نبايد قرباني جنگ نيابتي قدرت ها شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۷/۵/۲۵ کد خبر: 153809 منبع: پرینت

استخبارات جهاني امريكا هدفش غضب آسياي ميانه از طريق تداوم جنگ با استفاده از گروه تحجر طالبان پشتون است.

جنگ افغانستان ريشه در تفكر و انديشه استخبارات دارد، همه بر مبناي يك برنامه دقيق در حركت است.
استخبارات، سياست، اقتصاد، تجارت، جنگ استراتژيك از قبل سازمان يافته و طولاني مدت است، ما بايد با عقل سليم، انديشه سالم، وحدت ملي، انساني، وطن دوستي، مردم پروري نه برتري نژاد قومي زباني با همديگر مقاومت، مقاومت آگاهانه را براي عبور از اين مرحله حساس گام برداشت تا راه نحات ملي دريابيم.

نحات كشور و ملت خود با پيكار عاقلانه، مطابق نظم نوين، زندگي را براي آزادي مردم در وطن در همه ابعاد تزريق و پيشه كرد تا باشد افغانستان را از چنگال خون آشام امپرياليزم نجات و زندگي عادي و صلح آميد و زيست با همي راسرلوحه پيكار روزانه مردم خويش سازيم كه بيشتر از اين قرباني احمقانه در راه تامين اهداف دراز مدت خارجي ها نشوند و خون همديگر را بر زمين نريزند و صاحب و مالك كشور خويش باشند.

آخرين راه نجات كشور به دور از حضور نظامي امريكا و مداخله لوي جرگه قلابي در تعيین سرنوشت مردم كه هيچ بناي قانوني ندارد را شكست، براي هميش با جرگه ها وداع بايد گفت و پارلمان جوان خود را تقويت بخشيد، قانون سالأري را مانند ساير جوامع حاكم ساخت.
تا زمانيكه زير ساخت هاي نوين زندگي بر اساس قانون بنا و در همه سطح زندگي نهادينه نگردد نمي توان زندگي نوين و شرافتمند را به همه اقوام ساكن در كشور عزيزمان بازگردانيد.

قيوم اكرمي


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ نیابتی
استخبارات
نظرات بینندگان:

>>>   Najib Salam·
غنى دلش براى طالب بيشتر مى تپد ، در چرنديات روز گذشته اش از طالبان مى خواهد كه بگويند ما غزنى را آتش نزده ايم ، همدردى غنى تا اين حد به طالبان ناشى از تعلقيت تبارى اوست ورنه تعصب چشم اين خفاش متعصب را چنان بسته است كه نمى تواند حقيقت را بيبند . شهر عزنى را مگر اشباح از آسمان پايين آمدند و سوختند !
اين آدم درخور يك لحظه ماندن در ارگ را ندارد ، اما او مى داند كه با كشور و با يك مردم مواجه است كه به خون فرزندان خودش اعتنايى ندارد.

>>>   اسلم سلیم·
دیگر ماتم نگیرید ، انتقام بگیرید!
دیگر ماتم گرفتن بس است ، روح انتقام را درخود زنده کنید ، قبیله وحشت سه صد سال است خون می ریزد و می سوزد و یران می کند ، چقدر تحمل و تا چند این همه جوانان ما قربانی توطئه های سران قبیله وحشت شوند ، چند روز است از زمین و آسمان این کشور خون می بارد و مردم در سوگ فرزندان و خانواده های شان خون می گیریند ، دیگر بس است ، غنی ، کرزی ، طالب وداعش همه از یک قبیله اند و یک برنامه دارند به زنجیر کشیدن غیر خودی ها و حاکم بودن بالای دیگران .
ناگفته نماند همه شرکای غنی ، خلیلی ، سرور دانش ، محقق ، عبدالله ، ویس برمک نیز شریک جرم غنی و وحشت قبیله اند و درکشتار مردم ما دست های شان تا آرنج در خون جوانان ما غرق اند ، اینها قابل بخشش نیستند با غنی وکرزی دریک دادگاه مردمی بایدبه اشد مجازات محکوم شوند.
راه دیگری جز مقاومت مسلحانه و انتقام از گروه وحشی وجود ندارد .
این است واقعیت های تلخ خون آشامی قبیله وحشت !

>>>   شامگاهان
برای رهای. ،باید ترس وجبن را کنار گذاشت ودربرابر فاشیزم. عمل بالمثل نمود،،‌،در برابر هر کشته. باید. ده تا را کشت. این است. اصل پاسخدهی برای فاشیزم

>>>   افغانستان هم حالا چیزی برای باختن ندارد؛ سرمایه بکار انداختن زیربنا ، اقتصاد و اجتماع خود را ندارد ، صدها میلیارد دالر و هزاران کشته غربی را خرج کرده و پیمان امنیتی بسته ، همسایگانی دارد که به استعمال منابع طبیعی ، انسانی و ژئوپولتیک افغانستان معتاد شده اند ، بدتر از امریکا هم قدرتهایی در کمین است تا ارزانتر و فریبنده تر بر بازار منطقه و افغانستان مسلط شود و ساختار قومی و مردمی ما هم طوری است تا به زور نظام امپریالیستی منظم نشوند قدمی بر داشته نمیتوانند و ...
چون بازار تولید غرب اشباع و گران شده امریکا میخواهد در بازار بکر آسیا شرکت کند که کمربند آسیار را انتخاب کرده و میخواهد با قدرتهای اقتصادی منطقه شریک شود ولی چین و تحریک روسیه در ۲۰۰۲ خیال ناکامی امریکا را توقع داشتند و سهم موثر نگرفتند و حالا هم چین دو دل شده و اگر بیشتر از ماههای اخیر با امریکا همراه و شریک شود ، افغانستان بارور و پیشرفته میشود و مردم ما هم برعکس اکثریت مردم جهان که امروزه زیر بار زندگی و نظام بازار خسته میشوند ، حتی مثل اعراب و صاحب درآمد و پیشرفت کشور شان شود و اگر خدای نکرده در این شرایط چهان پشت دولت امریکایی خود را ایلا کنند شاید دیگر .....
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است