کی می خواهید برای این مردم بزرگ شوید؟
کاش همینقدر که در جمع آوری مال و ثروت و غصب بیت المال مسلمین تبحر دارید، نیمی در سیاست روزهم به نفع مردم مهارت از خود نشان می دادید 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۰    ۱۳۹۷/۵/۱۷ کد خبر: 153502 منبع: پرینت

ریاست جمهوری طی خبر گزارشی اعلام کرد که اشرف غنی جهت مشورت خویش پیرامون مسایل ملی و مهم کشور، با رهبران و شخصیت‌های سیاسی و جهادی بگونۀ جداگانه در مورد صلح، آتش بس، انتخابات و دیگر موضوعات مهم جاری افغانستان صحبت کرده و آنان را به حضور پذیرفته است.
این دیدارهای مشورتی که از چند روز بدینسو در ارگ جریان داشت، محمداشرف غنی در جریان آن با جنرال عبدالرشید دوستم، حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، حضرت صبغت‌الله مجددی، محمدیونس قانونی، عطامحمد نور، محمد محقق، انجنیر محمد خان، گلبدین حکمتیار، محمدکریم خلیلی، محمدالماس زاهد، میر امان الله گذر، حاجی اقبال صافی، حاجی دین‌محمد، عبدالحکیم منیب، محمد اکبری، سید حامد گیلانی، انورالحق احدی و عبدالهادی ارغندیوال، عطاالله لودین و شماری از اعضای شورای انسجام جمعیت اسلامی تحت ریاست سید اکرام‌الدین، به شکل جداگانه دیدار کرد.
در ادامه خبر ارگ آمده است: بزرگان و رهبران سیاسی کشور در خصوص وضعیت جاری و مسایل سیاسی افغانستان به شمول صلح و امنیت، آتش بس و انتخابات، دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نظریات شان را با رییس‌ جمهور شریک ساختند.

چرا این نشست ها صورت گرفت؟
اشرف غنی در مقاطعی با تمام ندانم کاری هایش، دست به اقدامات سنجیده و حساب شده ای می زند که بقای خود را در ریاست جمهوری تضمین کرده و رقبا و مخالفین را بی عزت می سازد.
یکی از این شگردها همین جلسات (به اصطلاح) مشورتی است. جلساتی که هرگز به نتیجه آنها نمی اندیشد و به مشوره بقیه حتی اگر درست هم باشد، عمل نمی کند.

اشرف غنی از برگزاری چنین جلسات بنام مشورتی چند استفاده همزمان می برد:
1-رقبا و مخالفان را به حضور خود فرامی خواند و با آمدن شان غرور آنها را می شکند و خود از مقام و موضع بالاتر با آنان صحبت می کند.
2-آنان را شرمنده رفتار و گفتار گذشته شان کرده به آنان گوشزد می نماید که او به آنان ارزش قایل شده و از نظرات شان استفاده خواهد کرد. پس بهتر است در آینده سنجیده تر درباره وی سخن بگویند.
3-ادعای خودکامگی و دیکتاتوری دیگران بر خود را خنثی می سازد و عملا به مردم نشان می دهد که او با رهبران احزاب و سران جهادی مشورت کرده است و اگر در آینده هرخرابی هم ببار آید بر گردن اینها است که مشوره غلط داده بودند.
4-عزت و اعتبار رهبران احزاب و سران جهادی و متنفذین را نزد مردم خدشه دار می کند و با این کارش به مردم می فهماند که اینها هیچ مخالفت جدی با وی ندارند و با یک دعوت ساده به حضور رییس جمهور شان می رسند.
5-با حضور این رهبران در ارگ و نشستن مقابل اشرف غنی ناخودآگاه به مردم القا می شود که اینها دنبال مناقع خود هستند و ایجاد ایتلاف و تشکیل اپوزوسیون و... ادعاهای واهی است و هیچگاهی به نتیجه نمی رسد.
6-بدینگونه اشرف غنی با یک دعوت ساده و نشر گزارش و عکس های این جلسات مشورتی، همه زحمات مخالفت های اینها و امید آینده مردم را به اینها، برباد می دهد و آنان را نزد مردم دروغگو معرفی می کند.

حالا از این آقایان چند سوال می کنیم هرچند هیچ جوابی برای آن نخواهند داشت:
چرا با یک دعوت ساده به ارگ می روید؟ مگر آنجا چه خبر است که یا یک دعوت تلفنی دست از پا نمی شناسید و مانند عشاق به دیدار معشوق می شتابید؟
مگر شما اشرف غنی را نمی شناسید که از خود اراده ای ندارد و گوش بفرمان آمریکایی ها است؟ طالبان این نکته را دریافته اند که با اشرف غنی و تیم حکومت مذاکره نکنند و مستقتیم با آمریکایی ها بنشینند ولی شما هنوز به این نتیجه نرسیده اید. چقدر دیگر زمان نیاز دارید تا به این نکته پی ببرید؟
اگر اشرف غنی را می شناسید پس رفتن تان برای چیست؟ به مردم توضیح بدهید.

آيا واقعا غنی نمى داند چگونه شفافيت را در انتخابات جایگزين تقلب بسازد و نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند تذکره های تقلبی جای اصلی ها را در ثبت نام نامزدان انتخاباتی گرفته و نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند که تیم ارگ در کمیسیون انتخابات دخالت می کند و نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند که دیکتاتور است و تعصب قومی دارد و نياز به مشوره شما دارد؟
آيا واقعا غنی نمى داند رفتارش خلاف اصول دموكراسى است و براى اصلاح آن نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند که طالبان و داعش از سوی آمریکایی ها تقویت می شوند و نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند حکومت ناچار به پذیرش دستور آمریکایی ها است و از خود اراده ای ندارد و نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند شصت درصد خاک افغانستان در کنترل طالبان و داعش است و نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند داعش بر دختران و پسران این مردم تجاوز کرده است و نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند که در اکثر ولایات محاکم صحرایی وجود دارد و نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند مردم زیر بار زورگویی های طالبان و داعش کمر خم کرده اند و نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند بیکاری و فقر گریبانگیر این مردم است و نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند صلحی در کار نیست و بنام صلح با مردم بازی می شود و نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند که کشت مواد مخدر هر ساله در حال افزایش است و نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند ناامنی ها به مناطق امن رسیده است و نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند مهاجرت از کشور هر روز بیشتر می شود و نياز به مشوره شما دارد؟
آیا واقعا غنی نمی داند تمام سرمایه داران در حال فرار از کشور هستند و نياز به مشوره شما دارد؟
و ده ها آیا و اما اگر ....

شما کی می خواهید سیاست بیاموزید؟
اگر پیش خارجی ها نقطه ضعف ندارید و از اشرف غنی نمی ترسید، چرا به هربهانه ای به دستبوسی وی شرفیاب می شوید؟
کاش همینقدر که در جمع آوری مال و ثروت و غصب بیت المال مسلمین تبحر دارید، نیمی در سیاست روزهم به نفع مردم مهارت از خود نشان می دادید.
شما هرچند برای خود بزرگ شدید ولی کی می خواهید برای این مردم بزرگ شوید؟

کد (4)


اشرف غنی رهبران سیاسی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
رهبران
نظرات بینندگان:

>>>   Saboor Raheel
آیا از اینهمه ایتلافها و اپوزیسونها شما تاکنون حتی یک تحلیل همه جنانبه از چگونگی ساختار قدرت و اداره کشور توسط غنی و عبدالله به دست داده است؟ اگر همچو تحلیل و ارقامی وجود دارد، کسی لطف کند و آن را به همه برساند. این که کسی بگوید دولت بد است، دولت ناکاره است. دولت خاین است.... کافی نیست. باید نشان داده شود که چگونه دولت خاین است و چگونه و چرا ناکاره است؟ م

سلسله مراتب قدرت در نظام غنی از چه قرار است؟ کدام مقام و بر مبنای کدام قانون وتشکیلات زیر نظارت و فرمان کدام مقام قرار دارد؟ کدام تشکیلات چقدر بودجه دارد؟ تشکیلات اصلی کدام اند؟ تشکیلات فرعی کدام است؟ تیم اداری اعلان شده کدام است. تیم اداری بعد از وقت (شبانه) که کشور را اداره می کند کدام است؟

استراتیژی اقتصادی دولت غنی چه بوده است؟ در بخشهای اجتماعی و فرهنگی غنی درین چهار سال چه کرد و سمت و سوی برنامه های سیاسی اش کدام بوده است؟ غنی کدام قبله را نشانه گرفته و نماز قدرت می خواند؟ مثلا چرا دغدغه بزرگ و تاخیر ناپذیر دولت جابجایی کوچیها و تذکره دادن به آنها در مناطقیست که از نگاه تاریخ متعلق به تاجیکان و سایر اقوام غیر پشتون است؟

آیا ایتلافها وظیفه ندارند که حد اقل برای کسب پشتیبانی مردم دولت غنی را انتقاد کند و نشان بدهد که با کدام برنامه هایش موافق است و با کدام برنامه مخالف؟

گنگه تورغی‌هایی که بقایای یک دوره سپری شده در تاریخ این کشور اند و هیچگونه درک و شناختی از شرایط امروزی کشورو جهان ندارند،‌ نباید مورد اعتماد مردم قرار بگیرند. اینها تاریخ گذشته اند.

اما غنی که در غدر و خیانت به مردم دست هر شیاد تاریخ را از پشت بسته است، به جمع آوری آبهای گنده می پردازد. می خواهد همین قشر نادان،‌ مفتخور، پرمدعا،‌ و فاسد را مزدور خود بسازد. غنی به فکر ایجاد کادرهای رهبری تازه و جوان در کشور که خواهان ترقی و رفاه اجتماعی و اقتصادی کشور خود اند نیست.

باز به حرف نخست خود می آیم. آیا کسی کدام تحلیل همه جانبه سیاسی- اقتصادی- امنیتی- اجتماعی و فرهنگی از جامعه و برنامه های دولت غنی که متکی بر ارقام باشد، درین راستاها دارد؟

شما دوستان عزیز لطف کنید و چنین تحلیلهایی را، اگر هست، نشر کنید و بنده را نیز تگ کنید تا روشن شویم.

>>>   اشرار هر جای اشرار است

>>>   چیزیکه کشت میکند درومیکند

>>>   گرگ های در پوست گوسفند!
اینها همان خواص دریدن و کشتن را هنوز فراموش نکرده اند.
گرگزاده عاقب گرگ شود، ولو با آدمی بزرگ!
حتی چوچه های اینها مانند خودشان می درند و می کشند.

>>>   کسیکه خود را در بدل پول به ارگ بفروشد و از خیانت های انجام شده ارگ دفاع کند نتیجه اش همین است که ما امروز شاهد ان هستیم رهبری حزب جمعیت زیر فرمان اقای ربانی وزیر خارجه است نه کسی دیگری سید نور الله عماد قبلا از حزب جمعیت رانده شده با تطمیع پول از جانب ارگ نورالله عماد میخواهد که حزب جمعیت را هم پارچه کند و هم بدنام اما درین کاراش ناکام مانده همه اعضای حزب جمعیت اسلامی این موضوع را درک کرده اند .

>>>   بخاطر همین کارهای شان جنگ سالار وشروفساد لقب گرفتند

>>>   خاصیت ....شورای نظار و سران جمیعت همیشه مانندی .....جنگی خواهد بود ای طایفه نمرود و دزد بالای لاش با هم درگیر شده باشند زیراکه ای طایفه فرعون دزد ورهزن با هیچ کس وبا هیچ قوم خوب نمب باشد از خدا خواستیم که جاسوسان میخکوبیان هزاره هم با یکدیگر مانندی ....جه خاصیت اینها هم است درگیر شوند

>>>   اين ....در دوران جهاد يكروز در ميدان جهاد نرفت، حتي در هرات هم جاي پاي نداشت، و هميش با عث نفاق و شقاق در بين مجاهدين جمعيت در هرات ميشد، و مالا بعد از سالها زنده گي در لندن فكر كرسي خيالي در مغزش جاي گرفته، و به مشوره اتمر و غني از لندن آمده كه انشاءالله بزودي تنبانش را در بام ارگ بند خواهند نمود، مجاهدين جمعيت بايد همچو سوسماران را موقع ندهند،

>>>   اینها ... بیش نیستند.
جمعیت از اول ... بوده.

>>>   راهی اشتباه را در پیش گرفته

>>>   اگر این غ و امریکا باشد این حزب جمعت را پارچه پارچه خو اهد کرد مردم هو شار باشید که این یهودی ها شما را فریب ندهد

>>>   این شخص با اشاره اتمر می خو است همه جمعیت را تیت و پا شا ن کند

>>>   با حضور نبود او از طریق تلفون از لندن صحبت میکرد خیلی از عمرش باقیمانده باشد دوسال بیشتر نیست

>>>   کد 91 ....را پارچه پارچه ساخت

>>>   من نه جمعیتی هستم ونه هم به شورای نظار ارتباط دارم راستش این است که در زمان دولت ربانی امرصاحب مسعود شورای نظار را منحل اعلان نموده وخودرا به جمعیت اسلامی منسوب میدانست از اول هم شورای نظار کدام حزب سیاسی نبوده بر حسب ضرورت وشرایط لازیم تشکیل گردیده وچند صباحی تعداد از مجاهدین وقوماندانهای احزاب مختلف را گردهم اورده تا یک مدت زمانی به دفاع ازارزش های جهاد ومقاومت مصدر خدمت شدند وبیشترینه ازسوی حزب اسلامی اقای حکمتیار وشخص خودش مورد تهاجم وحمله های بی رحمانه وظالمانه قرار گرفته باری حدود ۱۵ نفر از قوماندان معروف ومشهور مربوط به شورای نظار را ویکی از رجال برجسته ودانشمند ولایت لغمان این شورا باسم استاد طارق رابه شهادت رسانیدند در اصل ای اس ای خطر نفوذ وقدرتمندی این شورا را درک نموده ان را مستقیما مورد تهاجم قرار دادند یکی از اعتراض های حکمتیار موضوع اتش بس با روسهابود که بنا درنظر داشت مجبوریت ها وشرایط وقت از اثر پیشنهادروسها این مذاکره واتش بس صورت گرفت درحالی که خود حکمتیار بارها نه باروسها بلکه با مزدوران ان امین وتنی وداکتر نجیب وجنرال رفیع مذاکره وایتلاف تشکیل داده وامروزه با امریکای ها که قاتلین مسعود وربانی وهمراهان اند مذاکره وتسلیم انها گردیده است وچنانچه از نام ان پیداست شورای نظار حزب سیاسی نبوده یک تشکیل محلی بود هرچه عماد وفرزندان بد نام وگمنامش که در هرات وتمام افغانستان ده نفر ندارند ووابسته ای سازمانهای استخباراتی جهانی بوده یک عمر در تنظیم جمعیت مشکل ساز شده گاهی خودرا به دامان وهابی ها وبعضا باهرگروهی ضد جمعیت انداخته وبا انها همراه شده برای استاد ربانی مرحوم نیز همیشه مشکل خلق مینمود امروزه ارگ ریاست جمهوری تصمیم گرفته مریض های فرتوت وبیکاره را از هر گوشه و کنار جمع اوری نموده علیه جمعیت استعمال نماید حالت نورالله عماد وپسران بدنامش کمتر از انجنیر داود مزار نیست این لندن زاده هارا از بستر مرگ جمع نموده میخواهند تا از هیبت وصلابت حزب پر قدرت جمعیت بکاهند بیخبر ازین که دریا با دهن زدن هر چیز مردار نمیشودو... رزق گدارا کم نمی کند
{یکی از مریض های دیگر جمعیت}

>>>   ....جنيعت و شوراي نظار.. ...به شما ....مال و عزت مردم بيچاره افغانستان.. از مال و سر و ...مردم گرفته تا اهن كهنه وطن را فروختيد

>>>   پول های اوپراتیفی شورای امنیت اتمر ... و پول های رشوت کود ۹۰ ولسمشری مانی به حدر رفتند، و روی معامله گران سیاه شد۰

>>>   اگر به احزاب فزصت تمرین ندهیم هیچ وقت شاهد تشکیل احزاب قوی نخواهیم بود.
وقتی قانون احزاب وجود دارد و احزاب ثبت رسمی شده اند باید انتخابات بر اساس احزاب باشد نه افراد.

>>>   در دیگر دنیا احزاب به اساس برنامه و مرامنامه تشکیل میشوند، اما در افغانستان به اساس ملیت و مذهب و قوم و سلیقه شخصی و انشعاب.
من هیچ نمیدانم که اگر احزاب اسلامی افغانستان مرامنامه و برنامه داشته باشند، چه تفاوتی در برنامه و مرامنامه جمعیت اسلامی و حزب اسلامی و محاذ اسلامی و جبهه نجات اسلامی و وحدت اسلامی و جنبش اسلامی وجود دارد و دیگر احزاب اسلامی وجود دارد؟
این احزاب در خارج افغانستان تاسیس شدند و در تشکیل این احزاب خود رهبران شان و دولت پاکستان و همچنان ملل متحد و کشور های کمک کننده به آنها ،سهم عمده داشتند که از یک طرف کمک های بین المللی زیادتر را از جامعه بین المللی دریافت کنند و از طرف دیگر اگر یک حزب آن با دولت تسلیم میشد و یا با آنها همکاری میکردند، احزاب دیگر منحیث ریزرو برایشان باقی میماند.
از همین جهت گروپ هفتگانه و هشت گانه تشکیل شدند.
از طرف دیگر جامعه افغانستان یک جامعه کاملآ مذهبی و سنتی و عقب گرا و قرون وسطی یی باقیمانده است و اکثر مردم بیسواد باقی مانده مانده است و مردم به احزابی رای میدهند که ملا مسجد برایشان فرمان دهد و برای ملا مسجد حزبی که پسوند اسلامی نداشته باشد، برایش مردود است و به مردم رای دادن به آن حزب را گناه میداند.
پس احزاب دموکراتیکی که واقعآ در جهت تغیرات دموکراتیک در جامعه افغانی باشد، در شرایط فعلی وجود ندارد و اگر وجود هم داشته باشند، چانسی در میان احزاب اسلامی ندارند.
بنآ تغیرات در جامعه افغانستان و پیشرفت آن تنها و تنها منوط به جدایی مذهب از دولت وحذف کلمه دولت اسلامی از قانون اساسی افغانستان و پیدایش کافی سواد و دانش در میان مردم است ، تا بتوانند خوب و بد جامعه خویش را درک کنند و کورکورانه آنچه را که ملا ها و رهبران مذهبی میگویند، قبول نکنند و خود شان از درک و فهم و دانش خود کارگرفته و به احزابی که میدانند واقعآ در پی پیشرفت و ترقی افغانستان هستند رای دهند.

>>>   بلی احزاب سیاسی وجود دارد ولی فاشیسم اجازه فعالیت به آنها داده نمی شود .
زره

>>>   چنانچه سرور دانش اولین غیر اوغانی است که در کنار بی بی گل لبنانی برای گرفتن کارت شتر افغان
قبل از دیگران ثبت نام کرده و با هیجان زیاد منتظر کارت هویت خود است.
جناب شان تصور می کنند که اولین کسی خواهند بود که افتخار هویت شتر افغان را کمایی کرده و شهروند متساوی الحقوق خواهد شد. اما مطابق به فرمایشات یون او کارت مهاجرت در سطح کارت شناسایی ایران را خواهد گرفت و فاقد امتیازات خواهد بود.
آقای یون افزود حتا بی بی گل، بانوی اول که اصل و نسب اوغانی ندارد نمی تواند تذکره" اسلامیت او افغانیت" را بدست بیاورد، مگر اینکه خون خود را تبدیل کند و خون اصیل نژاد خالص بنی اسرائیل را تزریق کند. دیگران حتا خون خود را هم تغییر بدهندقابل قبول نیستند.
این در حالیست که از امرالله صالح تا جنرال جرات و هزاران تن دیگر با هیجان منتظر کارت هویت شتر افغان هستند.

>>>   ایا افغانستان وجود دارد؟ایا این کشور ازاد ومستقل است؟ ایا درینجاحکومت است؟ ازین ایا ها هزارش را تنظیم نمای وپشت سر هم قرار دهی هیچ کدام وجود ندارد خارجی ها زیر پوشش سازمان ملل این خطه ای باستانی رااشغال وتحت قیمومیت خود اوردند وممثلین مزدور وگروه های را که از سالیان دراز زیر تربیت وتسلط خود داشتند برگرده های ملت سوار نمودند عده ای اجنت وغلامهای حلقه بگوش خودرا بنام تکنوکرات در راس امور گماشتند وجاسوسهای دوسره وسه سره مانند اتمر وستانکزی وصالح وسروری را در بخش های امنیت گماشتند که طبعا انها درسلک سازمانهای استخباراتی ایشان شامل بوده منافع اجانب را تامین ورعایت مینمایند لب کلام وفشرده ای مرام این که دوست عزیز ما وجود احزاب سیاسی افغانی را زیر سوال برده اند اگر احزاب سیاسی مستقل نمیداشتیم خیر بود ایکاش سایر ارزش های انسانی را دارا میبودیم! درینجا یک سوال دیگرعرض اندام مینماید وان این که در دنیای امروزی چند کشور واقعا دارای این ممیزات هستند در جاپان ودر جرمنی ودر کانادا واسترالیا و پاکستان و ...نیروهای بیگانه نیستند؟ بجز چند کشور محدود مانند ایران وترکیه وهند وچین ویکی دو کشور دیگرهیچ یک از استقلال کافی برخوردار نیستند وهمه روزه بهای بزرگ این نعمت الهی را می پردازند وهمه روزه مشکلی در مشاکل مملکت داری شان می افزایند وقتی در کشوری استقلال وحکومت وجودنداشته باشد دموکراسی در کجای ان تطبیق میگردد فقط ازین کلمه ای نیک وارزشمند{دموکراسی} سوء استفاده مینمایند ودرواقع این ارزش گرامی را به مسخره گرفته اند و به اباده واجحاف یک ملت بزرگ اقدام نموده اند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   تا احزاب قومی احزاب ملی شوند بسیاروقت میخواهد زیرا عده ازقوم خود برای بهره برداری سیاسی خود حزب ساخته وهرگزچنین احزاب ملی وسیاسی شده نمیتواند

>>>   بسیارکم اکثرحزبها قومی سمتی ولسانی اند بدرد مردم نمیخورد

>>>   عده ازتجاران سیاسی برای بدست آوردن امتیاز ازطریق فروختن قوم خود احزاب قومی ساخته اند که این بدرد مردم عام نمیخورد صرف مانند یک حربه اینها را بعد ازفروش همیشه دروقت ضرورت بنام دین ، سمت ، لسان ، قوم وغیره وغیره به نفع شان استعمال میکنند وامتیاز بدست میاورندالبته یک شخص و اعضاء چنین احزاب چنانی که دربدربودند دربدرتر میشوند

>>>   مجاهدین آمریکایی، به درد افغانستان نمی خورند!

>>>   تنظیمات ... حاصل طرح نظامیان پاکستان بر مبنای نفاق ایجاد و مسبب تفرقه ملی تقویت شدند اگر واقعا همه مسلمان افغان وهدف شعار شان واحد بود نیاز به تعدد انها چه بود تجارت ومعامله از نام اسلام وجهاد که ادامه دارد......
کابلی

>>>   مردم عقیده دارند مجاهدین به درد مردم نمیخورند چون اینها در پاکستان تاسیس شده اند وفساد از همین هاست اینها بودند که حکومت کرزی را ناکام ومفسد ساختند هرزمانیکه ...نام ها از حکومت دور شدند مردم ارام میشوند
(( ر ))

>>>   اگر قرار بود که شورای موجود جهادی واعضای محترم ان دعوی مجاهدبودن را نمایند خداوند ایة ای جهاد را نازل نمیکرد کلمه ای جهاد ومجاهد به اندازه ای مقدس وباز شرایط جهاد به حدی دشوار است که با گفتن مجاهد واطلاق این اسم مقدس بالای هرکس بدن انسان میلرزد اقبا ل لاهوری این علامه ای شرق چه خوش میفرماید
چو میگویم مسلمانم بلرزم
که دانم مشکلات لا اله را
وقتی مسلمان بودن این قدر دشوار وپر صلابت وهیبت باشددیگر گفتن مجاهد ودعوی نمودن این رمز الاهی به کدام اندازه مشکل خواهد بود یکی از دوست ها برای کدام شیخی فرموده بود که اقای شیخ ! مردم مرا حجت الاسلام صدا میزنند شیخ در جواب فرمود بلی جانم مردم بی عقل انسان را هرچه میگویند! ! !بنده نویسنده چند صباحی را در صف مقاومت گران ورزمندگان گذشتانده ام حدود ده دوازده سال را و در زمان حکومت حزب دموکراتیک یک بار خیلی مدت را درزندان در اکسای نظامی گذشتاندم در خیلی عملیات های کابل از جمله حمله ای چنداول اشتراک عملی داشتم از مال دنیا هم هیچ چیزی ندارم وقسم بخدای بزرگ یک خانه ای نشیمن هم ندارم با این همه کسی مرا مجاهد بگوید مانند اقبال لاهوری بخود میلرزم واز حیا عرق مینمایم باخود میگویم ایکاش خداوند یک ملیونم حصه ای ثواب وافتخار این مقام بزرگ را برایم میداد اشتباه نشود وقتی اینها را جرح مینمایم این امتیاز را بخود میخواهیم ویا خود را شائیسته ای این مقام عالی میدانیم ویا العیا ذا بالله احزاب مدعی جهاد سابق راتائید میکنیم ویا این نو برامد ها که نوکر ای اس ای وسی ای ای اند شامل این صف بی الایش میشماریم کلا وحاشا
دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
کز دیو ودد ملولم وانسانم ارزوست
گفتند یافت می نشود انکه می طلبی
گفت انکه یافت می نشود انم ارزوست
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   باسلام سران شورای فوق خصوصاخلیلی ومسعودیک جنگ برضدروسها یاطالب رانام ببرند
محقق

>>>   حرص وطمع انسان های سست عنصر و بی بنیاد را چنان بلعیده که از خدا هم فراموش کرده اند اما دین خدا را وسیله می سازند تا به این حرص وطمع برسند وبرای ایشان عذابی است سنگین در روز قیامت،...که پایش به درون گور رسیده وهنوز هم از رسیدن به مال و منال دست بر دار نیست ،هموطن چهره هارا بشناس و برای شناخت بهتر همچو اشخاص علم دین را بیاموز تا دیگر فریب نخوری و دست مزد وزحمت تو کسانی که همیشه زندگی طفیلی داشتند دیگر تغذیه نکنند ،امید وارم فهمیده باشی وسر عقل بیایی.
احمد کابل

>>>   نویسنده عزیز!
اولا که باید بدانید که اینهائیکه بنام تیکه داران جهادآمدند وگلوپاره کردند سابقه بسیار نادرست ... دارند این به این معنی نیست که خدای نخواسته من مخالف جهاد ویامجاهدین باشم چون خودم یک مجاهد هستم نمیخواهم به جهاد ومجاهدین توهین نمایم هدف بنده این است که زمانیکه این بزرگوران دراریکه قدرت قراردشتند کدام جنایت را که ازدست شان پوره بود نکردند.واین بلند منزل های ماشالائی گویای این حقیقت است چه رسد به خانه های فیشنی ایتالیا، هند ، دبی ، امارات وغیره کشورهای خارجی آیا واقعا مجاهد کسی است که ازپول جهاد مردم افغانستان زنگی های فرعونی وهامانی اعمارنمایند...

>>>   اگر تمامی مسلمانان افغانستان به جای اسلام سیاسی به یک اسلام واقعی اجتماعی فکر کنند و بنام اسلام و خدمت در اسلام دالر نگیرند به یقین که این وطن زود از مشکلات رهایی می یابد. یگانه مشکل ما این است که اسلام را غربی ها به نفع خود سیاسی و دالری ساختند . و بنام های مختلف گروه ها تشکیل دادند و بین هم انداختند تا منافع شان را بدست ارند.

>>>   تا اینکه شوراهارا تشکیل میدهند بجای ان دست به دست هم داده که کشور از این سردر گمی براید.
"رحیمی"

>>>   شکل گیری مجاهد در اول اشتباه بود چه مجاهد پاکستانی یا مجاهد آمریکایی یا غیره.... پاکستان به نام اسلام جریان جهاد و مجاهد را در افغانستان به راه انداخت که هدفش اسلام نبود چون مردم افغانستان قبل از حکومتهای خلق و پرچم و دموکراتیکی مسلمان بودن...هدف پاکستان از راه اندازی این جریان فقط نا امن کردن کشور به دست یک تعداد از مردم افغانستان به نام مجاهد بود که بهترین استفاده را تا امروز برای پاکستان داشت.... پاکستان اگر این جریان را به راه نمی انداخت امروز یک کشور در حاشیه و عقب مانده و فقیری در بین کشورهای چون هند،ایران و با توجه به رشد و پیشرفت بسیار سریع افغانستان در زمان داوود خان بود.... مجاهدینی که امروز دوباره صحبت از تاسیس شورای عالی احزاب جهادی میکنند همان مجاهدینی هستند که در خانه خدا قسم خوردن که دیگر جنگ و خونریزی نمیکنند وطن را خراب نمیکنند این گروه امتحان خود را قبلا پس داده اند و نتیجه مبارزاتشان که در اصل برای پاکستان کار کرده بودن امروز ما شاهد هستیم که چطور کشور ما لانه طالبان و داعش به کمک پاکستان شده همانطور که پاکستان به احزاب و مجاهدین در سابق کمک میکرد.... یک علامه سوال بزرگ برای مردم افغانستان این است که چرا این شورای عالی احزاب و مجاهدین گذشته هیچ کدام بر ضد دخالتهای پاکستان سخنرانی نمیکنند؟؟؟؟

>>>   کسانیکه درین محفل وجود داشت هیچ کدام نه مجاهد بوده ونه مانند مجاهدین واقعی درسنگرهای جهاد ومقاومت گشنگی وتشنگی را سپری کردند اما برعکس تعداد ایی آقایان چی در گذشته وچه در حال حاضر درخدمت بیرونی ها قراردارند وموجودیت چنین افراد در افغانستان سبب همه نا هنجاری های است که ملت مارا همه روزه جور وشکنجه میدهد. واین گروه اطرافیان غنی واتمر بی غیرت هستند که برای اهداف خودشان از گروه های جاهل استفاده می نمایند.
قدیم نایبی

>>>   حتماً منظور نوسینده از مجاهدین روسی است که به درد افغانستان میخورد؟ نی؟ کسانیکه با سوگند خوردن در خانه کعبه باز هم نتوانست از خر جهالت خویش پایین شود و از امیال شوم و نفس های دنیوی خود پرهیز نکند پس نه امریکایی نه روسی و نه هم کدام شکل دیگرش به درد میخورد, افسوس که تعداد زیادی از هموطنان ما به شهادت رسیدند ولی این رهبران فقط فقط معامله گری های مخفیانه نمودند و این کشور به سیه روزی کشاندند, نزد الله ج چه جواب خواهی داشت. وسلام

>>>   سلام به هم وطنان شرافتمند
مابه اجازه اي شما يك چند كلمه از اساس گذاري اين گروپهاي به اصطلاح اسلامي تذكرميدهم، در زمان مشروطه خواهي كه از طرف خاندان يحي به تشكيلات حزبي اجازه داده شد،در جهان انروزجنگ سرد به اوج خود نزديك بود، وغربي ها از افراطيون اسلامي به حيث وسيله خوب به مقابل نظام سوسياليستي متحدين شوروي در برنامه روز قرار گرفت،وطيوريست هاي سيد قطب محمد قطب را از طريق مصر،سعودي وپاكستان به افغانستان سر بلندكرد،وهسته اين ها در شهر كابل بالخصوص پوهنتون چند محصلين بد ماش واشوب مزاج بنيان گذاري شد، واين ادم ها با ديپلوما تان خارجي غربي وعربي ارتباط استخباراتي بر قرار كرد،وحتي به كمپ هاي تربيه وي چلکي به پاكستان براي تريننگ ميرفتند، وبه هدايت مليشه پا كستان مقابل حكومات وقت مانند ظاهرشاه و داود خان دست به بر خورد هاي نظامي چلكي ميزدند، و وقت در افغانستان تغيرات هفت ثور رخ داد اين احزاب اسلامي تحت امر وكمك غربي يك وسيله خوب به كار امد شد، ودر پاكستان از ممالك افراطي اسلامي گرفته تا ممالك غربي اين گروپ ها تمويل، تجهيز، واكمال ميشدند،وبه ضدمردم وحكومت وقت حملات نظامي تحت امر وهدايت نظاميان خارجي ها دست به كار ميشدند، و خارجي ها به تجاوز خود نام جهاد ماند،وافغان هاي مسلمان دل پاك به قول اين فريب خورد و جوپہ جوپہ بہ خط مقدم جبه ميرفتند،ومكاتب، شفاخانه ها ُپل وپل چك ها راتخريب ميكردند، و اشخاص اتباع خارجي كه ادياي افراطي اسلامي داشتند مسقيمآ در جنگ افغانستان اشتراك ميكردند، وبا لاخره نظام دموكراتيك وقت كه به اثر توطيه هاي دروني و مشكلات اقتصادي محاصره وي به سقوط مواجه شد، وحكومت ساخت پاكستان كه به دستور ISI از سر گروپ ہاي جهادي افراطيون ساخته شده بود از پشاور به كابل آ ورد، واز اعمال اين گروپ ها در ان زمان شما همه معلومات خوب تر داريد، وحاجت به بيان نيست، به مردم نجيب كشور معلوم باشد كه ما هيچ وقت بايد به فريب ونيرنگ اين ها خطا نه شويم، اين ها بسيار وسيله مر موز وخطر ناك است كه به مقابل مردم استعمال ميشود، وچہرہ هاي اين ها بايد به مردم افشا شود. تا تاريخ تكرار نه شود.
تشكر
حكيم الله از قندهار

>>>   نمی دانم که این شورای جهادی سازمان استخبارات امریکا است یا از پاکستان ؟

>>>   در شورای که اعضای ان را قومگرایان وچپاولگران حزب اسلامی غلام بچه های ای اس ای پاکستان چون جمعه خان همدرد ومحمد امین وقاد وسباوون وچوکی پرستان خود خواه و غارت گران اموال دارایی های ملی چون کریم خلیلی وعمر زاخیل وال احمد ضیای مسعود شکل گرفته باشد وهمه این ها علاوتا کسانی اند که از طرفداران جناب ریس جمهور اشرف غنی که در دوران کمپاین انتخاباتی به نفع تیم تحول وتداوم در انداختن رای تقلبی سهم فعال وبارز داشتند وپروسه ملی مردم را بدنام ساخته اند چگونه میشود که به هم فکری ملی وانسجام واتفاق بین تمام ملیت ها واقوام توسط همچو اشخاص اعتماد وباور داشته باشیم این کار هم اغوای مردم از نا توانایی های دولت در خدمت رسانی به ملت وجدا سازی ودرز اندازی بین ملیت ها واقوام مختلف ساکن کشور است .

>>>   از کدام خلوص نیت حرف میزنی؟ اگر خلوص نیتی در کار بوده مربوط به مجاهدین ردهء پایانی بوده که صادقانه در راه جهاد، جام شهادت نوشیدند. رهبران جهادی از همان ابتداء شرف ، حیثیت، وطن، مردم و ایمان خود را با دالر، کلدار، ریال ، تومان و گاه حتی با روبل روسی، معامله کرده بودند !

>>>   ای کسانی که داد و فریاد از جهاد میکنید . باید بفهمید که دیگر به نام جهاد نمی توانید مردم افغانستان را فریب بدهید. شما ... سال ها نوکران پاکستان بودید هستید و خواهی بود تخم بی اتفاقی قومی ، سمتی ، مذهبی و زبانی را خو شما در بین مردم افغانستان انداختید و حالا شما نمی توانید که این ذهنیت را از افکار مردم پاک کنید . چرا که بالای شما ها دگر اعتبار نمانده است.هر گاه که شما بین هم جمع شوید یک شورا بسازید بد بختی دیگری را برای مردم سازمان دهی میکنید. شما بسیار چانس های را که باید بین هم اتحاد میکردید و این وطن و مردم را نجات میدادید از دست دادید به خاطر کالدار و دالر به خاطر به قدرت ماندن به خاطر که یک دگر قوم را زیر پا کرده ودیگری را رشد دهید و قدرت دهید. و طن را به اشاره پا کستانی ها و آمریکایی ها تباه کردید. خداوند مردم بی دفاع و بی گناه افغانستان را از شر شما ها خلاص کند.

>>>   تاسیس شوراها وکمسیونها درد والام ملت را تزیید میکند ااگر اراده نیک باشد که فکر نمیکنم به حای همچو قدم های ناکاره به کارهای بنیادی تاسیس زیربنا وخود کفایی ایجاد شغل متوصل شوند
کابلی

>>>   سریال مجاهدین امریکایی به اختتام رسیده است ما دیگر باور بالای این مجاهدین امریکایی نداریم
خراسانی

>>>   سلام . درست هست که آمریگاه بدرد افغانستان نمی خورد ولی کسی پیدانمی شود که از این ... بپرسد شماتابه حال غیر از خیانت چه گلی به سری ملت زده اید ؟؟؟؟
طاهر

>>>   این مجاهدین معامله گر هستند. هیچ هدفی جز پر کردن شکم شان ندارند. اگر واقعا ادرد مردم را داشتند هرگز پی گلبدین نمی رفتند کسی که جنایت کار تر از او در افغانستان یافت نی شود.

>>>   رفتار احمقانه این رهبران را اکثرًمردم درک کردن بقیه هم خواهد به انقریب دانست که اینها رهبرنه بلکه مکاران دوران هستند.

>>>   Mansoor Badry
آیا امکان دارد بار دیگر رهبران احزاب جهادی مانند جمعیت ، وحدت و جنبش شمال به گلبدین و احدی بیعت کنند ؟ از دیگران بعید نیست ، اما اگر جنرال صاحب دوستم به این نیرنگ پیوست ، دیگر هرگز نامی از ایشان نخواهم برد .
یا مانور دیگری در جریان است که ما خبر نداریم .

>>>   علی جان
..... تو شاید در جریان دیدن یگان برنامه سپورتی و یا تفریحی از تلویزیون های مروج ، تبلیغات سوء علیه مجاهدین به خصوص حکمتیار شنیده و دیده باشی ، در حالیکه سالهای سال قبل هنگامیکه خودت در نطفه هم تشریف نداشتی مجاهدین علی الخصوص حکمتیار بخاطر اسلام و وطن بسیار بسیار مشکلات و زدو بندهای طاقت فرسا را گذشتانده اند و نگذاشته اند که این وطن که فعلآ خودت هم تبعه ان هستی جز قلمرو و یا ایالت هفدهم شوروی سابق شود
اقلیما هروی

>>>   عمر راوی
مردمیکه امروز زنده اند و در خراسان حضور دارند، گواه یک رویداد بسیار مهم تاریخی میباشند. به چشم خود می بینند که حاکمیت و فرمانروایی پشتونی چگونه با خون و آتش و کشتار و جنایت و نیرنگ و خیانت ساخته میشود. نقش خودی ها را می بینند، نقش بیگانگان را می بینند. شاهد استند که چه میشود و چگونه میشود که یک قوم سلطه خویش را محکم میسازد و دیگران را به برده گی میکشد. می بینند که چگونه کسانی از اقوام دیگر خود را میفروشند و با فاشیزم همدست و همداستان میشوند و به مردم و قوم خود خیانت آشکار می کنند. می بینند که مردم ، توده ها، چگونه افسون میشوند و قدرت تشخیص دوست و دشمن را از دست میدهند. می بینند که زر و زور چه تاثیر جادویی دارد در غلام ساختن مردمان. این حادثه ها، این جریان ها، این مسایلی که پیش چشم ما روی میدهند، همه مهم اند و ثبت تاریخ می شوند.

>>>   فهیم فتیان
جمعیت و تاجیکان را همیشه مار از یک غار می گزد. حال که رول استاد عطا را در انتخابات آینده، حکمتیار بازی می‌کند، خوشحالی برخی آدم خیلی کودکانه است. یعنی این‌ها امید دارند که اینبار با حکمتیار به منزل خواهند رسید؟ نخیر،گلبدین حکمتیاربه دستور غنی شما را در برابر تیم آرگ قرار می دهد و در آخر همان کار در حق تان می‌کند که عبدالله و عطا کرده بود. غنی باز هم دوستم را در کنار خود خواهد داشت و اینبار استاد عطا نیز همری‌شان می‌باشد وآن طرف تیم رقیب را توسط حکمتیار رهبری می‌کند.

>>>   Mazdak Farid
ساختن مثلث " تداوم " ـ حکمتیار و طالبان ، برنامه است و در دستور کار . دوگوشه ی این مثلث ویرانگر ساخته شده است و برای تکمیل آن زمینه سازی های خونین جریان دارد . قرار است تقسیم قدرت میان گوشه های همین مثلث صورت بگیرد . هوشِ ما باشد که این تقسیم قدرت در شرق و جنوب صورت نمی گیرد . آنجا چیزی برای تقسیم وجود ندارد . تقسیم باید در نیمه ی بالایی جغرافیای کشور عملی گردد . برای طالب و حکمتیار در نیمه ی شمالی وطن سهم می دهند . دیگران یا برده های این مثلث باید باشند یا به انزوا و حذف و نابودی تن دهند . گویا این یگانه راه رسیدن به صلح و " وحدت ملی " است . بدون شک این یگانه راه برای برپایی تسلط مطلق تک قومی آرمانی هر سه گوشه ی این مثلث نو ساخت خواهد بود اما به صلح ، ثبات و پیش رفت و آبادی از این راه نمی توان رسید . این راه ؛ راه رفتن به ویرانی است .

>>>   بسمه تعالی
لطیف پدرام:
هشدار به مزدوران و تسلیم طلبان خودی!
در یکی از حساس ترین لحظات تاریخ سرزمين مان خراسان، قرار داریم. بسیار دیر نخواهد بود که سرنوشت ما، سرنوشت اقوام تحت ستم به دست آزادگان و مبارزین راه حق و شرف و سربلندی رقم بخورد یا به دست دژخیمان شوونیست‌ و دشمنان آزادی و عدالت.
"یک نقطه بیش فرق رحیم و رجیم نیست
از نقطه ای بترس که شیطانی ات کنند"!
ما به همان نقطه رسیده ایم. به مرز تسلیم به شوونیست‌ها و ستمگران و یا مبارزه و مقاومت و مجاهدت در برابر این جفا کاران و ستم پیشه گان تاریخ.
ما راه آزادی و عدالت را برگزیده ایم و آزاد زیستن و در عدالت زندگی کردن را. ما این راه و مسیر را سخت ،دشوار و خطر خیز می شناسیم اما نه خیالی و دست نیافتنی.
زمانی که می گوییم با اعتقاد و باور به عدالت و حقوق شهروندی برای همه ی اقوام، می خواهیم سمبول های ملی را( اگر ملتی باشد) ملی بسازیم و یا عادلانه بسازیم- سرود،بیرق و پول، نام های عمومی( فرودگاه کابل)،قدرت، ثروت و تصمیم گیری را و نام کشور را، شوونیست‌ها که خیر، مزدوران داخلی و درونی خودمان ، فریاد بر می دارند که این خواست ها خیالی اند و یا برخلاف واقعیت های موجود اند!!
من به صراحت به این تسلیم شده گان فرومایه می‌گویم، مگر همین سرود ملی و همین نشانه ها و سمبول ها در لویه جرگه ی فرمایشی قانون اساسی، بعد از کنفرانس بن،در پیش چشم شما به اصطلاح نماینده گان اقوام پشتو نشدند؟ همین چند ماه پیش برای تان زبان نساختند؟ در حضور شما نام فرودگاه کابل را تغییر ندادند؟ در کار تغییر هویت تان نیستند و به زور تذکره ی قومی توزیع نمی کنند ؟ چرا ایجاد این تغییرات برای شوونیست‌های پشتون خیالی نیستند،و شدنی اند و تحقق پذیر اند، اما برای شما مزدوران جبون و معامله گر خیالی و غیرواقعی به نظر میایند؟
هر بار که ابتدایی ترین حقوق مان را می خواهیم عنوان کنیم شما مزدوران خودی در برابر ما "هفت خوان" ترسیم می کنید. به خاطر بسپارید ما از این هفت خوان"رستم" وار خواهیم گذشت و به شما نفرین خواهیم گفت. - به خاطر خیانت های تان و سکوت شرم آورتان و این که میلیون ها انسان مظلوم را در مسیر تباهی و سرافکندگی و تسلیم طلبی قرار دادید. یا تشویق نمودید و خیانت ها و دروغ های تان را توجیه کردید.
ما واقعیت ها را در مدنظر قرار داده ایم، واقعیت شوونیسم،ظلم، پاکسازی هویتی، برتری طلبی قومی و نیز واقعیت جبن، چاپلوسی ،پول پرستی،فساد مالی، فساد اداری و سرخمی تان و عقب نشینی تان را در برابر شوونیست‌ها و فاشیست ها.اگر این ها واقعیت اند و اگر قدرت و زور وام گرفته ی شوونیست‌ها و حمایت چند تا اشغالگر و اجنبی از آن ها شما را وحشت زده ساخته و تا سرحد خیانت و بردگی و تسلیم طلبی فروکاهیده است، ما شجاعانه و استوار در برابر این واقعیت ها خواهیم ایستاد و خواهیم جنگید. اگر شوونیسم، ظلم و بی عدالتی و تسلیم طلبی شما واقعیت های سرزمین ما اند و جریان های مسلط اند ما برخلاف این واقعیت ها و جریان ها شنا خواهیم کرد. جان و زندگی ما هزینه ی ناچیزی برای تحقق آزادی و عدالت خواهد بود. به شما مزدوران داخلی توصیه می کنم اگر خیری نمی رسانید دست به شرارت هم نزنید. همه می میرند و شما مزدور های فرومایه هم می میرید!
از تمام آزادی خواهان و عدالت طلبان صدیق و راستین تمنا می کنم راه خود را از راه ستمگران شوونیست‌ و مزدوران داخلی جدا بسازند.
یاحق!

نوت: شعر از فاضل نظری

>>>   چار تا لاش خور و مزدور بالا خون و احساسات ملت تجارت ميكنه ملت هُم مثل بندگان شان از اينها عطاعت ميكنه
بايد همه اينها از مجاهد گرفته تا مزدور امريكا و روس بدون محكمه به دار اويخته شود

>>>   کودن هستند که فریب میخورند ...
اسلام دوست ازکمپنی کابل

>>>   نخیر موضوع بر عکس است وطوری است که هنوز مجاهدین برای امریکا تصمیم میګیرد. امریکا آنقدر نمیداند که در افغانستان چه کند بلکه همین رهبران مجاهدین تصمیم میګیرد که کدام عمل به سود امریکا است. اینها تفرقه اندازی میکند هرکدامشان قوم خود را انګیزه میدهد که قوم دیګر شما را پایمال میکند و برخیزید به ضد ایشان دست به اقدام شوید که مردم به ګفت ایشان میکنند و کشت و کشتار میکنند که همه به نفع امریکا است. اینکه رهبران مجاهدین چرا این کار را میکنند واضح است که اینها جیره خوار امریکا بودند و هستند.
کابلی

>>>   خداوند شما ت... قدرت را تباه وبرباد نماید که بنام اسلام مردم را تباه کردین و برای خود شرکت ها ساختید

>>>   این یکی از پروژه های یهود است که میخواهد اسلام را تا که میتواند بد نام نمایید تا آن جاییکه دیده شده در پروژه خود خیلی کامیاب شده و تمام مسلمان ها را به جان هم انداخته و خود شان با اعصاب آرام و راحت زندګی میکنند و مسلمان ها را غلام خود ساخته اند وای به حال ما که تا حال درک نکرده ایم و همه روزه بدون کدام علل و انګیزه اسلامی برادر خود را به شهادت میرسانیم.
م ع

>>>   انــوارلاحـــــق احــــــدی عمر زاخیل وال مصطفی ظاهر هـــــم جهـــا د کرده اند؟ گلبدالدین هلال قاضی حسین احمد هیچ گاهی کــاری به نفع افغانستان نکرده ومنبعد هم نمیکنند

>>>   مجاهدین باید از گذشته تجربه آموخته باشند .دشمنان هیچگاه ئنمیخواهند تا مسلمانان یا مجاهدین باهم اتفاق واتحاد داشته باشند .زیرا ازین اتحاد واتفاق مجاهدین هراس دارند .من به عنوان یک مسلمان بی طرف به عموم مجاهدین مشوره میدهم تا از موارد ذیل پرهسز کنند گ
1- تعصب قومی ولسنانی را کنار بگذارند .
2- تعصب مذهبی را کنار بگذارند .
3- فکر انحصار قدرت را از خود دور کنند .
4- فکر انحصار طلبی را از خود دور کنند .
5- در فکر ترقی وطن وامنیت وطن باشند .
6- در گزینش افراد به وظایف محطاط باشند تا خایینین جای گزین نشوند .
7- افراد چندین تابیعته را در خود راه ندهند .
8- رابطه خشک با کشور ها نداشته باشند .
9-همه در اطراف یک محور جمع شوند .
با احترام هموطن.

>>>   تا به حال امریکا تصمیم اصلی خود را نگرفته است (کشتن همه جنگسالاران)

>>>   هر زمانیکه گلم اخوان از جهان بر چیده شود وجای آنرا اسلام پاک حقیقی بگیرد تعصب وتحجر از بین برود دنیا به آرامش می رسد ، پا کستان ،عربستان وسایر کسانی که از اسلام عزیز سوءاستفاده میکنند الهی به غضب خدا گرفتار گردند .
احمد کابل

>>>   درافغانستان حرف اول راامریکا ومزدورانش میزند.اکر کذشته را نکاه کنیم امریکادرافغانستان موفق بوده است اختلاف میندازد حکومت میکند رهبران جهادی راترور کردند ومیکند تا میفهمد کروه مخالف امریکا است ویا فردی مخالف امریکااست ان راازبین میبرد مردوم ورهبران ما دشمنان شان رانمیشناسد.
یاران ابوذر.

>>>   همو طنان عزیز چرا خود را درد سر میدهید ما و شما در طول ساها ی کزشته شا هد تشکیل وسر بلند کردن چندین شورا بودیم که یکی بی دیکری بدون اینکه کدام کار خیری انجام دهند ایجاد شد اما به مرور زمان همه از بین رفت حالا این شورا هاسر نوشت شورای قبلی را دارند شما خوب دیدید که بعد از بیروزی مجاهدین سر ان انها مثل....به جان هم افتا دند که با عث ویرانی شهر ها وشهید و مها جرت هزار ها هم وطن ما شدند حال همان اش است و همان کاسه ...
الفت

>>>   اين حالت که عاېد ملت ما شده بنام ( بۍ غېرتۍ) مسما است . مدت ها است که رجال دولتۍ تشوېش از درحت بۍ غيرتۍ دارند - اما رواننشناسان جکومت ع وغ تاکېد ميکنند که مفاد اين درحت اين است که صاحبان ان زير سايه ان حوابېده اند و تشوشس که ع و غ از جالت روانۍ حود دارند و ميترسند اين حلالت روخۍ را از دست بدهند بۍ جا است چون بۍ غيرتۍ خودش نتيحه از دست دادن غيرت است و رجال اصلا تشويش نداشته باشند چون اين درحت بۍ غيرتۍ را بزودۍ جان کرۍ بمنايبت کريمس چراغان حواهد کرد و حنده هاۍ بۍ غيرتۍ يکبار ديګر بر چهره هاۍ ع و غ جارۍ حواهد ګردېد
وسلام روانشناس

>>>   یکتعداد چوکی پرستان وجیره خوران ارگ که همه شان از جمله افرادی هستند که در رسیدن جناب اشرف غنی بکرسی ریاست جمهور نقش داشتند گرد هم امده و بعنوان شورای مستقل جهادی اعلان موجودیت کردند وهدف شانرا خدمت رسانی بمردم و انتقاد از کار های نادرست دولت ومشوره دهی خوب به دولت خواندند در حالیکه همین عالی جنابان قبل ازین هم در دولت سهم ارزنده داشتند ولی کدام کار وخدمتی را بنفع مردم انجام نداده اند ومشاورت انها باعث ضعف در خدمت رسانی بمردم از جانب دولت شده اند وقتیکه مجاهدین ومقاومت گران در برابر طالبان مشاهده کردند که حق وناحق خود را جهادی وانمود کرده وحتی یکتعداد شان از طرفداران طالب ای اس ای اند ان دسته مجاهد ومقاومت گران باهم یکجا شده شورای دفاع را ساخته تا اعلان موجودیت کند ومردم ازین حراس دارند که نشود این دوشورا در تصامیم شان تقابل هم قرار بگیرند وکشور را بطرف بی سباطی بیشتر سوق دهد .

>>>   اینها تاقیامت پشت چوکی سرگردان هستند ...؟

>>>   رهبران نان خورهستند درزیر چتر دوستم برود تا خدمت کردن ورهبریت را یادبگیرد.
روشنفکران

>>>   ازموده را ازمودن خطا است ، کاری که ... کرد تاریخ انها را نمی بخشد ، بیچاره ها مجبور بودند بخاطر ثروت که در کابل شما می بینیدکابل را تیکه تیکه کرد ناموس مردم بغارت رفت کابل و کابلیان مورد تجاوز غارت ووو قرار گرفت از برکت همان دلار ها بود که قصر های ملیونی دارند و فکر می شود که خیال کاذب دیگری را به وجود بیاورند و یک بار دیگر مردم بچاره را بیچاره تر کند ؟ همین جنگ های تنطمی بود که هر قوم به چندین قوم تبدیل شدند ازبک ها چندین ازبک شدند هزاره ها چند قسمت شدند پنجشیری ها جند گروپ تقسیم شدند بس است به وطن تان به مردم تان فکر کنید نه به جیب تان ، تو رو خدا.

>>>   انــوارلاحـــــق احــــــدی, عمر زاخیل وال و مصطفی ظاهر هـــــم جهـــا د کرده اند؟ بلى جهاد کرده اند! ... تذکره هاى امريکايى و ايتاليايى دارند صبغت‌الله مجددی فال شان را ديده
فغ و فـغان و افغان حاکمان و شاهزادگان پشتون پررنگ است
افغان سازى مردم غير پشتون در ذات خود نيرنگ است
نمى مانم دور از اصل و ريشه خویش
نگذارم کوتاه شود رشته و پيشينه ام
جاويدان باشد زبان پارينه در پيوند شاهنامه
نخواهم آن واژه در شناسنامه و سفر نامه
افغان نستان ام به وصل خویش
گرچه اين نام بسيار ارزان شد
خريد اش مفت و رايگان شد
در ديوان و دفتر نام و صفت اش نمايان شد
در کوچه و بازار يک نسخه از تذکره اش هم پيدا نشد
افغان از ستان خود ببريده ام
سرود خورشيد مرد و زن با شاهناى و نى نواز يدند
خور ساخت خمير پخته در هندو ايران و توران
که شود سرزمين آسان باز پر با صدا و آهنگ دوستان
مولوی : مثنوی معنوی دفتر اول
بشنو این نی چون شکایت می‌کند
از جداییها حکایت می‌کند
کز نیستان تا مرا ببریده‌اند
در نفیرم مرد و زن نالیده‌اند
سینه خواهم شرحه شرحه از فراق
تا بگویم شرح درد اشتیاق
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش

>>>   مجاهدين امريكايي فاسد ووطن فروشان دشمنان وطن ودين اسلام هست امريكا فاسد ترين انساهاي جامعه أفغنستان را بنام مجاهدين تربيه نمود پول برايش داد تا ازيك طرف اينها با روسها به جنگ انداخت ازطرف ديگر اين نوكران يهود امريكا ييها وا به خاك ووطن وخانه خود حاكم ساخت
جانان ازلوگر

>>>   زاخیلوال ... دوغ واری درهمه جا است. عمر زاخیلوال جهادی است ویا جاسوس پاکستان ویا وطن فروش؟؟؟؟؟؟؟؟ این نهاد را نیز کثیف نمود
م بغلانی

>>>   بـــه جــــــــــــز دوستم وعیــــــــــــســــــــی خان لغمانی دیگر هیچکس مـــجـــاهــــد نیست! زنده باد مجاهد کبیر عیسی خان لغمانی!

>>>   مجاهد عیس خان لغمانی است

>>>   ... تا که این مردم گوسفندی در افغانستان وجود داشته باشد کار رهبران به بالا میکشد و ابداً در نمی ماند. این رهبران همیشه بخاطر بقای خود بار ها اعلان جهاد نموده اند و مینمایند ... اینها بار ها در مقابل یکدیگر اعلان جهاد نموده اند نمیدانم که کدام شان مسلمان و کدام شان کافر است. در حالیکه همگی شان کلمۀ شهادت لااله الاالله محمد رسول الله را به زبان می آوردند و دعوای اسلام دارند. ولی بازهم از جنگ توبه نمیکنند

>>>   Arsalan.
" کفن کش قدیم"
بازی های براه انداخته شده توسط کرزی گروه های مختلف را وادار به مراجعه به مرکز فساد و تروریزم یعنی همان کفن کش قدیم نمود.
مراجعه به کرزی به معنی این است که:
طالبان را دوباره زنده نمودی وتقویت کردی خوب کردی
ترور های زنجیروی را سازندهی نمودی خوب کردی
جنگ را به شمال وغرب کشور انتقال دادی خوب کردی
بازی سازی را در شمال وغرب کشور توقف دادی خوب کردی
فساد را در سراسر کشور گستردی خوب کردی
در انتخابات با جعل وتقلب غنی احمدزی را برنده ساختی خوب کردی
وضعیت کنونی که ناشی از عمل کرد نا بخردانه و دشمنانه نسبت مردم و این کشور است خوب کردی
و ده ها جرم جنایت دیگری که کرزی با حواریونش مرتکب شده .
حالا این مراجعه به کفن کش قدیم به جز ادامه همین وضعیت اسفبار کنونی هیچ تغیر مثبتی را درپی نخواهد داشت .

>>>   Zafari
در نظام صدارتی پست ریاست جمهوری سمبولیک و تمام صلاحیت ها دست صدر اعظم است.
حالا کرزی میخواهد صدر اعظم باشد.

>>>   این هااولا دنبال منافع خودشان هستند ثانیادنبال تبعیت ازسیاست آمریکادرافغانستان می باشند
سید محمد مصباح

>>>   برادران گرامی ناق خودراخسته نسازید تاکه به نام تنظیم درافغانستان وجود داشته باشد افغانستان جور نمیشود چراکه این تنظیم ها زاده پاکستان است پاکستان به امین روز ها فکرکرد این تنظیم را ساخته تاکه وجود دارد یک دیگرخودرا بخورد این رهبرانکه باهم نشسته ایتلاف جور میکند سابق آن نظر اندازی کنید دل های شان خیلی پوراست اگر این خارجی ها نمیبود از دولت کرزی گرفته تابه حال شاید بیست تحول میبودیم

>>>   دوست عزیز خودت از برنامه ٬پالیسی و دولت داری سخن میگی در حالی که در افغانستان هیچ چیزی وجود ندارد که حتی مشابه یک در صدی به یک کشور باشد. اساس یک دولت عدالت است. قانون ستونهای آن است و انسانهای با غیرت با وجدان ٬ فداکار با شعورملی از قانون پیروی میکنند خود و بالای دیگران نیز تتبیق میکنند. همه احزاب در دنیا مرام و هدف ملی دارند اصل مقصد ایشان خدمت به مملکت است.
دوست عزیز آیا خودت چیزی با این ویژگیها در افغانستان میبینی ؟
افغانستان کشور چور و دزدی و آدم کشی ووووو است. افغانستان مثل جنگل است زور کمزور را میخورد ٬ اگر زور بودی که خوب وگر نه باید متحد و فرمانبردار یک زور باشی تا تو را نخورند. مسٔله بقا در این جا مطرح است.

>>>   خاموش :

سنگ اول راگرنهد معمار گج
تاثریا میرود بالااین دیوار گج
بیاید از شروع حکومت انتقالی آغاز نمایم حکومت که به اعزم واراده مردم نه بلکه توسط امر وفرمایش امریکا به کار خود آغاز نمود سنگ بنای حکومت کشور مارا به دست امریکایی ها گذاشته شده اگر استراتیژی ملی است اگراستراژیژی سیاسی ، اقتصادی اجتماعی ، فرهنگی ،قضایی ،خارجی وغیره وغیره استراتیژی های کدام یک به روحیه مردم وفرهنگ کشور اسلامی ما مطابقت دارد در هیچ یک از این استراتیژی ها موافقت حاصل نگردیده زیرا خواست ملت ومردم مانیست حکومت که از خود استقلایت سیاسی ، نظامی نداشت آیا استراتیژی اش چه مفهوم دارد بعد از رفتن چند جنایت پیشه وقاتلین ملت به اصطلاح نماینده گان مردم افغنستان به خاطر باقی ماندن چند روز دیگر در اریکه قدرت ذلالت وشرمساری زیر سایه اسخبارات خارجی ها به پای بوسی اروپایان وامریکایی هادیوانه وار شتافتند تا هریک بیشتر از دیگر حلقه غلامی ووفا داری وچاکری خود را بیشتراز دیگر ثابت نمایند ومورد اعتماد شان قرارگیرند این یک حقیت روشن ویک فورمول ثابت شده است که هچ دستگاه جهنمی استخباراتی بالای هچ یک از اجنت وجاسوسهای خود باور واعتماد نمیکند آنهامیدانند که این خفاشان بخاطر یکمشت پول ورسیدن به قدرت جاسوسی وطن ومردم خودرابرای ما میکند به وطن که حیثیت مادرشان را دارند خیانت کرده ومیکنند هریک از این رهبران نام نهاد در پیشباداران خود نتها نقاط ضعف دارندبلکه اسناد خیانت مادر وطن را نیز در پیششان دارندکه کوچکترین لغزش از امر وهدایت بادارن خود کرده نمیتوانند ایتلاف های نمایشی وفرمایشی پوچ ومیان خالی که به دستور باداران خود مانند درنده گان بالای یک لاش جمع میشوندودعوا میکنندایتلاف های پوقانه یی که از شروع حکومت انتقالی تاکنون ایجاد گردیده است کدام یک وفادار وبرجا ماند ه است جواب معلوم است که این سیا رویان از خود اسقلایت ندارنداز اینکه در نزد ملت خود شرمنده وروی سیاه شده اند بار دیگر دست آستین های کثیف وخون آلودخود را برزده اند بخاطر خاک زدن به چشم ملت تحت نام نگین ایتلاف باهم باب مناقشه عوام فریبانه را آغاز نموده اند تا باز از کشت وکار تفرقه اندازی های گذشته به شیوه جدیدجنگ قومی ،نژادی ، سمتی ، زبانی وغیره را دامن بزنندوباقی ماند پوست ملت را چور وچپاول نمایند سناریوی انتخابات قبل از قبل از طرف سی .ای .ای تریب گردیده ممثلین وبازی گران نقش ها شان مشخص است صرف ملت بیچاره ما بیخبر است ما در کدام عرصه کشور خود آذادی واسقلال داریم تمامآ اختیارات نظامی ، اقتصادی ،فرهنگی وسیاسی ما از استخدام یک سرباز گرفته تا استخدام یک مامور صلاحیت نداریم در تحلیل آخرباید گفت که به این ایتلاف های شرم آوردیگر باور نکنید چلوصاف همچو ایتلاف های کاذب ومنفورشده در طول زمان همیشه از آب خال برآمدا ومیاید وبس جز ضیاع وقت افغان ها وخجالتی برای شرکت کنندگان ایتلاف وسود بردن از کمپنی ایتلاف سازی امریکایی ها وانگلیس هاچیزی بیش نیست .

>>>   Habibi.
آنهاى كه فكر مى كنند غنى و كرزى جنگ را عليه هم ديگر آغاز كرده اند يا كودن اند و يا هم احمق !
اين دو براى خرسازى جمعى كودن و مصروف ساختن اينها صف بسته اند .
قارى زاده ى مرحوم گفته بود:
جمعى خر كننده ، جمعى خرشونده
باد اين سخن به گوشت. من مرده و تو زنده

>>>   در حذف نامزدان پارالمان شفترغنی و گل ببوی راکتیار
صد فیصد دست دارد.الله گل مجاهد که دستش در قتل
و زورگویی لت و کوب مردمان در ده سبز به خون
آغشته است.عضو حزب اسلامی راکتیار است ومن
شخصاً جنایت های او را دیده ام نفر او یکی از خویشاوندانم
را کشت .چون او از حمایت الله گل مجاهد این سگ زنجیری
برخوردار بود نه دولت ونه کسی اورا به جرم قتلش گرفتار نه
کرد و شخص قاتل برادر های او را نیز تهدید کرده است
و آزاد با سلاح این مزدور میگردد .اولا اورا حذف دیدم
بعداً به واسطه مزدوران پاکستان دوباره او را در لست
گرفتند..به جای این رزیل فوزیه کوفی را که یک زن
باتجربه و با سواد است در لست گرفته و این بی سواد
را حذف کنید ورنه از طرف شیران خوراسان حذف
میشوید....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است