رای تان را با دادخواهی نامزدان محک بزنید
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۷    ۱۳۹۷/۷/۲۵ کد خبر: 155376 منبع: پرینت

تا دو روز دیگر انتخابات پارلمانی برگزار میشود. اما پرسشی که در برابر هزاره ها قرارمیگیرد این است که: با کدام معیارها به کی ها رای باید داد؟
پاسخ به این سوال کاملآ روشن است. تبعیض سیستماتیک، تنفر پنهانی، استبداد چند لایه برهزاره ها، نادیده انگاری بازسازی اقتصادی هزارستان، انتحار و انفجار در خیابانها، مساجد، کورس های آموزشی و مکان های فرهنگی هزاره ها و شیعه ها، تداوم هجوم طالبان کوچی نما در بهسود، گروگانگیری، کشتار در راه ها و شاهراه ها، فقدان محاکمه تروریستان دستگیر شده قبل از انجام عملیات بالای هزاره ها، بیرون کشیدن غزنی از چرخه ی انتخابات برای جلوگیری از ورود وکلای هزاره در پارلمان، بالاخره حمله ای دولت بالای مردم لعل و سرجنگل و کشتار بیگناهان ملکی، اقدام دسیسه آمیز برای گرفتاری فرمانده علیپور و نیت برای شکستاندن کمر جنبش مقاومت برای عدالت، و...، اینها هرکدام دانه درشت های از اتفاقات و فاجعه های پی در پی است که در سالهای آخر بر هزاره ها اعمال گردیده که هم تروریستان طالبی و داعشی و هم ستون پنجم دولت در خلق چنین فاجعه نقش داشته اند.
حال اگر نامزد وکلای هزاره در جریان کمپاین انتخاباتی خود از چنین فاجعه های گسترده بر هزاره ها، سخنی نگفته باشد، مطمیین باشید که در پارلمان هرگز صدای دادخواهی این قوم مغضوب را بلند نخواهند کرد.

این نکته ناگفته نماند، که آقازاده ها و نزدیکان مدعیان رهبری حتی اگر در این موارد گلو هم پاره هم کرده باشند، جز فریب و اغفال مردم چیزی دیگری نیست. وفقط همین شعر مصداق بارزی از نیرنگ آنها و پدران شان است که:
به هررنگی که خواهی جامه میپوش
من از طرزخرامت میشناسم
پس را ی تان را با دادخواهی برای هزاره ها محک بزنید و همه آنانیکه در کمپاین های نفس گیر شان ازدرد، تبعیض، استبداد، فقر ومحرومیت تاریخی و سیاسی هزاره ها سخن گفته اند، باور داریم که در پارلمان هم اینها، صدای این ملت دربند کشیده خواهند بود و بی هراس عدالت را برای هزاره و برای همه فریاد خواهند کرد. بیایید کمر را ببندیم و به نسل دردمند، به نسل آگاهمند از تاریخ ستم وبه نسل نوگرا و نسل فریادگر رنج هزاره ها رای بدهیم.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تقوایی
رای
انتخابات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است