روایتی دیگر از کشته شدن جنرال رازق
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۶    ۱۳۹۷/۸/۱ کد خبر: 155481 منبع: پرینت

در این شکی نیست که جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین پولیس ولایت قندهار، از چند سال بدین‌سو به یکی از قدرتمندترین جنرال‌های تاثیر گذار، پرنفوذ و کاریزماتیک در جنوب افغانستان مبدل گردیده بود و کارکردهای خوب وی در بخش تامین امنیت، توانسته بود که وی را بیش‌تر زبان‌زد خاص و عام نماید.

جنرال رازق زمانی به فرماندهی امنیه قندهار رسید که این ولایت زیر حمله‌های شدید گروه طالبان قرار داشت و حتی آن گروه در نزدیکی‌های مرکز ولایت رسیده بود؛ اما آقای رازق در مدت کوتاهی نه تنها طالبان را در این ولایت تارونار کرد؛ بل‌که قندهار را به یکی از ولایت‌ها امن افغانستان تبدیل کرد.

جنرال رازق که به فرمانده طالب‌کش در جنوب افغانستان مشهور بوده و دشمنی دیرینه‌ای با رهبران گروه طالبان داشت، حتی آن گروه را در هم‌کاری با مسؤولان امنیتی در ولایت‌های هم‌جوار قندهار نیز سرکوب و فضا را برای به وجود آمدن یک امنیت نسبی درآن مکان‌ها، نیز مهیا ساخته بود.

جنرال رازق به همان اندازه که فضا را در جنوب افغانستان برای فعالیت‌های گروه طالبان تنگ کرده بود، به همان اندازۀ نیز رهبری طالبان در صدد ترور دشمن قسم خوردۀ شان بود که ده‌‌ها بار قصد کشتن وی را کردند.

در نهایت؛ اما جنرال عبدال‌رازق که به روز پنجشنبه هفتۀ گذشته در یک نشست امنیتی که به‌خاطر تامین امنیت انتخابات در مقر ولایت قندهار اشتراک کرده بود و در آن بر علاوۀ والی و رییس امنیت آن ولایت، جنرال سکات میلر، فرمان‌ده نیروهای خارجی در افغانستان نیز حضور داشت، بگونۀ مرموزی به شهادت رسید.

مقام‌های می‌گویند که نگهبان والی قندهار که به تازگی به کار گماشته شده بود، بالای جنرال عبدال‌رازق، فرمان‌ده امنیه ولایت قندهار شلیک کرد و در نهایت او به شهادت رسیده‌ و در عین زمان طالبان مسؤولیت این حمله را بردوش گرفتند و ادعا کردند که نگه‌بان والی از جمله افراد نفوذی آن گروه بوده‌است.

هرچند در دقیقه‌ها نخست این حادثه، برخی‌ها گفتند که جنرال رازق توسط نیروهای خارجی پس از آن‌که مشاجره‌ای میان او و جنرال میلر بر سر موضوع خط دیورند می‌گردد، به شهادت رسیده، اما در نهایت این گفته‌ها توسط مقام‌ها در ناتو و دولت افغانستان رد گردید و داکتر عبدالله، رییس اجرایی افغانستان، ام‌روز در نشستی گفت که این گزارش‌ها اساس و پای‌گاه ندارد و آن را یک توطیه خواند.
آقای عبدالله گفت که یک توطیه، ترور جنرال رازق بود و توطیه دیگر دشمنان این است تا ما را با دوست‌های بین‌المللی ما به جان هم بی‌اندازند؛ زیرا در حال حاضر یک صف واحد میان مردم افغانستان و حامیان جهانی‌اش به میان آمده‌است.

هیچ کس در مورد آن‌چه که در آن نشست امنیتی گذشت و این‌که آیا واقعا جنرال رازق توسط نگهبان والی قندهار به شهادت رسید، هیچ چیزی نمی‌داند و در حال حاضر شهروندان افغانستان در سردرگمی به سر می‌برند؛ اما اظهارات مقام‌های دولت افغانستان و برخی از منابع معتبر دیگر تاکید بر به شهادت رسیدن آقای رازق توسط نگهبان والی قندهار دارد و معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت کشور که ام‌روز به قندهار به سر می‌برد، تنها گفت فردی که بالای جنرال رازق شلیک کرده، ۱۵ دقیقۀ قبل با آن سوی خط دیورند تماس گرفته‌است.

در عین زمان، رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت افغانستان نیز در صفحۀ اجتماعی فیسبوکش جزییات تازه‌ای را در مورد فردی که بالای جنرال رازق شلیک نموده، فاش می‌سازد.

آقای نبیل به اساس منابع‌اش در بین طالبان در مورد پلان حمله تروریستی که منجر به شهادت جنرال رازق گردید، می‌گوید” حمله کننده که جنرال عبدال‌رازق را به شهادت رسانید، در مرکز تروریستى الحمزه (مرکز آموزشی حمله کننده‌های انتحاری) آموزش دیده بود.
او در مورد مرکز تروریستی معلومات می‌دهد که این مرکزتحت نظارت مستقیم تاج میرجواد مشهور به مولوی ذبیح الله که رابطه نزدیک با سازمان استخبارات پاکستان،ISI و شبکه حقانی دارد، می‌باشد.”

رییس پیشین امنیت ملی کشور می‌گوید” تاج‌میر مشهور به مولوی ذبیح الله چند سال قبل و پیش از عملیات ضرب عضب در انفجار که ناشی از اشتباهی در یک آزمایش مواد انفجاری که با هم‌کاری متخصصین عرب به راه انداخته شده بود، از ناحیه چشم در ساحه میرعلی وزیر ستان شمالى زخم برداشت. ISI نامبرده را با پاسپورت پاکستانی جهت تدوای چشم‌هایش حتی به سریلانکا فرستاد، اما نتیجه بخش نبود و اکنون او در پیشاور بوده و افراد سرسپرده وی در مناطق مسکونی پاکستان و مناطق قبایلی فعالیت دارند.”

آقای نبیل ادامه می‌دهد که اما اصل برنامه ترور جنرال رازق توسط ملا شیرین، یکی از اعضای شورای کویته طالبان، در تبانی با ISI و هم‌کارى یک تن از نگهبانان والى قندهار( که فرد مهاجم را از خویشاوندان خود معرفى و در جمع محافظین استخدام نموده بود) و یک ساعت قبل از وقوع حادثه از شهر قندهار فرار نموده، طرح ریزی گردیده است. باید گفت که ملا شیرین رابطه تنگاتنگ با سراج الدین حقانی نیز دارد و فعلن مسوول استخبارات بوده و در شهر کویته پاکستان بود وباش دارد.
او می‌گوید که در سال ۲۰۰۹ یک عضو شبکۀ حقانی در ولایت خوست نیز با استفاده از اسم مستعار ابودجانه حمله انتحاری انجام داده بود که در حال حاضر نیز عین اسم مستعار ابودوجانه به مهاجم که بالای جنرال رازق حمله نموده، داده شده‌است.

به گزارش خامه پرس، آقای نبیل همچنان می‌گوید که والی قندهار در حال حاضر تحت مداوا قرار دارد و افزوده که باید در قبال پرسش‌های جدی، جوابگو باشد و به کدام دلیل، یک پسر بچۀ هفده ساله در مدت یک و نیم ماه آن‌قدر محبوب القلوب والی می‌گردد که به چنین مجالس راه یافته و سلاح کلکوف والی را با خود حمل می‌نماید.
وی نیز به طور جدی از دولت افغانستان و امریکا خواسته تا تاج‌میر و شیرین را دستگیر و به افغانستان برگردند.

نویسنده: رازالدین برلاس


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال رازق
نبیل
نظرات بینندگان:

>>>   خود نبین یکی از جاسوسان سرسخت امریکا است و کوشش دارد که بخاطر پول و قدرت افغانستان را به بلک واتر تسلیم نماید یگانه فردی که میخواهد جنگ افغانستان خصوصی شود و ناموس اش را امریکا ؟؟؟ همین نبین است که تا حال دو سه ملاقات این ناموس فروش همرایی ریس بلک واتر شده است

>>>   مردم افغانستان بدانند که قاتل عبدالرازق .والی قندهار است اینها بخاطر جان خود از استخدام محافظ از هر لحاظ مطمین میسازند خود را ولی باز چطور نفوظی برامد . امکان ندارد که والی دست نداشته باشد از ما گفتن .

>>>   اشـرار چندین مراتبه از خصوصیت شاهد بازی ( هلک ) قندهاری ها استفاده کردند به همین دلیل پوسته ها تسلیم وسربازان مسموم وشهید ساخته شدند این نقص آنهاست!
اما همین شرکت انحصاری پنشیروردک که بنام ریاست امنیت ناملی یاد میشودچرا قبلا از موضوع در طی دوماه آگاه نشد ؟
همین غفلت وبیخبری جان خود رئیس امنیت را هم گرفت ، اگر احصائیه کنند صد ها فرد بنلام ریاست امنیت ملی قندهار ریاست مبارزه با تروریزم ریاست استخبارات وده ها ارگان معاش وامتیازات میگیرند اما نتیجه کلار شان صفر است
حکومت باید یک اداره براستی استخباراتی فعال تاسیس کند واین افراد بیکار فعلی را سرشانرا حشک تراشیده عسکر سازد
ر

>>>   از جریان جلسه ویدیو وجود ندارد تا در زمینه تحقیقات درست شود،زیرا ویدیو ها ی ژورنالستان همه بعد از حمله یا از بین برده شده اند و یا هم اصلاً اجازه فلم برداری جلسه داده نشده بود.
اما آنچه از بررسی تصاویر بدست می آید،چنین به نظر میرسد که در جریان جلسه روی مسایل امنیتی ،خصوصاً روی موضوع حصار کشیدن بین افغانستان و پاکستان،غرض تأمین امنیت انتخابات و در نتیجه امنیت قوای ناتو ،که آنها نیز وظیفه تأمین امنیت انتخابات را داشتند،بحث و مشاجره صورت گرفته باشد.
زیرا جنرال رازق قبلاً با حامد کرزی درینمورد تیلفونی صحبت کرده بود که اگر قوای ناتو او را در مورد حصار کشی سرحد مجبور بسازند،او چه باید کند؟
حامد کرزی برایش گفته بود که او باید حصار کشی را قبول نکند.
بهر صورت تصاویر نشان میدهد که باقی اعضای جلسه در چوکی ها نشسته اند و صرف جنرال میلر و جنرال رازق و ویسا ایستاده اند و جنرال میلر مأیوسانه بطرف پایین سیل میکند و جنرال رازق با نگاه وحشت زده بطرف جنرال میلر سیل میکند.
بنأ جنرال میلر نیز نمیتواند بخاطر قاچاق مواد مخدره جنرال رازق و کرزی و یا بخاطر شعار پشتنو لر و بر یو دی،حیات سربازان خود را به خطر بیاندازد و سرحدات را باز نگهداری و طالبان با عبور کاروان مواد منفجره،سربازان اودرا مورد حمله قرار دهد.
چنانچه چندین مرتبه کاروان تیرو های امریکایی،در حملات انتحاری در قندهار،مورد حملات انتحاری قرار گرفتند.

>>>   اویانی
در جایی نوشتم که غوری را به گور فراموشی و اچکزی را به «قهرمان ملی»، چرا؟
سنگسار شدم با تاپه «متعصب» همیشه آماده کوبیدن بر نام و نشان آزادی.

آری، هممیهن خاک به دیده ی ستمزده!!!
چرا جنرال محی الدین غوری، نباشد قهرمان ملی؟
او برای میهن رزمید، نه برای غوری.
او در پاسداری از کشور بود، نه برای غوری.
او براستی ملی بود، نه قبیله یی!!!
چرا کسیکه برای قبیله خود است، قهرمان ملی بر شمرده شود؟
چرا کسیکه برای قبیله است، ملی برساخت شود و کسیکه ملی است به گور فراموشی سپرده شود؟
جنرال ملی - غوری و جنرال حقی- اچکزی، هر دو بدستور احمدزی ترور شده اند.

غوریی براستی ملی را فراموش کنند.
اما:
خیابان های شهر را بنام اچکزی برساخت کنند
گفته میشود «قهرمان ملی» اش برشمارند
گفته شده اکادمی پولیس» را بنامش کنند
گفته میشود که آرمانش را در قانون جا دهند:
- هر کسیکه «افغان» را نمی پذیرد، ازین کشور نیست؛ بر آید.
- ملا عمرها و ملا دادالله ها بهترین مجاهدین اند که شمالی ها را به کولاب راندند.
و دردا!
ما «رقص مرده» داریم و هلهله بر پا
که نماینده قبیله، «قهرمان ملی» ما

هممیهن گرامی!
جنرال های ملی برای کشور رزمیده اند، نه برای قشلاق و قبیله خود!!
جنرال محی الدین غوری، قهرمان ملی!

یاددهانی:
نام سرهنگ غوری را تنها بگونه نمونه آرم.
او یکی از پر شما سر های ملی (نه قبیله یی!) ماست، نه یگانه کسیکه مکتب فاشیزم پشتونوالی ترور شان کرده است.

>>>   Badry
ما تاجیکک ها ترسیدیم که اگر از جنرال غوری توصیف و تمجید کنیم ، به اتوریته وحدت خواهی مان صدمه میرسد و از سوی قبایلی ها تاپه متعصب به پیشانی می خوریم . حال وقتش رسیده که وحدت خواهی کنیم تا عقلی را به کله بی عقل ها پیچکاری کنیم . اما بعید و نا ممکن است .

>>>   چــــــــرا جسد حمله کننده ( گلبدین ) موجود نیست ؟؟؟؟

>>>   هزاران نفر از شهروندان هرات در واکنش به ترور جنرال رازق، افزایش ناامنی‌ها و دخالت احتمالی امریکا در حادثه امنیتی قندهار، تظاهرات برگزار کردند.
، معترضان با سردادن شعارهای مرگ بر امریکا و شعارهای ضد پاکستانی خواستار خروج نظامیان خارجی از این کشور شدند.
آنها از دولت افغانستان خواستند که درباره حضور نیروهای خارجی در این کشور تجدید نظر کند و عوامل این حادثه امنیتی را شناسایی کرده و مورد محاکمه قرار دهد.

تظاهرات کنندگان تصریح کردند که قاتل جنرال رازق پلیس یک نظامی امریکایی است که باید به دست مردم این کشور محاکمه شود.
هفته گذشته جنرال رازق همراه با شماری از مقامات امنیتی ولایت قندهار هنگام دیدار با فرمانده نیروهای امریکایی بر اثر تیراندازی توسط یکی از محافظان والی این ولایت کشته شد

>>>   محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه افغانستان در صفحۀ رسمی فیسبوکش نوشت: این حادثه تروریستی که در نتیجه آن جنرال رازق، عامل اصلى ثبات در جنوب کشور به شهادت رسید، یک دسیسه سازمان یافته از پیش بوده و سد آهنینی که رازق با درایت و تدبیر، با شجاعت واخلاق خود در برابر تروریزم ایجاد کرده بود شکسته شد

>>>   واقعا انقدر والی قندهار آدم احمق است که نمی داند اشخاص مشکوک و ناشناس را بادی گارد خود تعین می کند و میار بادی گارد فقد اینکه کسی معرفی کند نه سوابقی نه نشانه ی و انوقت این بادیگارد تازه استخدام شده انقدر قابل اعتماد می شود که در جلسه ی با سران مهم و بلند پایه با سلاح حضور می یابد، همش مزخرف بچه را گول نزنید، کار خود دولت است و فقیه همه صحنه سازی.

>>>   مردم را فریب داده نمیتوانید. این جنایت بزرگ از طرف امریکاییهای شیطان صورت گرفت.

>>>   گفته آقای نبیل کاملاً قابل احترام و باور است وقتی آدم حرف راست را میشنود بر دل آدم چنگ میزند. من بعنوان یک افغان از تمام ملت افغانستان جداً خواهش می‌کنم و وان انکه لطفاً بر آسیاب دشمن آب نریزید و از بینات نا سنجیده و حرف های غیر موثق جداً خود داری نماید وکشورهای دوست افغانستان رابدروغ متهم نکنید که این بنفع ما نیست وخواست دشمن مشترک ما و شما هست دشمن افغانستان مشخص هست ودشمنان افغانستان قاتل شهید عبد الرازق هست نه تنها قاتل شهید جنرال عبد الرزاق هست بلکی قاتل صداها هزار شهید پیر وجدوان وزن وکودک هست.
حق گوی جلال آباد

>>>   آفتاب به یک انگشت پنهان نمیشود
میخواهیدکناه امریکائی را پنهان کنید امکان ندارد.

>>>   Raheel heeft een video gedeeld.
صرفنظر از بی ادبی و تربیت پایین کسی که در پشت سر استانکزی نشسته است:
آیا در آنچه شما از استانکزی می شنوید کدام چیزی حتی یک حرف و سخن بیشتر از آنچه طالبان نشر کردند می شنوید؟ کشف ریاست امنیت ملی که جناب استانکیزی رییس آن است چیست؟ مخابری با آنسوی سرحد یک حرف کلی است. می تواند از آنسوی سرحد برادر و خواهر و دوست و رفیقش به او تلفون کرده باشند. آیا ثبوتی هست که این جوان تروریست در آنسوی سرحد با مقامات پاکستانی صحبت کرده باشد؟ این که استانکزی نمی گوید. صرف می گوید که با آنسوی سرحد صحبت کرده است. این که «هدایت گرفته است» به کلی حدس و گمانی است که روی فرضیه اول استوار است.

یعنی این که ملیونها دالر صرف امنیت ملی می شود اما هرگز و هیچگاهی نمی بینیم که اینها از کدام رویدادی جلوگیری کرده باشند. این که این پسر با تذکره جعلی و نام جعلی وارد شده است کشف نیست بلکه ضعف است وبیکارگی و غفلت شما اولیای امور.

آیا کسی هست در سراسر کشور که یک دلیل محکمه پسند و مبتنی بر منطق بگوید که نشاندهنده شایستگی عملی و نظری استانکزی در پست ریاست امنیت ملی را ثابت گرداند؟‌

البته این دلیل که دستگاه فاشیزم و ام آی سکس در عقب اوست- در لست شایستگیها نمی آید. نگویید بهتر است.

پ. ن:‌
ویدیو را طریق صفحه دوست عزیزم- جناب حکیم ناظم، دریافته بودم.

>>>   چیزیکه عیان است چه حاجت به بیان است :
افغانستان در اشغال امریکا و شرکایش قرار دارد و چهار نفر اجیر و غلام از خود چه اختیار دارند غبی به هر صورت در امریکا بزرگ شده تحصیل نموده و به زور فلان بادار خود چیغ میزند اما عبدالله زنچو را ببین برابر یک مورچه به نزد خارجی ها و ارگ مزدور اهمیت ندارد و جالب است که نظر می دهد واقعآ یک انسان بی همه چیز است .افسوس .

>>>   Anas Anwary
در صفحه 343 چاپ دوم اردو و سیاست نوشته جنرال نبی عظیمی در مورد عصمت مسلم و جبار قهرمان چنین آمده است :

" درقندهار یکی از افراد مشهور دیگری به نام عصمت الله مسلم به حیث قوماندان قطعات قومی و ملیشه به جاه ومقام رسید. این شخص که پسر جنرال حیات الله خان یاور پادشاه سابق بود، حربی پوهنتون را ختم کرده و مدتی در کورس عالی افسران اردوخدمت کرده ومدتی را هم در اتحاد شوروی سابق درس خوانده بود، در قول اردوی نمبر 2 قندهار صاحب یک قطعه قومی بود ووظیفه تأمین امنیت سرک سپین بولدک – قندهار را به عهده داشت. او از مدرک باج وخراجی که از وسایط وتراسپورت های دولتی وغیر دولتی می گرفت صاحب کانتینر های پول، تعمیر های مجلل ، زن های رسمی وغیر رسمی فراوان ، مالک نوکر وچاکر ودم ودستگاه بزرگ گردیده بود. همین او بود که درزمان تدویر لویه جرگه دروقت ریاست جمهوری دوکتور نجیب الله بالای تعمیر پلیتخنیک کابل توسط راکت های ب.ام. 1. فیر نمود وروز بعد نزدیک بود از اثر کمینی که از طرف امنیت دولتی درحصهء کوتل باغ بالا برایش ترتیب شده بود، جانش را ازدست بدهد. عصمت مسلم شخص دیوانه مزاج ، دایم الخمر وعیاشی بود واز صبح تا شام مشروب گران قیمت " ویسکی " را مانند آب می نوشید و پروای هیچکس وهیچ مقامی را نداشت. کار وبارش تا حدی بالا گرفته بود که عضو شورای انقلابی گردید وبه رتبهء جنرالی رسید ولی به این رتبه قناعت نکرده خود را مارشال می خواند وعلایم وستاره های مارشالی را دریخن و بالای شانه های یونیفورمش نصب می کرد. اگرچه خودش می گفت که از جملهء هوا خواهان ببرک کارمل است؛ ولی خط عقیدتی مشخصی نداشت ودربند هیچ پرنسیپ وقاعده وقانون نبود. هنگامی که مست می شد ، لجوج ، فرومایه ، فحاش و گستاخ می گردید. وی موتر " پیجارو " سوار می شد. موتری که درآن راکت انداز های ضد تاک نصب شده بود و توسط افراد قندهاری بی بند وبار، ژولیده مو و تفنگ به دست بدرقه می گردید. عصمت مسلم در هرخانه یی که دختر جوان وزیبایی را سراغ می کرد، می رفت وبا پول ، زر و زور دختر را به چنگ می آورد وبه زنی می گرفت ؛ ولی هنوز مدتی نمی گذشت که او را به سربازان خویش می سپارید وبه سراغ دختر مظلوم ومعصوم دیگری می رفت. سرانجام چنان هار شده و جسارتش به حدی زیاد شده بود که حاضر نمی شد با دولت مستقیماً مذاکره کند. بنابراین روس ها ومشاورین ریاست پنج امنیت دولتی اکثراً بین او و دولت میانجی می شدند و وساطت می کردند : پس پادشاهی بود، خود ساخته ومارشالی بود، لجام گسیخته ! "

درمیان این قوت ها چهره های دیگری هم بودند که خود خواهی وبلند پروازی شان از عصمت مسلم کم نبود. مثلاً جبار قهرمان که در ولایت هلمند قطعه قومی در چوکات وزارت دفاع داشت و عزیز ودردانهء شهنواز تنی شمرده می شد وتنی مؤ فق شده بود تا به بهانه یی اجازهء انتقال قوت های او را از هلمند به کابل از دوکتور نجیب الله بگیرد. این شخص پای لچ تمام عیاری بود وتمایل به زرغونی ها داشت. اما او اگرمانند عصمت مسلم ویسکی نمی نوشید، درعوض نصوار دهنش قضا نمی شد و چلم چرسش لحظه یی خاموش نمی گردید. همین او بود که درزمان کودتای تنی – گلبدین در استقامت پلچرخی نقش خاصی را بازی کرد ودرزمان سقوط کابل نیز با تعدادی از جنرالان وافسران طرفدار تنی – گلبدین در غند مخابره ء ستردرستیز در مکروریان اول سنگر گرفته وسعی می کرد تا حزب اسلامی را به داخل شهر کابل نفوذ بدهد.

>>>   Shahin Khorasani
دوستی بنام( آزاد منشان ) چنین نوشته است:

کسانکه آگاهی سیاسی کم دارند، و از جنگ های میان قبیله اوغانان آگاه نیستند، بدانید که ارتشبد رازق در جایگاه نبود که امریکا چه که پاکستان در ترور اش نقش داشته باشد.

نه پاکستان آنقدر بیچاره بود که یک فرمانده محلی چون رازق را ترور کند، نه امریکا.

اگر کندهار در ماموریت ارتشبد رازق آرام شد، از اثر هوشیاری رازق و تا جای کرزی صورت گرفت، که با پاکستان، امریکا و انگلیس معامله خیلی مثبت بالای کشت و قاچاق تریاک انجام دادند.

آن داد و ستد بالای کشت و قاچاق تریاک این بود که سود فروش تریاک را به شریکان چون رازق - کرزی، انگلیس، پاکستان و امریکا تأمین شود.

زمانکه ارتشبد داواد داود رئیس مواد مخدر وزارت داخله بود، همیشه تلاش داشت که کشت تریاک را در جنوب نابود سازد، و درآمد طالبان و باداران پاکستانی شان را نابود سازد، اما در آن زمان کرزی، با امریکایان و پاکستان هر کاری کردند که جلو نابود سازی کشت تریاک را از سوی ارتشبد داواد داود در جنوب بگیرند، و آن زمان جنگ طالب هم بالای تریاک بود.

رازق آمد هوشیاری کرد، با پاکستان، امریکا و انگلیس بالای کشت و قاچاق تریاک معامله کرد، دلیل اش همین بود جنوب، هلمند بویژه کندهار بگونه چشمگیری آرام شد.

به گرو برادران مزدور و اجیر شده طالب شان گفتند اینجا حرف حل هست، بروید به مناطق نا اوغان نشین شرق، شمال و غرب بویژه به شمال تجاوز کنید.

شوربختانه بسیاری ها متوجه نیستند، چرا ارتشبد رازق یکبار هم تلاش برای نابودی کشت و‌قاچاق تریاک و برای نابودی کارخانه های تولید تریاک در کندهار و هلمند نکرد؟

چرا کندهار پس از ترور رئیس مواد مخدر داخله ارتشبد داواد داود که در پی نابودی تریاک بود، آرام شد؟

ده ها پرسش دگر..

باید مردم بدانند، هم جنگ میان اوغانی بگونه دگری سبب ترور رازق شد، ترور رازق دست گلبیدین، یون ها و غنی را بازتر کرد تا کشت، قاچاق،کارخانه تولید تریاک و فروش تریاک را بجای رازق با باداران پاکستانی، امریکای و انگلیس انجام دهند.

>>>   والي معلومدار است كه بچه باز بوده ، و گلبيدين نام هم ميخواست از او بدل كون خود را بگيرد، اما رزاق و ديگران به نا حق كشته شدند ، و بچه باز نجات يافت. وگرنه به اين سن و سال پسر مقبول محافظ والي بايد نميشد.

>>>   سلان همه ما میدانیم خوب چرا نظر میدهین امریکا اکر میخواهد در اففانستان ارامش بیاد بسم الله ما از کشورهای همسایه خواهشمندید که با ما امکار باشن این همسایها هم مسلی کشورهای دور باما ام کاری کنند که اففانستان اباد وازاد شود ما ازکشورای همسایه اینو میخواهیم که بجای امایت از اینو اون کند از مرزهای خود جلو رفت امد مشکوک را بکیرد وپولیس مارا امایت کنند

>>>   سلان همه ما میدانیم خوب چرا نظر میدهین امریکا اکر میخواهد در اففانستان ارامش بیاد بسم الله ما از کشورهای همسایه خواهشمندید که با ما امکار باشن این همسایها هم مسلی کشورهای دور باما ام کاری کنند که اففانستان اباد وازاد شود ما ازکشورای همسایه اینو میخواهیم که بجای امایت از اینو اون کند از مرزهای خود جلو رفت امد مشکوک را بکیرد وپولیس مارا امایت کنند

>>>   این کار آمریکای شیطان صفت می باشد خود را گول زده نمیتوانید

>>>   از بین بردن اسناد جلسه خودش زیان دارد و حکایت از دست کاری میلر را نشان میدهد دولت غنی به اندازه ضعیف است که غنی وارخطا بود که میلر ازش بپرسد که چرا مردم را از قبل مطلع نساخته و یا وادار به این عقیده نکرده که در این زودی جنرال رازق توسط طالبان از بین خواهد رفت و غزنی سقوط کرد 1700 نفر کشته شد غنی سه روز بعد خبر شد اما از قندهار دقیق در ثانیه که اتفاق افتاد خبر داشت هر لحطه مردم را از امنیت اطمنان میداد و حتی جرآت نکرد که در مراسم جنازه رازق اشتراک کند چرا همان شعر خون ناحق دست از دامان قاتل برنداشت دیده باشی لکه های دامن قصاب را لکه های زبان غنی حکایت از آکاهی غنی در این مورد میکرد شرم باد بر این حکومت که همیشه مرگ فرزندان شایسته خود را طراحی میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است