تفاوت ها و تناسب ها ميان هیتلر و غني
آدولف هیتلر سیاستمدار با اتوریته و سخنور خوب بود. او با خطابه هایش هزاران تن را به هیجان آورده و از اندیشه خویش باورمند میساخت. هیچ یک از خصوصیات نام گرفته در قسمت اشرف غنی احمدزی صدق نمی کند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۳    ۱۳۹۷/۷/۵ کد خبر: 154927 منبع: پرینت

گاهي آدمي از شوق مي نویسد و گاهی ناچار است بنویسد. این چند سطر پریشان از جنس دوم است!
چندی برای رییس صاحب جمهور ننوشته بودم. آخر ماهم از خود زندگی داریم که باید برایش برسیم، خلق نشده ایم برای نوشتن وصف و ثناخوانی رییس صاحب جمهور...
اما انگار نه انگار (باید!) جناب رییس جهمور نقل میدان اندیشه ی من باشد. خودش مرا مجبور می سازد برایش بنویسیم. به جان خودش! حتی شب به خوابم می آید و می گوید: قلبم میشکند برای کشته شدن طالبان...!
دهانم به منطق متفکرش یک وجب باز می ماند، از ناراحتی فریاد میزنم:
"بابا" صد بار برایت گقته ام که وجود مبارک ضعیف و کوکنار وطنی قوی ... مگر بازهم در هنگام دود کردن افراط کردی؟
مگر میشود برای مرگ قاتلین مردم بینوا و بی گناه متاثر شد...!
اما "بابا" مثل همیشه با صدایی ابریشمی در حالیکه که انگشت شهادت اش را به سوی من شمشیر وار نشانه گرفته است، سخن مرا قطع کرده فریاد میزند: خاموش!! در این اندیشه و سخن من کوکنار وطنی هیچ تقصیری ندارد، عقلت کجا است؟! مگر نشینده ای که گفته اند: جگر، جگر است و دیگر دیگر!
از انصاف بی رحمانه ی "بابا" چنان به خشم می آیم که از هیجان سخنی را که سزاوارش باشد، پیدا نمی کنم تا با آن انتحارش کنم و به این حال از خواب بیدار می شوم.
هنوز داشتم از خشم می لرزیدم پیشانیم عرق کرده بود. به ساعت موبایلم نگاه کردم، قریب های ساعت ۳ صبح را نشان میداد. گیلاس آب را که در کنار بسترم بود، گرفتم، کمی آب نوشیدم و دوباره سرم را روی بالشت گذاشتم تا بخوابم.
اما خیال رییس صاحب جمهور مانند مگس شورنخود فروشی ها وزوز کنان دور سرم می چرخید. خودم را سرزنش می کردم و می گفتم مگر مرض داری که ساعت سه شب به غنی می اندیشی...
اما چاره نداشتم. "بابا" شده بود درد سر نیمه ی شب من که مغزم را نیش میزد. مژه هایم را به سختی روی هم گذاشتم تا اگر شود خوابم ببرد، اما روح "بابا" در وجود آدولف هیتلر با لباس نظامی به درون سرم رژه میرفت. کی میداند شاید در حقیقت این روح ادولف هیتلر است که همه وقت در جسم "بابا" داخل شده است و حکومت می کند.
مردم بیخود می گویند که در جان اشرف غنی جن درامده است . در حققیت این همه هرج و مرج و عدم تسلط در گفتار و کردار بابا از حکمت روح هتلر است. این فریاد های هیتلر است که از حنجره "بابا" البته با کمی ظرافت ! بیرون می شود. این مسئله که وجود "بابای ملت"، مرا به یاد آدولف هیتلر (مغز متفکر اول؟) فرا می خواند، تنها سبب طول و عرض و ضخامت اندام مبارک شان نیست، بلکه یک مشت دیگر تناسب های وجود دارد که با هزار کوشش نمی توان آنرا نادیده گرفت.

می خواهم با استفاده از فرصت یکی دو نکته را در اینجا بیاورم:

تناسب ها :
۱ـ آدولف هیتلر رهبر حزب ناسیونالیست آلمان باورمند یک جهان کمال مطلوب به اندیشه خودش بود. در دنیایی وی تنها نسل آلمانی با قد بلند چشمان آبی، مو طلایی و گونه های بلند جای داشت، وی نتنها عامل قتل بیشتر از ۶ میلیون مردمان یهود مذهب در سراسر اروپا شد. بلکه یک عده انسان های غیر یهود مذهب را که در چارچوب جهان ایده آل وی نمی گجید مانند معیوبین، همجنس گرا ها، کمونیست ها عقب مانده های ذهنی بیماران روانی ... زندانی می کرد، سپس یک تعداد این زندانیان به کار های شاقه گماشته می شدند و از عده ای دیگر برای آزمایشات طبی استفاده صورت می گرفت. در نهایت اکثر این زندانیان بگونهٔ مصیبتبار توسط ارتش تابع وی کشته میشدند.
در پیوند به افکار و شخصیت اشرف غنی احمدزی به ورق گردانی کتاب های تاریخ نیاز نداریم. وی خود، گاه آگاهانه و گاهی هم نا آگاهانه مفکوره ای شرمسار و آلوده با تعصب خویش را اظهار میدارد. اشرف غنی همان کوزه ای است که شیخ بهایی از او در غزلش نام برده است
حال متکلم از کلامش پیدا است:
از کوزه همان برون تراود که د ر اوست

جان کری وزیر خارجه ی سابق امریکا در کتاب جدیدش به نام (هر روز موهبتی است) در پیوند به شخصیت رییس جمهور احمدزی می نویسد: اشرف غنی یک پشتون ناسیونالیست طرفدار غرب بود که از زبانش اصطلاحات تکنوکراتیک می‌بارید. در حالی که در تعامل با سیاستمداران محلی مشکل داشت. او افکار عالی داشت اما سیاستمدار کم تجربه بود که در برخی از موارد مایل به افراط می‌شد. او همچنان شدیداً منحصر به خودش بود و به «مدیریت ذره بینی
(Micro Management) تمایل داشت که همیشه به نفعش تمام نمی شد.

۲ـ آدولف هیتلر در زمان اخیر قدرت اش، هنگامی که دانسته بود، دیگر جنگ دوم جهانی را باخته است، بیشتر از پیش به قتل دسته جمعی انسانهای بی گناه پرداخت. یکی از نمونه های تلخ این این کشتارهای دسته جمعی، انتقال ۱۶۹ مسافرکه بیشتر آنرا کودکان و زنان تشکیل میدادند، به تاریخ ۱۴ فیبوری سال ۱۹۴۵ از خط ۲۴ استیشن ریل شهر لایبزیک بود، این مسافرین در یکی از زندانها و کشتارگاه های هیتلر در شهر تریزیین که در کشور چک قرار دارد، انتقال یافته و بعد بی رحمانه به قتل رسانیده شدند...

قتل مردم بی گناه به ویژه خونریزی، روز افزون هموطنان ملیت هزاره ی ما در این اواخر که زمان سیاه حکومت بی کفایت وحدت ملی روبه اختتام است، تناسب مستقیم و دردآور با کشتار اوخرجنگ دوم جهانی دارد.

تفاوت ها:
آدولف هیتلر سیاستمدار با اتوریته و سخنور خوب بود. او با خطابه هایش هزاران تن را به هیجان آورده و از اندیشه ی خویش باورمند میساخت.
هیچ یک از خصوصیات نام گرفته در قسمت اشرف غنی احمدزی صدق نمی کند.

يلدا صبور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیتلر
غنی
صبور
نظرات بینندگان:

>>>   رئیس جمهور سفر غزنی رابر رفتن به نویارک ترجیح داده است !

>>>   یلدا از این معلوم می‌شود که شب در لباس هتلر از نزد‌ شما چیزی دیگری خواسته است که این قدر ناله دارید هنوز عقل تان این قدر قد علم نکرده است که در باره هتلر و غنی تفکیک نماید شما هنوز در خط اول به اصطلاح انگلیسی بلو جاب هستید.

>>>   یلدا جان چند میلیون هزاره را غنی در اردوگاه ها زندانی ساخته و روی آنها تجارب طبی را انجام میدهد؟
چند میلیون هزاره در اردوگاه های غنی به اثر شکنجه و گرسنگی نابود شده اند؟
من طرفدار غنی نیستم و از او و سخنرانی هایش بدم می آید، اما چون خودت خانم با سواد هستی، باید در استدلال هایت مبالغه نکنی، زیرا از اعتبار خودت و نوشته هایت کاسته میشود.

>>>   با تمام احترام به اقوام پشتون كه حساب انها از سيتمداران انها جدا است، سياسيون پشتون چپي، راستي، دموكرات و ميانه رو ندارد. اينكه خط مباراتي شان چيست، فرق نميكند، هميشه فاشيزم در سياست شان عجين است. از گذشته ها ميگزريم . از تركي گرفته تا امين، نجيب، ملأه عمر ، كرزي و غني همه شان يك وجه مشترك دارند. سه رهبر خلقي كه بنام پرولتاريا گلو پاره ميكردند، ملا عمر كه از اسلام ناب محمدي پيروي ميكرد و دو رهبر تكنورات ، همه در لجنزار فاشيزم غرق بودند/استند. همين حالا كسانيكه سياست افغانستان را رقم ميزنند، مانند حكمتيار، احدي، اتمر، خليلزاد و غيره كه از ادرسهاي متفاوت صدا بالا ميكنند، باز هم در يك نقطه بأهم يكجا ميشوند و ان تفوق طلبي قومي شان است.

>>>   برادر محترم اگرچه اشرف غنی به مزاج من وبسیاری خوب نمیخورد اما این تناقصات را که به ضم خود. شرح دادی بسیار دور از حقیقت و خیالپردازی ذهنیت خودت است ،در افغانستان از همه اقوام در جنگ خانمانسوز از بین میرود چه از برادرهای پشتون ما فارسی زبانان ویا برادر های تاجک مان ازبک و. از اقوام مختلف ،تنها قوم برادران هزاره ما در این جنگ ار بین نمیرود ،اگر اشرف غنی این کار را قصدآ میکند اسناد و شواهد تان را اراعه بدارید تا همه مردم افغانستان چهره او را بشناسد اینکه داعشیان بی فرهنگ قوم هزا ه ه ف قرار میدهد ،بههمان تناسب این آدم خواران دیگر اقوام افغانستان را هدف قرار میدهد ،در جلالاباد مردمان بیگناه شهید میشوند مگر هزاره است نه ،این داعشیان به هیچ کس ترحم ندارد ،خداوند آنها را در هردو. جهان خوار وذلیل کرده چون. آدم کش اند ،کشتن آدم بیگناه جایش جهنم است،اشرف غنی بالای صرفه تان مینشیند از همه تان واز مسایل عقیدتی تان دفاع میکند ،شما خودتان همدست و هم رقم او هستید ،امید سر تان را در گریبان تان اندازید و معقول ت فکر کنید
عبدالله ریحان

>>>   تفاوت بين هيتلر وغني تفاوت فيل و مگس است. غني مزدور اصلا قابل مقايسه باهيتلر نيست با آنكه او انسان ظالمي بود و مليونها انسان را درزمانش بخاك و خون كشاند اما حامي وطن و هموطنانش بود. غني مزدوري بيش نيست.

>>>   مقایسه کردن اشرف غنی با هتلر نه تنها غیر عادلانه است بلکه یک بی احترامی به شخص هتلر نیز میباشد چونکه هتلر اگر معتقد به این بود که آلمان ها یا جرمنها بهترین نژاد روی زمین است بر اساس این بود که تا آن زمان بیشترین جایزهای نوبل در عرصه علم و فناوری را دانشمندان آلمانی کسب کرده بودند در بخش موسیقی و هنر آلمان ها در صدر قرار داشتند مثل موزارت ٬ بیتهوفن ٬ واگنر و... در فلسفه و سیاست نیز همچنان . آلمان قبل از جنگ جهانی اول بزرگترین قدرت نظامی در جهان بود. هیچ ملتی به اندازه آلمانها تاریخ معاصر جهان را متأثر نکرده است.
اشرف غنی با قوم پشتونش که هنوز در عصر حجر زندگی میکنند یعنی زندگی قبیلوی دارند و بزرگترین اثر که تا به حال در تاریخ پشتونها نوشته شده پته خزانه است که آن هم تقلید است.حال اگر هتلر به ملت خود نگاه کرده فکر میکرد که آلمانها از بهترین نژاد اند آنقدر هم احمقانه و جاهلانه نبود. اما اشرف غنی به چی دست آورد و کمال پشتونهایش نگاه کرده معتقد شده است که پشتونها بهترین قوم (قبیله) در جهان استند ؟!!
با احترام
بلخی

>>>   براوا ،درود جناب عالی تشبيه عالی بود، هیتلر دور زمان خودش از تجهیزات نطامی، دریای، زمینی، ماشین های بخار، خط ترن، و یک کشور تمام عیار عصر خود بود، و یک سخنگوی عالی و یک نظامی فوق‌العاده بود و جنایت هلوکاست هم در کارنامه اش دارد و راست افراطی بود جرمن، جرمن، و جناب غنی در یک کشور عقب مانده سنتی عاری از هیچگونه تجهیزات نظامی، هوای، زمینی، مردم 99%بسواد فقیر محتاج بیگانه و مانن هیلتر هلوکاست دارد، درست است جناب غنی از هولوکاست آلمان هم بشتر دارد، درافغانستان مدت 40 سال است که مردم هلوکاست واقعی رو همه روزه تجربه می کنن و می بینن، اینجا صدا های مایش هلوکاست در هر کوچه و خیابان به صدا در میاد همه جهان خاموش و نور امیدی روشنی دیگه سازنده نیست، مردمان این سر زمین کور مال کورمال دنبال نوری می‌روند که دیگه سو سو نمی زنن و همه تاریکی است.

>>>   مقایسه کردن هتلر با اشرف غنی توهین و اهانت به هلتر آدولف و دیگر انسانهای این کره خاکی است اقلا عادلانه کنید هیچ وقت نمیشود تفاله را با طلاء در یک میکال وزن کرد.

>>>   هتلر قاتل 70 میلیون انسان بیگناه اشرف غنی یک دانشمند سیاست مداری باتتبیر و وطنپرست که نه جنایت کرده و نه هم قتل مانند مسعود وربانی.
زلمی

>>>   بیکارماندی هیتلر - اشرف غنی این چی معنی دارد

>>>   صرف دونمونه از بی ادبی ودیدمنصفانه:
نظر دهنده دومی مثالی از بی ادبی
نظر ریحان مثالی از نظر سالم !

>>>   اشرف غنی یک دانشمند تمام عیار است مقایسه با هتلر که قاتل ۳۰ میلون انسان بودن جفای بزرگ در حق یک انسان وطن پرست است.
نعمت دایکندی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است