احمد سعیدی: در برابر حکومت سرخم نکنید
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۷    ۱۳۹۷/۵/۲۷ کد خبر: 153861 منبع: پرینت

عالیجنابان رییس جمهور و رییس اجرایی شما روز گذشته مراسم خاکسپاری قربانیانی را که اکثرشان از 25 سال کمتر سن داشتند در گورهای دسته جمعی دیدید یا به این ضرب المثل مشهور که دنیا را آب بگیرد مرغابی را تا بند پایش آیا اطلاع دارید در سایه حاکمیت شما چه می گذرد؟

هر روز جنایت، هر روز قتل، هر روز وحشت و دهشت علت چیست؟ چرا مردم از شما نفرت دارند؟ چرا با شما همکاری نمی کنند نظامی که در آن رهبر از حالت یک فرد متوسط خارج می شود؟ و همچون چوبانی بر گله گوسفندان بر مردم حاکم می شود. اگر خواسته باشید مردم مزدور خارجی ها یا برده حاکمیت شما باشند این ملت زندگی در بردگی را دیگر نمی پذیرد و حاضر نیست هر قدر کشته شوند در مقابل خودکامگان سر خم کنند گرچه با گذشت هر روز شمع زندگی مردم بخصوص به نسل جوان ما در حالت خاموش شدن است اما صدای عدالت خواهی صدای مرگ بر تروریستان صدای مرگ بر حامیان تروریستان هر روز بلندتر می شوند.

هدفم از این نوشته قهرمان سازی نیست بلکه تنها هدفم نه گفتن به حکومتی است که در مقابل این همه کشتار فقط اظهار تسلیت را وظیفه خود می داند و بس. من در نوشته های قبلی خویش بارها تاکید کرده ام من در گذشته بارها تاکید کرده‌ام که حاکمیت سلطانی موجود در افغانستان یک نظام غیر دموکراتیک است قدرت رهبران دولت از آرای مردم ناشی نشده بلکه ادعا می‌شود که از سوی جان کری بر مردم مسلط شده اند.

مسوولین دولت بشمول رییس جمهور پشت درهای بسته و چک های سمنتی زندگی می کنند رهبران این حاکمیت دیگر یک فرد متوسط چون دیگر ابنای بشر خود را نمی دانند فاصله رییس جمهور با مردم عادی فاصله شبان و گله است اینها مفاد نظریه نادرست خودکامگی ها است با گذشت هر روز انتحار و انفجار، سرخوردگی، ناامیدی، یاس، عزلت نشینی، فرار از سیاست و عرصه عمومی به دنبال زندگی بخور و نمیر سرتاسر جامعه ما فرا گرفته است اما من هرگز گرفتار این توهم نبوده‌ام که به کف زدن های این و آن آنچه که من می گویم واقعیت است نزدیکترین دوستانم افکار و گفتار و نوشتار و رفتارم را که بی کفایتی های حاکمیت را بر ملا می سازم قبول ندارند اما هیچ یک از این واقعیت‌ ها مرا مکلف نمی‌سازد که در مقابل خودکامگان بشمول جناب شما سر خم کنم تا به مقامی برسم زندگی در بردگی برایم هیچ ارزشی ندارد آن هم در بردگی خودکامگان با مردم بودن مایه افتخار من است.

عالیجنابان به اجنتان و تهدید کنندگان که هر روز مرا به مرگ تهدید می کنند بگویید چشم به راه مرگ من نباشید خداحافظ من است آنچه که نوشته شده مرگ و زندگی بدست پروردگار است من شنیده ام که بعضی از مسوولین گفته اند ختمش کنید بسیار زبان بازی می کند نبودنش بهتر از بودنش است من با سکوت نه بلکه با آواز رسا مانند سال ها و ماه های گذشته جان دادن تدریجی خود را طولانی تر می‌کنم.

گرچه از وضعیت سخت خسته ام حالا که فریاد می زنم مرگ بر آدم کشان مرگ بر خاینین مرگ بر ستون پنجم در داخل نظام اینک مرگ خود را جلوتر انداخته‌ام اما به تمام انسان های باوجدان نشان خواهم داد که نظام خودکامه سلطانیِ حاکم بر افغانستان چقدر بی رحم و غیر انسانی است و چه‌ ها در انبان دارد. هنوز این نظام تمام قوای خودکامه اش را به فعالیت نینداخته است.

بگذار جهانیان بدانند که در افغانستان چه می گذرد صدای من صدای عدالت و انسانیت، ایثار و برای مردم حقیقت‌طلبی، آزادیخواهی، دمکراسی‌خواهی، تمایز قومی و زبانی از نهاد دولت برابری تمامی انسان‌ها، نفی خشونت و دیگر ارزش‌های انسانی است می دانم نوبت ما هم می رسد که این شمع در حال خاموش شدن است ولی این صدا خاموش نخواهد شد اما این صدا صداهای بلندتری را بدنبال خواهد آورد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
تهدید
تسلیم
نظرات بینندگان:

>>>   Haroon Amirzada II
فرهنگ عزاداری و جنبش انتقام شهدا
در ۱۸ سال اخیر فرهنگ عزاداری‌ و شهید پروری عجیبی در افغانستان شکل گرفته است. چون سلسله شهدا و عزاداری ها بی انتها است، شهیدای تازه جای شهیدان روز گذشته را به بسیار آسانی می گیرند. در نتیجه همه شهدا فراموش شده منتظر شهدای جدید گلگون کفن میشوند.
بدین ترتیب جنایات قاتلان و سیاست مداران خونخوار زود فراموش میشوند.
جالب اینست که حتا بازماندگان قربانیان روزی دیگر به ملاقات قاتلان عزیزان شان به دیدن جلاد بزرگ به ارگ می روند ، عکس های یادگاری می گیرند و با گفتن دوعا، تسلیت و اشک‌ تمساح و چند پول ناچیز ارواح شهدا شاد میشود. بدین ترتیب فاشیزم شمشیر خونین خود را بیشتر تیز می کنند و برای گرفتن جان های بیشتر آماده میشوند.
کرزی، غنی و گلبدین ازین طریق به بسیار آسانی به بابای ملت شهید پرور تبدیل شدند. آنها با بسیار شجاعت قاتلین عزیزان مانرا فرزندان دلیر و اصیل قبائل پشتون می شمارند.
اگر یک جنبش انتقام شهدا و همبستگی میان بازماندگان قربانیان در کشور بوجود می آمد تا انتقام خون عزیزان خود را از اهریمنان بگیرند، امروز شاید فاشیزم و برادران تروریستی شان و حامیان خارجی شان تا این حد گستاخ و جلاد نمی شدند. ازینرو باید قبل از همه خود را ملامت کرد، که بحیث طعمه آسان شکار چیان میشویم.

>>>   سعیدی اگر خودت ریس جمهور میبودی چه میکردی؟

>>>   Nasir Khalid
وقتی کسانی جرئت ندارند نامی از طالب و حامیان وحشی شان بگیرند پس چگونه حرف از مظاهره و اعتراض میزنند. چنین مردمان وابسته های خاص اتمر و غنی و گلبیدین اند که تلاش میکنند اذهان عامه را مغشوش سازند تا مردم متوجه جنایات و خیانتهای غنی و اتمر و استانکزی و دارو دسته شان نشوند.
اول جرئت کنید تعریف مشخص از دشمن خونخوار که همانا طالب و حامیانشان است بدهید بعدآ از پشت کمپیوتر و صفحات فیسبوک صدای اعتراض کنید.
مردم دیگر فریب وابسته های پول بگیر دولت دست نشانده را نمیخورند.
جنایات غزنی - بغلان - کمپ چینایی ها و مکتب موعود بالاتر از ان است که مردم خیانتکاران داخل ارگ را فراموش کنند و بر علیه بیگانه ها شعار بدهند.
تیم خیانتکار اتمر در بیرون از کشور و مخصوصا در تورنتو تلاش بیهوده دارند تا اذهان مردم را از خیانتهای غنی و اتمر و سپیدار نشینان دور بسازند و فریاد برکشند پاکستان و ایران و غرب وووووووووووووووووووو.
دشمنان واقعی مردم در داخل ارگ - شورای امنیت که هر دو حامیان تروریستان { طالب و داعش } جا دارند. نخست جرئت کنید بر علیه این خاینین صدای اعتراض بلند کیند بعدآ سوی دیگران بنگرید......

>>>   Ali Sajadi
آيا واقعيتها را ملت كه سالهاي متمادي تحت فشار استعمار فكري بودند ميدانند ؟
امروز تمام امتياز گيري قبائل پشتون از اكثريت شمردن دروغين شان بوده .
وملت مارا گوسفند فكر كرده غافل از آن هستند كه يكروز حقيقت برملا ميشود. گرسياروي شود هرآنكه در آن عِش باشد .
افغانستان 36,500,000 میلیون نفوس داره در سال (2018)
(تاجیک‌ها) 16,000,000
(پشتون‌ها) 8,500,000
(هزاره‌ها) 6,500,000
(ازبک‌ها و ترکمن‌ها) 3,500,000
(اقوام دیگر) 2,000,000
از جمله هشتاد يك درصد كشور غير پشتون است
28,000,000 میلیون نفوس افغانستان غير پشتون است

>>>   میدانم و طوریکه خود اظهار کرده ای، دیگر و اضافه تر از نه میخواهی زندگی بردگی را ادامه دهی بلکه میخواهی زندگی شاهانه می طلبی و برای رسیدن به این هدف تان باید بیشتر بردگی کرد تا منحیث یک اجنت خوب و فعال در پارلمان اینده دار دار کنی، به شرط این که مفق شوی. می بینم جیب و خریطه های کلان برای پر کردن آماده کرده ای و هم یک سفارت مصارف خانوادگی شما را برآورده کرده نه میتواند و بعد از مفق شدن به کرسی پارلمان سهم بیشتر سفارت ها و عواید زیاد معامله نصیب تان خواد شد. انشاءالله مفق نه میشوی.

>>>   سلام ما بايد يك رهبر فرزانه اي را انتخاب كنيم كه ب درد ملت رنج ديده اي ما برسد ن اين خاييناني كه هر روز ملت عزيز ما را ب خاك خون ميكشند اي ملت شريف افغانستان چشم باز كنيد تاب كي قرباني اين مزدوران باشيم اي ملت بزرگ عزيز برپا خيزيد هر روز مردنه يك بميريم هر روز رنج كشيدنه يكبار رنج بكشيم اصل تباهي ما از دست احمد شاه معسوده اي كاش شوروي سابق در افغانستان ميماند امروز دست پاكستان مادر تروريستي كوتاه بود اي كاش شوروي ميماند امروز دست عرباي وابي كوتاه بود شاه معسود هم ملت را ب تباهي كشاند هم خودش توسط هماناي كه حمايتش ميكردن تكيه تكيه شد هزاران تن از مردم بي گناه ما ب خاك خون كشيده شد اگر شوروي در افغانستان ميماند بيشك الان افغانستان دست بالاي داشت نيسبت ب همسايه ها روسيه معادن افغانستان را داشت روش كار ميكرد مانند گاز نفت كه صدرصد ب سود كشور بود كشور را از بحران نجات ميداد همه امروزه خودكفا بودن و ديگر معادن كشور كه تخميم زده شده كه برابر با نفت عربستان هست چرا ما بايد فرستا را از دست داديم؟؟؟تا امروز حالمان اين نباشه كه وابي عرب پاكستانياي خون خوار اينطوري تكيه تكيه كنند طالب و دولت خوب بدانيد بايد پس بديد (وطن با دانش اباد مشود ن با تعصب) ديگر امريكا لازم نبود ديگر تروريست لازم نبود ديگر قوم پرستي لازم نبود ...... بايد دست ب دست هم بديم تا جهان شايد يك افغانستان تازه تولد ببينند جهان بداند كه نسل جواني ما نسل برتري دارد جهان بداند كه نسل جوان ما نسل ارياي دارد بايد دست رو دست بذاريم كمك كنيم ب ايتمان بايد يك افغانستان اباد بسازيم تا دير نشده (خود را بهترين مردم و مستحق بهشت دانشتن و ديگران را جهنمي و بي دين توصيف كردن هيچ درد را دوا نمكند بهشتيان واقعي همان هست كه جامع خوشبخت دارن)
ميرزا نوري مهاجر در ايران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است