از چهار شایعه پیرامون جنرال دوستم مطلع شوید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۱    ۱۳۹۷/۴/۳۰ کد خبر: 152901 منبع: پرینت

1
قرار است فردا یکشنبه جنرال عبدالرشید دوستم وارد کابل شود.
بازکشت جنرال دوستم به کشور پس از دیدار سفیر آمریکا با مقام های حکومت نهایی شده است.

2
تمامی خانواده احمد ایشچی از جوزجان به کابل فرار کرده اند.
بابر ایشچی پسر ایشچی که وظیفه رسمی در شورای ولایتی این ولایت دارد نیز وظیفه را ترک کرده و فرار را بر قرار ترجیح داده است.

3
کاروان عظیمی از هواداران جنرال دوستم عازم کابل هستند. در میان عزیمت کنندگان به کابل افراد مسلح نیز دیده می شود که با موترهای پر از اسلحه و مهمات به طرف کابل روان هستند.

4
نظام الدین قیصاری که در بند امنیت ملی در کابل بسر می برد با ورود جنرال دوستم به کابل از بند آزاد می شود.


(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
جنرال دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   احمد ایشچی گفته است نتایج منفی است واینرا برایم گفته بودند تا چنین ادعا کنم

>>>   احمدایشچی هنوزهم سروقت است اگرازادعائ خود منصرف شویداین یگ اعاده حیثیت برائ خودوجنگرال دوستم خاهدبودهمه مردم مسلمان افغانستان میدانندکه وقوع چنین واقعه دورازتصوراست باکمال تاسف گروهی جهنمی که حیثیت شرافت مسلمان نزدایشان هیچ ارزش واهمیت نداردسبب چنین اتهامات میشوندکه حتی دین مبین اسلام رادربسامواردبه تمسخرگرفته اند

>>>   مد اسلم سلیم
فردا جنرال دوستم بعد از تبعید با زور مردم باز می گردد !
بعدش چه ؟
مردم با ریختن خون شان به میدان برآمدند جنرال دوستم را از تبعید و قیصاری را از بند فاشیزم آزاد به خانه و مقام شان برگشتاندند ، حالا بازی درمیدان جنرال دوستم و دوستان ائتلافی شان است که این دست آورد مردمی را دریک معامله شخصی و امتیازات زود گذر ارزان نفروشند.
جنرال دوستم و دوستان ائتلافی او اگر از تجارب هفده ساله در زد وبند ها معاملات در معادلات سیاسی قدرت درس خوب گرفته باشند باید مواضع شان را درقبال مسولیت های ملی شان روشن با مردم درمیان بگذارند ، زیرا یا در موضع دفاع از مردم قرار میگیرند و یا اینکه یکبار دیگر تکرار همان دور باطل معامله و دربند کشیدن مردم وسلب آزادی حذف هویت و دست دوم و کلک ششم بودن درنظام آینده درکشور است .
ائتلاف نجات که جنرال دوستم یکی از پایه های این ائتلاف است مردم توقع دارد که در موضع عدالت گستری ، حقوق برابر شهروندی ، دفاع از هویت و فرهنگ شان متحدانه در برابر شوء نیزم ایستادگی نمایند و نگذارند کانون توطئه یک بار دیگر با ایجاد اختلاف میان مردم ما به تحکیم مواضع فاشیزم در حاکمیت بپردازد.
ائتلاف نجات وجنرال دوستم باید بداند که تبعید او چراغ سبزی برای طالبان وداعش درشمال بود و دیگر اینکه غنی هر روز دارد انتقام طالبان را از مردم ما در شمال می گیرد ، کمین برای کشتن جنرال دوستم ، دست به دست شدن شهرستانها و کشتاربی رحمانه مردم در ولایات شمال جز برنامه کانون توطئه برای مجازات و انتقام گیری و نشان دادن چراع سبز به طالبان است .
تبعید جنرال دوستم هم یه همین گونه برای وارد کردن گلبدین و طالبان در داخل حاکمیت بود.
آیا ائتلاف نجات ، جنرال دوستم با دانستن این همه توطئه و برنامه فاشیزم در موضع مردم وبرای دفاع از خواست های برحق مردم ما قرار خواهد گرفت یا وارد معامله جدید و دور باطل همان معاملات گذشته خواهد شد ؟
برای قضاوت هنوز زمان داریم بعد از بازگشت جنرال دوستم و موضعگیری های ائتلاف نجات در برابر عملکرد های کانون توطئه به این مسله خواهیم پرداخت .
21.07.2018

>>>   Anwary
جنرال که در ده ها نبرد اشتراک کرده بود اما یک دست آوردی نداشت
اگر این بار از ترکیه که چه حتا از روسیه بار دوم برگردند دست آوردی نخواهد داشتند .
باید ملیت های شریف و رنج دیده درمورد سرنوشت خویش خودشان توجه کنند.انس

>>>   Salam
آمدن دوستم و آزادى قيصارى اگر به سقوط اين حكومت و تغيير اين نظام نينجامد ، در فرجام معامله ها شكل خواهد گرفت كه بازنده اساسى مردم خواهند بود.

>>>   کسیکه بخاطر اهداف شوم منافقین قومگرا حیثیت ابرو و عزت خود را در نظر نداشته باشد مانند ایشچی خوار و ذلیل میگردد وقتیکه اهداف منافقین قومگرا براورده گردیده دیگر ان کس را از نظر میندازند بمانند کاغذی یکبار مصرف از نظر دور میسازند.

>>>   Abdullah
زنده باد ملیت قهرمان ازبک!
15 سال شد که سران جمعیت را یک یک نفر میکشند آب از آب تکان نمیخورد، یک زندانی ساختن قیصاری ارگ و حکومت افاغنه را تا وزیرستان لرزاند. این خیلی مهم نیست که فردا ممکن است باز هم دوستم را فریب بدهند، یا خودش خیانت کند، که اینکار میشود. مهم واکنش ملت بیدارازبک است. وقتیکه یک جمعیتی را میکشند دیگرانش خوشحال میشوند که زود تر به معاونیت میرسند وبیشتر پولدار میشوند. فارسیوانها هم بخاطر خدشه دار نشدن وحدت ملی ذلت، بی هویت شدن و بردگی را قبول میکنند. اما ازبک ها نشان دادند که بر عکس تاجیکان گوسفندی نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت نیستند. پیروز باد جوانان قهرمان ازبک!

>>>   این جاست که مبارزین راه حق وعدالت و اغتشاشیون موقف طلب ازهم تفکیک میشوند و غیرت و وفاداری هرکس هویدا میشود، یکی از این کسانی که برای رهایی یک قاتل و تخلف کار مانند قیصاری گلو پاره میکردند ولی وقتی به یک ریش سفید هموطن ما مثل ایشچی تجاوز و توهین شد همه این اقایان و خانم های دیموکرات خاموش بودند ولی ریس جمهور با خطر انداختن قدرت سیاسی خود طرف عدالت را گرفت و از معاون اول خود هم غیر قانونی دفاع نکرد

>>>   Najib Salam
غنى و دروغ ...يانش يك كشور را خر مى پندارند .
دوستم مريض بود و يا شما ، اميد وارم روزى از مريضى پشتونوالى نجات يابيد . مردم واكسين ضد اين مرض را كشف كرده اند ، انشالله به زودى در يك جاى تان مى كوبند .

>>>   Motaref
فوری:
اتحادیه‌ی پزشکان کشور ترکیه با درجِ شکایت‌نامه‌ای علیه حکومت افغانستان، گفته است عنوان‌کردن بار‌بار «درمان صحی» برای بتعید جنرال دوستم از سوی حکومت افغانستان، نه‌تنها توهین به‌شعور جمعی مردمان دو کشور است، بل‌که سیستم صحی و دانش مسلکی پزشکان این کشور را هم زیر سوال می‌برد.

>>>   Paiez
شمافکرمی کنیدغنی را مظاهره های شمال سر عقل آورد؟هرگز ! ایشان، استادجهل وجعل وتقلب هستند؛اگر تمام کشور بربادشود،اوازتمامیت خواهی اش تیرنمی شود؛دستور بادارنش به تمکین وادارش کرده...

>>>   ايشجي فردا با فاميلش به تركيه پناهنده ميشود

>>>   Belash Tajik
ژنرال عبدالرشید دوستم‌ فردا شاید به کشور بازگردد و قیصاری هم از بند زندان رها می شود ولی‌با شرایط دشوار و‌غیر انسانی.
به نوشته واشنگتن پست محمد اشرف غنی موافقه نموده ژنرال به کشور بازگردد اما در انتخابات مداخله نکند،به ولایات‌ فاریاب‌،سرپل جوزجان نرود،گارد مسلح نداشته و از ایتلاف نجات هم خارج شود .
اگر این شرایط را با دید عمیق نگاه کنیم بهتر که آقای ژنرال از همان دور تظاهرات و‌حق خواهی نیروهای خود را الی سقوط رژیم فاشیستی و غیرقانونی غنی ،اتمر مدیریت کند نه این که بازهم فریب خورده بیاید در قدم دوم باید ژنرال شرط شرایط برای بازگشت بگذارد نه ارگ و شورای امنیت
چون در انتخابات گذشته بیشترین آرا را غنی از تکت ژنرال گرفته بود نه از تکت خودش.
در مورد قیصاری هم چنین شرایط گذاشته شده است ولی باید گفت غنی هشیارانه پلان های بعدی خود را ترتیب می کند که چگونه بازهم از دوستم و امثال ژنرال استفاده نابجای سیاسی کند اگر ژنرال شرط می گذاشت که می آیم اما ایشچی باید محاکمه و اعدام گردد ،ژنرال ملک طراح اصلی پلان ایشچی به همرای شورای امنیت در برابر همه رسانه های کشور از ژنرال معذرت بخواهند.
شاید هم ژنرال برنامه پلانی برای خود داشته باشد ولی اگر فریب خورده باز در دام شورای امنیت افتید آن وقت حیف این همه دادخواهی و مبارزات ملی مردم.

>>>   ايشچي واسلين با خود بگير توكل بخدا كن اگر گير امدي اينبار سخت تمام نميشه

>>>   Najib Salam
شوونيست هاى قبيله در تنگنا اند اگر عدالتخواهان قادر شوند تيكه داران اقوام شان را مهار كنند و پوتانسيل مردمى را به نغع عدالت و تغيير نظام استفاده نمايند شكى نيست كه در فرجام مردم يك قدم به پيروزى نزديك خواهند شد .
گزينه فدرال در يك خراسان دموكراتيك مرگ شوونيزم قبيله و پايان يك تاريخ سياه خواهد بود ، همه انرژى را بايد به اين دو گزينه متمركز نمود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است