حمله انتحاری در مرکز آموزشی شیعیان در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۶    ۱۳۹۷/۵/۲۴ کد خبر: 153780 منبع: پرینت

حوالی ساعت 4 عصر امروز چهارشنبه یک مرکز آموزشی اهل تشیع در غرب کابل هدف حمله انتحاری قرار گرفت.
سخنگوی پولیس کابل گفت که در حمله انتحاری بر مرکز آموزشی مهدی موعود در حوزه هجدهم امنیتی، در غرب شهر کابل، ۳۷ تن جان باخته و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند. اما شاهدان عینی و حاضران در صحنه آمار کشته و زخمی ها را بسیار بیشتر از این می گویند.

یکی از شاهدان عینی گفت که از یک کلاس آموزشی ۱۰۰ نفری، تنها ۳ دانش‌آموز سالم باقی مانده‌اند.
مرکز آموزشی مهدی موعود در غرب کابل، یکی از مراکز فعال در حوزه آمادگی امتحان کانکور بوده و در سال‌های گذشته، دانش‌آموزان متعددی از این مرکز، توانسته‌اند رتبه‌های بالایی را در این امتحان به دست بیاورند.

عکس ها:
http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=153785

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله انتحاری
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   Khurasani
آتش بس با طالبان حتی برای انجام نماز عید هم خیانت ملی و جنایت نابخشودنی می‌باشد.

امروز حاکم ارگ کابل، بی پروا و گستاخ شعار ننگین آتش بس با طالبان را به تکرار عربده کشید و به آنها مشورت داد که بگویند:
«جنایت غزنین کار آنها نبوده است».
کدام وجدان می تواند؛ تا این حد فاقد احساس انسانی و مملو از محبت با جنود شیطان و باند تبهکار طالبان تروریست باشد؟
چه کسی غیر از یک روانپریش فاشیست می تواند، در روز خونین غرب کابل و ماتم و عزای غزنین شعار آتش بس با جانی ترین و منفورترین تروریست های تاریخ جهان بشریت را عربده بکشد؟
آتش بس با طالبان حتی برای انجام نماز عید هم خیانت ملی و جنایت نابخشودنی می‌باشد.
وقاحت هم حدی دارد و بی شرمی هم مرزی ؟
فقط یک ذهن بیمار و اندیشهٔ مریض می تواند در صبحگاه فاجعه غم انگیز کمپ چینایی غورماچ و شبیخون خونین بغلان، چنین همایشی را راه بیاندازد و شعار آتش بس با دشمن را فریاد برآورد.

سخنرانی امروز او را می توان شرم آورترین سخنرانی اشرف غنی در روز خونبار غرب کابل و ماتم و عزای غزنین برشمرد.
آتش بس با این جنایتکاران خون آشام وجنود‌شیطان، خود خیانت ملی و به معنی مشارکت در جنایت طالبان می باشد.

>>>   Saboor Raheel
اگر خارجی می خواهد با طالبان صلح کند تا بار جنگ را از دوشش بیندازد و پی کارش برود- کار خودش است. اما اگر داخلی اینهمه وحشت و جنایت و وطنفروشی و بربریت را می نگرد و بازهم می خواهد با این موجودات آدم نما آشتی کند- یا طالب است یا عقل ندارد.

>>>   Khalid
شاه شجاع عصر بعد از 6 روز سکوت امروز صدا بلند کرد و با مردم غزنی اظهار غم شریکی نموده و از طالبان نیز خواست با مردم غزنی غم شریکی نمایند

>>>   Haroon Mutaref
وضعیت از تبصره و تحلیل گذشته‌؛ هزاره چرا درس بخواند؟ اگر غیر از این است، در صنف درسی هزاره‌ها چرا انتحار می‌کنند؟ مسجد از هزاه انتحار می‌شود، مرکز ثبت‌نام رای‌دهی از هزاره انتحار می‌شود، راه‌پیمایی از هزاره انتحار می‌شود، کورس آموزشی از هزاره انتحار می‌شود!
استاد یعقوب یسنا

>>>   Ahmad Parwani
آمار مرده های متحرک در کشور:
لطفا فهرست را دقیق بگردید شاید خود و دوستان تان را در جمع بیابید.

۱. بیش از هزار استاد دانشگاه
۲. قریب دو صد هزار معلم
۳. بیش از هزار فعال مدنی
۴. هزار ها فعال سیاسی
۵. هزاران تجار ملی و فرا ملی
۶. بیش از صد هزار دانشجوی مقاطع لسانس و ماستری
۷. بیش از صد هزار نیروی نظامی که هنوز نوبت قربانی شدن شان فرا نرسیده.
۸. بیش از صد هزار کارمند دولتی که منتظر اند روزی طالبان به مقصد اصلی روانه یک شان بسازند.
۹. ملیون ها انسان بالغی که غریب کار و منتظر انتحاری اند.
۱۰. ده ها هزار حاجی و ملک و ملا

مجموع این مرده های متحرک همه روزه شاهد پر پر شدن عزیزان، هم صنفان، هم مسلکان، هم کیشان و عزیزان خود بدست طالبان وحشی با همدستی ارگ و حامیان خارجی ان هستند ولی از آنجا که زنده نیستند هیچ احساس و واکنشی از خود نشان نمیدهند‌.

>>>   Homayoun Paiez
دو دهه است، فاشیزم دو سره و هزار چهره با درنده خویی وگاه روباه صفتی تمام ، در قالب طالب و داعش و حکمتیار حقانی و و کرزی و غنی ...و با پشتیبانی انگلیس و امریکا و پاکستان ... و بخاطر تحکیم قدرت و فبالهء دایمی این سرزمین، بنام یک قوم، می کشند؛ آتش می زنند، ویران می کنندو...فاجعه می آفرینند؛ ولی ما گوسفند ها، یاد گرفته ایم که فقط، ماتم می بگیریم و به یکدیگر، اعلان غمشریکی فیسبوکی نماییم. بلی، در این فجایع، تیکه داران مسخ شده و معامله گر تاجیک، ازبیک، هزاره و... شریک اند؛ زیرا، همین ها اند که درمعاملات ننگین شخصی و خانواده گی شان، از عزت، شرف، هویت، تاریخ و گذشتهء شان گذشته اند؛ و همهء این ها را در بدل فقط تجمل های کاذب و شکم های چرب، فروخته اند و کمر فاشیزم را بسته اند و همین ها اند که سبب تداوم، استمرار و استبداد فاشیزم اند...نسل جدید و حق طلب، در قدم نخست، با تبر ها و دسته های تبر های دستان فاشیزم، که همین معامله گران اند؛ مشکل را روشن و حل نمایند... بعد، چنانکه بار ها گفته ایم ویک بار دیگر تاکید می کنیم؛ این جا همهء فجایع ریشهء ملی، تاریخی و فرهنگی دارد. دست های مداخلهء خارجی هم، از همین شگاف ها دراز است و اینکه کی ها در طول تاریخ، آلهء دست خارجیان ان ؛ آن هم مثل آفتاب روشن است... بنا بر این، تا زمانیکه با تمامیت خواهان چند سره و هزار چهره، بر سر مسایل ملی- فرهنگی- هویتی، توافق حاصل نه گردد؛ این کشتار ها و فاجعه ها و خون خواری ها را پایانی نخواهدربود

>>>   رئیس جمهور باید ریاست ناکام امنیت نا ملی را لغو سازد چون هیچ وقت دست آوردی نداشته اند وهیچگاهی نتوانسته اند از جنایات اشرار وپاکستانی ها جلوگیری کنند
بنا بودن این اداره ناکام وپر مصرف چی لازم است ؟

>>>   جوانان عزیر وبا استعداد هزاره ما سرمایه های بزرگ این وطن هستند متاسفانه قتل عام آنها جریان دارد واز دست ما هیچ جیزی برنمی آید

>>>   این حکومت را رای سرور دانش خلیلی ومحقق بوجود آورده است

>>>   با وجودیکه درافغانستان همه همیشه بیدار هستند ملا رئیس جمهور از 24 ساعت 18 ساعت بیدار وکار میکنند ، منسوبین ریاست امنیت ملی همیشه بیدار هستند ودر جریان 24 ساعت یک دقیقه هم خواب نمیکنند بازهم دشمن درهمه پلان های شومش کامیاب است

>>>   تمان مردم افغانستان در این نا امنی ها مقصر استن ، تمام کسانی که به غنی رای دادند ، تمام نیروهای بی کفایت امنیتی

>>>   کار استخبارات همسایه هاست!
میخواهند طوری فتنه قومی به پا کنند که نه ردی از آنها پیدا شود و نه بزودی قابل فروکش باشد!
مردم هزاره باید صریح تر انسجام خود در جدایی از رهبران طفیلی ، و پیشگام شدن در روند ملت سازی ، ثابت کنند تا جاسوسان چنین امیدهای شان تکرار نشود.

>>>   خوب برادران پشتون دگه راه و چاره اَي نداره غير از ترقاندن
بي غيرت ترين نسل بشر در كره زمين

>>>   امریکا پشت این شیعه کشی هاست

>>>   داعیشیان ارگ نشین چندین سال است که هزاره هارا هدف میگیرد. ای مردم گوسفندی هزاره چرا سلاح و مهمات نمیخرید چرا یک اردوی بنام اردوی هزارستان ایجادنمیکنید تا پشتونهای خاین را سر عقل بیاورید.

>>>   ظلم کن اشرف غنی امروز فردا می شود
شمر ثانی گر شوی مختار پیدا می شود
مثل فرعون گر همه مردم در کشتن دهی
کودک این سر زمین یکروز موسی می شود
گیرم این قصر ریاست از تو قوم تو شد
قوم طغیان گر آخر غرق دریا می شود
قوم پرستی کن رها پرهیز استبداد را
ورنه از هر کوچه یک خالق هویدا می شود
ملت آزاده را گویید از ما این خبر
شاد باشید روز ظالم زود بیگاه می شود

>>>   فاطمه اسم دختر است که از ولایت غزنی ولسوالی ناهور و در روز افتتاح برنامه ملی میثاق شهروندی در ارگ ریاست جمهوری یکی از بخش های این برنامه که بنام اراده مردم و همکاری و تعهد مردم با دولت بوداجرا میکرد و فاطمه بعد از ادای سلام و احترام به ریس جمهور و اشتراک کنندگان در این مجلس با خواندن
قطعه شعری پوستر بزرگ را به خوانش گرفت شعر که فاطمه به خوانش گرفت را خوب به خاطر دارم از تلویزیون ملی افغانستان زنده پخش میشد اما مفهوم آنرا دران زمان ندانستم شعر فاطمه این طور بود که رویش را به طرف اشرف غنی کرد و خواند (اگر سوزند کتابم را به روی خاک بنویسم سوال امتحانم را به برگ تاک بنویسم ) آن وقت فکر کردم که این اشعار کهایف خاص ندارد اما امروز که صد تن دانش آموز در هنگام آموختن و پیمودن موفقانه راه زندگی تلاش عادلانه مینمودند نعش بر زمین شد و حریق گردید شعر فاطمه در ذهنم خطور کرد که فاطمه از ابتدا دانسته بود که فرزندان علم و انسانیت در افغانستان جایگاه ندارد کتاب هایشان را میسوزانند دروازه های مکاتب را به روی شان میبندد کتابچه های شان را با رنگ خون شان رسامی میکنند و آرزو های شان را پایمال و لگد مال میکنند. قدرت و توانایی را از ایشان میدزدند بعد مانند خفاشان خونخوار در انتظار جسم شان مینیشینند . فاطمه عزیز شاگرد برومند و آزاده در هر کجایی که هستی توانایی هایت برازنده باد ذهنیتت پر از استعداد و قلبت پر از آرامش و قلمت رسا باد . زنده باد فاطمه عزیز ای کاش یک بار دگر فاطمه را از یکی از تلویزیون ها میدیدیم و از ایشان میپرسیدیم که این شعرا رابه کدام مناسبت انتخاب کرد و در قصر ریاست جمهوری به خوانش گرفت ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است