هشدار به غنی: لطفا جلوی زبان همسرت را بگیر
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۷/۵/۱۱ کد خبر: 153327 منبع: پرینت

ایشان در این اواخر پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و از خطوط قرمز عبور می نمایند.

اظهارات اخیرشان به تنش ها و چالش های تباری، زبانی و سمتی در کشور دامن می زند و اساسا وظیفه شان نیست که در این مسایل جنجال برانگیز وارد گود کشاکش های سنتی ما به سود یک طرف یا سمت یا قوم گردند بهتر است کماکان به امور اجتماعی، فرهنگی و امور بانوان و کارهای خیریه بپردازند و در مسایل سیاسی دخالت نکنند.

این در حالی است که اظهاراتشان از حقیقت و واقعیت به دور است و در صدد پرده پوشی و ماست مالی تقلبات گسترده در انتخابات و نقش آمریکا در گماشتن رییس جمهور برای ما است.
دعوای اکثریت و اقلیت نیز یک بازی ابزاری سیاسی است که پیوسته از آن سوء استفاده می شود این در حالی است که در عمل از انجام آمارگیری جلوگیری می شود.

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رولا غنی
مسایل سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   Mansoor Badry
میگویند جمعه خان همدرد ( اوووو همو جمعه خانی که دزد و راهگیر راه بلخ - آدینه مسجد "چاربولک" بود ، یاد تان آمد ؟ ) به امر غنی بابا والی ولایت هرات شده است . آیا شایسته سالاری اوغانی ازین بالاتر می شود ؟ نمی دانم این دزدان مشهور چرا همیشه باید والی شوند ؟

>>>   Davaie
اینها را انگلیس ۲۵۰سال قبل بدون پوقانه صومبه کرده است، گناهشان نیست مزدوری قبله شان شده است

>>>   Raheel
رولا خانم هم زیر تاثیر شوهر متفکرش حرفهایی میگوید اما متوجه معانی ضمنی آن نیست‌. حرف رولا خانم‌ به این معناست که گویا پشتونها مایه ننگ باشند ودر مقام دفاع برامده و میگوید که مایه افتخار اند. حرف او معنی دفاع را دارد. ذهنیت او به گونه ییست که فکر میکند پشتونها را سایر اقوام به دیده دیگری مینگرند. پس خواسته است دفاع کند.

>>>   از نظر حقوقی جایگاه این خانم یهودی و مسیحی در دولت افغانستان چیست که در تمام جلسات حضور دارد و در مسائل سیاسی و اجتماعی کشور اظهار نظر می کند؟او فکر می کند که شوهرش رئیس جمهور شده دیگه او حق دارد هر سخنی بگوید و هر کاری انجام دهد.

>>>   آریانفر صاحب با عرض سلام. شما خوب میفهمید که پشتونسم مرض ساری است که از تحصیل کرده های پشتون به زنان خارجی شأن تاثیر کرده و آن ها را هم مریض ساخته.این ها همه چیز را خوب می‌فهمند ولی خودرا به نافهمی زده وچتیات میگویندتا چند پشتون بی‌خبرخوش شود.به این خاطر نصیحت کردن و مورال خواندن بی فایده است.برای این کسان .....
حسینی (روسیه فدراتیف)

>>>   خود تانرا همين رقم بازى بدهيد!!! قسميكه جهار دهه خودرا و ملت را بازى داديد و از مسعود يك شيرك برفى جور كرديد تا مردم اصليتش را در عملش فهميدمد و درك كردند. حالا اين واقيعت را نمى بذيريد كه در اين ملك افغان اكثريت مطلق هستند!! نه به عقل خود باور داريد و نه به كب دنيا!!

>>>   میگویند روزی شخصی از ملا نصرالدین سوال کرد مرکز زمین کجاست.؟
ملا دو سه قدم حرکت کرد .زیر پا را نشانه کرد گفت اینجاست مرکز زمین .
پرسنده گفت چطور ؟
ملا گفت .بیا ازینجا گز میکنیم .
حال خانم رولا غنی ویاهر مدعی اکثریت به همان گپ سوال ملا نصرالدین میماند .داگز دا میدان .بیا که بشماریم .
به شمارش نفوس کشور مخالفت می کنید و ادعای اکثریت را دارید .همینکه نمی گذاری که نفوس کشور تحت نظر یک سازمان بین المللی طور شفاف محاسبه شود دروغگو و ادعا گر رویش سیاه گردد .پس ثابت است که اکثریت خو هیچگاه نیستی .شاید بعد از تاجک و هزاره وازبک در ردیف چهارم قرار بگیری .
این همه قلدوری تا بکی ؟برادران قلدور و تمامیت خواه ؟
جمشید

>>>   جلوگیری از سرشمارى عمومى بامعيارهاى عمومىجهانشمول و نه پشتونوالى و پافشارى پيرامون افغان ملتى شدن کليه ملتهاى غيرپشتون ترس از ثبوت دراقليت قرار داشتن افغانتباران است. افغان فقط نام کاذب براى اسم صادق پشتون است. بازی ابزاری سیاسی با سياست شترمرغى افغانپشتون ويا پشتونافغان اناکرون ( زمان‌پریشی یا نابه‌هنگامی مغالطه‌ای گاه‌نگارانه و ان هم نه غير عمدى بلکه عمدى ) شده است.
بازى اگر غير عمدى باشد شوخى و طنزاست و اگر عمدى و آگاهانه باشد خيانت و بازى دادن تقلب است.
اى حاکمان تقلب کننده پشتون برويد برويد
از همان ملاى بادى و باز ى پند گيرد پند گيرد
که شد روز تقلب اش آغاز جنترى
اين شعر ام نه قافيه داشت نه نظم درى
ولى سوراخ کرد بنياد بچگان دودمانهاى طلايى و دورانى و درانى - داورى و دولارى و زرى و زيى و زايى

>>>   ببینید ما مردم افغانستان چقدر خار وذلیل شدیم که یک زن خارجی بی هویت ملکه مملکت شود وبما توهین کند
خودمان کردیم ازماست که بر ماست ای مردم افغانستان کجاٸید ای دلیران کفر شکن کجاٸید غیرت افغانیت کجاشد غیرت اسلامیت کجا شد این کفار نابکار مارا به به عنوان قوم سمت زبان مذهب حزب به جان هم انداختند و اهداف شوم شانرا توسط افراد سودجوفرصت طلب مزدورخداناترس لاشخور که تعداد شان اندک ودر رده های بالی مملکت بر پهلوهای مردم غریب بیجاره افغان سوارند که که ایشان از اسلامیت وانسانیت خبر ندارند برما مسلمانان پیاده میکنند

>>>   Mahmoud Bieg.
محمد امین کریم مشاورارشد حکمتیار، مشاور ارشد اشرف غنی درامورانفجارات وشهادت های "استشهادی" شد.

>>>   گذشت در کار است خیر است بد کرده زن نادان و نا فام است چون رولا مسیحی مذهب است و اصلن از بیروت نه از اسلام چیزی میداند ونه از مردم افغانستان شما اینبار به بزرگواری تان رولای نادان نا فام را ببخشید اگر بار دیگر در مسایل قومی و زبانی و سمتی و دینی مردم ما مداخل کرد حق دارید که اوسار انرا از گردن اش کشیده بدهان ان قیزه بیندازید .

>>>   مشکل نخست مطلب آقای آریانفر ، عنوان آن است (....د) ، بدین معنی که در جهان امروز، جرم زن به همسر او سرایت نمیکند، پس اشرف خان هم پاسخگوی رولا جان، نخواهد بود.
خانم رولا جان ، البته تحت تاثیر منویات فامیلی،پشتون هارا، اکثریت شمرده، که دروغ است، اما گفته های ایشان در مورد این که ، مذهب و تابو های قبیله، مانع رشد و جولان دموکراسی است، کاملا درست است.من حدس میزنم آقای آریانفر تحصیل یافته و کراواتی میباشند، اما نمیدانم گاه مطالب شان، یک جانبه و وابسته به یک جریان خاص ، به نظر میخورد.
نعیم احراری( کارته پروان، کابل)

>>>   باورم نمی شود، که بی بی گل لبنانی تا این حد فاشیست، نژاد پرست و گستاخ باشد. درین مقاله هم چنان گفته شده است،که تست بیولوژیکی دولت اسرائیل نشان می دهد، که پشتونها اولاده یهود اند.

>>>   Arianfar
دیروز مطلبی را که در یکی از سایت های دری زبان نشر شده بود، در رابطه با مصاحبه بانو رولا غنی به اشتراک گذاشته بودم، اما بانو زهره جان یوسف داوود آن را رد کردند و فرمودند که بانو غنی اصلا چنین مطالبی را آظهار نداشته و آن را تکذیب کردند.
اکنون متن انگلیسی مصاحبه را به اشتراک گذاشتم تا دیده شود نظر بانو زهره داوود یوسف در زمینه چیست.

>>>   كليم الله همسخن
گاهی دلم به رولا[غنی] می‌سوزد؛ چون آمده حافظه و مغز خود را در خدمت دروغ‌های فاشیسم قومی قرار داده است- مثلن: 《دیگران باید به پشتون‌ها افتخار کنند، پشتون‌ها متمدن‌تر و دموکرات‌تر اند، دیگران(تاجیک، اوزبیک و هزاره) استعداد ندارند از راه خشنونت پی‌ش می‌روند》نمی‌دانم چرا این زن اینقدر احمق شده است؟ این سخنان اهانت آشکار به اقوام غیر پشتون کشور است!

>>>   احمق جان آن ها نميدانستن که نفوذ کدام طائفه در افغانستان زیاد است و کدام کم شما باید ساکت آرام می نشستید.این مثله را به نوک زبان ها نمی انداختید بعد از سازمان ملل تقاضا می کردید که بیاید امار کلی قانونی انجام می داد کاملا تحت کنترل.حالا آن ها متوجه شدن که نفوذ شان کم است آماده شدن.تقلب را آغاز کنند برای این که جعميت شان بیشتر جا بزنند دست به هرکاری میزنند ازمردمان ان طرف خط ديورند.از گاو گوسفند داخل کشور استفاده می کنند تا چند درصد بشتر نشان بدهند شما ها در ظاهر. باید به همان آمار های قدیمی قانع ميبوديد.ودرباطن به سازمان ملل مراجعه می‌نمودید از آن ها میخواستيد یک آمار سرتاسری از کشور ما بگيرهد.
مجاهد پشیمان لشکرگاه

>>>   Abdul Lalzad
سخنان رولا غنی!
==========
آنچه رولا غنی در مصاحیه خود گفته، تبلیغات دروغین و تلخی است که نمایندگان فاشیزم دولتی در طول سالیان طولانی از «طریق لابیگری» و «مظلوم نمایی» در محافل و نشرات رسمی و شخصی با جامعه جهانی بر آن تاکید کرده اند. اگر شما با هر خارجی صحبت کنید، همین جملات را می شنوید:

«پشتون ها باشندگان اصلی و اکثریت نفوس افغانستان را تشکیل می دهند. پشتون ها مردمان متمدن بوده و تاریخ چند هزار ساله دارند؛ کسانیکه در آن جغرافیه زندگی می کنند، خود را با افتخار افغان و پشتون می دانند...

تنها پشتیبانی پشتون ها کافی است که یک شخص به آسانی در انتخابات پیروز گردد. اما اقوام دیگر مانند ازبیک ها، تاجیک ها و هزاره ها چنین ظرفیتی ندارند که بالای خود اتکا کنند.

دموکراسی ضعیف و عدم احترام به قوانین دموکراسی در افغانستان باعث گردیده که اقلیت ها با این واقعیت مخالفت نموده و تفوق خود را از طریق سلاح و خشونت تحمیل کنند. در هر کشوری که اکثریت در حاکمیت نباشد، کشور به بحران و خشونت سوق داده شده و در آستانه سقوط قرار می گیرد»...
+ + +
واقعیت تلخ این است که بزرگان و سیاسیون اقوام دیگر در حالیکه نه لابیگری را یاد دارند و نه کدام نشرات و تبلیغانی در این راستا دارند؛ غربی ها را متهم می سازند که آنها فقط بالای افغان ها = پشتون ها سرمایه گزاری می کنند و بر ضد اقوام دیگر اند...

>>>   Najib Salam
اى كاش رولا غنى از تمدن و فرهنگ تاريخى و نوين تبار بر گزيده اش مثال مى زد تا ما با خبر مى شديم .از رولا غنى كسى باشد بپرسد كه پشتون ها سه سده است در خراسان حكومت مى كنند ، كجا است يك اثر تمدنى حاكميت اين تبار . من قصد توهين ندارم اما با مسوؤليت مى گويم اينجا آن چه نيست همين تمدن است و انسان تمدن پذير ورنه امروز سه قرن قربانى نمى شد .
و اما او حق دارد كه گفته است پشتون ها استعداد سلطه و حاكميت دارند . اقوام ديگر به مزدورى اينها عادت كرده اند .

>>>   گناه از مشاورين اين خانم از جمله زهره يوسف داود و شوهر طياره دزد و نابكارش است. اين نوشته هارا زهره بحيث مشاور و سخنگويش برايش تهيه ميكند. اين خانم با موقف غير دولتي چندين مشاور و سخنگو دارد و ماهانه به اين مفت خوران معاشهاي گزاف دالري پرداخته ميشوند. غني و اتمر پولهاي خيرات جامعه جهاني ، پول ماليه و گمركات افغانستان را باين ترتيب بمصرف ميرسانند. البته اگر از ماليه و گمركات چيزي تا خزانه دولتي برسد. بخاطريكه در طول راه بسيار گرگها و كفتار هاي گرسنه قابو داده اند.

>>>   تمام روز مصروف پروپاگند بيجا باشيد!
درك مينمايم كه هر زنده جان در دقايق اخير فشار از خود مقاومت (لجاجت)نشان ميدهد وشما هم شامل همان كتگوري به حساب ميرويد.
ملت شريف افغانستان ديگر نيازي به ماست مالي شما هم ندارد.
نوروز

>>>   به نظر بنده این زن یهودی داره پا را از گلیمش بیرون می کند باید یک مجاهد پیدا شود وبزند در قات پایش مانند دوستم ...
اریانفر

>>>   کوچی گری از کی شده تمدن که ما خبر نداریم.
من خودم پشتون مسلمان هستم .نمیخواهم با دورغ گفتن ایمان و آخرت خودرا پیش پروردگار بسوزانم. این چوکي لعنتی حکومت چه دارد مردم را به دورغ گفتن وادار می کند من تا جای که میدانم فارس ها تمدن2500 ساله دارند. کوروش تنها پادشاهی عادل بود که تمدن وفرهنگ قلمرو خود اش را به جهانیان معرفی کرد وانتقال داد

>>>   آغاي آريانفر، گپ زدن است ، تو ميگوئي كه من بايد زبان بي بي گل را بند كنم، بخدا زور من نميرسد، از دست اين زن حيات من خراب شده، مرا سرطان گرفت ولي اين زن را نتوانستم إصلاح كنم، در جواني وقتي ديدمش عاشق شدم ، و بعد ها با مادرم جنگ شروع كرد تا مجبور شدم خارج بروم كه فاميلم از اين زن بيغم شوند، بچه و دخترم از دست اين زن خانه را ترك كردند، فلهذا شما قانوناً عليه اين زن عرض نمائيد كه شوراي امنيت او را دستگير نمايد، و من هم آرام شوم ، مگر بايد خودت برايم يك خانم ديگر پيدا نمائي ، چون بي زني هم سخت است.
غني پدر معنوي تان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است