با تفاوت لطيف پدرام با ديگران آشنا شوید
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۷/۵/۱ کد خبر: 152984 منبع: پرینت

تفاوت لطيف پدرام با ديگراني چون اسماعيل خان، محمد محقق، عطامحمد نور، استاد سياف، حكمتيار، قانوني، دوستم، احدي، كرزي، امرالله صالح، ظاهر قدير، خليلي، عبدالله، احمد ضيامسعود و ديگر افراد مطرح در مسايل افغانستان قرار ذيل است:

لطيف پدرام براي برون رفت از مشكل افغانستان طرح و برنامه مشخص و معيني دارد و طرح خويش را شجاعانه، صريح و آشكار بيان مي كند.

١ : طرح نظام فدرالي براي افغانستان.
٢: وي مرز ديورند را سرحد معين و رسمي و قانوني بين افغانستان و پاكستان مي داند.
٣: پدرام براي تحكيم وحدت ملي سمبول هاي افغانستان از قبيل سرود ملي و بانك نوت ها را به هردو زبان فارسي و پشتو مي خواهد.
٤: نام كشور "افغانستان" را قبول دارد و توزيع تذكره هاي برقي بر مبناي تصويب مجلس را ضروري ميداند در صورت تحميل كلمه افغان به اساس فرمان ريیس جمهور خواهان تغيیر نام افغانستان به خراسان است.
٥: در مبارزات و مظاهرات عدالت خواهانه بدون ترس از جان خويش در جمع ظاهر مي شود و همنوا با ديگران عدالت خواهي مي نمايد.
٦: براي بيان نظريات خويش كانفراس هاي مطبوعاتي تشكيل ميدهد و در رسانه ها ظاهر مي شود و در پارلمان نيز ما في الضمير خويش را صادقانه و صريح بيان مي نمايد.

ديگرا ن:
١: براي برون رفت از مشكل افغانستان نه طرحي دارند و نه هم برنامه اي ما نشنيده ايم ديگران اگر بدانند بگويند.
٢: بعضي از عزيزاني كه نام هاي شان در بلا ذكر شد هرچند وقت دريكي از خانه هاي كلان جمع مي شوند دربين خود گفت و شنودي مي داشته باشند اما مردم نميدانند كه آنها چه گفتند وچه كردند و در آينده چه خواهند كرد.
٣: بعضي از افراد فوق هر ازگاهي در مجلسي ظاهر مي شوند و دست دردست هم مي دهند بدون اينكه بگويند چه كاري براي مردم مي كنند وچه برنامه اي براي وطن دارند.
٤: آقاي داكتر عبدالله با تيم إصلاحات و همگرايي طرح تغير نظام از رياستي به پارلماني را پيش كش كردند كه بعد از چندي آنرا فراموش نمودند و از خيرش گذشتند.
٥: جناب استاد سياف گاهي در مجالس بزرك سخنان خوبي مي گويد و غايب مي شود.
٧: آقاي حكمتيار نسبت به ديگران فعال تر أست اما طرح معين و مشخص ندارد. گاهي از حكومت دفاع مي كند و گاهي بيزاري مينمايند، وي همچنان با سخنان تند خويش نه تنها محبوبيت در بين مردم كسب نكرد ديگراني را كه به وي نظر نسبتاً معتدلي داشتند نيز از خود دور ساخت.

اين بود نظر بنده در مورد پدرام و ديگران هموطنان ما آزاد اند كه موافق باشند يا مخالف در هردو صورت خوش بيايند.

عمر مهربان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهربان
پدرام
نظرات بینندگان:

>>>   برادر ما زیاد وقت شده که با اینها آشنا هستیم اینها همه غریب مردم بودند ازبرکت جهاد پولدار، ملیونر وصاحب منازل بسیارقشنگ شدند اضافه حق ندارند ازما چیزی بخواهند باید دارائیهای نامشروع شانرا هرچه زود ترتسلیم بیت المال نمایند
مشکل را همیشه اینها ایجاد مینمایند چگونه ممکن است که یک شخص مشکل ساز ، مشکل کشا هم باشد به هیچصورت

>>>   فرق عمده وبارزی که میان پدرام ودیگران است پدرام در اوهام وخیالات بسر میبرد ودیگران ریالیست وواقع گرا اند برای یک افغان انچه مهم است داشتن عقیده ومفکوره ای دینی است که پدرام بیچاره ان را نداردوپدرام با همین نظر های عالی که در سر می پروراند تنها یک ونیم درصد پیرو داردوباز پدرام هم مانند دیگران عصا را از کمر گرفته در مورد اشغال وتجاوز بیگانه ها حرف نمی زند وزیاد تر تاکیدش بالای فاشیزم ووقبیله و... میباشد در حالی که مشکل افغانستان بزرگ تر ازانست که اینها طرح مینمایند ایکاش پشتونستان میبود واوغانستان میبود وقبیله ستان میبود اما ازاد میبود وزیر حکم وفرمان بیگانه ها نمی بود
وبیگانه ها در اصل این جنجال ها را به راه انداخته اند تاتجاوز واشغال را زیران پنهان سازندومارا به جان هم انداخته خود در چور وچپاول منابع معدنی ونابودی فرهنگ اصیل اسلامی ما باشند
روز محمد نور از اقچه

>>>   اگر گفتی چطور به رهبری گنگره رسید همه حرفت قبول

>>>   لطیف پدرام واقعا لیاقت ریس جمهور بودن را دارد . ریس جمهور من لطیف پدرام است من به او رای دادم هم در ریاست جمهوری و هم در پارلمان اگر چه خودم هزاره هستم اما من به انسانی ری میدهم که مشکلات افغانستان را درک کند و برایش بر نامه داشته باشد نه این که در فکر خود و قوم گرایی خود باشد. امید وارم در انتخابات ریاست جمهوری آینده پدرام صاحب با یک حرکت سیاسی قوی وملی که تمام اقوام با هم برادر افغانستان را دور خود جمع کرده و کاندید نموده و برنامه های عالی و نجات دهنده که در قبال افغانستان دارد تشریح نموده و قناعت مردم و کشور های غرب و شرق را در قضیه افغانستان خود را شریک میدانند گرفته و برنده ریاست جمهوری شود تا این کشور زیبا و با فرهنگ را از دست مردمان بی فرهنگ نجات بدهد.

>>>   Kabir
قاضی صاحب!

یک ویژگی دیگر پدرام که باید به فهرست شما اضافه شود اینست که:
جناب پدرام به اصلاح وترمیم ورنگمالی نظام باور مندنیست ومیخواهد این نظام فاسد از بیخ کنده شده بجای ان یک نظام کار ا ومبتنی بر عدالت ومساوات رویکار شود.

در حالیکه دیگران خودرا پایه های نظام میدانند وظاهرا" ادعای اصلاح انرا دارند،

پدرام دارای شخصیت متین واندازه ای احترام به هر مقام وفرصت انرا خوب میداند. در پای هر خوکی به سجده نمی افتد ودست هر مکار ومداری را نمی بوسد، در حالیکه دیگران اگر منفعت شخصی شان ایجاب کند. در هر فرصتی زانو میزنند وبه ساز هر مطربی جانانه

>>>   Noor
اگر بگویم که شخصیت پدرام در حال و اوضاع نابسامان و رنجبار کنونی کشور، از غنیمت های بزرگ روزگار تیره بختی ما هستند، بیجا نگفته ام
در شناخت پدرام، در گام نخست از چاه خفاشانه تعصب باید خود را بیرون کشید، پس از شناخت درست و دقیق پدرام و بررسی طرحهای خردورزانه اش برای رهایی مردم از چنگال وحشت و حکومت های مزدور و وابسته و موروثی، به داوری نشست و...
ورنه اندیشه این کار فراموشت باد
دیدگاه خردورزانه شما Naim Kabir و قاضی صاحب درخور تائید و پشتیبانی است

>>>   Bina
100% دقیق نوشته اید .پدرام را یکعده دشمن پشتونها قلمداد میکنند . در حالیکه از همه اولتر دوست قوم عزیز پشتون است . با نظام فدرالی قوم پشتون را از جهل و جنایت و اسارت فاشیستان خود نجات میابد

>>>   Salam
پدرام صاحب هدف و صاحب انديشه است

>>>   تفاوت پدرام با دیگران فقط در تفاوت باداران شان با همدیگر است.

>>>   خير ببيني <مهربان > صاحب كه سرِ ما مردمَ خلاص كدي . خوده كانديد رياست جمهوري بكنه ، اگه زنده بوديم حتمني برش رأي ميتيم. ده اوغانستان اگه يك سياستمدار باشه ، اينه همي پدرام اس . اگه وطن ما " دا سال ، دوازدا سال " بي رييس جمهور بمانه و توسط تيم هاي منتخب و ائتلافي و سهامي اداره شوه هم غير از لطيف پدرام به دگه كسي رأي نميتيم.

>>>   اری پدرام اشخاص دوزوراه زن را درنظام فعلی میخواهد ان هم از تمام قبیله خود اش ودیگران درافغانستان حق ندارد درنظام قعلی هیچ مشک نیست مشکل درافراد مانند پدرام وهویت فروش ها است که با خراسان بودن اش افتخارمیکند خدا این ها را هدایت دهید.

>>>   طاهر پشنون
از برکت پدرام هااست که قوم تاجک پایمال است. غیر از دو وزیر که تابع اشرف غنی است هیچ شخصیتی در دولت ندارندبا وجود که بعد از پشتونها اکثریت اند. قوم ازبک و هزاره بهترین پست ها را در اختیار دارد و لی تاجک هیچ. تمام قوم های دیگر همرایش دوشمن است چون متعصبین مانند پدرام رهبری شانرا در دست گرفته است. آهسته آهسته زبان دری هم اهمیت خودرا از دست میدهد چون نمایان گر تعصب پدرام هاست. قوم تاجک هوشیار شوید ورنه به تاریخ خواهد پیوست. تعصب و پدرام ها را کنار گزارید و جز مردم افغان شوید.
البته بی هویتهاکه گاهی خودراتاجک یعنی تاجکستانی وگاهی خودرا خراسانی یعنی استان خراسان ایران مینامند بایدبرایشان مهاجر کارت داده شودچون خودشان میگویند که افغان نیستند.
البته منظورم دری زبانان نیست چون دری و پشتو هردو زبان ما است.

>>>   او برادر
اشرار( بی فرهنگ) را با یک آدم متعهد مقایسه کردن اشتباه است.شما چرا تا حال اشرار بی فرهنگ را نشناخته اید ،من حیرانم
(۰۴) سال است که انها مصروف
( دین فروش،وطن فروشی،ملت فروشی و...فروشی)اند

>>>   من سالها است که مصاحبه و بیانات ونظرات جناب پدرام را می شنوم ودنبال میکنم داکتر پدرام شخص راستگو و حقیقت گو در مسایل سیاسی و وضعیت گذشته وفعلی افغانستان است که با جدیت و جرئت تمامی انواع بی عدالتی و ظلم حکومات گذشته ووضعیت سیاسی فعلی را درجامعه افغانستان واضح بیان مینماید.اگر چه من چندین بار دیدم که حرف های زننده وپوست کنده داکتر پدرام درشان بعضی وکلا و صاحب نظران و فاشیست ها بد خوردند وداکتر پدرام را نفاق افگن وحتی غیر مسلمان خطاب کردند تا ازینطریق جلو گفتار حق طلبانه اش را بیگیرند اما مثل معروف پشتو است که میگوید:لمر په دوه گوته نه پتیژی. همه چیز مثل اظهرمن الشمس برای مردمان مومن و زحمت کش افغانستان و خصوصا ملیت های محروم ومظلوم افغانستان هویدا و معلوم هستند.به پیش به سوی آزادی وصلح دائمی و همزیستی مسالمت آمیز و برابری و برادری اقوام ساکن افغانستان.ومن الله التوفیق.
الحاج ا.ع.ش.ناصری ازآسترالیا

>>>   -خراسان بزرگ در جست و جوی تاریخ
یاقــوت حمــوی جغرافیــدان بــزرگ مسلمان در کتاب
مراصدالطــاع مینویسد: خراسان سرزمینی وســیع است که یک طرف آن از جویــن و بیهق به عراق میرســد و طرف دیگرش از طغارستان)طخارســتان( و غزنه و سبحستان)سیستان( به هند منتهی میگردد. از شهرهای آن نیشابور و هرات و مرو که قسمتی از بلخ اســت و طالقان و نساء و ابیورد و سرخس
میباشد. جیحون و خوارزم را هم بعضی تابع آن شمردهاند و گفته شده خراسان دارای چهار کرسی بوده:
کرسی اول: ایرانشهر که عبارت باشــد از نیشابور، قهستان و طبین و حوادث و پوشــنج)از نواحی هرات( و بادغیس)از توابع هرات که در قدیم شــهری بزرگ و با صفــا بوده( و طوس کــه به طابــران تصریح شــده. کرســی دوم: مرو شاه جهان و ســرخس و نســاء و ابیورد و مرو رود و طالقان و خوارزم. کرســی ســوم: طــرف غربــی رود جیحون و جرجان و خــوارزم و طخارســتان علیا و اندرانه)شــهری نزدیک هندوکش( و ساســان و بغلدن)شــهری از نواحی بلخ( و والج)نام شــهری در طخارســتان(. کرسی چهارم: ماوراءالنهر، بخارا و شــاش یا چاچ)کــه در آنجا کمانهای
خوب میساختند( و سغد)نزدیک سمرقند که آن را به سبب خوشی آب و هوا از بهشتهای چهارگانه به شمار آوردهاند و بین جیحون و سمرقند

ـ

>>>   نام خراسان ، ولایات، شهرها وقصبات آن در اسناد و مدارک تاریخی ، اولین نویسنده مؤرخ وجغرافیه نگار برجسته عرب بنام امام احمد فرزند یحا فرزند جابر بغدادی مشهور به "بلاذری" به تفصیل بیان شده است . بلاذری در اواخر قرن دوم هجری تولد شد ودر سال 255 هجری کتاب معروف "فتوح البلدان " خودرا تألیف کرد . ودر آن همانگونه در بالا یادشد از اسم خراسان ولایات شهرها و قصبات آن به تفصیل بیان میکند .
بقول : « بلاذری » : ابی القاسم عبیدالله فرزند عبدالله مشهور به « ابن خرداد » جغرافیه نگار ، ابی القاسم فرزند احمد الجیهانی جغرافیه نگار قرن سوم و چهارم هجری ، ابوالحسن نیشاپوری مؤلف کتاب « خزائن العلوم » ، ابوبکر محمد فرزند جعفر الترشخی ( 286 ـ 346 هجری ) مؤلف تاریخ بخارا ، ابی اسحق ابراهیم محمد فرزند الاصطخری قرن سوم و چهارم هجری مؤلف کتاب « مسالک الممالک» ، و دیگران ،همه با دید نسبتاً متفاوت ، ولی متفقاً ـ ولایات و شهر ها ونواحی و قصبات زیر را مربوط خراسان دانسته اند :
1 ـ ولایت نیشاپور ،
2ـ ولایت هرات ،
3 ـ ولایت مرو ،
4 ـ ولایت تخارستان ،
5 ـ ولایت بلخ ،
6 ـ ولایت ماوراء النهر ،
7 ـ ولایت خوارزم .
8 ـ ولایت بدخشان ،
9 ـ ولایت بامیان ،
10 ـ ولایت پنجشیر
11 ـ ولایت غزنی ،
12 ـ ولایت کابل ،
13 ـ ولایت قهستان ،
14 ـ ولایت نیمروز ( سیستان )
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

>>>   هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگا وصل خویش
بلی، ما آن چیزی که هستیم، هستیم. نه آنکه برما برچسپ میزنند تا هدف بدست آرند.

اوغان یا افغان هیچ فرقی باهم ندارند و هردو یعنی پشتون۰
اوغان یا افغان همان اپگان یا پتهان است که همه نامهائی هستند که غیر پشتونها به پشتونها اطلاق میکردند و میکنند در حالیکه خود پشتونها به خود پختون یا پشتون مینامند۰
ما اوغان نیستیم۰ افغان یا افغان یعنی پشتون و من را خداوند پشتون هست نکرده است۰ اکثریت مردم کشور اوغان نیستند۰
ما نه هویت خود را بر دیگران تحمیل میکنیم و نه هم میگذاریم دیگران هویت خود را به هر بهانه که شده بر ما تحمیل کنند۰
نام افغان اولین بار در قانون اساسی سال ۱۳۴۳ توسط حاکم های پشتون بر ملت تحمیل شد وتا بحال با جعل و فریب در ماده چهارم قانون اساسی وجود دارد که باید اصلاح و تغییر بخورد۰
غیر پشتونهای ساده دِلی که از روی سادگی و خوبی خود را افغان مینامید، فردا روزش که رسید، باز هم پشتون افغان اصیل میباشد، و با کوچکترین اعتراض که اگر انجام دهی، توافغان نا اصل میباشی، لهذا فریب بیجا بنام وحدت ملی نخور۰
پشتونها تمامیت خواه هستند، به وحدت ملی واقعی باور ندارند، و بهترین کاری که میکنند به زور همه را یکسان نام میگذارند، و این یکسان سازی جبری، آنهم بنام قوم خودشانرا وحت ملی تلقی میکنند۰
چرا بر دور یک نام بیطرف ویا بر دور نام انسانیت همه متحد و یکپارچه نشویم که بر دور نام یک قوم خاص همه قوم های کشور متحد شویم؟
این وحدت ملی است یا یکسان سازی به جبر و به زور، آنهم بنفع یک قوم خاص؟

>>>   جواب ( البته بی هویتهاکه گاهی خودراتاجک یعنی تاجکستانی وگاهی خودرا خراسانی یعنی استان خراسان ایران مینامند بایدبرایشان....) بسیار دروغ گفتی و شرم نکردی و بر قوم بزرگ تاجیک توهین نمودی قوم تاجیک براساس آمار بیش از ۸۵ فیصد هرات بیش از ۴۵ فیصد کابل بیش از ۴۵ فیصد مزارشریف ۲۰ فیصد قندهار و بیش از ۴۵ فیصد غزنی را شامل میشود و دربعضی ولایات شمالی همچو غور و قندهار اکسریت مطلق میباشد اما این دروغ خود را در همه جا نشر دادی و گفتی خراسان مربوط به ایران است اما اگر صد بار این دروغ را تکرار کنی من هم صد بار جوابت را مینویسم تا مردم را فریب ندهی◇◇ ای نادان اگر کمی تعقل میداشتی میدانستی ولایت خراسان ایران فقط یک ربع نیشابور خراسان بزرگ است اما در خراسان ما دو ربع هرات باستان و بلخ باستان منحیث بلاد اصلی خراسان موجود است بعلاوه نام فاریاب بادغیس بامیان و تخار و بدخشان و کابل و غزنی و حتی گاهی نام قندهار نیز در ساحه خراسان ثبت شده است مشکل شما نادان ها این است که تاریخ نمیخوانید اصلا اگر به شما گویند نام چند کتاب تاریخی اصیل و با قدمت به زبان های عربی فارسی انگلیسی و رومی نام برید نتوانید چون فقط در کله تان دروغ های تاریخ پنج هزار ساله پشتونی جای گرفته است حزب پشتونیست کتابهای مکاتب را طبق خواست خود جعل میکند و هرآنچه مربوط به تمدن خراسان و مفاخر و نام آوران بزرگ است حذف نموده است بزرگان خراسان ما درجهان مشهور هستند آن وقت من خود سراغ دارم چند پشتونیست برای مبارزه با نهضت خراسان و زبان فارسی به آن بزرگان و شاعران ما توهین میکند من به شما چه بگویم وقتی هنوز زشتی جعل و تقلب و انتحاری و آدم کشی را درک نکرده اید من حیران مانده ام چگونه این حکمتیار آدم کش بی عقل را داخل کشور کردید طوری که بخشی از مردم ما را حیوان خطاب میکند و از انتحاری تمجید میکند!! آن یکی که باتقلب و اجبار استعمار بر ما تحمیل کردید منحیث رییس جمهور در یک خطابه خودش میگوید من دیوانه استم و هر روز صدای نعره عجیبش گوش ما را کر کرده است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است