آیاسفارت امریکا به‌ داکتر غنی ویزه صادر نکرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۷/۷/۴ کد خبر: 154900 منبع: پرینت

آیاسفارت امریکا به‌ داکتر غنی ویزه صادر نکرد؟
اما چرا؟

پس از کشمکش های زیاد میان رییس اجرایی، وزارت خارجه و ریاست جمهوری روزهای پیش آقای غنی تصمیم‌‌ِ سفر به امریکا و شرکت در نشست سالانه سازمان ملل راگرفت اما، همزمان با این تصمیم کتاب جان‌کری نشر شد.
در آن کتاب از داکتر غنی به عنوان یک سیاستمدار خوب یادآوری نشده بود.
پس از آن "سیگار" یا بازرس ویژه امریکا برای افغانستان از فساد و اختلاس بانوی اول پرده برداشت که حتی هشدار به قطع ۲۰۰ میلیون دالر کمک امریکا برای زنان افغانستان شد.

همچنان ماه های پیش آقای ترامپ واضح گفت: کشتار زنان و کودکان در افغانستان برایش قابل تحمل نیست.
در بحث پروسه صلح پس از ناکامی های دولت افغانستان امریکا خود دست به کار شده که عمق نارضایتی امریکا به عنوان بزرگترین حامی استراتژیک افغانستان از حکومت آقای غنی رانشان میدهد.

ترامپ چهار بار به درخواست داکتر غنی مبنی برملاقات با وی رارد کرده زیرا ترامپ میداند که در چهارسال حکومت داکتر غنی نزدیک به چهل هزار تن در افغانستان کشته شدند.

بررسی های امریکا نشان میدهد که وضعیت افغانستان نسبت به چهارسال گذشته بدتر شده و این برای آمریکایی ها که وعده های زیاد برای مالیات دهندگان خود سپرده اند قابل تحمل نیست و سیاست های امریکا‌ در منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار داده زیرا جنگ افغانستان و عدم مدیریت و ناتوانی حکومت افغانستان باعث قدرت بیشتر رقیبان امریکا و زمینه ساز مداخله ایشان در امور سیاسی افغانستان شده است.

آخرین امید؛
آخرین امید داکتر غنی نشست سالانه سازمان ملل بود تا موقع دیدار با ترامپ و در حقیقت به‌ توضیح وضعیت سیاسی و جنگی کشور در ملاقات جداگانه با دونالد ترامپ بپردازد اما آقای ترامپ همچو گذشته دیدار با داکتر اشرف غنی را رد کرد و در اینجا سفارت امریکا به وی "اشرف‌غنی‌" ویزه صادر نکرد.

شاداب امین بیگزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیگزاد
سفارت آمریکا
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   شاید نظریات جناب عالی دور از واقعیت باشد و شایعات باشد.

>>>   شما جوری بحث کردید که انگار درجنگ افغانستان امریکا هیچ دخالت ندارد جدا از جبهه های جنگ عومیل تک تک انتحاریها درافغانستا همین امریکایهاست

>>>   بيشك بيگزاد صاحب ! از مغز گپ خبر داري !
اما خدا كنه كه عضو و يا طرفدار يكي از كانديدا هاي رقيب اشرف غني در انتخابات ايندهء رياست جمهوري نباشي !!!
معمولاً در نزديكىِ انتخابات ؛ عيوب و القاب رقيبان بيشتر ميشوه .

>>>   جناب!
غنی احتیاج به ویزهٔ امریکا ندارد. او امریکائی است و پاسپورت امریکائی در دست دارد و هرزمانی که خواسته باشد می تواند بدون ممانعت داخل خاک امریکا شود.
شرکت عبدالله در اجلاس سازمان ملل علل دلایل دیگری دارد که باید با دقت بررسی شود. یکی از این دلایل این است که با ارسال عبداالله به نیویارک، غنی، در حقیقت، می خواهد دعاوی تعصب و قوگرائی مخالفین را بر علیه خودش بی اعتبار سازد و عبدالله ماشین کوکی یا وسیله ای است که او در این راه به کار می برد. ارسال عبدالله به نیویارک، برعلاوه، خنجری است که غنی از عقب به عطا و ربانی حواله می کند. مزید بر این، رفتن عبدالله باید به پشتون های طرفدار غنی این معنی را تداعی کند که جاسوس و ایجنت اصلی امریکا و انگلیس در افغانستان عبدالله است نه خود او.
داود

>>>   هههههههههههههههه
غنی شهروند افغانتسان نبوده و نیست که به ویزه ضرورت داشته باشد.
اعتبار ندارد دیگر رهبر قوم کرا باخت

>>>   غنی کوچی خودش شهروند و نوکر درجه یک امریکا است و ضرورت به ویزه امریکا ندارد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است