به این زودی ها غرب کابل امن نخواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۷/۶/۲۰ کد خبر: 154542 منبع: پرینت

با درنظرداشت نبود امنیت در مرکز و حومه های شهر کابل بویژه غرب کابل پرسش هایی را که اذهان احاد ملت بوجود اورده است اینها است:
چرا غرب کابل نسبت به دیگر نواحی شهر اماج حملات انتحاری و انفجاری تروریستان قرار گرفته است؟

پاسخ های زیادی در اذهان تبادر می نماید اما ممهمترین و کارشناسانه ترین پاسخ این است که گروه های افراطی می خواهند اتش جنگ مذهبی را در افغانستان شعله ور سازند چون در غرب کابل شیعیان زندگی می نماید که از نظر تباری هزاره می باشند شاید درست هم باشد اما این پاسخ نمی تواند پاسخ همه پرسش ها باشد زیرا در غرب کابل نه تنها شیعیان و هزاره ها زندگی می نماید که سنی ها و اقوام دیگر نیز زیست می نمایند.

از طرح پرسش ها و پاسخ ها که بگذریم خوب است به راه حل حکومت (که پس از ده ها حمله های انتحاری و خصوصا اماج قرارگرفتن کلوپ پهلوانی میوند) نظری بیاندازیم و بدقت توجه نماییم که طرح زون بندی می تواند جلوی حملات انتحاری را سد نماید یاخیر؟!

با شناخت از عملیات های پیچیده و خطرناک تروریست ها در نواحی سخت کنترل شده و تحت تدابیر شدید امنیتی نیروهای امنیتی کشور درمی یابیم که این طرح نیز زیاد کامیاب نخواهد بود. آنچه تجربه به ما می آموزد این است که تا زمانیکه سیستم شفاف نباشد و ریشه های فساد خشکانیده نشود و تعیینات براساس شایستگی، تعهد و صداقت و درستکاری انجام نپذیرد هرگونه طرح نهایتا ناکام است هرچند حملات انتحاری در غرب کابل پهلوهای زیادی دارد که بحث همه پهلوها در این سیاهه نه مقدور است و نه مجاز.

حکومت و در راس اشرف غنی خوب می داند که این طرح نیز مانند همه طرح های حکومت غیرمسلکی، ناکافی و ناموجه است و همین نامگذاری ها خود باعث خواهد شد تا حمله ها و انفجارها به مراتب بیشتر شود و تشدید یابد. چاره ی کار و راهکار بهینه در استفاده موثر از نیروهای امنیتی با همکاری مردم (پولیس، اردو و امنیت ملی) نهفته است.

مثلث نیروهای امنیتی، مردم و صداقت راهگشا است اما پای صداقت در افغانستان می لنگد و حل این معما را مشکل می نمایاند و به این زودی ها غرب کابل امن نخواهد شد و مشکل، مشکل می ماند و ارایه راه حل جامع ممکن نبوده و بنظر نمی رسد زیرا فساد در تاروپود این حکومت ناکام تنیده و اژدهای افعی دهن باز کرده است تا همه را ببلعد.

سکندر قیام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیت
غرب کابل
طرح حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   من قبول کردم آیا شما قبول میکنید
پشتنه

>>>   یک زمانی غرب کابل سنگرمقاومت وشجاعت نامیده میشد چرسی ها ولندغرهایش کاری کردند که نامشان در تاریخ ماندگارشد ولی حالاهمگی چسپیدن به قلم وکتابچه
که ماعلم ودانش یادمیگیریم چی فایده دارد که درس بخوان بخوان همینکه به درجه های بالارسیدی کشته میشوی همانطورکه استادمزاری بزرگ میگفت که من مبارزه کردن رابه شما یاد میدهم اما مبارز ومبارزه کننده شماید بخاطر حق خودمبارزه کنید دشمن اگریکی راشهید کرد باید ده تایش مردارشود انوقت است که به موجودیت هزاره ها یقین میکنندامااگر سست باشی باورکنید که بازهم درمساجد اذان شیعه به صدای بلند ممنوع خواهدشدپس حداقل نشان بدهیدکه سلاح راکه از روی مصلحت برزمین گذاشتید ولی فیرکردن رافراموش نکرده اید ولی درهمه موارد سست وبیخیال باشیدباورکنیدکه بابسیاردشمن بد وخوناشام روبه روهستید که هیچ وقت وبه هیچ کسی ازما وشماها رحم نخواهد کرد در دوران مقاومت غرب کابل سیاف وهابی به طایفه نکبت خودمیگفت که خوب هزاره مرده هزاره است یعنی غریب و موتبرش فقط مرده اش خوب است وبس شریط را درک کنید وعمل کنید.
مسافر دورازوطن

>>>   راه حل خود مردمه باید از میان خود افرادی را برای محافظت انتخاب نمایند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است