چرا خبر درگذشت حقانی تازه نشر شده است؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۱    ۱۳۹۷/۶/۱۳ کد خبر: 154318 منبع: پرینت

جلال الدین حقانی بنیانگذار شبکه حقانی بین سال های 2007 تا 2013 درگذشته بود اما چرا طالبان حال خبر مرگ وی را نشر کردند؟

قرار است فردا وزیر خارجه و رییس ستاد ارتش آمریکا به اسلام آباد سفر کنند و پیشاپیش این سفر، پمپیو در تماس تلیفنی هفته گذشته با عمران خان از وی خواست تا بر ضد گروه های تروریستی در آنسوی خط دیورند اقدام کرده و رهبری طالبان بشمول شبکه حقانی را وادار سازد که به افغانستان برگردند.

از متهم ساختن شبکه حقانی در تبانی با گروه داعش در حمله راکتی روز عید بر کابل برمی آید که رویکرد صلح جویانه واشنگتن در برابر شبکه حقانی تغییر کرده است زیرا سراج الدین حقانی معاون رهبری گروه طالبان مخالف مذاکرات جاری صلح با ابتکار امریکایی ها در قطر و خواهان دوام جنگ بر ضد نیروهای خارجی در افغانستان است.

با توجه به اعلامیه طالبان که گفته اند "جلال الدین حقانی در افغانستان به خاک سپرده شده" این نکته را می رساند که پاکستانی ها می خواهند بگویند که رهبری شبکه حقانی به افغانستان منتقل شده و در آنجا حضور دارد.

مرسلین ارسلا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
حقانی
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   از کفته های جنرال حمید گل رئیس استخبارات پاکستان :
(من سوگند یاد میکنم که جلال الدین حقانی وگلبدین حکمتیاربیشتر از من پاکستانی هستند )

>>>   هر زمانی که یک قوماندان جدید نیرو های امریکایی به افغانستان می آید و اعلان میکند که مه تروریزم را از افغانستان ریشه کن میکنم،پاکستان بخاطر خوش شدن این قوماندان،یک فردی را که چند سال پیش کشته شده است و با مرده است.اعلان میکند که مرد.
این موضوع در مرگ ملا عمر نیز بود که بعد از چند سال اعلان شد و در مورد ملامتصور و حقانی نیز چنین بود.
بعداً قوماندان های امریکایی گرچه بروت ندارند،اما بار هم بی بروتی های خویش را تاب میدهند که حتی از هیبت آمدن ما،رهبران تروریستان مردند.
در حالی که آنها وقت مرده بودند و یا اصلاً وجود نداشتند.

>>>   رهبر حقانی و قاتل مردم بیگناه افغانستان مردار شدن اش اعلام شد
بصیر نظری

>>>   پاکستان در طول تاریخ نقطه ها و مسایل مهم را نزد خود نگهمیدارد و استخبارات اش به حدی قوی است که تا خودشان دهن نگشایند هیچ استخبارات دیگر دنیا در مورد شان معلومات کرده نمیتوانند، ملا عمر را سه سال نگهه کردند و بنام او پیام های تبریکی و اعلامیه ها صادر کردند. تا انکه دیدند دیگر پنهان کاری مرگ وی فایده ندارد در وقت بسیار حساس گفتگوها اعلان کردند که ملاعمر کشته شده است. به همین شکل بسا مسایل مهم دیگر است که نزد خود دارد و سیاسیت را دیده در موقع مناسب از آن به نفع خود استفاده میکند که اعلان مرگ جلال الدین حقانی هم یکی از آنها است و جالب اینکه سخنگوی طالبان گفته است که جنازه اش در داخل خاک افغانستان دفن گردیده است و به این شکل میخواهد به مردم نشان بدهد که شبکه حقانی و سایر گروه های حراس افگن در داخل خاک افغانستان هستند و از آنجا حملات شان را به سر میرسانند.

>>>   جلال الدین حقانی این انسان ....خاین وطنفروش غلام حلقه بگوش پاکستان سال ها قبل رهسپار جهنم گردیده است و پسر بد سرشت جاسوس مانند پدر جای انرا گرفته است این پسرک اش بدتر و بیشتر از پدر جهنمی اش بدستور و همکاری ای اس ای حملات خونین را در شهر کابل انجام داده است و غلام تر از پدر وفادار و امر بردار ای اس ای و نظامیان پاکستان است اکون که اعلان مردن جلال الدین حقانی را بعد از چند سال دوباره خبر میدهند بخاطریکه تمام جنایات انجام شده گذشته را بدوش ان جهنمی اندازند و سراج الدین پسر جنایتکار انرا تازه کار و از اکنون جانشین پدر جنایتکار انرا نشان دهند بهر حال جلال الدین حقانی و تمام اولاد حرام زاده خاین وطنفروش بی غیرت ان جهنمی دشمن کشور و مردم ما و دوست و خدمتگار پاکستان و پاکستانی ها هستند خداوند بقهر و غذب خود این خاندان قاتل مردم افغانستان را گرفتار کند و نابود شان سازد تا مردم ما از شر این خاینین و طالبان جاسوس پاکستان در امان گردند .

>>>   بعد از جلال الدین نوبت گلبدین است

>>>   در مورد پانستانی بود گلبدین هیچکس شک ندارد نامرده سلها در سفر پاکستانی غذا خورده پرورش یافته واز برکت سازمان جاسوسی پاکستان صاحب ثروت و مکنت شده او هیجگاه در مقابل عمال پاکسنانی که جنگ . افجار را در افغانستان تقویه وطرفداری مکنند موضع ندارد بلکه پانستان را قربانی تروریزم میداند . او حقانی برای پاکستان دو مزدور با وفا بودند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است