آیا حج در شرایط حاضر واجب است؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۷/۴/۳۰ کد خبر: 152895 منبع: پرینت

تقریبآ هفتاد و پنج میلیون دالر در حالی از فقیر ترین کشور دنیا به عربستان برده می شود که هزاران طفل یتیم و بی سرپرست در سراسر افغانستان از گرسنگی پا دراز می کنند، اکثر کودکان ما در گرم ترین روزهای تابستان، زیر آفتاب سوزان مشغول کار های شاقه استند و برخی شان در بدل پول مورد سو استفاده جنسی قرار می گیرند، میلیون های دالر از فروش خانه و زمین ما در حالی به دخل عیاشان می رزد که هزاران زن بیوه و فقیر بخاطر تامین معیشت و بدست آوردن پول، به صورت علنی و غیر علنی حاضر به تن فروشی می شوند.

در آنسوی مرز ها عرب ها تشناب های طلایی می سازند، هرکدام چهار زنه هستند، یک مرد عرب بخاطر یک شب هم بستر شدن با یک هنرمند زن آمریکایی تا یک ملیون دالر مصرف می کند، مقبول ترین دختران دنیا را از سراسر دنیا با این پول همین حجاج جمع آوری می کنند و به عیاشی می پردازند.

کمی دقت اگر داشته باشیم، بخشی از این پول ها همان گوله و تفنگ های اند، که توسط حجاج ما به عربستان، سپس به پاکستان و از آنجا وارد افغانستان می شود و سرانجام توسط آن فرزندان همین حجاج کشته می شوند.

در بعد دیگر قضیه، میلیون ها آدم در طول سال متمادی از افغانستان حج کردند، چه تغییر مثبت در این جامعه بد بخت رونما شد؟ نه اخلاق اجتماعی ما تغییر کرد و نه تقوای سیاسی مان، اگر همین حجاج خوشبختی ای را از عربستان به افغانستان آورده اند، بگو تا بنده هم بداند.

عبدالله دانش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حج
دانش
نظرات بینندگان:

>>>   هر گز نه پولی را که حج میروند به فقرا ومساکین بدهند بهترین حج اکبر است

>>>   اگر شیطانرا باسنگ میزنی ،از گلبدین وغنی وکرزی واعضای کابینه وارگ نشینها
همگیشان شیاطین استند پس دریغ نکنید.
ومن الله توفیق

>>>   از ابتدای اسلام تاحال اعراب غارتگر بنام اسلام مال دیگران را می خورند

>>>   سلام مسلمان ها همه با هم دست به دست هم بدهند حج وخانه خدا را از دست مذهب جعلی وهابیت واز چنگال خون آلود دشمنان انسانیت وقاتلان کودکان بی گناه سوریه ویمن وافغانستان........ نجات دهند.
مسلمانان بیدارشوند شر آمریکا جنایتکار وصهیونیست های خون خوار ومزدوران شان ، وهابیت خبیث وال سعود جنایتکار را از کشور های اسلامی کوتاه کنند...

>>>   بلی حج را خداوند متعال برای هرمسلمان در عمر یکمرتبه فرض گردانیده است که این فرض را شما غیر دین ها نمی فهمید وهمچنان پول مصارف حجاج به جیب هیچ عرب عیاشی نمیرود بلکه در شهرهای مکه مکرمه ومدینه منوره بمصرف میرسد وهم اگر مسلمانان پول ذکات وعشرمال خویش را به مساکین شهر خودبپردازند هیچ فقیری نمی ماند.

>>>   برادرم دانش حج از ارکان وفرایض اسلام است در هر شرایط وزمانی فرض فرض است ولی اگر منظورتان این باشدبه مستمندان وگرسنه ها و۹۵ در صد مردم بی بضاعت کمک شود وغم بی نانی وبیجای مرم چاره شود راه های دیگر بسیاراست دزدهای مافیای مانند الکوزی وحبیب گلزار وداوی وابراهیم محب ومحب تاور ها وسدوخیل کرزی ورولا غنی ومحمود کرزی وفریدون وحسین فهیم وغلام نبی وحاجی سرور وفاروق وردک وحاجی پاینده وطاهر ظاهروقانونی ومحمدی ومعنوی سلام عظیمی وزاخیل وال وحاجی علی اکبر وبرکت ووتوکل و...برادر کریم خلیلی وهمه دزدها بنام تجار ملی را محاسبه وازدزدی هاشان جلوگیری نماید وقتی نوبت حاجی وحج رسید بعد از علمای اعلام فتوا میگیریم اگر راهی داشت موقتا از رفتن به سعودی باز میداریم وباید گفت که یک هزار مشاور اگر ماهانه ۳۰۰۰ دالر معاش بگیرند هر ماه سه ملیون دالر ذخیره واندوخته میشود که هر ماه به مساکن یک ولسوالی کفایت میکند افغانها در دوبی از ناحیه ای خریداری املاک در درجه ای سوم قرار دارد وعزیزی مبلغ بیش از یک ملیارد دالر رادر دبی سرمایه گذاری میکند اگر این پولها به وطن باز گردانده شود اصلا در کشور ما غریب نمی ماند وباز از نگاه قانون بین المللی کشور های اشغالگر مسول اند تا غم بیکاری واعاشه وروزگار کشور اشغال شده را تامین نمایدزیرا انگلیس وامریکا باید به مردم ماکار وروزگار بیابند اینکار را نمیکنند ولی انهای که در خلیج ودیگر جاها مصروف کار اند زمینه ای کار وبار انها را نیز ضیق ساخته انها را مجبور به ترک انجا میسازند تا بیایند وطالب وداعش شوند وسنگر های داعش وطالب خالی نشود
ملا بچه ای تگذاری

>>>   آفرین بر توای نویسنده دلیر و با احساس
نمیدانم چه وقت این ....دنیا به فکر میآیند چه وقت به منافع وطن شان فکر میکنند خداوند شما و امثال شمارا توفیق نصیب بگرداند تا همچو ....وکوردلان را راه راست نشان بدهند به پیروزی های هر چه بیشتر تان.

>>>   بلی دقیقن واقعیت را گفتید همینطور است درحالیکه 60% مردم ما زیر خط فقر زنده گی میکنند کشور ویران شده به مکتب,شفاخانه, سرک سازی واحیای زیربناها اشدضرورت است.چند ملیون شهید عمعلول ومعیوب داریم درین شرایط خاص نسبت به حج کمک بمردم وبازسازی صورت گیرد واین پول هنگفت باید در ین جا مصرف شود. عرب ها بسیار پول دارند ازین پول ها داعش را روان میکنند تا بیاید ومارا قتل کند یا توسط این پول ها عیاشی وفحاشی میکنند نسبت به حج پول درین راه مصرف شود ثوابش بیشتر است.
باعرض وحررمت انساندوستانه.
عبیدالله نجرابی.

>>>   آیا خداهی کی تمام کاهناترا خلق کرده فقط دوا را به مکه قبول مکند

>>>   حج فرض است و باید انجام شود.
در غنی ترین کشور های دنیا فقیر و گدا است.
راه مقابله با مشکلات وطن مبارزه با عساد است نه ترک امر خدا
25 ملیون دالر سالانه بودجه بی بی گل است
باقی اش را خودت قیاس کن.

>>>   ما ازاول عمر تا بحال فريضه نماز را انجام داديم از دید شما کدام نتيجه نگرفتيم
آيا درشرائيط فعلی نماز واجب است
شما به تقليد واجتهاد عقيده داريد؟؟؟؟؟؟
بانرفتن حجاج مورد نظر شما آيا کدام فرق درمعا دله بوجود مياید؟؟؟؟؟

>>>   فقیر و درمانده زیاد داریم که همین حج میشود

>>>   حدیث واضیح است که پیغامبر خدا فرموده است (در صورتیکه دیوار همسایه تان به کاه گل ضرورت داشته باشد قبل ازرفتن به حج باید دیوار آن ترمیم شود) ولی بدبختانه اکثریت همسایه های اطراف ما اگر غذای چاشت را داشته باشد از شب را ندارند و اگر از شب راداشته باشند از صبح را ندارند و تو انسان بی احساس جیب عرب های وحشی و بی ناموس را پر مینمایی که خوب وحشت کنند و بیشتر عیاشی نماییند چنانچه داعش یکی از نمونه های بارز آن به شمار میرود باید ازامام علی رحمانوف بیآموزیم نامبرده امر نموده زمانیکه کشور ما از لحاظ اقتصاد به سویه کویت ، دوبی وقطر رسید و مملکت خود کفا گردید باز میتوانید حج بروید وبه اصطلاح جان مردار خود را پاک نمایید

>>>   حج واجب است با این بهانه می خواهید فریضه الهی را تعطیل کنید، باید مسئله فقر و حج را از هم جدا کرد کسانی که وضعیت مالی مناسب دارند وظیفه ای دینی شان است که به فقرا هم کمک کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است