد یکی پینه را ودیگری هم قیچی رایعنی دران چیزی اضافه نیست که قطع نمایم ویا کمبود ونواقصی داشته باشد که دران چیزی را بافزایماین هردو ممکن نیست درست تقریبا همانطوری که شما فرموده اید خداوند میفرماید انی اقرب الیکم من حبل الورید به شما از رگ های گردنتان هم نزدیک هستم ولی در عمر یکمرتبه برای کسانی که مستعد اند وتوان اقتصادی دارند انهم نه بخاطر دیدن انسان های سخت دل ان سامان بلکه به احترام به امر پروردگار وساقط شدن فرض از ذمه ای خود باید رفت نه این که همه ساله ده ها هزار دالر را خرچ نموده به بهانه ای عمره به سیاحت برویم ونماز را هم که فرض است ولی با حضور قلب وخالص بخاطر رضای خداوند وانسان شدن باید خواندوهمچنان روزه وادای زکوت که هرکدام جهانی از حکمت های انسانی وعطوفت ومهربانی را در بر دارد همچنان جهاد یک امر مقدس است از خود شرایط واداب دارد من که ده سال در جبهات جنگ با روسها ودر هنگام مقاومت بودم شرم دارم اسم خودرا مجاهد بگویم زیرا یک درصد از شرایط یک مجاهد را در خود نمی دیدم ولی وقتی روسها بالای وطن عزیز ما حمله نمودند وکنون که سایر کشور ها طبل اشغال وچپاول دارای های مادی ومعنوی مارا می نوازند جز جهاد چاره ای نداریم لازیم است وفرض میباشد که جهاد نمایم ولی نه مانند من ومثل حکمتیار وسیاف وطالب وداعش بلکه جهاد شما واقعی وبرای بیرون راندن متجاوزین باشد وجهاد سازندگی برای تربیت هم وطن ها وابادانی کشور و...
هستند کسانی که میکوشند با مثال دادن من وچند نفر از به بیراهه رفته ها اصل اسلام ونماز وجهاد و... را زیر سوال ببرند وانها وظیفه دارند واز دشمن پول میگیرند ومزدور وغلام شده اند تا معتقدات اسلام راانکار نمایندقران میگوید {ولا تقولوا لمن القی الیک السلم لست مومنا}کسیکه برایت گفت که من مومن شدم نشود بخاطر غنیمت ومال اورا بکشی واسلام اورا قبول نکنی ویا در داخل نماز نقشه ای خیانت وچپاول را درسر بپرورانی ویا کسانی را که اجازه گرفته تا درکشور تو بیاید وسیاحت نماید وبه همنوع خویش کمک ومدد رساند اورا به عنوان کافر قتل نمای دانستن اسلام وفلسفه ای عالی وپیام رسا وبی همتای ان فرض هر مسلمان است تا اسلام را خودت ندانی ودر صدد مسلمان ساختن دیگران برای اسلامی نیست حساسیت شمارا در مورد ریش دارها هم درک مینمایم زیرا لنین واستالین ومارکس وانگلس هم ریش گذاشته بودند وبسیار خارجی ها هم ریش دارند وشاعری میفرماید
ادمیت نه به نطق ونه به ریش ونه بجان
طوطی نطق وبزهم ریش وخرهم جان دارد
بلاخره ان اسلامی را که خودت در پره گراف اخیر تشریح نموده ان توضیحات منظور همگان است وبا درک واقعیت از اسلان اصیل وبی الایش صحه میگذارم واضافه مینمایم اولین ایت قران که پیامبر نازل شد{اقرءباسم ربک الذی خلق}بود خواندن وخوب خواندن ودانستن اسلام شرط مسلمان است ولی مسلمان شدن ومسلمان زیستن اسان هم نیست اقبال لاهوری میفرماید
چومیگویم مسلمانم بلرزم
که دانم مشکلات لا اله را
ودر جای دیگری میگوید
قبای لا اله خونین قبایست
که بر بالای نامردان دراز است
البته نه باین معنی که باید همیشه لباس خودرا به خون تر نمای به این معنی وقتی مسلمان واقعی شدی دیگر خارجی ها تورا تعقیب مینمایند وبه حال خودت رها نمی کنند وبه هر بهانه تورا ازار واذیت نموده لباست را به خون اغوشته میسازندچرا زیرا انها میترسند که با مطالعه ای فلسفه ای واقعی اسلام مردم های اهل بینیش ودانش به اسلام رجوع میکنند وچون در سایر ادیان روح نجات بخش نمی یابند به اسلام می گیروند وسلطنت وامپراطوری انها در نهایت در خطر می افتد
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   لینا جان روزبه انچه فرمودی سخن حق بجا آوردی و خوب فرمودی ،کسانیکه تضاور میکنند و حق را کتمان میکنند آنها هم گنگار اند ،خداوند زمانیکه حضرت محمد صلی الله وسلم را رسالت دادند اولین سخن که آن رسول خدا. از جبریل امین شنید کلمه راجع به علم و دانش ومعرفت انسانی بود که برایشان گفت بخوان ،خواندن یعنی یاد گرفتن اموختن علم ودانش از بصیرت انسانی است که باید بیاموزد ،اما اینکه مومن باید ترس از الله داشته باشد و باید توکل به الله داشته باشد و. باید نماز های خود. را به وقت اش اهدا کند و اموال را که الله پاک برایش داده وباید. از آن به فقرا وبیچاره ها کمک کند و. دیگر از فرض مومن باید جج بروند البته کسی که توان وقدرت مالی داشته باشد ،چون الله بالای مومن فرض گردانیده به مانند نماز روزه وزکات ،اما اینکه فریبکاران و دروغگویان با وجودیکه میدانند راه حقیقت چیست ،مردم را فریب میدهند این عمل شخصی افراد و گروه های است که کمر همت خود در خرابی و بی عدالتی بسته اند و آنها در مصاف به حقیقت اند ،انها هم در دنیا خوار وزار اند وانشأالله هم در اخرت

>>>   انچه لینا جان فرمودند کاملا منطقی و به جا است . اگر آنچه گفته آمد واقعا تطبیق شود ، تعداد مسلمانان به آن سر حد کاهش مییاید که امروز پیروان دین زر دشتی در جهان وجود دارند ، خیلی کم و نظر به دین اسلام انگشت شمار. بدین معنی که امروز کمیت مسلمانان خیلی ها زیاد و کیفیت. در سطح خیلی ها پایین. زمانیکه پیامبر از جهان رحلت کردند ، مجادله برای کسب قدرت بین طریقه ای قریش و اهل یثرب آغاز یافت ، و حتی یک عده از باشندگان یثرب تمایل به تعویض دین نمودند ، اگر ضرب شمشیر عمر و فراست ابوبکر نمیبود ، قضیه طوری دگری میبود ، همان بود ، سلاح بران که پیامبر به پیروانش به ارث گذاشته بود در یکدست شمشیر و در دست دگر قرآن ، در این دنیا غنایم و در آن دنیا در صورت شهادت در راه اسلام. بهشت برین. با همه نعمات آن .بحث طولانی است و ازحوصله ای این صفحه خارج است. انسان ها از دست ادیان آسمانی چه رنج هایی نیست که نکشیده و هنوز هم این فاجعه دوام دارد. اگر کسی با من موافق نیست حاضرم صد ها کتاب را فهرست بدهم.
خیرخواه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است