چشم دید‌های یک خبرنگار از سقوط «بندر آی خانم»
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۷/۴/۳۱ کد خبر: 152951 منبع: پرینت

طالبان پیش از حمله با یکی از سربازان کمیساری ارتباط برقرار می کنند و با لباس های زرهی وارد حریم بندر شده و در کنار یک پاسگاه این بندر به کمین نیروهای امنیتی می نشینند.

ساعت 12:30 دقیقه شب طالبان که در کمین نشسته بودند با یکی از سربازان امنیتی روبرو می شوند این سرباز شلیک هوایی می کند تا بداند که از خود است یا بیگانه اینجا است که نبرد میان نیروهای امنیتی آغاز می شود. طالبان در ابتدا و در کمترین زمان پاسگاه های پامیر (دو) را که در قسمت شمالی بندر موقعیت دارد تصرف می کنند و نیروهای این پاسگاه به سمت جنگل فرار می کنند.

طالبان کم کم به پیشرویشان به سمت پاسگاه پامیر یک که در شمال شرقی بندر موقعیت دارد ادامه می دهند و فرمانده این بندر را که در کنار پاسگاه پامیر (یک) در یک ساختمان بود است غافلگیر می کنند و هشدار می دهند که باید تسلیم شوند اما نیروهای امنیتی و فرمانده بندر آی خانم برای چند لحظه مقاومت می کنند و پس از کشته شدن یک محافظش به سمت جنگل فرار می کند و تا نزدیک های صبح در داخل آب دریای آمو که در کنار جنگل واقع شده است پنهان می شوند.

طالبان به آرامی بندر را تصفیه می کنند و داروندار نیروهای امنیتی بشمول هفت میل کلاشینکوف، دو میل پیکا، دو رینجر یک تانک را با خود بردند و سه رینجر ویک تانک را به آتش کشیدند، طالبان در این نبرد نود فیر نارنجک انداز، ده هزار مرمی کلاشینکوف و پیکا را با خود بردند، نیروهای امنیتی پنج تن را به اتهام رابطه با طالبان و غفلت وظیفوی به داستانی معرفی کرده اند.

در سقوط دوم بندر آی خانم نیروهای امنیتی به دلیل نبود سربازان کافی بندر را سر شب ترک گفتند و طالبان بدون درگیری وارد بندر شدند و پس از ساعت ها بدون درگیری از بندر بیرون شده اند. نهاد های امنیتی در تخار می گویند حمله دومی از سوی طالبان نبوده و به گمان اغلب که تفنگداران محلی برای چور کردن وارد بندر شدند و شماری از تجهیزات این اداره را با خود بردند.

شفیق پویا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
بندر آی خانم
نظرات بینندگان:

>>>   Najib Salam
به مردم اتكأ كنيد ، اگر به مردم صادق بوديد و در هر حال به آنها پشت نكرديد ، مردم شما را تنها نخواهند گذاشت . مسعود راز موفقيتش همين بود ، براى همين از هيچ دشمنى داخلى و خارجى هراس نداشت، زيرا پناگاه اش قريه و ده و كلبه هاى مردم بود.

>>>   به نهادهای عدلی چه معنی ؟ لطفآ پشتونهارا در راس پسته های امنیتی موظف نسازید چون با طالبان هم برادری و هم کیشی دارند و نمیخواهند علیه آنها قرار گیرند و حتی از طالبان دفاع هم میکنند . نزد فاشیستان پختونوالی مهمتر است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است