حکومت باید این اوضاع شکننده را با درایت مدیریت کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۳    ۱۳۹۷/۵/۱۴ کد خبر: 153409 منبع: پرینت

افغانستان در این روزها با چالش ها و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

طالبان قدرت نظامی اش را در برخی ولایات و شهرها با حمله به مراکز به نمایش گذاشته است. تلفات نیروهای امنیتی و حملات شورشیان بر پوسته های امنیتی حتی مساجد جایی که مسلمانان خداوند را عبادت می کنند بشدت افزایش یافته است این مساله نگرانی های جدی را در میان شهروندان کشور بوجود آورده است.

مردم افغانستان در شرایط فعلی به یک حکومت مقتدر و قانونگرا ضرورت دارد همانطوریکه حمایت از نظام سیاسی وظیفه اساسی شهروندان را تشکیل می دهد قانونگرایی و دفاع از امنیت و حقوق شهروندان از وظایف اساسی حکومت در برابر شهروندان می باشد حکومت همانطوریکه از اقتدار مشروع خود می تواند بهره ببرد باید نسبت به مسوولیت هایش در برابر شهروندان نیز حساب ده و حساس باشد.

حکومت باید برای تقویت اعتماد میان حکومت و مردم با شفافیت برخورد کند و شهروندان را در جریان جزییات مسایل ملی قرار دهد. عدم شفافیت در سیاست ها و برنامه های حکومت سوء تفاهمات را در عرصه عمومی بوجود می آورد و بازار شایعات را گرم می کند و زمینه را برای دروغ پراکنی و غوغاسالاری برخی از سیاست بازان را فراهم می سازد.

حکومت باید این اوضاع شکننده را با درایت و سعه صدر مدیریت کند و کوره راه توسعه کشور را باز نگه دارد!

شبنم پوپلزی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
اوضاع افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Paiez
یک گپه از این کمترین بشنوید؛ ردوقبولش به دست خودتان:اشرف غنی وکرزی، گل یک باغ اند،کرزی،باحیله و نامردانه ازپشت خنجرمی زند؛غنی اما،دروغ می گوید؛مگر، آشکارتردشمنی می کند...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است