خشکسالی، ناامنی و بی نظمی در کشور
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۱    ۱۳۹۷/۷/۵ کد خبر: 154945 منبع: پرینت

کشور ما بطور عموم گرفتار مشکلات فراوان است و از چندین دهه در این کشور جنگ و آوارگی و بیکاری فقر و بی روزگاری ادامه دارد.

در این سال های اخیر علاوه بر جنگ و آوارگی، انتحار و انفجار، خشکسالی ها نیز متاسفانه بیداد می کند. حوزه غرب و شمال کشور که در گذشته ها نقش گدام کشور را داشتند و بزرگترین محصولات للمی از این مناطق کشور بدست می آمد چون بادغیس، فاریاب، قندوز، تخار و سایر مناطق.

متاسفانه در این سال های اخیر به اثر خشکسالی ها و جنگ های متواتر مردمان این مناطق همه هست و نیست خود را از دست داده و مواشی شان از بین رفته است و اکثرا مجبور به آوارگی شدند بطور مثال اگر شما سفری به شهر هرات که مرکز حوزه غرب کشور است داشته باشید اولین چیزی که نظرتان را در این شهر جلب می کند سیل مهاجرین از ولایات اطراف و از کشورهای همسایه است که در داخل شهر و دورادور شهر هرات، شرق، غرب، شمال و جنوب شهر خیمه های پلاستیکی به پاکرده و بشکل گروهی و انبوه افتاده و زندگی می کنند.

بی نظمی در شهر، فقر، بیکاری، بی امنیتی و تکدی و ده ها و صدها مشکلات اجتماعی دیگر دامنگیر این شهر است این وضعیت ایجاب جدی می کند تا تدابیر درست در این زمینه اتخاذ گردد و مسوولین دولتی، حکومت و پارلمان و وزارتخانه های مربوطه هر کدامشان بنوبه خود طرح های همه جانبه داشته و با یک استراتژی واضح و روشن در این عرصه های آسیب پذیر و مشکل زا طرح های اساسی خود را ارایه و تصامیم جدی اتخاذ نمایند که فردا دیر است و مشکلات هر روز بیشتر خواهد شد.

سید محمد خیرخواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خشکسالی
ناامنی
بی نظمی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است