خود به فکر امنیت خود باشیم
نباید از اشرف غنی و عبدالله انتظار داشت که استعفا بدهند و یا برای مردم اجاز دهند که از خود دفاع کنند. زیرا اینها از جانب باداران شان اجازه چنین کاری را ندارند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۷/۶/۱۷ کد خبر: 154414 منبع: پرینت

دولتی که توانایی امنیت شهروندانش را ندارد یا باید کنار برود و میدان را برای کسانیکه بتوانند از جان و مال و ناموس مردم دفاع کنند و برای آنان رفاه و امنیت بیا ورند و یا باید امنیت را به خود شهروندان واگذار کند.

حالا چرا این اتفاق نمی افتد؟
از سالهای 2003 تا سال 2018 نود هفت حمله مرگبار بر مراسم و تجمعات مردم ما صورت گرفته است و براساس این گزارش حاصل آن هزاران کشته و زخمی از زنان مردان و کودکان بیگناه بوده اند. از سال 2016 تا کنون ده ها حمله انتحاری علیه مردم انجام شده است.

از جانب دیگر، ادارۀ امور مهاجرین سازمان ملل متحد و ادارۀ هماهنگی امور بشری این سازمان در اعلامیۀ مشترکی نگاشته‌اند که ۴.۲ میلیون شهروند افغانستان به دلیل درگیری، بیجاشدگی و آفات طبیعی از جمله خشکسالی مداوم به کمک‌های فوری بشری نیاز دارند و همچنان ۸.۷ میلیون شهروند دیگر افغانستان به دلیل فقر مطلق، میزان بی‌کاری بلند و از دست‌دادن معیشت به علت تغییرات آب و هوا، نیازمند مساعدت‌های بشری‌اند.


حال این سوال پیش می آید که چه تعداد انسان دیگری باید کشته شوند تا اشرف‌غنی را مجاب کند که او و دستگاه امنیتی او بی‌کفایت هستند؟ آیا تردیدی در بی‌کفایت بودن این دستگاه باقی مانده است؟

جالب اینجا است که از حالا پیش بینی می کنند که اگر طالبان هم به بدنه دولت بپیوندند بازهم صلح نخواهد آمد!
مجله آمریکایی «واشنگتن اگزماینر» اخیرا در گزارشی اعلام کرد که اگر دولت افغانستان با طالبان به توافق برسد بازهم صلح در افغانستان برقرار نخواهد شد. زیرا بیش از بیست گروه تروریستی از جمله نهضت اسلامی ازبکستان، القاعده، شبکه حقانی تحت رهبری طالبان با نیروهای آمریکایی و دولت افغانستان در حال جنگ هستند.

حکمتیار را با صرف هزینه های زیاد وارد بدنه حکومت کردند و در آینده واگذاری بیشتر اختیار دولت به حکمتیار در برنامه خارجی ها گنجانده شده است. اینک نوبت طالبان است تا از گردونه مخالفت ظاهری با حکومت به اصطلاح وحدت ملی کنار رفته و قسمتی از بدنه حکومت را تشکیل دهد.

اینجا است که باید گروه های تروریستی بزرگ جلوه داده شوند تا آمریکا به اهداف از پیش تعیین شده خود که همانا ایجاد ناامنی در منطقه و به خصوص در موقعیت فعلی افغانستان است برسد.
با این توضیحات مشخص می شود که به اصطلاح دولتمردان ما هیچ اختیار و کنترولی از خود ندارند و همه برنامه ها از سفارت آمریکا بیین و تعیین می شود. پس نباید از اشرف غنی و عبدالله انتظار داشت که استعفا بدهند و یا برای مردم اجاز دهند که از خود دفاع کنند. زیرا اینها از جانب باداران شان اجازه چنین کاری را ندارند.

با این اوصاف از سران و رهبران قومی و حزبی نیز نمی شود انتظار همراهی و حمایت و یا سرپرستی را داشت، زیرا اینها نیز مانند غنی و عبدالله سرسپرده هستند و هیچ اختیاری از خود ندارند.
پس لازم است مردم بدون توجه به فرامین به اصطلاح دو داکتر (غنی و عبدالله) خود به امنیت خود بیندیشند و دست به دست هم داده از جان و ناموس و مال خود دفاع کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی عبدالله
امنیت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   دوجوان افغان در تهران با چاقو به جان هم افتاده یکی کشته راهی قبرستان ودیگری زخمی راهی شفاخانه شد ،
عاقل را نباشد کین و پیکار
نه دانایی ستیزد با سبکسار
اگر نادان به وحشت سخت گوید
خردمندش به نرمی دل بجوید
دو صاحبدل نگهدارند مویی
همیدون سرکشی و آزرم جویی
و گر بر هر دو جانب جاهلانند
اگر زنجیر باشد بگسلانند
یکی را زشت خویی داد دشنام
تحمل کرد و گفت ای خوب فرجام
بتر زانم که خواهی گفتن آنی
که دانم عیب من چون من ندانی
(ر)

>>>   درنتیجه برخورد دو موتر در ولسوالی ژیری قندهار، ۱۵ تن بشمول زنان و کودکان جان باخته و ۲۵ تن دیگر زخم برداشتند

>>>   احمدلمر عثمان‌یار، ولسوال سیدخیل ولایت پروان نیز با تایید این رویداد گفت:” زمانی که بین دو خانواده بخاطرآب آشامیدنی تشنج صورت می‌گیرد، پسرجوان بنام محمد لالا با تفنگچه می‌خواهد بالای پسر عمه خود شلیک کند، مادرش مانع می‌شود از نزدش شلیک می‌شود و گلوله به مادرش اصابت می‌کند.”

>>>   در روزهای اخیر رسانه‌ها گزارشی را پخش کردند که پسر یک دپلومات ارشد سفارت افغانستان در کنادا، بر یک دانش آموز مکتب تجاوز جنسی کرده است.

>>>   روز گذشته برادری خواهر جوانش را در ولسوالی جبل‌السراج ولایت پروان کشت. محمدمعصوم فرزه‌یی، فرمانده پلیس ولسوالی جبل‌السراج، با تآیید این خبر گفت: برادری خواهر جوانش را به این علت کشته است که خواهرش می‌خواسته به آموزشگاه برود. وی گفت: برادر این دخترخانم در نخست مانع رفتن خواهرش به‌مرکز آموزشی می‌شود و با اصرار خواهرش به‌آموزشگاه رفتن او را با تفنگچه می‌کشد. گفته می‌شود این دختر ۱۵سال سن داشته و در روستای گذر ولسوالی جبل‌السراج کشته شده است

>>>   مقام‌های ولایت بدخشان گفته‌اند برادر هجده ساله خواهرش راکه 15 سال سن داشت به ضرب مرمی تفنگچه کشت.

>>>   قال مادر بدست پسر :
فرهاد پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، صراحتا به ارتکاب جنایت و در ادامه سوزاندن جسد مادرش اعتراف کرد ؛ وی در اعترافاتش و در خصوص انگیزه این جنایت به کارآگاهان گفت : "مدتی بود که مادرم به رفت و آمدها و همچنین نحوه خرج کردن پول هایم گیر داده بود و همین موضوع باعث شد تا در روز جنایت و در حالیکه از دستش عصبانی و خسته شده بودم ، در یک لحظه با چاقوی آشپزخانه حمله ور شده و ضربه ای را به پهلویش وارد کنم ؛ در حالیکه مادرم بر روی زمین افتاده بود ، به بیرون از خانه آمده و شروع به کشیدن سیگار کردم ؛ پس از تمام شدن سیگار و مراجعت به داخل خانه ، متوجه شدم که مادرم فوت کرده ؛ بلافاصله با ابراهیم تماس گرفته و بدون آنکه چیزی به او بگویم ، از او خواستم تا به منزلمان بیاید او آمد وجسدرا بردیم دور آتش زدیم!

>>>   نمونه دیگری ازغیرت( جهالت ) افغانی :
از ننگرهار خبر رسیده که شب گذشته پسری در شهر جلال آباد، پدر، مادر و همسرش را با ضرب گلوله کشته است.
بررسی‌های پولیس برای دریافت اصل انگیزه این قتل در ساحه عبدالحق مینه در شهر جلال آباد جریان دارد، فرد متهم به قتل، گفته است که خشونت‌های خانوادگی او را وادار به این کار کرده است

>>>   جوان افغانی که دختر جرمنی رابا چاقو مورد حمله قرارداده بود به هفت سال زندان محکوم شد

>>>   سیدمحمد روشن‌دل به حیث فرمانده پولیس کابل گماشته شده است. آقای روشن‌دل پیش از این فرماندۀ قطعات ویژۀ پولیس وزارت امور داخله بود.

>>>   رییس جمهور بیکفایت، ومتعصب، مصل اشرف غنی،خودش تروریست پرور است.
چه طور ملّت،وياسرباز،امنیت خود وکشور را بگیرید.

>>>   کسی که به هزار ترفند و تقلب رای آورده است، به این سادگی و راحتی کنار خواهد رفت و استعفا خواهد داد؟
هرگز!
تا خون ملت را در چمچه نکرده و رضایت بادارانش را جلب نکرده کنار نخواهد رفت.

>>>   تمام‌کشورها درحال توسعه وپشرفت ودنبال اقتصادبرتربرای زندگی بهتر
اما مردم افغانستان فقط جنگ رااموخته ان ودنبال قتل غارت هستن
نمیخواهن به زوربازوی خودنون دربیارن یاازراه دین
استفاده میکنن یاباجنگ وناامنی ونوکری به دیگران وناارام کردن کشورزندگی خودرامیگذارانن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است