مجلس سنا: بلک واتر را وارد جنگ افغانستان نکنید
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۹    ۱۳۹۷/۷/۹ کد خبر: 155044 منبع: پرینت

مجلس سنا روز گذشته تشکیل جلسه داد و رییس این مجلس درباره اظهارات اخیر شرکت بلک واتر که قرار است جنگ افغانستان را از نیروهای ارتش آمریکا تحویل بگیرد صحبت کرده گفت: بحث سپردن جنگ افغانستان به بلک واتر بازهم شروع شده و این برای مردم افغانستان درد آور و غیر قابل قبول است.

مسلمیار افزود: ما با امریکا و ناتو پیمان امنیتی داریم نه با یک شرکت جنگی ؛ حکومت افغانستان باید از مردم افغانستان نمایندگی درست کرده و مانع سپردن جنگ افغانستان به شرکت بلک واتر شود.
او خاطر نشان کرد که مردم افغانستان از دولت امریکا نیز می‌خواهند که تجربه تلخ سوریه و عراق را تکرار نکرده و به مردم افغانستان احترام بگذارد.
به گفته او، سپردن جنگ افغانستان به بلک واتر نه تنها در افغانستان بلکه به ضرر منطقه است و امریکا نباید بدبختی را بر مردم افغانستان تحمیل کند.

گلالی اکبری دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت: امریکا برنامه دارد شرکت بلک واتر را مامور جنگ افغانستان کند و این به معنای شکست امریکا در افغانستان است؛ با سپردن جنگ به این شرکت قلدری و جنایت بر مردم افغانستان حاکم خواهد شد.
خانم اکبری افزود که این تصمیم امریکا خلاف خواست مردم افغانستان است و حکومت قبل از اینکه چنین کاری صورت گیرد باید واکنش نشان دهد، وگرنه جنگ افغانستان نیم قرن دیگر دوام پیدا خواهد کرد.

نبیه مصطفی زاده دیگر عضو مجلس سنا با توجه به اینکه خواست مردم افغانستان تامین صلح و امنیت درکشور است، گفت که با این تصمیم امریکا جنگ در افغانستان خاتمه نمی‌یابد و مردم افغانستان در برابر امریکا خواهند ایستاد.

این در حالی است که رییس شرکت بلک واتر به تازگی دوباره ادعا کرده است که دولت امریکا قصد دارد جنگ افغانستان را به این شرکت بسپارد. این شرکت پیش از این نیز پیشنهادی را به منظور گرفتن مسوولیت جنگ افغانستان به دولت ترامپ سپرده است.
اما، اخیراً دونالد ترامپ رییس جمهور و مایک پنس معاون ریاست جمهوری امریکا سپردن جنگ افغانستان به شرکت بلک واتر را رد کرده اند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس سنا
بلک واتر
نظرات بینندگان:

>>>   عجب مانور های است که در افغانستان عملی میکنند.

>>>   بلک واتر باید اول از همه همین مفسدین داخله واولتر ازهمه این کمیشن کاران را به گوانتانامو اعزام وقید سازند

>>>   حالا که جنگ را بلک واتر پیش نمیبرد،چقدر وضعیت امنیتی خوب است ،که بعد از سپردن جنگ به بلک واتر ،وضعیت امنیتی خراب شود؟
شخصی ساختن،به معنی جواب گویی مالک در مقابل ملکیت است.
اگر شما ساخت یک سرک را بصورت درست به یک شرکت بسپارید که هم در مقابل ساختن و هم در مقابل نگهداری آن مسؤلیت داشته باشد و در صورت تخلف به محکمه کشانده شود،او هم در ساخت سرک از مواد درست استفاده میکند و سرک را بصورت اساسی ترمیم میکند و هم نمیگذارد که موتر ها با تناز بالا در آن حرکت کند و هم مسایل تأثیرات آب و هوا را بالای سرک ها در نظر میگیرد و هم مناطق تخریب شده سرک را قبل از سوراخ شدن،به موقع ترمیم میکند.
فقط مثلی که یک آدم در حفظ خانه خود کوشش میکند.
شرکت بلک واتر هم زد و بند دولت را بخاطر تمویل کمک جهانی به افغانستان،در بد شدن اوضاع امنیتی میگیرد،هم زد وبند قوای ناتو و جنرال های ناتو را ،بخاطر بودجه و تمویل جنگ از طرف دولت هایشان،در ادامه جنگ در افغانستان را میگیرد.
هم زد و بند قاچاقبران مواد مخدره را در ادامه جنگ و هم مخالفین مسلح را.
زیرا اگر شرکت بلک وانر در افغانستان امنیت را تأمین کرده نتواند،قرارداد اش فسخ میشود.
حالا شما نمیتوانید قرارداد امنیتی را با امریکا فسخ کنید،زیرا در مقابل شما یک دولت قرار دارد.
اما زمانی که در مقابل شما یک شرکت قرارداشته باشد،میتوانید که هم قرارداد خودرا فسخ کنید و هم در صدرت ادامه جنگ،طالب عرامت شوید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است