از تعهدات جنرال دوستم به اشرف غنی مطلع شوید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۷/۴/۳۱ کد خبر: 152939 منبع: پرینت

جنرال دوستم به افغانستان باز می گردد و نظام الدین قیصاری هم آزاد می شود ولی با چه شرایطی؟

شنیده می شود که محمد اشرف غنی برای ورود جنرال به کابل شرط گذاشته در انتخابات مداخله نکند، به ولایات‌ فاریاب‌، سرپل، جوزجان و سمنگان نرود، گارد مسلح نداشته و از ایتلاف نجات هم خارج شود.

در مورد نظام الدین قیصاری هم شرط گذاشته که از کابل خارج نشود و در یکی از پشت هایی که دولت به او واگذار می کند خدمت کند.

در مقابل شرایط اشرف غنی، جنرال دوستم هیچ شرطی نگذاشته و برای رسیدن به چوکی معاونت اول همه امتیازاتی که می توانست داشته باشد را معامله کرد.

در همین حال احمد ایشچی درباره بازگشت جنرال دوستم میگوید: جنرال دوستم تعهد کرده که به شمال سفر نمی کند، در مسایل نظامی دخالت نمی کند و پرونده مرا با نشست مردمی حل می کند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
تلکس
نظرات بینندگان:

>>>   اگر جنرال دوستم آنقدر احمق باشد و اين شرايط را قبول كرده باشد، ضرورت آمدنش نبود. اما او به زور مردم خود آمده و اين زور را دست كم نگيرد; از همه مهمتر به چند چوكي بيصلاحيت معامله نكند. اگر باز هم براي چندمين بار فريب خورد، ديگر او در مغز خود چيزي ندارد و مردم هم از پشتواني يك معامله گر تهي مغز دست بردارد. باتور همين حالا گهي پشت غني روان است و گهي هم پشت حكمتيار.

>>>   همه اش دروغ است، دوستم بدستور سناء و وزارت دفاع أمريكا آمده است، و كابل مجبور به اجراي أوامر است، چون چندي قبل صلاح الدين رباني در حضور وزير خارجه أمريكا ، عبدالله، غني از عمل كرد هاي نا سنجيده غني در مقابل ديگران و خودش حقائق را بيان كرده بود، و دعواي لفظي شديد كرده بودند، كه وزير خارجه أمريكا به غني اخطار داده بود كه يا إصلاحات بياورد و يا بعد از دو ماه أمريكا حكومت مؤقت تشكيل ميدهد.

>>>   Najib Salam
شوونيست هاى قبيله در تنگنا اند اگر عدالتخواهان قادر شوند تيكه داران اقوام شان را مهار كنند و پوتانسيل مردمى را به نغع عدالت و تغيير نظام استفاده نمايند شكى نيست كه در فرجام مردم يك قدم به پيروزى نزديك خواهند شد .
گزينه فدرال در يك خراسان دموكراتيك مرگ شوونيزم قبيله و پايان يك تاريخ سياه خواهد بود ، همه انرژى را بايد به اين دو گزينه متمركز نمود.

>>>   Najib Salam
به مردم اتكأ كنيد ، اگر به مردم صادق بوديد و در هر حال به آنها پشت نكرديد ، مردم شما را تنها نخواهند گذاشت . مسعود راز موفقيتش همين بود ، براى همين از هيچ دشمنى داخلى و خارجى هراس نداشت، زيرا پناگاه اش قريه و ده و كلبه هاى مردم بود.

>>>   Hassan
متاسفانه که تیکه داران قومی بالای سرنوشت مردم حاکم اند و هر بار جسارت مردم را معامله کرده اند .
چاره یی ندارند جز اینکه اول با معامله گران تسفیه حساب کنند پس از ان با حکومت و اشرف غنی هر بار توسط ماری در استین میپرورند گزیده میشوند
1

>>>   Salam
آمدن دوستم اگر به تقويه و ادامه ى حكومت فاشيست ها ختم شود ، اين يك فاجعه خواهند بود ، در اين صورت نبودش بهتر است !
هراس ما درست همين است كه دوستم با تعهد قبلى و قبول شرط هاى امريكاى ها آمده باشد ، در اين صورت اين جفاى بزرگ در حق هوادرانش و داعيه يى عدالت خواهى خواهد بود.
تجربه ثابت كرده است كه دوستم از تاريخ كم آموخته است .

>>>   Salam
آمدن دوستم اگر به تقويه و ادامه ى حكومت فاشيست ها ختم شود ، اين يك فاجعه خواهند بود ، در اين صورت نبودش بهتر است !
هراس ما درست همين است كه دوستم با تعهد قبلى و قبول شرط هاى امريكاى ها آمده باشد ، در اين صورت اين جفاى بزرگ در حق هوادرانش و داعيه يى عدالت خواهى خواهد بود.
تجربه ثابت كرده است كه دوستم از تاريخ كم آموخته است .

>>>   Anwar Rawi
پشت این همه شان و شکوت و دبدبه نگردید که فاشیست ها قبر جنرال صاحب را آماده کرده اند و با این تشریفات وهیاهو جنازه را با پای خودش به قبرستان می برند !فکر می کنم یکی از تپه های کابل را برای قبرجنرال صاحب اختصاص داده اند ؛ می ترسم که مرگ جنرال صاحب را به گردن تاجیکها به اندازند !
آی مردم فاشیست ها را دست کم نگیرید و به قول و قرار خارجی ها فریب نخورید ؛ فاشیست ها و اربابان بزرگ دست بدست هم دارند و در تمام دسایس و توطه ها شریک می باشند !

>>>   ..... که دراین سن و سال و اخیر زندگیت برای کنار زدن رقیب خود را ....معرفی کردی اگر حتی دوستم در این قضیه خداوند می داند که تهمت است یا واقعیت مگر طوری حدس زده میشود دوستم در این سن وسال و داشتن فرزندان دختر وپسر همچنان در حضور محافظین و سربازان خود همچو عملی را مرتکب نشده باشد به نظر اغلبیت مردم از طرف دولت یک دسیه بوده باشد که توسط خودت عملی شد متاسفانه آبروی خود نسل ، نسل خود را لکه دار کردی . من نه دوستم را دیده ام و نه هم بوی ارباط و نه هم احتیاج دارم چون شایعه عوام و اعلان دولتی در جریان است که آقای دوستم الیوم بوطن برمیگرد که از طرف اراکین دولتی استقبال خواهد.فقط خواستم فقط مثل دیگر هموطنان
اظهار نظر کردم.

>>>   ولا ایشچی حالا باز خود یک بغله انداخته در مطبوعات ظاهر می شود ونالش کرده نالش کرده از درد پشت خود می گوید خوب درامه جور می شود ولا.
ملا فقیر

>>>   عوامفریبی و خیانت آشکار !

هارون چخانسوری سخنگوی ریس جمهور اعلان نمود:
جنرال دوستم بعد از تداوی مریضی فردا عازم کشور خواهد شد.
در حالیکه همین ریس جمهور در مجلس سوگند بحضور قاضی القضات و مردم افغانستان بالای قرآن دست ماند و قسم یاد کرد که وظیفه اش را با صداقت و راستی انجام خواهد داد ؟
آیا همین دیده درایی و دروغ شاخدار در برابر ملت راستی و صداقت است؟
شما قضاوت نمایید که بد بختانه چنین افرادی بر سرنوشت این ملت حاکم اند.
پس چنین انسانهای از هیچ نوع خیانت در برابر این ملت دریغ نخواهند کرد.
باین اعمال شیطانی تان غنی و اتمر بسیار زود به خشم ملت مواجه و سرنگون خواهید شد.

با عرض حرمت
هارون ظاهری

>>>   Raheel
امروز سخنی از بارک اوباما را شنیدم که تلویحا به دانلد ترمپ گفت:
"همه سیاستمداران دروغ میگویند، اما اگر گیر آمدند اعتراف میکنند. اما یگان سیاستمدار هرقدر گیر بیاید بازهم و بازهم دروغ میگویند."
و غنی را تنها با دروغ گفتن و به چشم مردم درآمدن سیاست میکند.

>>>   Zahir
اگر این خبر درست باشد!؟
پس ورودش به کشور، برای آقای دوستم چه منفعتی در پی خواهد داشت؟بهتر بود،در همان ترکیه می ماند.

>>>   ‎محمد اسلم سلیم‎ is met ‎تاجيك خراسانى‎.
کانون توطئه ارگ و اقدامات با دست وپاچگی !
امروز جنرال دوستم وارد کابل می شود همزمان کانون توطئه ارگ با دست وپاچکی پیوسته به گذشته به مغشوش ساختن ذهینیت عامه و ترساندن وایجاد اختلاف به اقدامات پریشان گونه دست زد.
در اولین گام با استمداد جستن از سفیرانگلیس درکابل :
نیکولاس کی سفیر بریتانیا در کابل، به دخالت در امور داخلی افغانستان پرداخته و خواستار محاکمه جنرال دوستم شده است ، یعنی حرفهای دل اشرف غنی وکانون توطئه را سفیر انگلیس به مثابه تهدید به محاکمه برای ترساندن جنرال دوستم از محکمه احتمالی مطرح کردند.
گام دوم محکمه علنی آقای وحیدی وزیر پیشین مخابرات :
این محکمه مضحک که درست درهمین روز به دستور کانون توطته تدویر شده بود آقای وحیدی چلو صاف ارگ و کانون توطئه را از آب کشید و همه خیانت های کانون توطئه را افشا نمود تا همین دم که آقای وحیدی با استدالال مستند روی موضوع بحث می کند و به محکمه اسناد ارایه می کند و مشت توطئه گران د رداخل نظام را باز کرده است. اینهم جز برنامه ترساند جنرال دوستم است .
گام دیگر به تعدادی از معاش بگیران ارک وکانون توطئه دستور داده اند تا با گرد همایی ساختگی که به هیچ صورت نمایندگی از مردم ما کرده نمی تواند بین مردم ما ایجاد اختلاف کنند و از این آب گل آلود به نفع دوام حکومت پوشالی قبیله استفاده کنند .
در اخیر برای عادی جلوه دادن وضعیت و وضعیت روحی غنی دیوانه یک سرک بسیار ساده را در شهرستان بگرامی ولایت کابل افتتاح می کند این هم یک نمایش وتبلیغات مضحک دیگر که گویا وضیعت روانی غنی و سیاسی به حالت عادی قرار دارد .
به نظر من که ارگ وکانون توطئه دچار بسیار تشویش ونگرانی است و برنامه وتوطئه های مخفی نیزباید در سر داشته باشند که شاید در چند ساعت بعد و درمدت چند روز آینده برملا شود.
22.07.2018

>>>   Mannan Naseh
مشاور اشرف غنی (فضل محمود فضلی) که شب و روز علیه "جنگسالاران" و "ببرهای کاغذی" شعار میداد، میگویند که جنرال دوستم را به کابل همراهی میکند!
آقای فضلی حالا بیشتر نوشته های تویتری اش علیه دوستم را حذف کرده است. به این میگویند استفراغ خود را بلعیدن !!

>>>   Paiez
آقای غنی داعیه دارد؛ و برای تحقق داعیه اش، دستان ماکیاولی را از پشت بسته... و برای رسیدن به اهداف قومی اش، از هیچ حقه ای رو گزدان نیست.نه حیا را به رسمیت می شناسد و نه چیر بنام شرم در قاموسش و جود دارد.. ملامت و فحش و دشنام و هر رسوایی دیگر را به جان خریده است و می خرد؛ ولی هرگز راهکار های هژمونیستی- فاشیستی خود را عوض نمی کند. از همین جاست که در اغفال حریفان سیاسی " هفته فامش" و گول زدن آنها، تاکتیک باز ماهری است. دوستم را زمانی جنایت کار جنگی می خواند؛ و زمانی از بانک رایش استفادهء سوء کرد؛ و گاهی هم در خاک سپاری امیر حبیب الله، در مقابل تاجیک ها ایستاده اش نمود؛ و یک وقتی هم، برای کشتنش سر راهش دام ماند و بعد در یک پروندهء بد نام متهمش نموده رسوای خاص و عامش کرده و بعد تبعیدش نمود؛... و بالاخره امروز که در برابر مردم کم آورده است؛ یک قدم عقب می نشیند؛ با تزویر و ریا، منحیث یک شخصیت مهم سیاسی از او استقبال می کند...
در بارهء احمد ضیاء خان که جه بگوییم؟!
احمد ضیاء خان، باید می دانست و حالا هم باید بداند که غنی در جرگهء قانون اساسی، برادر اورا( احمد ولی مسعود) را چه گفته بود؟ به او گفته بود:
اگر روزی به قدرت برسم ؛ یا به زور قوم، یا به زور خارجی و یا به هر وسیلهء دیگر، از این کشور بیرون تان می کنم...
حالامن، به یقین کامل گفته می توانم؛ که ذره ای در این نیت شومش در برابر اقوام غیر خودش، تغیری وارد نگردیده است

>>>   جنرال دوستم را زور مردمش به کابل و چوکی اش بر گشتانده است اگر باز این کله خام فریب غنی را بخورد قوم ازبک باید راه خود را تا ابد از وی جدا کند.
و دوستم باید بداند که این آخرین تعهد ترک تباران به دوستم بود که وی را از تبعید به ارگ رسانید درین قضیه غنی هیچ نقشی ندارد. اگر دوستم طی همین اقامتش در ترکیه یک روز با اردوگان می نشست و از وی حد اقل پنج حرف یاد میگرفت که رهبر یک ملت بودن یعنی چه ؟ اردوغان منحیث رهبر ترکیه با تمام اروپا ، اعراب و امریکا و اسرایل رقابت می کند و همه را اجازه نمیدهد که به وی دیکته کنند. ترکیه همین حالا استوار ، مرفه و به پای خود استاد است. به هیچ کس اجازه نمیدهد که سیاست های استعماری شان را بر وی مانند که بر گاو میش های سعودی تحمیل میکنند تحمیل نماید.

>>>   خوب حتا اگر تعهد هم كرده باشه جنرال دوستم را دنيا مشناسه هر وقت كه اقدام كنه از تورخم صداي فغان خواهد بيرون امد
جنرال دوستم كار خود را ميفهمه
و قضيه ايشچي هم بي أساس است اگر انرا زياد شور شور بدهد كوّن غني را اينبار پاره خواهد كرد

>>>   اشرف غنی بادم شیر بازی نکند

>>>   دوستم کلهدخام زود بازی می خورد

>>>   او برادر. چندى قبل مردم نوشته بودن كه اين مجرم قيصارى در ولايت فارياب در قتل ها دست دارد در تزور اشخاص دست دارد در گروگان گيرد شهروندان فارياب دست دارد در تجاوز بالاى ناموس مردم دست دارد و غيره وغيره اگر واقعيت داشته باشد بايد مردم را مطلع بسازند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است