جبهه مقاومت را احیا کنید
اینک که دیگر حاشیه امنی برای رهبران قومی نمانده و مردم غیرپشتون در خیابان، مسجد و مکتب به خاک و خون کشیده می شوند، آیا زمان تکرار جبهه مقاومت در برابر تروریست طالب و ارگ نرسیده است؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۷/۵/۲۵ کد خبر: 153816 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، تحولات گسترده ای در سیاست و جنگ در دوران حکومت اشرف غنی رخ داد که مهم ترین آن، تضعیف مناطق تحت حاکمیت رهبران قومی غیرپشتون و گسترش دامنه ناامنی و جنگ گروه های تروریستی بود به طوری که پایتخت و مقر حکومت وی دستخوش حمله و کشتارهای به تکرار می شود.

این در حالی است که کشتار، سقوط و قحطی از آن مناطقی می شود که باشندگان دیگر اقوام در آن زندگی می کند و امنیت معطوف به ولایت های پشتون نشین شده است، آیا تیم استخبارات ارگ در هماهنگی با طالبان به هدف نابودی و از میان بردن اقوام غیرپشتون عمل می می کند یا اختیاری برای ارایه اطلاعات استخباراتی و کنترل حمله های تروریستان ندارد؟

طالبان در حمله به قندوز و چند روز گذشته به ولایت غزنی از یک روش و در امنیت کامل اقدام به جابه جایی نیروها و تجهیزات کرد و این ولایت را ویران، غارت و فجایع انسانی آفرید در حالی که حکومت و رهبران ارشد امنیتی تنها به محکوم کردن و گفته های دروغین اکتفا کردند.

و همچنان که باشندگان پایتخت در هراس و وحشت این حمله به سر می برند، مرکز آموزش با نام موعود و مربوط به شیعان کابل در منطقه دشت برچی مورد حمله قرار گرفت و هرچند تاکنون گروهی این انفجار را به عهده نگرفته است اما چه تفاوتی دارد که طالب یا داعش مسوول باشد زمانی که حکومت در پس پرده، مجری جنگ و کشتارهاست و ارتباط تنگاتنگی با تروریستان دارد.

گروه های تروریستی با وجود حمله های بزرگ و تلفات تکان دهنده غیرنظامیان درصدد براندازی جنگ مذهبی بخصوص در پایتخت بودند که در کنار ارگ با سرخوردگی پاسخ گرفتند اما چگونه می توان مانع این حمله ها بر مراکز آموزشی و قتل عام کودکان شد؟

در حالی که حفظ امنیت در کشوری که تروریست در سایه امن حکومت به استخبارات و امکانات قدرت دسترسی دارد و به راحتی، هر منطقه و ولایتی را به خاک و خون می کشاند از دایره توان شهروندان خارج است.

قتل عام مردم، غارت و سقوط ولایت های غیرپشتون برای حکومت نه تنها سرافکندگی نیست بلکه امتیاز در جهت تک قومی کردن کشور و رسیدن به قدرت پشتونیزمی است و برهمین مبنا، تنها راه پیش روی رهبران و قومیت های غیرپشتون، اتحاد برای بقا می باشد.

اتحادی که اگرچه در افغانستان ناممکن به نظر می رسد اما مردم از قومیت های مختلف به تکرار نشان دادند که در برابر تروریستان متحد هستند و با وجود حمله و کشتارها بر مساجد و مراکز آموزشی به جنگ مذهبی دامن نمی زنند.

اشرف غنی برای از میان بردن هر نشانی از قدرت غیرپشتون به قدرت رسید و تروریست تر از هر تروریستی برای مردم این سرزمین جنگ و خون به بار آورده و خلا عدم حمایت مردمی را با کشتار آنان به وسیله موترِ جنگی طالب و داعش جبران می کند و زمانی که حتی رهبران قومی و سیاسی با لشکر نظامی و ثروت هنگفت توان حفظ امنیت خود را ندارند، مردم چگونه امید به امنیت از چنین نظامی را خواهند داشت؟

طالبان برای قدرت نمایی و رسیدن به صدر اخبار، هم یک ولایت را در آستانه سقوط می کشاند و هم مردم بی دفاع دیگر اقوام را قتل عام می کند تا هیزم جنگی قدرت های خارجی با نام نیابتی روشن باشد و قبیله گرایان به کشوری پشتونیزمی نزدیک شوند.

هرچند این سرزمین مستعد جنگ قومی، هیچ گاه به خود اتحاد در راستای منافع ملی را ندیده است اما در برابر تجاوز شوروی و حاکمیت افراط گرایان طالب، جبهه ای شکل گرفت به نام مقاومت در همراهی رهبران قومی و اراده مردم.

و اینک که دیگر حاشیه امن حتی در شمال برای رهبران مخالف و مورد تنفر حکومتِ غنی نمانده و مردم در جای جای کشور به خاک و خون کشیده می شود آیا زمان تکرار جبهه مقاومت در برابر تروریست طالب و حکومت نرسیده است؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جبهه مقاومت
طالب
داعش
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   هجوم مردمی بلای ارگ یگانه راحل معضل افغانستان است تارپود غنی از ریشه کشیده شود

>>>   اسلم سلیم
دیگر ماتم نگیرید ، انتقام بگیرید!
دیگر ماتم گرفتن بس است ، روح انتقام را درخود زنده کنید ، قبیله وحشت سه صد سال است خون می ریزد و می سوزد و یران می کند ، چقدر تحمل و تا چند این همه جوانان ما قربانی توطئه های سران قبیله وحشت شوند ، چند روز است از زمین و آسمان این کشور خون می بارد و مردم در سوگ فرزندان و خانواده های شان خون می گیریند ، دیگر بس است ، غنی ، کرزی ، طالب وداعش همه از یک قبیله اند و یک برنامه دارند به زنجیر کشیدن غیر خودی ها و حاکم بودن بالای دیگران .
ناگفته نماند همه شرکای غنی ، خلیلی ، سرور دانش ، محقق ، عبدالله ، ویس برمک نیز شریک جرم غنی و وحشت قبیله اند و درکشتار مردم ما دست های شان تا آرنج در خون جوانان ما غرق اند ، اینها قابل بخشش نیستند با غنی وکرزی دریک دادگاه مردمی بایدبه اشد مجازات محکوم شوند.
راه دیگری جز مقاومت مسلحانه و انتقام از گروه وحشی وجود ندارد .
این است واقعیت های تلخ خون آشامی قبیله وحشت !

>>>   این خبر در سایت ها نشر شده:
مورچه‌ها در بسیاری از اوقات برای رسیدن به یک نقطه خاص با متصل شدن به همدیگر پل می‌سازند اما گاهی این پل‌ها طولانی‌تر از حد تصور می‌شود.
در برزیل انبوهی از مورچه ها به صورت یک پل زنده به هم متصل شده و به لانه زنبورها حمله کردند.
این انبوهی مورچه ها با متصل شدن با یکدیگر نه تنهاعسل بلکه تخم های زنبور و حتی زنبور های بالغ را که نتوانسته بودند بموقع پرواز کنند، از لانه بیرون کشیدند
معلوم نیست که چه تعدادی از مورچه ها در ساختن این پل زنده شرکت کردند؛ اما تخمین زده شده که هنگام حمله تعداد آنها به یک میلیون می‌رسید.
یعنی اگر یک اجتماع خواسته باشند دشمن شانرا که هرچه قوی باشد میتواند نابود سازد مثالش همین مورچه ها ،
ر

>>>   شامگاهان
برای رهای. ،باید ترس وجبن را کنار گذاشت ودربرابر فاشیزم. عمل بالمثل نمود،،‌،در برابر هر کشته. باید. ده تا را کشت. این است. اصل پاسخدهی برای فاشیزم

>>>   Parwani heeft een bericht gedeeld.
هر کس به اندازه ی سهمی که در ساختار قدرت به خود قایل است واکنش نشان میدهد
آنکه مانند رییس اجراییه، برای خود نقش سمبولیک قایل است؛ اعلامیه سمبولیک میدهد و آنکه مانند ارگ همکار طالبان و عامل تباهی مردم غزنی و کابل است، برای صلح با طالبان زمینه سازی میکند.

>>>   Homayoun Paiez
طالب و غنی و... دیگران را آدم نمی شمارند و قوم هزارهء محترم را که هیج!...
خلیلی رفته ریس شورای صلح شده... بسیار مضحک است به خدا. خلیلی و خلیلی ها، همه مسایل را بهتر از ما می دانند؛ و این را هم می دانند که کسی به گپ آنها، ملی را هم پوست نمی کند؛ جه رسد به تصامیم کلان کشوری؛ مگر وجدان را فروخته اند و برای زنده گانی ننگین مرفه چند روز خود و خانواده های خود؛ عملن در خدمت فاشیرم و اهداف آن ها قرار گرفته اند. بر عدالت خواهان تمام اقوام لازم است؛ که از سد این معامله گران قوم فروش و هویت فروش عبور نمایند؛ و سرنوشت خویش را خود به دست بگیرند و معین کنند

>>>   Akbar Nawabi
آقاي غني از طالبان مي خواهد كه بگويند جنگ و اين همه جنايت در غزني كار آنها نبوده است.
غني با طالبان چه فرق دارد؟
به باور من، هر دو برخاسته از يك تفكر اند؛ تنها لباس شان فرق دارد.

>>>   Wakeely
هدف شان یکی است حاکمیت قومی،به چیز دیگر باور ندارند خدا کند که هر روز هزاران نفر بمیرد برایشان فرقی ندارد مردم باید تصمیم خود را بگیرند.

>>>   Ali Faiq
طرح قطعات كمندوي خاص احمد شاه مسعود براي دفاع از
عزت ما!
پيشنهاد من براي #احمد_مسعود، داكتر #لطيف_پدرام #ضابط_صالح, #جنرال_بريالي، داكتر #باري_دانش و ديگر نظاميان خوش نام اين است كه در اُستان #پنجشير و يا #پُشته_سرخ شمالي يك #باشگاهي_نظامي (Miltary Base)از طرف #بنياد_مسعود ساخته شود و جوانان ما را بخاطر دفاع از تهاجم آينده طالبان تمرينات نظامي دهند و يك قطعه خاص نظامي تربيه كنند و اين قدرت نظامي بتواند پاسخگوي چلينج هاي امروزي و آينده ما باشد! بيش از اين نظاره كردن، تقبيح كردن، محكوم كردن جفا است، حماقت است و خيانت است!
حركت هاي مردمي(مسلحه گرايانه)خود را آغاز كنيم تا #اتمر و #ستانكزي را وادار به اخراج كنيم!

>>>   Abdul Ali Faiq
من شخصا خودم آماده هستم بيايم و تمرينات نظامي در يكي از باشگاها ببينم و از عزت مردم خود دفاع كنم و يك بار بيميرم و ديگران هميشه زندگي كنند!!

>>>   Abdul Ali Faiq
دشمن از پشت #قصر_سپيدار ما را به رگبار گلوله ميبندد و از ما هر روز قرباني ميگيرد..دروازه هاي اين #جنده_خانه هر چي عاجل تر بايد بسته شود!

>>>   عبدالحمید خراسانی
می‌گویند در شهرستان کلکان زادگاه امیر بزرگ، کدام اولاد ناخلف پیدا شده و می‌خواهد که از کارکردهای تازی امان الله بیناموس، دزد و قهرمان کاباره‌های اروپا تقدیر کند.

مردم قهرمان مجاهد، مسلمان و مبارز کلکان!
نگذارید چنین مردمان بی‌نسب و ناخلف، در زادگاه امیر بزرگ مان، از کارکرد های دشمن اش تقدیر کنند.
به دهن چنین موجودات پست فطرت با تیر بزنید و اگر شما نمی توانید که ما اقدام کنیم؟

#خراسانی

>>>   رسیده اما کجاست همان رهبر؟

>>>   کدام طالب کدام داعش؟
همه کاره همین دولت خبیش فاشیست بیدین است. هزاره ها ازبیک ها تاجیکان سری عقل بیایید و تمام جوانان خود را از اردو پلیس امنیت دولت پشتونیسم بیرون بکیشد و خود تان یک اردوی مقاومت بسازید تا از ناموس خود دفاع کنیم در مقابل خونخواران کشیف پشتونسیم ارگ.

>>>   پشتونیسم سازی ارگ ادامه دارد. نسل کشی تاریخ بشریت در راه است. اماده گی بگیرید اگر نه محکوم به مرگ هستید حتی پشتونهای ارگ نشین به طفل شش ماهه تان رحم نخواهد کرد.

>>>   کدام جبهه، کدام مقاومت؟
جبهه مقاومت از محقق چهار زنه و رشید دوستم هردم خیال که دو روز پیش ، رهبران اروپا، خواستار محاکمهء وی شدند؟
جبهه مقاومت به اشتراک سیاف و صالح و خلیلی؟
آیا مردم متنفر از غنی و کرزی، دیوانه اند که از مار گرزه به گرگ هرزه پناه ببرند؟
میدانید مردم چرا علیه اشغال امریکا، اعتراض همه گانی نمی کنند؟ بخاطر آن که دوره حکومت ربانی و اذناب او( طلبهء کرام) تکرار نشود.به دلیل آن که اشغال پاکستان و حزب جماعت اسلامی و
سپاه صحابه، بسیار خطرناک تر و ددمنشانه تر است.
مردم، در محاصره دشمنان متعدد و متنوع اند، رجحان یک دشمن از دشمن دیگر، کاریست اعصاب خردکن ، که مردم مستاصل، ناگریر از انجام آن اند!

>>>   باید هرچه سریعترجبهه مقاومت شمال تشکیل شود
جای احمدشامسعودخالیه

>>>   تا به طالبان حمله نکنیم ارام نخواهن نشست وهمه مارا به خاک خون میکشد
پیام من به دوستوم وعطا واسماعیل خان اززیرسلطه اشرف غنی بیرون شوید اواگرقدرت داشت طالبان راسرکوب میکرد وقتی دربرابرانها ناتوان هست دربرابر مردم ماهم هیچ است هرچه زوتربایدجبهه مقاومت تشکیل شود
وطالبان درحال تجهیز شدن است توسط غنی تا همه اقوام غیرپشتون را به خاک خون کشد. ازتمام اکمالت نظامی ازتانک توپ رنجر تا
میتوانیدبرداریدتا درمقابل طالبان مقاومت کنید

>>>   اویانی
برده های فکری، باز پچ پچ دارند!
باز گپ گپک است از «استقلال؟» دروغین و برساخت شده تهدابگذار فاشیزم افغانسازی؛ از نام کسی که پدر کشت و اندیشه و فرایند تحمیل کوچی بر بومی و ناقل سازی را پایه گذاری کرد.
هیچ کشور و هیچ تاریخی نشناسد این ۲۸ مرداد/ اسد را.
آری و اما؛ براستی این روز، آغاز فرمانروایی بنیانگذار فاشیزم تحمیل افغان و کوچی سازیی کشور است که تا هنوز کوچی یورش بر بومی دارد و کوچی کشتار بومی!

این روز، روز بینیانگذاریی اندیشه و مکتب فاشیزم است؛ نه هیچگاه روز آزادی، که نداشته ایم و نداریم تا هنوز و تا ایندم تاریک و خونبار و‌ در اشغال همان انگریز، بابای آن امان افغان، تهدابگذار این دبستان تبهکاری.
به ساز برساخت های «پته خزانه» های افغانی
نرقصیم بیش ازین در خود فریفتگی و از بیهوشی

>>>   عبدالحمید خراسانی

امروز با جمعی از جوانان مبارز رفتیم به شهرستان کلکان زادگاه امیر بزرگ حبیب الله کلکانی و مانع تجلیل برنامه‌ای شدیم که قرار بود زیر نام تجلیل از استقلال از کارکردهای تازی امان الله، شاه کاباره نشین و زنباره‌ی فاشیست، یادبود شود، ازبرنامه‌های فاشیستی او تعریف و تمجید شود و مهر تٱئید بر طرح نظام‌نامه‌ی ناقلین او بزنند.
به کمک، همدلی و همیاری سایر عدالت خواهان کلکانی از تجلیل این برنامه‌ی دستوری جلوگیری کرده، برای شان گوش‌زد کرده و هشدار دادیم که همکاری و همفکری با فاشیسم کمتر از فاشیسم نیست.
به تمام حلقات و گروهک‌های مزدور که در پی تطبیق برنامه‌های فاشیستی قبیله در شمالی بزرگ اند، هشدار می‌دهیم که بیشتر از این خود را رسواتر نسازید.

ما با تمام توان، با آگاهی کامل و باتوکل به خداوند متعال در برابر این نادانی تان در حق مردم خودتان، ایستادگی و مقاومت می‌کنیم و هرگز نخواهیم گذاشت که با سرنوشت یک ملت بزرگ و قهرمان بازی کنید.

خراسانی .

>>>   AZADI
این مردم آگاه شوید...حاضرم قسم یاد کنم آنچه به من رسیده حقیقت محض است...
در مناطق خوشحال خان یا سیلو، چهار راهی قمبر، هودخیل و مناطق اوغان نشین، هرروز طالبان را میآورند و مسلح میسازند، و قرار است شب هنگام بالای مناطق غیر اوغان نشین یعنی کوته سنگی، خیرخانه، وغیره حمله نمایند و قتل عام به راه باندازند....
این طرح در سفارتخانه ها، و خانه های شخصی اتمر، استانکزی، کرزی و امثالهم گرفته شده است...
یا الله مارا از این خواب بیدار کن..

>>>   جبه ای مقاومت محصول اندیشه های ناب وشجاعت بینظیر رهبران فقیذ ان بود در قدم اول مسعود ومن جمله مارشال فهیم واستاد ربانی توانستند مانند بسا از دلاور مردان کنونی در برابر طغیان وزور گوی های امریکا وانگلیس استاد گردیده برنامه های استعماری اتها را به تعویق اندازند وبلاخره خود وازمانهای والای دینی وملی خود را قربان مقاومت وجبه ای مقاومت نمودند چنانچه مارشال محمد قسیم قهیم روزی میکویند دیگر مسعود نیست که سر خود را با دیوار جنگ بی اندازد ودر ضمن زوسها وایرانی ها وهندی ها را نیز غربی ها فریب دادندوزیر پرچم سازمان ملل خودرا در کشور ویرانه ای ما جا زدند ودارند به اهداف خودهر ان ولحظه نزدیک میشوند حال با عبدالله ومحقق وقانونی ومحمدی ومعنوی در برابر سیل خروشان وتهاجم بی امان امپریالیزم استاد شدن رفتن به سوی سراب بیش نیست تامردی دیگری از نیستان مولانا ظهور کند وشاید چند قرن بعد شرایط جهانی هم به نفع مظلومین و مستضعفین تغییر یابد وانگاه جبه ای مقاومت تشکیل وجنگ های ازادی خواهی شروع شود وجناب محقق با سدای بلند میگوسند که ما نه سلاحیت داریم ونه سلاح!!! پس با یک همچو رهبر مقاوکت ممکن است؟کلا وحاشا
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   پیام من به تمام جوانان غیرپشتون درسرارسرکشوراماده باشید غنی باطالبان دنبال نابودی شماست ازمرگ نترسیدطالبان بزدل هیچی نیستن

>>>   تاکه میتوانید چیغ و واویلا کنید، شما بغیر از تئوری و اینکه چنین و چنان کنیم هیچ چیز کرده نمی توانید. شما بهترین تئوریسین هستید ولی نه مرد میدان.در حالیکه دولت و عسکر و ۴۰ کشور دنیا با همه پول و سلاح در اختیار شما است، نمی توانید در مقابل چند طالب و داعش بجنگید، فکر کنید که اگر فزضآ شما کدام گروهک ساختید، کجا است آن روسها که شما با انها مخفیانه پروتکل کنید و کجا است آن نبی عظیمی و...سایر خائنین که قطعات نظامی را با همه سلاحها دو دسته به شما تقدیم کنند این ۱۱ سپتمبر یک تکت لاتری برای شما بود که جامعه جهانی شما را به قدرت رسانید، و شما به عوض اینکه از این چانس جهت وحدت ملی استفاده کنید، چند نفر گویا قلم بدستان عقده مند شما در صدد این برآمدید که باید پشتون ها را ضربه بزنید، و به ضد آنها گند درون تانرا خالی کنید ،اکنون جامعه جهانی دید که از این خمیر شما نمیشود فطیر درست کرد، بوآ اکنون هم آمریکا و هم روسیه قصه شما و دولت که شما خود نیز از آن شکایت دارید را مفت ساخته و ومستقیمآ با طالبان وارد مذاکره میشوند، و روسیه نیز آعضای بلند پایه طالبان را از لیست سیاه خود برون کرد و در اواخر همین ماه هیئت طالبان را به ماسکو دعوت کرده است. و شما، به عوض اینکه از طالبان و داعش شکایت کنید به سر و کله دولت خود میزنید و در مقابل آن جفند میگوئید و دلیل شما این است که چرا فلان وزیر از قوم من نیست؟ جالب اینجا است که اگر آن وزیر از قوم تو باشد کدام ذرت را برایت دوا میکنید؟ مگر متآسفانه حالا بسیار دیر شده و جامعه جهانی از شما و دولت شما رویگردان شده اند، برا شما فقط و فقط همین رسانه ها باقی مانده که از طریق آنها به یکدیگر و دولت خود دشنام بدهید و بس.

>>>   Bashir Ahmad Qasani
اتیلا نوری خبرنگار محلی در سرپل ادعا کرده است که مواد خوراکی از سوی چرخبال های ناشناس در مناطق تحت کنترول طالبان پرتاب شده است.
پیش از این بارها گزارش هایی از نشست و برخاست چرخبال های ناشناس در مناطق تحت کنترول طالبان در سرپل پخش شده بود.

>>>   آنانی که شمالی را آتش زدند و فقط بالای ناموس یک قوم خاص دست اندازی کردند، آنانی که در مزار و بامیان فقط هزاره‌ را کشتند، آنانی که در کندز و غزنی با همکاری عده‌یی از مردم وارد شدند و شهرها و سرمایه‌های مردم را به آتش کشیدند- ایدئولوژی جهاد نداشتند/ندارند، بلکه ایدئولوژی قومی داشتند/دارند. ایدئولوژی قومی دارند به اضافه‌ی ایدئولوژی جهاد که دومی برای شان اهمیت درجه دوم دارد. طالبان مسلمان استند، مسلمانانی که هنوز قبیله استند و در ظلمت پیش از مدرنیسم به سر می‌برند. طالب برای اهداف معین ساخته شده است. کرزی و اشرف غنی، بارها گفتند و می‌گویند که طالبان« افغان اند، برادران ما استند،‌ همانند نیروهای ارتش حق دارند شهری را سقوط بدهند و حاکمیت خویش را اعمال کنند». واقعیت این است که طالبان منشاء و فکر قومی و سمتی دارند. دکتر سید عسکر موسوی در یک مصاحبه‌ی خود گفته بود« طالبانی به خودی خود وجود ندارد، ما یک بستری را به وجود آورده‌ایم که طالب تولید می‌کند. طالب دفعه اول نیست که به کشور ما آمده است. با نادرخان هم همین طالب‌ها آمده بودند. این طالب‌ها همیشه خواهند بود...» طالب با حمایت و تشویق تعدادی در داخل و تعدادی در بیرون به حیات خویش ادامه می‌دهد، با حمایت و تشویق مقامات بلند پایه‌ای دولتی.
واقعیت این است که انگیزه‌ی ملی وجود ندارد. چون« مسأله ملی» حل نشده و فقط یک تبار خاص برای حل کردن «مسأله ملی» آماده نیست. برای همین، جنگ‌ها و وضعیت در تمام ولایات نا امید کننده است. در کل انگیره‌ای برای جنبیدن و پیش رفتن وجود ندارد، تلاشی برای با هم بودن و با هم زیستن دیده نمی‌شود. همه ملت‌های جهان کار شان را کرده اند و فقط ما مانده‌ایم،‌ ما مانده‌ایم با هزار دروغ و افسانه. هراسِ برباد رفتنِ زحمات هفده سال اخیر وجود دارد.
حبیب حمیدزاده

>>>   شروفسادرا نباید درهیچ سنگری جاداد چون مادر فساد وخیانت هستند

>>>   در سرپل سه هلیکوپتر به طالبان جنگ افزار رسانده اند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، یک منبع محلی که نمی‌خواهد هویتش فاش شود، گفته است، که سه هلیکوپتر ناشناس هفتۀ گذشته در ولسوالی کوهستانات سرپل نشست کرده و به طالبان جنگ‌افزار و مهمات توزیع کرده‌اند.
به گفتۀ این منبع، در حال حاضر وضعیت امنیتی سرپل خوب نیست و طالبان قصد حمله بر مرکز شهر را دارند.در همین حال، ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل می‌گوید، که گزارش‌هایی در این مورد دریافت کرده‌اند و تحقیقات در این باره آغاز شده است.او می‌افزاید، که اکنون این خبر را «نه رد می‌کند نه تأیید».

سه هفته پیش شماری از باشندگان ولسوالی کوهستانات سرپل و بلچراغ فاریاب گفته بودند، که جنگجویان خارجی داعش شماری از فرماندهان محلی طالبان را در بدل پول راضی کرده‌اند تا با این گروه کار کنند.

همچنان چندی پیش مسئولان محلی سرپل فرود دو هلیکوپتر را در منطقۀ زیرکنترل طالبان در ولسوالی صیاد این ولایت تأیید کرده بودند. به گفتۀ آنان، این چرخبال‌ها برای تجهیز طالبان آمده بودند.

یادآوری می کنیم، که روسیه چندین بار خواهان شناسایی نشست هلیکوپترهای ناشناس در قلمرو زیر کنترل گروه های تروریستی داعش و طالبان در افغانستان شده بود.
اسپوتنیک

>>>   به انهای که میگویند کدام مقاومت؟ و...
همان مقاومتی که جلو تهاجم قشون سیاه را
سد نمود وگرنه اسم خواهر زاده ات نواز شریف و شهباز شریف وپرویز مشرف وعمران خان میبود وافغانستان عزیز صوبه یا ولایت پنحم پنجاب میشد وپایتخت کشورت اسلام اباد میشد وبجای فارسی واوربیکی و پشتو باید اردو وپنجابی صحبت میکردی گرچه نقشه های شوم وشیطانی خازجی ها ادامه دارد وهمان بر نامه را دارند هن/ز در سر می پرورانند بالخاصه که مزدوران مانند شما اب به اسیاب دشمن میریزید ومدافعین وقهرمانهای کشور عزیز رابخاطر علل گوناگون زیر سوال میبرید وبه مقاومت ومبارزه باور ندارید مثل این که از همان اسمهای پنجابی خوشتلن می اید
تبنگ چی

>>>   فاطمه اسم دختر است که از ولایت غزنی ولسوالی ناهور و در روز افتتاح برنامه ملی میثاق شهروندی در ارگ ریاست جمهوری یکی از بخش های این برنامه که بنام اراده مردم و همکاری و تعهد مردم با دولت بوداجرا میکرد و فاطمه بعد از ادای سلام و احترام به ریس جمهور و اشتراک کنندگان در این مجلس با خواندن
قطعه شعری پوستر بزرگ را به خوانش گرفت شعر که فاطمه به خوانش گرفت را خوب به خاطر دارم از تلویزیون ملی افغانستان زنده پخش میشد اما مفهوم آنرا دران زمان ندانستم شعر فاطمه این طور بود که رویش را به طرف اشرف غنی کرد و خواند (اگر سوزند کتابم را به روی خاک بنویسم سوال امتحانم را به برگ تاک بنویسم ) آن وقت فکر کردم که این اشعار کهایف خاص ندارد اما امروز که صد تن دانش آموز در هنگام آموختن و پیمودن موفقانه راه زندگی تلاش عادلانه مینمودند نعش بر زمین شد و حریق گردید شعر فاطمه در ذهنم خطور کرد که فاطمه از ابتدا دانسته بود که فرزندان علم و انسانیت در افغانستان جایگاه ندارد کتاب هایشان را میسوزانند دروازه های مکاتب را به روی شان میبندد کتابچه های شان را با رنگ خون شان رسامی میکنند و آرزو های شان را پایمال و لگد مال میکنند. قدرت و توانایی را از ایشان میدزدند بعد مانند خفاشان خونخوار در انتظار جسم شان مینیشینند . فاطمه عزیز شاگرد برومند و آزاده در هر کجایی که هستی توانایی هایت برازنده باد ذهنیتت پر از استعداد و قلبت پر از آرامش و قلمت رسا باد . زنده باد فاطمه عزیز ای کاش یک بار دگر فاطمه را از یکی از تلویزیون ها میدیدیم و از ایشان میپرسیدیم که این شعرا رابه کدام مناسبت انتخاب کرد و در قصر ریاست جمهوری به خوانش گرفت ؟

>>>   Ali Sajadi
آيا واقعيتها را ملت كه سالهاي متمادي تحت فشار استعمار فكري بودند ميدانند ؟
امروز تمام امتياز گيري قبائل پشتون از اكثريت شمردن دروغين شان بوده .
وملت مارا گوسفند فكر كرده غافل از آن هستند كه يكروز حقيقت برملا ميشود. گرسياروي شود هرآنكه در آن عِش باشد .
افغانستان 36,500,000 میلیون نفوس داره در سال (2018)
(تاجیک‌ها) 16,000,000
(پشتون‌ها) 8,500,000
(هزاره‌ها) 6,500,000
(ازبک‌ها و ترکمن‌ها) 3,500,000
(اقوام دیگر) 2,000,000
از جمله هشتاد يك درصد كشور غير پشتون است
28,000,000 میلیون نفوس افغانستان غير پشتون است

>>>   خاموش :
دوستان عزیز : لطفآ کمی از احساسات پلاستیکی ویک بار مصرف چینای خو بکاهید وبه عمق قضایاداخل شوید که ما از کجاوچه طور ضربه میخوریم وجرا ضربه خوردیم وهرروز ملت ما قربانی میدهد از یک سو پاکستان همه روزه صدها فیر توپ بالای مردم ننگرهار ، پکتیا ، پکتیکا ، قدهار وخوست پرتاب مینماید ودر داخل حملات انتهاری کاملآ سازمان یافته وپلان شده وحملات دسته جمعی بالای شهر ها ، ولسوالی ها همزمان آغاز میگردد از خود به پرسیم که این ها از کجا وچگونه میایند جواب آفتاب واری روشن وهویدا است محل صدور انتهاری ها از داخل سفارت امریکالانه جاسوسی جهنمی است وانتقال داعیش ، طالبان هم از طریق طیارت هلیکوپتر های امریکای هاازشمال به جنوب از شرق به غرب هرشب صورت میگیرد ورهبران فاسد واستفراق شده را که دوستان از آنها نام برده ومیبرند همه جاسوس وخود فروخته شده اندحیف نام رهبر که شما به آنها میدهید چرا بنام غلامان حلقه بگوش ، مافیا، ذددان واوباشان حرفوی تاریخ نامگذاری نمیکنید از رهبران که ارواح خبیثه شان به جهنم رفته نیز بخوبی یاد نکنید زیرا که سگ زرد برادر شغال است مه در طول تاریخ بعد از حکومت قهرمان ملی غازی امنالله خان ناجی استقلال کشور تا به امروز نه در بین زنده ها ونه هم در بین مرده ها کسی پیدانشده و نداشتیم که واقعآ دلسوزانه به وطن خدمت صادقانه نموده باشد زیرا همه شان به خاطر قوم ، قبیله ، سمت ومنطقه خود کوشش نموده ومینماید مخصوصآ بعد از سقوط حکومت دکترنجیب که حکومت وحشی هاجنگلی که نه پابند قانون بود ونه پابند اسلامیت که نه به حکومت داری می فامیدن جز کشتن ، ویران کردن ، سوختاندن ،غارت وچپاول که پیشه اصلی شان بود که در ظرف کمتر از 6 ماه شهر کابل را به خاطر قدرت طلبی های شیطانی وهوس شوم خود به یک ویرانه مبدل نمودن ودر حدود 65 هزار هم وطن شهروندان کابل هم از ازبک ،تاجک ، پشتنون ، هزاره ، هندو وغیره اقوام باهم برادر راکه سال های سال باهم یکجا بدون کدام تبعض ونژاد پرستی زنده گی صلح آمیز داشتن به شهادت رسانیدن فجایع راآفریدن که برادر بزرگ شان شیطان از کردار آن خجالت میکشد بیاید اگر واقعآ دل ما بحال این ملت بیچاره میسوزد دست به دست هم دهم هرکه واقعآ خدمت گذار باشد این که مربوط به کدام قوم ، ملیت است فرق نمیکند او را پشتیبانی نمایم از رهبران استفرق شده وکثیف که جوانان ومردم نا آگاه مارا به خاطر اهداف شوم وپلید خود استعمال میکند ومردم را در تفرقه میاندازدخود داری نمایم وآنهارا به گودال لجنزار رها نمایم

>>>   جبهه مقاومت در وقتش يك متر خاك را از طالب گرفته نتوانست، و رهبران آن اكثراً در ايران، تاجكستان بودند، و مردم عوام منطقه روزانه شلاق طالب ديوث را ميخورد، از احساسات مردم سؤ استفاده نكنيد.

>>>   نمیدانم امان الله خان در کجا غازی شد اگر کسی پدر خودرا بکشد غاری نمیشود اوکه به جهاد واسلام وشهیدی وغاری بودن عقیده نداشت چطور میتواند غازی باشد وباز از کجا وبه کدام شهکاری قهرمان ملی میگوید انگلیس ها چ.ن دیگر در افغانستان منافع نداا شتند اینجا را ترک نمودند ورفتند وهندوستان که جند صباح با انگلیس هاماند چقدر پیشرفت وترقی نمود وحال که دوباره با سار وبرگ بیش تر امده اند ویا نواشه ها وبرادر زاده های امان الله خان انهارا به وطن عزیز سکورت نموده اند از ان استقلال نام نهاد چه باقی می ماند انگلیس ها به مجرد این که پایشان به کابت گذاشته شد در بالای حصار رفته اکلیل گل گذاشتند
لالی ار ننگرهار

>>>   نمیدانم امان الله خان در کجا غازی شد اگر کسی پدر خودرا بکشد غاری نمیشود اوکه به جهاد واسلام وشهیدی وغاری بودن عقیده نداشت چطور میتواند غازی باشد وباز از کجا وبه کدام شهکاری قهرمان ملی میگوید انگلیس ها چ.ن دیگر در افغانستان منافع نداا شتند اینجا را ترک نمودند ورفتند وهندوستان که جند صباح با انگلیس هاماند چقدر پیشرفت وترقی نمود وحال که دوباره با سار وبرگ بیش تر امده اند ویا نواشه ها وبرادر زاده های امان الله خان انهارا به وطن عزیز سکورت نموده اند از ان استقلال نام نهاد چه باقی می ماند انگلیس ها به مجرد این که پایشان به کابت گذاشته شد در بالای حصار رفته اکلیل گل گذاشتند
لالی ار ننگرهار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است