تکرار راه رفته، مجدد خسته کننده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۲۸    ۱۳۹۷/۶/۲۵ کد خبر: 154659 منبع: پرینت

زمزمه های شنیده میشود که گویا باز از نو حکومت موقت ساخته و به گروه ها و جریانات سیاسی سهم لازمی داده شود و مجامع بین المللی و ملل متحد نیز بر جریان نظارت کنند تا زمینه انتخابات آینده مجددا آماده گردد و چنین و چنان شود که بیشتر تصور میشود کسانیکه از اسپ افتاده اند افسارش را هنوز رها نکرده ممکن است بدنبال چنین سناریوی هایی باشند زیرا راهی که با همه سختی ها و تجارب تلخ گذشته طی طریق گردیده بار دیگر تکرارش به مصلحت کشور و مردم نخواهد بود که باز از سر نو آغاز و تکرار شود. چه قانون اساسی مدرن و مترقی مناسب بحال کشور و مردم افغانستان یکبار ساخته شده و انتخابات آزاد در آ ن درنظر گرفته شده، تشکیل قوای سه گانه دولت، اجرایی، مقننه و قضاییه در این قانون اساسی مسجل گردیده و ساخت اردوی ملی بادرنظر داشت و ترکیب اقوام مختلف کشور درنظر گرفته شده و در عمل پیاده گردید و....

حالا باز از نو معرکه جدید ی به راه انداختن خود یک کار غیر ضروری و عبث چیز دیگری نخواهد بود ولی اگر به عملکرد دیروز و امروزی اعتراض و انتقادی وجود دارد بایست راه اصلاحش جستجو و ارایه گردد نه اینکه بالای تمام عملکرد مثبت گذشته خط چلیپا کشیده و به تعبیر دیگر باز (راه از نو روزی از نو) به پیش گرفته شود. چنانچه اگر اعتراضات و انتقادات به کمیسیون انتخابات و حکومت وحدت ملی وجود دارد که حتما وجود دارد باید اصلاحات در آنها بوجود آید یعنی لازم و ضرور بنظر نمیرسد تا همان راهی که در شرایط بسیار سخت به مکاری جامعه جهانی و ملل متحد طی طریق شده ترک گردد و بجای آن راه جدید دیگری برگزیده شود و اگر چنانچه در مسیر گذشته کدام تقلب کاری و حیله و نیرنگی و به تعبیر دیگر چاله و چاه موجود بوده بایست راه اصلاحش در آینده جستجو گردد نه اینکه بالای تمام مسیر گذشته خط بطلان کشیده و نقشه راه دیگری از نو ارایه گردد که چنین کاری هم وقت گیر و هم خسته کننده است. یعنی را هی را که مردم افغانستان بکمک و یاری ملل متحد و جامعه جهانی بعد از سقوط طالبان در مدت چندین سال تا حالا طی طریق کردند، از قبیل ساختن حکومت موقت و انتقالی، انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و غیره ممکن کمبودی ها و نواقص در مجموع آنها وجود داشته باشد که راه اصلاحات آنها بایست جستجو و ارایه شود نه اینکه بالای همه مسیر خط بطلان کشیده شود و دور و تسلسل باطل ادامه پیدا کند. زیرا مسیر انتخاب شده در اصل متکای آن اراده مردم و انتخابات آزاد و شفاف و تشکیل حکومت قانون و پاسخگو و قوای مستقل جداگانه مقننه، قضاییه و اجرایی همآهنگ، ازادی بیان، مطبوعات، رسانه های عمومی تشکیل احزاب و جریانهای سیاسی، انجمنها، اتحادیه ها و.... در آن بصراحت گنجانیده شده که مسیر معقول و منطقی است و در منطقه ما کم نظیر است. لذا همین مسیر با اصلاحات لازمه باید ادامه پیدا کند نه اینکه بالای کارهای مثبت گذشته همه خط بطلان کشیده شود و طرح جدید نامعلومی از نو ارایه گردد.

والسلام
سید محمد خیرخواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خیرخواه
راه توبه
نظرات بینندگان:

>>>   برادر محترم اولآ حکومت مشروع وجود ندارد باز هم این حکومت به تقلب گسترده به میان آوده است خود شاهد حال بودید که غنی چه کرد وعبدالله چه کرد تا بزور خود را رئیس جمهور ورئیس اجرائه ساختند حال دراین موقع بسیار اساس میدانید که مردم به چه حالت رسیده اند گرسنه وبیکار و مهاجرت را راه نجات خود میدانند بهتر است تا هرکاری که آینده خوب نداشته باشد ویا دیواری که کج اعمار شده باشد دوباره ویران وآباد شود این حکومت برای مردم کاری کرده نمیتواند همیشه همین مصیبت سر راه مردم را خواهد گرفت بگزارید تا مردم خود تصمیم بگیرند ویک حکومت که به خواست مردم باشد ایجاد گرددواین کابینه کاسه لیسان از سر راه مردم بدداشته شود و ختم گرددنه ف باند ونه غ .

>>>   از ازدواج نامیمون دو تقلب کار غیر از تقلب زاده ای چیزی دیگری تولید نخواهد شد.
شمشیر سنگ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است