در نشست حمدالله محب و علی شمعخانی چه گذشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۷/۷/۶ کد خبر: 154961 منبع: پرینت

حمداله محب مشاور امنیت ملی افغانستان که به منظور شرکت در نخستین نشست «گفتگوی امنیتی منطقه‌ای» به تهران سفر کرده بود، روز پنجشنبه با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و پیرامون راهکارهای مشترک مقابله با تهدیدات تروریستی در منطقه و گسترش همکاری‌ها گفتگو کرد.

به گزارش فارس، علی شمخانی با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌های گسترده و راهبردی بین ایران و افغانستان و استمرار گفتگوهای امنیتی بین دو کشور، بر دستیابی به راه‌حل‌های پایدار در مسیر برقراری امنیت در مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران مشترکات تاریخی و فرهنگی دو ملت را عامل پیوند و همبستگی عمیق دو کشور همسایه خواند و آن را اصلی‌ترین عامل بازدارنده در برابر سیاست‌های تفرقه افکنانه دشمنان برشمرد.

شمخانی افزود: گسترش ناامنی و ترور، سیاست دیرینه برخی قدرت‌ها برای استهلاک ظرفیت‌های ملی و جایگاه منطقه‌ای کشورهای اسلامی بوده و همواره از این ابزار به منظور توجیه دخالت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی خود بهره جسته‌اند.
امروز تولید و قاچاق مواد مخدر به محل اصلی تامین مالی گروه‌های تروریستی تبدیل شده است و این موضوع متاسفانه با هدایت برخی کشورهای فرامنطقه‌ای در طول دوران حضور نظامی خود در افغانستان گسترش یافته است.

حمداله محب مشاور امنیت ملی افغانستان نیز ضمن قدردانی از ابتکار ایران در برگزاری این نشست عنوان کرد: تروریزم یک تهدید مشترک برای همه به شمار می‌رود و با همکاری کشورهای منطقه می‌توان آن را شکست داد.
وی با بیان اینکه عزم دولت و ملت افغانستان توسعه روابط صمیمانه با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران است، خواستار تداوم تلاش‌های جمعی در سطح منطقه برای ایجاد امنیت پایدار در مرزها و کمک به مبارزه با تروریسم و ترانزیت مواد مخدر شد.

نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه تحت عنوان «گفتگوی امنیتی منطقه‌ای» با حضور مقامات مسوول ایران، روسیه، چین، هندوستان و افغانستان صبح روز چهارشنبه چهارم میزان در هتل آزادی تهران برگزار شد.
در این نشست یک روزه راه‌های مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و تهدیدات جدید تروریسم در منطقه غرب آسیا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محب
شمعخانی
نظرات بینندگان:

>>>   نشست ان قدرها مهم نیست و لی نمیدانم دربین هردو ترجمان وجود داشته ویا خیر؟ زیرا حمدالله مبغض قسم خورده است که در زندگی دری ویا فارسی صحبت نکندمگر این که شمخانی به انگریزی بلد باشد درانصورت مشکل شان حل گردیده است ویا این که نماینده ای طرف غنی قسم خودرا شکستانده باشد زیرا انها هنگام منافع از هر چیز میگذرند چون در همچو سفر ها ایرانی ها جهت مولفت القلوب شدن هدا یای گرانبها تقدیم میدارند وبا امکانات انها بازخدا میداند چقدر دری زبان را میکشند من تا هنوز از فضل پروردگار مبغض را ندیده ام خداوند نشانش ندهد اما میگویندبسیار افراطی ومتعصب دو اتشه بوده دست یون وحکمتیار را از پشت بسته گوی سبقت را از همه برده است یک روز کسی در سفارت افغانی در امریکا رفته بود بیچاره به پشتو بلد نبود فارسی صحبت مینمود مبغض برایش میگوید که دلته دغنی با با عکس زولند دی او ته فارسی خبری کوی که پشتو نشی غژیدلی وزه دی مجلس حخه وایرانی ها هم عجب هستند درینجا مارا به اتهام فارسی صحبت نمودن میکشند وانها با ایشانمجلس میگیرند ومبالغ هنگفت برایشان هدیه میدهندلعنت به سیاست که انسانها را چقدر مجبور میسازد وبدا به حال ما که این قدر بیچاره شده ایم
انجنیر توریالی

>>>   جنگ درافغانستان تمام شده باید نیروهای خارجی رفع زحمت کنند دیگرافغانسنان نیازی به نیروهای خارجی ندارد وخوداردوی ملی میتواندازتمام نقاط کشور بخوبی دفاع کنند

>>>   راهبردی بین ایران و افغانستان و یا راهبردی بین افغانستان و ایران؟
زیرا نظر به این که راهبردی از کدام طرف صورت میگیرد،موقعیت سیاسی و نظامی و جیو پولیتیکی و فرهنگی یک کشور را و راهبردی وی را نشان میدهد.

>>>   کسی دیگری هم قسم خورده بود تا یک امریکائی در افغانستان باشد اگر من بیایم از امت رسول الله نباشم اما وقتید چند ملیون دالر امریکائی وچند چوکی مشاوریت رادید امتی بودن را فراموش کرد

>>>   مامخالف حضورنیروهای خارجی مخصوصآ امریکایی ها ودیگران هستیم اما جیزیکی ما را نگران کرده این است که خدای نخواسته بازمثل حکومت های گذشته یکباردیگرتجربه غارت را نکنیم بعد ازپیزوی مجاهدین همه برادران شاهد اندکه زمانیکه مجاهدین پیروزشدن تمام داروندارحکومت وملت را به بادفنا برده اند وازاین فرصت همسایه گان ما مخصوصآ کشوری بنام پاکستان سودبرد.
واین تاغیرسیاسی همان زمان باحکومت وقت باعث شدکه سلسله آن تا اکنون ادامه دارد. یک تمثال است میگویند مارگزیده ازبند اله میترسد.
نورمحمد (قرلق)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است