تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۶    ۱۳۹۷/۵/۹ کد خبر: 153275 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات پس از رای‌زنی‌های زیاد، تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.
این کمیسیون اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۳۱ ماه حمل سال آینده برگزار خواهد شد.

این درحالی‌ است که هنوز هم جنجال بر سر تغییر نظام انتخاباتی وجود دارد و احزاب سیاسی هشدار دادند که اگر در این قسمت تصمیم گرفته نشود، آنان انتخابات را تحریم خواهند کرد.

گفتنی‌ است که با وجود این همه‌ تلاش‌های کمیسیون انتخابات، شماری از آگاهان به این باورند که نه تنها انتخابات پارلمانی در وقت معین برگزار نمی‌گردد، بلکه انتخابات ریاست جمهوری نیز به تعویق خواهد افتاد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا در افغانستان زیاد هزینه کرده و تمام امورات افغانستان را مدیریت خواهد کرد هر شخصی که شرایط یا ظرفیت پیشبرد بهتر برنامه های امریکا را داشته باشد رئیس جمهور است و روز بروز رئیس جمهورها مسئول تر ولی بی صلاحیت تر خواهد شد
اس پ هزاره

>>>   ‎عمر راوی
وقتی گپ از وحدت قومی در افغانستان باشد، میگویند شما نام از تاجیک و هویت تاجیکی نبرید که باعث خدشه دارشدن وحدت قومی میشود. وقتی گپ از وحدت « فارسی زبانان » باشد،میگویند که لطفن گپ تاجیک و هویت تاجیکی را مطرح نکنید که باعث ضعیف ساختن وحدت فارسی زبانان میگردد . وقتی از خراسان سخن گفته میشود،میگویند شما از هویت تاجیکی تان یاد نکنید که باعث سستی خراسان خواهی میشود ودیگران را ازما دورمیسازد.اگر گپ ازعدالتخواهی باشد،میگویند اصراربرهویت تاجیکی درتضاد باعدالتخواهی قومی است. خلاصه،«تاجیک» که بگویی،همزمان خلاف مسلمان میشوی،خلاف وحدت افغانستان میشوی، خلاف فارسی زبانان می شوی،خلاف خراسان میشوی، خلاف بشر،خلاف انسان میشوی. نمیدانم چرا یک وحشت عجیب از نام و از هویت تاجیک دارند و نمیخواهند که این هویت مطرح شود، بر زبانها جاری گردد ، جایگاه شایسته خویش را بیابد؟! باهیچ هویت دیگرکسی مشکل ندارد، اما از گرفتن نام تاجیک خیلی ها بی قرار و نا آرام می شوند.

>>>   Saboor Raheel
رژیم غدار فاشیستی به رهبری غنی-عبدالله بهانه جویی و پرونده سازی می کنند تا لطیف پدرام را از شرکت در اتتخابات محروم کنند. بهانه شان داشتن افراد مسلح است.
بهانه جوی کجا بی بهانه می ماند!
ارگ می تواند دسیسه کند. می تواند عدالتخواهان را ضربه بزند اما عدالتخواهی همچنان نیرو خواهد گرفت و بزرگ خواهد شد. حق پوشیده نمی ماند. حقانیت پیروز شدنیست. به هر اندازه یی که عمل رژیمهای فاسد و مستبد طولانی شود به همان اندازه سقوطش وحشتاکتر و ویرانی اش گسترده تر خواهد بود.

>>>   Saboor Raheel
در پیوند به آمادگی حزب کنگره ملی برای واکنش و اعلام موضع در قبل سپردن برخی مناطق به طالبان در پای اعلامیه شان نوشتم:‌

«کنگره ملی یگانه حزب زنده است. حزبی که وظایف خود را می داند. در هرگام موضع خود را دارد و برای هر حرکت دولت توضیح سیاسی مشخص. میان یک حزب زنده و یک دکان بارزترین فرق همین است.»

کنگره ملی می تواند به حزبی فعالتر و بهتر از آنچه هست تبدیل شود اگر به برخی مسایل دیگر نیز توجه کند. از جمله مسایل اقتصادی. پروژه های اقتصادی یی را که تیم فاشیست ارگ رویدست دارد و با آن برنامه های بسیار خطرناک قومی را به پیش می برد نیز باید به گونه مشخص و مشروح مورد ارزیابی قرار این حزب قرار گیرد. برای این کار نیاز به متخصصین اقتصاد در بخش امور اقتصادی حزب است.

شاید انتقادهایی متوجه کنگره ملی و رهبری اش باشد. اما تاکنون در عرصه سیاسی یگانه حزبی که اصل و قلب برنامه های ضد ملی و شوونیستی و فاشیستی ارگ را نشانه رفته و در برابرش ایستاده است همین کنگره ملی به رهبری لطیف پدرام است.

دولت با واگذاری مناطقی به دست طالب دچار عدم مشروعیت بزرگی می شود. از جمله تمامی وکلایی که از مناطق تحت نفوذ طالب در شورای ملی استند، اعتبار خودرا می بازند. غنی و تیمیش و تمامی پشتونهای تکنوکراتی که از نام پشتون و رای پشتون به خود مشروعیت قایل می شوند این مشروعیت را می بازند. البته در جاهایی که به طالب سپرده می شود و منطقه تاجیک نشین و ازبک نشین است نیز چنین وضعیتی است. البته چنین مناطقی کم است و دولت این مناطق را به طالبان غیر پشتون نمی سپارد و این روشن است.

آنهایی که فکر می کنند دولت تن به انتخابات مشروع می دهد و حاکمیت را تقسیم می کند و به این امید واهی همه تخمهای خود را در سبد انتخابات گذاشته اند، در بهترین صورتش کور خوانده اند. ورنه شریک جرم دولت غدار فاشیستی اند که با اغفال مردم به تداوم این حاکمیت کمک می کنند.

>>>   با این ترکیب فعلی اعضای کمیسیون محال است حتی انتخابات در بین دوقریه کوچک 20 نفری صورت گیرد چه رسید جمعیت 35 ملیونی کشور ارزو دارم رس صاحب ج کار به اهل کار بسبارد ادارت را ازوجود دوکتوران ماستران ولسانیس تقلبی و انتصاب افراد که قسم یاد میکنند وعمل نمی کنند باک کاری کند ایا روزی خواهد رسید شما قضاوت کنید انتخابات شورای ملی شورای ولسوالی در حالت ابهام باقی مانده ریاست ج را اعلان کردن بسیار مضحک و خنده اور بوده برایم
قیام

>>>   ضرورت آن که در مدت شش ماه دو انتخابات صورت میگیرد چیست؟
هردو انتخابات میشد در یک تاریخ صورت بگیرد و در نتیجه از مصارف انتخابات کاسته میشد.
و یا این که دولت کدام پلان دیگر دارد تا بخاطر مسایل امنیتی و غیره، انتخابات ریاست جمهوری را به تعویق بیاندازد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است