مردم فروشان و وطن فروشان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۳۹۷/۵/۲ کد خبر: 153026 منبع: پرینت

يكی از پيشگويان هزار سال قبل در مصر باستان گفته بود: مردمی شجاع اما ساده دل در سرزمينی به نام "آه و ناله" پديد می آيند.

استعمارگران يک عده وطن فروشان را در كشورهای خود می برند و تربيت می كنند، آن وطن فروشان برمی گردند اما از شجاعت و آزادیخواهی مردم می ترسند بعد متوجه می شوند با معامله همه مردم را می شود خريد!

آنها رهبران مردم را می خرند و در سايه سكوت آن مردم فروشان هر روز فرزندان جوان كشته، ترو و ،زندانی می شوند. ملت شجاع آن كشور نمی دانند سادگی آنها بزرگترين اشتباه آنها است. وقتي امروز به كشورمان بنگریم متوجه حقايق داستان پيشگو می شويم كه وطن فروشان كرزی، غنی، استانكزی، اتمر، احدی و... است مردم فروشان هم دوستم، محقق، عطا، احمد ولی، امرالله صالح و...

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مردم فروشان
وطن فروشان
نظرات بینندگان:

>>>   عمر راوی
ما میگوییم که فراقومی اندیشی ، گشتن پشت نخود سیاه وحدت ملی، نداشتن یک اندیشه و تفکر تاجیکانه ، هویت و نام و نشان تاجیک را در پس کندو های فراموشی افگندن ، برای بقا و بهروزی تاجیکان به طور خاص یک برنامه راهبردی روشن نداشتن، در جامعه صد در صد قومی شده ای اوغانستان که همه اقوام دیگر نگاه و طرح و نقشه های قومی خود شان را دارند، تاجیک بدون برنامه ، بدون نگاه روشن قومی ، سرگردان و نالان به هر سو دویدن ، برای ما تاجیکان خراسان بسیار ضرر و زیان دارد. ما در ضمن هر کار دیگر، باید و حتمن به حال قوم خود نیز فکر کنیم و خود را نیز باید منظم و منسجم و متحد و قوی و مجهز سازیم. باید از جایگاه قوت ، با دیگران وارد گفتگو و داد و گرفت سیاسی شوییم. دیگران بر محور های قومی خود تنظیم شده اند، ما که هیچ محوری نداریم ، ما که شعار های مبهم میدهیم، ما که گپ های بسیار کلی و انتزاعی و غیرعملی و جهان وطنی سرمیدهیم ، همیشه شکست میخوریم. برای اینکه دیگران نابود مان نکنند ، ما باید پیشتر و بیشتر از هر چیز دیگر به خود سازی قومی خویش بپردازیم. متحد که نباشیم، منسجم که نباشیم، صاحب برنامه و نقشه روشن که نباشیم، قوی و قدرتمند که نباشیم ، زیر پا میشویم و از تمامی عرصه های زندگی سیاسی و اجتماعی به حاشیه ها رانده می شوییم .

>>>   هزار سال پیش زمان پرعون ها درمصر بود که پوتیپار رئیس اجرائیه بود ،

>>>   متاسفانه در افغانستان قدرت در نزد زورمندان موروثی است ونزد مردم گوسفندی افغانستان تضمینی است.در حالی در همه جای دنیا قدرت دست به دست شده وافراد بر اساس لیاقت وخدمت انتخاب ودر صورت عدم خدمت کنار گذاشته وگروهی دیگر انتخاب میشوند وقدرت در یکجا انباشته نمیشود تا تبدیل به دیکتاتوری شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است