شما بدرد نمایندگی مردم نمی خورید!
داکتری که باید در شفاخانه مشغول تداوی مردم باشد، استادی که باید در دانشگاه مشغول تدریس به جوانان گردد، عالم دینی که باید بر منبر رسول اکرم به وعظ مردم بپردازد، خانمی که باید بجای رفتن به پارلمان آرایشگاه باز کند... 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۱    ۱۳۹۷/۷/۲۶ کد خبر: 155381 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) گزارش تایید نشده ای حکایت دارد که اشرف غنی رییس جمهور فعلی در حال آماده شدن جهت بازگشت به آمریکا برای همیشه است.
وی که از بهبود اوضاع در همراهی دیگر دوستانش ناامید شده است، در تدارک رفتن از افغانستان (حتی قبل از پایان دوره ریاست جمهوری) می باشد.

اشرف غنی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ در رتبه چهارم قرار گرفت و در انتخابات ۱۳۹۳ با ۳۷٫۶ درصد آرا در رتبه دوم قرار داشت و با عبدالله در دور دوم این انتخابات به رقابت پرداخت و با میانجیگری جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا به عنوان رییس جمهور حکومت ایتلافی وحدت ملی منصوب شد که با این انتصاب، رای مردم و انتخابات کاملا نادیده انگاشته شد. اما وی خود را همچنان رییس جمهور منتخب مردم با بیشترین آرا معرفی می کند.

اشرف غنی از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارد. وی اسناد ماستری در رشته علوم سیاسی از دانشگاه امریکایی بیروت، در رشته راوبط بین المللی و انسان شناسی و در رشته روابط بین المللی از دانشگاه کلمبیا امریکا بدست آورده است. وى همچنان در رشته انسان شناسی (انترپولوجی) از دانشگاه کلمبیای امریکا سند دکتورا دارد.
نامبرده همچنان دوکتورای افتخاری از دانشگاه سکرانتن امریکا درسال 2007، از دانشگاه گیلف کانادا در سال 2008 م کمايى کرده است. همچنان از طرف دانشگاه تفت امریکا برای اشرف غنی یک جایزه ممتاز جهانی تحت عنوان وطندار جهانی اهدا گردیده است.
غنی به صفت استاد در دیپارتمنت علوم بشری دانشگاه کابل ایفای وظیفه نموده است .به صفت پروفیسور مهمان در دانشگاه آروس دانمارک در سال 1977 م برای مدت کم. تدریس در دانشگاه بکلی امریکا برای یک سال. تدریس در دانشگاه جانز هوپکنز امریکا به مدت 8 سال.
اشرف غنی در بخش ساختن پالیسی و استراتژی بانک جهانی برای مدت 10 سال ایفای وظیفه نموده است که در پنج سال اول برای کشورهای اسیای جنوبی و شرقی کار میکرد و در پنج سال اخر در ساختار مسایل گوناگون اقتصادی جهان دخیل بوده که از ان جمله ریفورم اقتصادی روسیه شامل آن ميباشد.
سرمنشی ملل متحد ان وقت، کوفی عنان از غنی خواست تا در باره پیدا کردن حل بحران افغانستان همراه با مسوول بلند پایه ملل متحد و نماینده با صلاحیت این سازمان برای افغانستان لخضدر ابراهیمی به صفت مشاور همکاری نماید.

اما با وجود همه این اوصاف، وی بدرد امور اجرایی نمی خورد و فقط یک انسان آگاه در برنامه های تیوری می باشد.
در برنامه های جهانی و در سیاستگذاری های دنیای غرب، باید هرفردی در جای مشخص خودش قرار بگیرد و روی این موضوع بصورت دقیق کار می شود. اما همین غربی ها در دیگر کشورها سعی دارند تا افراد واجد شرایط در جای خودشان قرار نگیرند تا آنان بتوانند از موقعیت بدست آمده و بلبشویی که براه می اندازند، به اهداف منطقه ای خود برسند و حتی در ارایه تیوری ها به کشورهای جهان سومی، فرمول های غلط و اشتباه را تزریق می کنند تا این جوامع همچنان سرگردان افراد واجد شرایط در پست های حکومتی و علمی بمانند و آنان راحت به غارت این کشورها بپردازند.

این موضوع درباره افغانستان نیز صدق می کند. غربی های استعمار گر همیشه به ما آدرس های غلط داده اند. نیروهای علمی کاردان خود شان در آزمایشگاه ها و دانشگاه ها مشغول هستند ولی به ما می گویند که باید افراد نخبه و علمی شما در امور حکومتداری و سیاست آلوده روز، مشغول شوند.
متاسفانه هنوز این وضعیت ادامه دارد و این سیاست نابود کننده غربی هنوزهم در بین جوامع جهان سومی مروج است. نمونه بارز آن این روزها در انتخابات مجلس بخوبی مشاهده می شود.

داکتری که باید در شفاخانه مشغول تداوی مردم باشد،
استادی که باید در دانشگاه مشغول تدریس به جوانان گردد،
معلمی که باید در صنف بالای سر شاگردان باشد،
متخصصی که باید به امور فنی و تاسیساتی این مملکت رسیدگی کند،
عالم دینی که باید بر منبر رسول اکرم به وعظ مردم بپردازد،
ملایی که باید در مکتبخانه به ایندگان این سرزمین درس مذهبی بدهد،
پروفیسوری که باید دنبال ایجاد مجموعه های تحقیقاتی باشد،
کارشناس کشاورزی که باید دنبال اصلاح بذرهای زراعی برود،
اقتصاد دانی که باید در راستای بهبود اوضاع اقتصادی و تجارت بکوشد،
خانمی که باید بجای رفتن به پارلمان آرایشگاه باز کند،
خانم دیگری که باید بنشیند و فرزندانش را تربیت کند،
دختر مجردی که باید بفکر ازدواج و تشکیل خانواده باشد،
پسر مجردی که باید بجای رفتن به مجلس برود و درسش را تمام کند،
و ده ها مورد دیگری که این روزها (شاید از بیکاری) بفکر نماینده مردم شدن هستند.

چه زمانی می خواهیم بفهمیم که این دسیسه استعمار است که همه ما را از کارهای اصلی بازداشته و به امور سیاست آلوده کند؟
بگذریم که در این مقوله حرف و حدث زیاد است و از حوصله این نوشته بیرون!

اشرف غنی هم مانند همه اینهایی که این روزها عکس های شان بر در و دیوارها خودنمایی می کند، فریب غرب را خورد و وارد امور اجرایی حکومتی گردید.
اگر اشرف غنی به عنوان یک متخصص و کارشناس علوم انسان شناسی وارد عرصه تیوری های علمی این سرزمین می گردید، بسیار عز و قرب و احترامش بیشتر از این بود که امروز همه او را به عنوان رییس جمهوری نادان و مامور غرب امده لعنت می کنند.

هشیار باشید و بدانید که این آینده اکثر شما هایی که این روزها در نامزدی پارلمان جولان می دهید، می باشد همانگونه که مردم بیشتر نمایندگان قبلی را لعن می کنند، در آینده شما نیز مورد لعن و نفرین مردم این سرزمین واقع می شوید.

لطفا کنار بروید بفکر آینده خود و خانواده خود و چگونگی خدمت به دیگران در رشته تخصصی و کاری خود باشید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نمایندگی مردم
نامزدان پارلمان
نظرات بینندگان:

>>>   در هرحکومت که ....(اهـریمن ) شریک باشد آن حکومت منفور ومطرود مردم است
اینها هم درحکومت میباشند هم اپوزیسیون، هم با دزد هستند هم با صاحب خانه ، هم شر هستند هم فساد، هم مختلس هستند هم غاصب ،تمام سال مصروف ائتلاف سازی وخلق مشکلات برای ممردم وحکومت هستند ، اینان نه برنامه دارند ونه به پروژه سازی وطرح برنامه بلد هستند فقط بلندمنزل، زمین ، پول ،چوکی فروشی هدف آخرین اینان است
ر

>>>   شمالی
آنکه رای می خرد تعهد به هیچ ارزشی ندارد
دیروز پیر زنی داخل دفتر پهلویی ما که مربوط یکی از وکلای رای‌خر است شد و گفت اینجا دفتر انتخاباتی حاجی صاحب خرلوط پول مست است؟
می‌گفت چهار دانه تذکره‌ی استیکر دار آورده‌ام، پیر زن می‌گفت حاجی صاحب گفته است در برابر این تذکره‌ها برای مان روغن و برنج کمک می‌کند. پیر زن از فقر و تنگدستی خود حکایت کرد، او ارزش رای خود را می‌دانست اما از آنجا که تذکره‌اش را در بدل یک قطی روغن می‌فروشد گریه کرد و حق حق گریه‌‌اش بلند و بلند‌تر می‌شد. گفتم شاید صدای این مادر کهن‌سال به گوش این غول‌پیکر‌ مست از دارای رسیده باشد، هر کسی که رای می‌خرد تعهدی به هیچ ارزشی ندارد، وقتی روی رای مردم قیمت می‌میگذارند باور کنید روی هر ارزشی قیمت خواهند گذاشت.

>>>   واقعیت است

>>>   درود دوست من، این همه صفت و تحصیل هل و بل حیف اید که به خدا بسپارم، اولا دعا و نفرین کلمات خرافات است که هیچ تأثیری ندارد و دوم اینکه این مردمان جهان سومی اگه این همه خرافات و... رو کنار بگذارند مانن جهان اول به فکر ساخت و ساز کشور و تکنالوژی باشند نور الا نور این جهان سومی ها خرد باخته های فکری اند که هیچ اندوخته علمی ندارند صرف اندوخته های باوری دارند به باور آنها دیگران باور دارند باور های گذشته رو کنار بزارند به باور خودش باور داشته باشند باز نگاه می کنیم که چه دنیای مدرن پیشرفته خواهیم داشت.

>>>   خانه کمیشن کاران باعث وتولد گاه بساد است درهمه مور مردم وحکومت زیان میرسانند مثلا همه السوالها قوماندانان امنیه که همیشه عقب نشینی تکتیکی میکنند از اقارب کمیشن کاران هستنداز جمله تمام تکتیک های نظامی صرف عقب نشینی رابلد هستند
اگر غصب زمین است کار اینهاست اگر وساطت رشوت واختلاس است کار اینهاست

>>>   طور خلاصه تر میشود نوشت: غ پاسد تر است یا غ ؟
خواجه عبدالروف پاسد تر است یا همایون همایون ؟

>>>   هم ارگ و پارلمان فاسد ترین است
قضایش مفسد روی زمین است
کسی کو برد و باختش گوسفندی است
یقین میدان که فاسد تر همین است

>>>   وقتيكه بيسوادي در كابينه بيداد ميكند. چرا نبايد چنين افرادي در مجلس نباشد. اين افراد وقتي سواد كافي براي ارائه قانون ندارد تا بتوانند از راه قانون مشكلات را بر طرف كنند. بنابراين بهترين وسيله اين افراد رشوه گرفتن است. ازين طريق هم بيسواديش حفظ شده است و هم كارهاي بي اساسي انجام داده است.
قادررضاي ولايت غزني.ولسوالي ناهور.قريه جسكه شيبار.

>>>   برادر عزیز چه شکوه از پارلمان داری علما و شعرا گفته
عاقبت گرگ زاده گرگ شود
گرچه باادمی بزرگ شود
دیگر مگو پارلمان ازین به بعد بگو اجنتان خارجی ها و معامله گرهای مردم افغانستان عزیز بگذارش این هم یک معامله بود پس... به انانی که به این خاک و وطن خیانت میکند و اینها درس عبرت از انانی بگیرد که قبلا پول را جمع کردند ولی امروز فرزندان ایشان در خارج به فحشا روبه رو هستند و بی عفت و بی عزت مگردند پس ای نماینده مردم غیور افغانستان اولاد خود را با پول حلال تربیه و تتغزیه کن

>>>   لطف حق با تو مدارا ها کند
گرچی ازحد بگذرد رسواکند
اگر همچو اشخاص خائین و آغوشته به فساد در رأس دولت قرار نمیداشت مردم و وطن ما به این وضعیت بد قرار نمی گرفت فساد اداری رشوه ستانی معامله گری و سوء استفاده از سلاحیت در هر وزارتخانه و ریاست به اوج خود رسیده است. وشما شاهد هستیدکه چندی قبل افغانستان درجهان اولین کشور فاسد معرفی شد.در واقع این خبر برای ما که خود را مسلمان میدانیم و افغان میگوییم شرم است. هموطنان عزیز خوب میفهمید که وضعیت فعلی افغانستان نگران کننده است. برای رفع این مشکلات و معضلات باید راه و چاره سنجید باید در مقابل این همه بی عدالتی، نادیده گرفتن حق مظلوم و بیچاره و فساد اداری و فساد اخلاقی بی تفاوت نباشیم طوریکه شاعر با درد و با درک میفرماید.
توکزمحنت دیگران بی غمی>>>   پارلمان جای کمیشن کاران است

>>>   کدام نماینده گان تمام دزدان جمع شده اسم گذاشته مجلس نماینده گان.
خداوند به دود مرگ تباه کند این همه دزدان را خصوصاً دزدان کاپیسا.
وکیل واقعی ملت فرید از کاپیسا

>>>   Noorulhaq Noor
درست است !
و اگر بازهم خوشباوران یا خودفرشان(معامله‌گران) تبارهای ستمکشیده، فریاد واهی "وحدت ملی" سر دهند، بازهم ستمگری یک تبار را بالای مردمان بومی این سرزمین و نسلهای پس از خود به ارث می گذارند !
که چنین مباد ؛
اگر هوشیارانه بتوانیم راه کردها را برای رهایی خود از بند جهل اجتماعی در پیش گیریم، بهتر ؛
و اگر نتوانیم، راه پیشنهادی آقای دوکتور عبداللطیف پدرام "فدرالیسم" گزینه بهتر خواهد بود.

>>>   بی ....بجای تصویب قانون برای اداره درست کشور وتٲمین امنیت، مشغول درگیری بین خود هستند، ریشه اختلاف برسر تقسیم مال ملت دربین خودشان است، وجود چنین مجلسی تنفر زا و استفراق آوراست، من ازاین مجلس خجالت میکشم.
باکول

>>>   شما سر يكديگر تان را بخوريد و بيگناگان در اين جا حكومت كنند لعنت به شما رقم نماينده گان ملت بنام نماينده هستيد همه تان به تقلب وكيل شده ايد
سروري از مزار

>>>   اکثریت این نمایندگان (نه تمام آنها) با تقلب، رشوه، زور و تحدید به پارلمان راه یافته اند. اینها هرگز نمایندگان مردم نیستند، بلکه دُم شان به خارجی ها و همسایگان افغانستان بسته است.
نادر
به امید مفقیت خادمین واقعی و رسوا شدن خائنین وطن عزیز ما افغانستان.
حبیب الله (حسینی) از یکه ولنگ بامیان

>>>   بین ما و شما باشد این ها اصلأ نمایندۀ ملت نیستاند از سی ملیون نفوس ، سه ملیون رای حساب شد که هشت صد هزار آن تقلبی بود ، پس این ها نمایندۀ هفت فسصد مردم اند
قمبر از چار راهی قمبر

>>>   وکیلای محترم !!
ملت افغانستان وکیلای خود را شناختند و دیدند که چقدر به فکر ملت و مردم ظلم دیده و گرسنه هستید!!
مردم شما را شناختند که اصلاً مقام، منصب، چوکی ، پول و شهرت خواهی برای شما ارزش ندارد!!
مردم شما را شناختند که واقعاً خدمت گار مردم هستید و ایام گرانبهای خود را صرف خدمت به مردم می کنید!!
مردم دانستند که شما غیر از خدمت، دلسوزی و حل مشکلات مردم دیگر هیج وظیفه ای ندارید.

افرین به وکیلای افغانستان، خادم ملت، دلسوز و ...
وکیلای افغانستان چقدر خود گذری دارند. باید در سطح دنیا از این وکیلای محترم تقدیر شود.
بااحترام
یاور

>>>   منافع پاکستان با شراکت منافع امریکا وانگلیس ادامه بحران در اوغانستان و پیشروی کرزی در انتحار ملت و خوش سازی بادارانش نهفته.
کرزی این تبعکاریها را با همکاری باداران غربی اش به پیش میبرد و تا بالاخره توسط جرگه ها و لویه جرگه ها به منافع قبیلوی و غربیها و در راس امریکا افزوده شود.

>>>   عزيزان از اين جي بهتر كام بارلمان جند تا دزد جنكسالار را وكيل كفتن كناه است ( البته احترام به اعضاي صادق و مليت دوست) از قبيل رمضان بشر دوست و امثال ان ديكر خواهران و برادران عزيز .
اين بارلمان نيست شرم مردم افغانستان است. نه براي ما عزت ماند نه ابرو. هر دزد و قاتل را هي بارلمان كرديد ق جهادي ،باتك سالار بي سواد، بيايد صرف به رضائي خدا ببينيد خصوصا وكيل هاي كه از اطراف امدند اعم از بشتون هزاره تا جك و غيره كدام اش جنكسالار نيست شايد كدام نفر تصادفي از اين كروب نباشد. بهتر است بارلمان بسته شود تنها د مشرانو جركه كافي است.

>>>   دوستان سلام خبر های ساعت ۶ ایمروز را از طریق تلویز یون ... تماشا میکردم در ابتدای خبر ها یکی از وکیل صاحب های گروه اصلاح طلب که از نحوه تشکیل زمان تشکیل وچهره های که در راس این گروپ قرار دارد معلوم میشود از جمله افراد نزدیک به مشاورین حاکما ن قدرت باشند در سالون جلسات پار لمان در حالیکه تعداد دیگری از علاقه مندانش با همان یونیفورم لباس خانه در کوچه مسجد مو جود بودند که عبارت ازچپن وپیرهن تمبان است که عنعنات عام مردم ما میباشد به دفتر دیوان امور رسمیات زیبنده نیست اینکه بعضی ها ازان استفاده میکنند البته دلایل پیش خود داشته باشند در غیر در دفاتر رسمی با چپن کشال فکر میکنم زیبنده نباشد ویا شخصیت های که سن شان کلان است از نقطه نظر مذهبی ادم بزرگ وار عالم دین هستند در رسمیات استفاده از لباس سنتی چون پیرهن تنبان .وچپن زیبا وزیبنده است اما به دیگر اشخاص افراد جوانان ومولین پوشودن دریشی عام ودنیا شمول وخیلی زیبا است اینکه دربعضی کشور ها از پیرهن تنبان استفاده میشود کلتور خود شان وضروتی هم که احساس میشود که در انجا ها هوا خیلی نظر به افغا نستان گرم است ایجاب میکند لباس ازاد تر که همان پیرهن تنبان است استفاده شود اما در افغانستان بجزبزرگان علما دانشمندان وعده دیگری پوشیدن چپن پیرهن تمبان در ادارات دولتی نا زیبا است خدا انصاف بدهد به اصطلاح مود ساخته گر انرا مشکل دیگری هم بر مشکلات افزوده شد به عیوض اینکه پیش رفت داشته باشم
در زمینه کلتوری لیورس میرویم خیر به هر صورت باز میگردیم به اصل موضوع جناب وکیل صاحب سخن گوی جناح اصلاح طلبان ویا واضح تر گویم جناح طرف دار دولت قطع نامه را به بسیار مشکل زیر زبر کرده قرات نمودند اما مورد تاید دیگران قرار نگرفت وضعیت به بطرف تشنج کش گیر رفت وصحنه قطع شد بعدا که چه گپ شد خدا خود میداند به تعقیب ان خبر حمله انتحاری را در ولایات هلمندو قندهار دیدم که سبب شهادت وزخمی شدن هم وطنان ما در این روز بزرگ ۲۷ماه مبارک رمضان گردیدند خیلی جای تاسف است که ترورستان به فکر نابودی وبد نامی هم وطنان ما ودین اهین ما برامده اند از بدو پیدایش تاریخ افغانستان مشکلا ت های بوده اما هر گز عملی به چنین بیرحمی در برابر مردم بیگناه در تاریخ افغانستان دیده نشده شرم تان باد با این عمل تان شما درنده خویان بیگانه پرست به تعقیب ان حاجی صاحب اسماعیل به نمایندگی از بنیاد بیات در ولایت پر وان مواد غذا ی توزیع میکردند در قریه میان شاخ در جمع انها اشخاص بودند که واضح از سر صورت لباس شان معلوم میشد مردمان با ابرو ی هستندشرایط زمان ظلم عده ازهم وطنان به اصطلاح روز گار خیلی انها را خسته ساخته کسی پیدا نمیشود حق انرا از زور مندان مطالبه نماید وکیل صاحب هم در غم جیب خود است همرای مشاورین در بار دست خود را یکی کرده به عیوض اینکه صدای مردم را در گوش مراجع مسول برساند با گرفتن حق خود ووعده وعیدی که برایش داده شده صدای دولت را به گوش مردم میرساند او مردم دلم بایسکلم دولت هم از خودم است قانون هم از خودم هر طوری که مشاورین میل داشته باشند همان طور میشود در کشور های که دیمو کراسی را تجربه میکنند تیم کاری حق میداشته باشد با لا تر از قانون عمل کنند به هر صورت این است عمل نماینده های مردم به نفع نقض قانون که حمایه کننده منافع مردم است
با ا حترام -رهرو

>>>   خانه ملت نیست ... خانه است نام نهادن به این ... یک خیانت بزرګ است چراکسانیکه درین خانه وجوددارد هرګزازملت ومردم افغانستان نمایندګی نمیکنند بخاطریکه تافعلا انها یک فیصله راهم به نفع مردم نکرده اند بنابران فیصله کرده میتوانیم که بجزازچند نفرمحدود که کرامت انسانی شان محفوظ است دیګرتمام شان باید ....خانه بسته شوند ونام خانه ملت رابیشترازین بدنام نسازند
امیداست نشرشود

>>>   خانه ملت..!؟
بازهم خانه ملت..!؟
درخانه که قاتلین حرفه وی قاچاقبران بین الملی دزدان ازخدا غیر
شرابخواران مفسدین جمع شده ان ان خانه خانه ملت شده میتواند..؟
پس امیداوارم جناب نویسده درانیده از خانه ملت نام نه بریددرحقیق جفا وخیانت دیگری برحق ملت هست.
بااحترام
سالنگی

>>>   ائیتلاف حمایت ازقانون یک ائتلاف قانونی وعادلانه است اماًاصلاح طلبان غلامان پاکستان درآن معلوم میشود.
نقوی

>>>   کسانیکه سالها علیه ملت به خاطر بدست اوردن پول جنگیده باشد از ان باید انتظار خدمت را نداشت

>>>   وای به حال ملت بااین نماینده های جا..... . اینها میگویندکه همه چیزبرای ما باشدچرا که ما نماینده مردم هستیم. کدام نماینده اوجا.....ین .شما همه مردم فقیروبیچاره رافریب داده اید، شما همه خونخواراستیدوازخون ملیت خودراتغذیه میکنید. اگرشما خودراتبعه افغانستان میدانیدپس بایدقبول کنید که قانون کشوربالای همه یکسان قابل تطبیق است وقانون زور داروکم زور رانمیشناسد. وباز چراموترهای شما بایدازطرف پولیس توقف داده نشودمگرشما ملائک اسمان استید. تجربه نشان داده که تمام فسادوجرایم باهمین موترهای شیشه سیاه وپلیت های زورمندان انجام میشودنه بایک موترتکسی غرازه که یک فقیرباهزارقرض ووام انرا بخاطر نفقه فامیل خودخریداری کرده است. همین شمااستید که باهمین موترهای تان کمیشن اخذنموده وانتحاری ومجرم وسارق راازیکجا به جای دیگرانتقال میدهید. به نظربنده بایداولین تلاشی موترها که صورت میگیردبایدازشما مردم خونخوارو جاهل باید باشدنه ازغریب وبیچاره. بازهم میگویم وای به حال مردم بیچاره افغانستان. این عمل تان خودنحوه ازانتحاری است بالای مردم بیچاره افغانستان . بازهم دراخیر یکباردیگرمیگویم که خداوند ما راهرچه زودتر ازشرشما کمیشن کارهای خونخوارنجات نصیب کندوجای شما وامثال شما دردوزخ باد.

>>>   محض یک ....است و بس
لغما نی

>>>   ای مجلس نیست میدان بز کشی است که هر روز چاپ انداز ها دنبال بز میدوند و وقتی ناکام شدند به سر همدیگر میزنند.به خدا شرم است که اینها نماینده های مردم هستند واقعا خجالت آور است.چند تا جنگی را باید ببرند به باغ وحش کابل چرا که بعضی قفس ها خالی است و اونجه اینها مسابقه پرتن که دایی گز دایی میدان شوه.

>>>   باید این یاغی را پس فرستاد به همان ....که از ان امده اند,این مثلا نماینده مردم است و باید حداقل چند درجه به لحاظ ادب و کمال از مردم عادی بهتر باشد اما میبینیم که مانند یگ ....به جان دیگران افتاده.

>>>   چتلستان مگر پوز دادن دارد,نامش بر رویش است چتل ستان,حتی بعد از اوردن این نام اب دهانت را باید بیرون بریزی,ولی در کل باید زبان مادری را گرامی داشت.

>>>   رئیس جمهور باید این کمیشن کاران را رخصب کند ودروازه خانه کمیشن کاران راببندد بعد از دور بعدی انتخابات دوباره کار پارلمان شروع شود حالا اینها باعث درد سر وبد نامی افغانستان هستندمصارف اینها بیشتر از مصارف وزارت دفاع است همه وسایل دولتی باید از نزد این کمیشن کاران مسترد گردد
ر

>>>   حکومت باید وزرای کاندید را مجبور سازد که حتی یک دالر به کمیشن کاران ندهند

>>>   خانه ملت خانه ملت خانه ملت خانه ملت خانه ملت خانه ملت !!!!
کی کفته که خانه ملت است ؟؟؟؟؟؟؟؟
فعلا خانه ملت نیست خانه کمیشن کاران است

>>>   هدف از قوه تقنینی یا مقننه قانون گذاری واتخاذ تصامیم با ارزش وحیاتی برای حل مشکلات یک کشور است که درقالب مجلس نمایندگان و یاپارلمان شکل میگیرد .این مجلس افرادی که دلسوز دانا مدیر ومدبر وباعلم باید باشند ودر همه ساحات اگر نمی توانند اقلن دریکی دو تخصص باید تجربه چندین ساله داشته باشند.بنا"مجلس محل معاملات قاچاق نیست محل زدوبند وچور وچپاول نبست؛ محل گپ های خاله زنکی نیست.خانه سالمندان نبست مجلس افرادی شجاع دلسوز بافهم ودرک بالا میخواهد.خوبست یادی هم بکنیم از جبار قهرمان نماینده دوره قبل مجلس از ولایت هلمند که روز گذشته با بامب درمحل کمپاین انتخاباتی اش کشته شد.این فرد تفکرات چپ در دوران داکتر نجیب داشت وبحیث یک قوماندان وجنرال در ان زمان کار میکرد وبعد از ختم اشغال ودر این اواخر هم نماینده غنی در هلمند از ورود بیشتر طالبان به ولایت با پولیس واردوی ملی همکاری کرده بود .نماینده دوره16 بود وحال هم کاندیدان .میخواهم به افرادی به مثل جبار قهرمان بگویم اخر وعاقبت همه شما وما همین است یکی با بامب یکی با تصادف ماشین یکی با انتحاری یکی با کنسر وحمله قلبی و.....خوشا بحال انکس که در راه عشق به وطن ودین مقدس اسلام جان بدهد در راه خدمت به ان کودک سمنگانی ان پیر زن لوگری ان بابه تخاری ان جوان دایکندی ان زن فلج هراتی وان پیر نابینای فاریابی عمرش تیر بشود .عبادت به جز خدمت خلق نیست جبار قهرمانها همه میمیرند ولی انچه باقی میماند این سرزمین واین مردم است پس بیایید واقعا نیت مان خدمت به خلق خدا باشد از تفرقه وخود بزرگ بینی قومی وفردی دوری کنید .عربستان سعودی راه خطا میرود بارش کج است هرگز به مقصد نمیرسد ملایان عزیز؛ یهود ونصاری رایار خود نگیرید امروز صهیونیزم روی دیگر سعودی است .با ایجاد وحدت وبرادری به حول قوه الهی بردشمنان کشورپیروز میشویم .این چند سال بعد از تجاوز قوای سرخ روس به کشور ما مشخص شد که خیانت مزدوری دالر وچوکی هیچ بدرد نمیخورد انچه مهم است برادری ظلم ستیزی عشق به وطن وهمه مردمانش وکشور را تا مرزهایش دیدن ؛ مشخص شد خیانت مزدوری نوکری اجانب هیچ سودی ندارد.
داکنر عبدالرب اچکزی

>>>   تحلیلگر محترم، رییس جمهور را از مریخ یا کدام سیاره نمی اورند زمین!اتفاقا تخصص های علوم سیاسی و روابط بین الملل لازم برای افرادی است که در سیاست کار میکنند.
مهاجر

>>>   از کوزه همان تراود که در اوست .
اگر سواد و دانش در مردم کشور از قریه تا شهر عام و همه گیر باشد .
آنوقت میتوان به یک پارلمان نسبتآ خوب امید کرد .
م . ش . ف کابل

>>>   اگر درست و نکو باندیشیم پارلمان کارا و آگاه از ترکیب قاطبه ء ملت
( تحصیل کرده ها به سویه دوکتورا و ماستر فارغ از موسسات علمی با اعتبار
و ظرفیت شامل حقوق و سیاست داکتران طب ، اقتصاد ، علوم بشری و اجتماعی ، اداری ، تکنالوژی ، زراعت ، ادبیات هنر و سایر شعب ساینس و علوم پایه (چه بهتر که تجربه کاری و استادی ، اجتماعی و
محیطی و کاری هم داشته باشند ) در تشریک اشخاص با تجربه محیط و آگاه آستان ها و ولسوالی ها و تجار و صنایع چه جوان و سالمند و جهان دیده ها و کار کرده در ادارات به وجود می ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍آید .چه زن باشد چه مرد
این چنین یک پارلمان از یک ملت باسواد و دانش و شعور سیاسی تشکیل شده
میتواندو بس . از کوزه همان تراود که دروست
لذا این حرف قابل قبول نیست که داکتر برود داکتری کند و استاد استادی کند
یا . . . . . . رفتن همه هم در پارلمان گنجایش نه دارد .
بگذارید پارلمان عالم و آگاه باشد
م . ش .ف کابل

>>>   این آدم ها در مجلس نیز لازم است.

>>>   ریس شفاخانه زایشگاه انتخاباتی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در جمع پروفیسوران دوکتوران ،متخصصین ، پرستاران ، قابله ها ی بخش نسایی و ولادی و خبر نگاران داخلی وخارجی در تالار کنفرانس های آن شفاخانه به ملت افغان چنین دور فشانی کرد: دوستان وضع حمل پارلمان نزدیک است تا چندروز بعد پارلمان زایمان میکندبه گفته ریس شفاخانه بنابرنتیجه گری وبرسی آخرین گذارش آزمایشهای متخصصین التراساوند ولابراتوارچند ین جفت نوزاد های خلف وناخلف ازهردوجنس مذکر ومونث متولد میگرددریس شفاخانه درادامه صحبت های خویش افزوداز وضع حمل پارلمان امسال هم معلوم میگردد که متولدین امسال پارلمان نیز متسفانه مانند پارلمان گذشته یک تعداد بشتر این نوزادان هم ناقص العقل، معیوب متولد میگردند که سالهای سال بار دوش ملت وجامعه بودندو خواهد بود؟
خبر نگاران هم بعداز سخن رانی های چپ وراست ، پهلو دار وبی پهلو ی ریس شفاخنه سوالات خودراذیلآ اغاز نمودنه .
فساد پیشه هستم خبرنگاردفتر ضد فساد دانی لطف نموده علل وعوامل نوزادان ناخلف چیست ؟
جواب : - خبرنگار عزیز علل وعوامل گوناگون دارنداز زمانینکه ریاست مبارزه بافساد با یک تشکیل وسیع ایجاد گردید زمینه فساد نیز گسرتش بیشتر یافت همان بود که پدران شان بیشر ازغذای حرام تغذیه نموده .
خبرنگار کمیشن دانی هستم علت باردوش بودند این نوزادان چیست ؟
حواب :- از اینکه پدران شان شب وروز در ضد وبند معامله گری وکلاه برداری بودند بودند از تعلیم وتربیه چیزی نداشتن شب وروز به عوض قانون سازی در پارلمان هفته ها غیر حاضر و مصروف کمیشن کاریدر وزارت خانه ها ، ادارات دولتی ، سفارت خانه ها وسفر های خارجی به خاطر عیاشی وخوش گذرانی بودند .
خبر نگار مسایل آگاه امور سیاسی ونظامی هستم :- علت متولدین نوزاد پارلمان ناقص العقل در چسیت ؟
جو.اب :- از اینکه پدران شان از سطح دانش سیاسی ونظامی برخوردار نبودند واز قانون بوی هم نهمیبردند .
خبرنگار وطن دوست هستم: - پس این پارلمان چه به درد ملت ما میخورد ؟
جواب :- دوست عزیز وطن دوست صاحب بهترین سوال نمودید :میگویند چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است پارلمان یک ارگان عاطل وباطل باردوش جامعه ، منبع براه انداختن اختلافات قومی ، سمتی ، مذهبی ولسانی و اختلاص ها ، موانع در برار ترقی وپیشرفت مردم وحکوت ، باج کیری از موسسات ملی وبین المللی ، محافظ دذددان ، قطاالطریقان ، غاصبین زمین ، زور گویان ، پودر فروشان ، مافیا ، قاتلین وغیره جنایت کاران میباشد که به جز بد بختی وسیاه روزی در طول 16 سال موجودیت کثیف خود چیز ی دیگر را به مردم به ارمغان نیاورده است . برعکس برای خود ،فامیل های خود بیشرین خدمت را انجام داده است به طور مثال معاش یک معلم که انسان ساز است 7الی 8 هزار افغانی است برعکس برای خود بادستر خوان پولی وغیره بیشر از 300 هزار افغانی تعین وتثبیت نموده به همین خاطر است که به خاطر حفظ به قایی آینده های کثیف خود نورچشمان عزیز خود را به خاطر میراثی بودن چوکی ها کاندید نموده است تا جای که فرزندان خرپول وخرمست قدرت که مانند کاه پول را در کمپاین های انتخاباتی مصرف مینمودنداز مجبوریت مردم بیچاره سوی استفاده نموده راه وتذکره های شان را در بدل پول ونان خریداری مینمودند بر عکس یک استاذ ، دانشمد ویک انسان وطن دوست ومردم دوست که خود را به خاطر اهداف خدمت کاندید نموده باشدچگونه میتواند به آنهارقابت نماید ای کاش که رقابت کمپاین در علمیت ، دانش ، تعلیم وتربیه میبود ؟آن وقت نر وماده معلوم میشد معلوم دار است که در پارلمان پیشروباز هم فرزندان جنایت کاران وقاتلین ملت مانند بچه گلبدین ،خلیلی محقق، سیاف ، دوستم ، قانونی ، بسم الله خان ، جنرال جرات ، الماس ، مسعود خیل ها ، ربانی خیل ها ، قدیر خیل ها ، بیگی خیل، تره خیل ها ،رحمانی خیل ها، صالح خیل وسر مایه داران خون آشام ومافیاوارد پارلمان میگرددبهتر است که از هم اکنون فاتحه پالمان خوانده شود زیرا پارلمان که راه مردم را در بدل پول خریداری نماید فردامردم راهم به خاطر منافع شخصی خود میفروشد

>>>   تمام سخنان درستت را با این سه جملۀ زن ستیزانه به زمین خاک و دود کردی. طرز دیدت مقابل خانم ها به قرون اوسطی برمیگردد.
- خانمی که باید بجای رفتن به پارلمان آرایشگاه باز کند،
- خانم دیگری که باید بنشیند و فرزندانش را تربیت کند،
- دختر مجردی که باید بفکر ازدواج و تشکیل خانواده باشد،

>>>   هموطنان عزیز،
این هم گذشت!
و بعدش (انتخابات ریاست جمهور) هم میگذرد!.

قوانین تقلبی، حکومت تقلبی، شورا تقلبی، وزیر تقلبی، قهرمان سازی ها تقلبی، بابا ها تقلبی، بی بی تفلبی، دیپلوم تحصیلی، مکاتب، دانشگاهها، بیمارستان، کمیسیون های تقلبی، اجناس و لوازم و ادویه تذکره و هویت ، تذکره و هویت ها تقلبی و سرودها تقلبی!!!

چیزی را نام ببرید که تقلبی نباشد؟
تقلب در کشور ما به یگ فرهنگ تبدیل شده است. لالا جز این میدارد روا بر من تو مظلوم و در کرو مانده در این کشور تقلب!!!

بیایید اندیشه کمیم ، بپیوندیم به جنبشهای آزادی خواهی، دادخواهی و عدالت خواهی فراتر از قوم، تبار، منطقه و حتی فراتر از کشور برای آزادی، صلح عادلانه و استقلالیت مردم و کشور عزیز ما.
تا زمانیکه آزادی و استقلالیت نداشته باشیم. هرگز به صلح عادلانه، به مردم سالاری و حق رای و انتخاب نخواهیم رسید.!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است