شایعات درباره رییس هیات طالبان را باور نکنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۵    ۱۳۹۷/۸/۲۰ کد خبر: 155841 منبع: پرینت

شیر محمد استانکزی رییس فعلی دفتر سیاسی طالبان در دفتر قطر، در زمان جمهوریت مرحوم محمد داوود خان با چندین جوان دیگر برای تحصیلات عالی نظامی به هندوستان رفتند.
زمانیکه این جوانان مشغول تحصیل ارکانحربی بودند، کودتا نامیمون و منحوس هفت ثور بوقوع پیوست. این جوانان تحصیل یافته و نظامی از هند مستقیماً به پاکستان آمدند و در کمیته نظامی جمعیت اسلامی افغانستان فعال گردیدند.

شیر محمد استانکزی بعدها بنابر ایجاد اختلاف ها و نارضایتی ها از تنظیم جمعیت اسلامی به مانند بسیاری از بزرگان جمعیت مانند انجنیر احمد شاه احمدزی، استاد یاسر شهید و غیره، به تنظیم اتحاد اسلامی مجاهدین افغانستان برهبری استاد عبدالرب رسول سیاف رفت، ولی در آنجا هم بنابر فضای مخصوص سیاسی و غیره که در آن تنظیم حاکم بود، باقی نماند و به تنظیم حرکت انقلاب اسلامی افغانستان برهبری مرحوم مولوی صاحب محمد نبی محمدی پیوست.

آقای شیر محمد استانکزی که حالا در میان پیروان حرکت طالب ها بنام ملا شیر محمد استانکزی شهرت یافته است، شخصیت مسلمان، مجاهد، خوش نام و بسیار با استعداد می باشد.
او چون در هندوستان مشغول تحصیلات عالی نظامی بود، به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد.

آقای شیر محمد استانکزی با وجودیکه سالیان سال منحیث مسوول نظامی جمعیت اسلامی، اتحاد اسلامی و بعداً حرکت انقلاب اسلامی افغانستان در کویته مسوولیت کامل تنظیم های متذکره را در آن حوزه بسیار مهم افعانستان بدوش میکشید و امکانات وسیع سلاح و پول چندین ولایات مهم جنوبغرب افعانستان را بدست داشت، ولی شخص پاک نفس میباشد.

با او و فامیلش از نزدیک آشنا هستم.
او از لوگر است و با معصوم استانکزی کدام قرابتی ندارد.
من گرچه شخصاً با طالبان و سیاست های شان از بدو تاسیس شان تا به امروز شدیداً مخالف میباشم، ولی نکات مثبت بعضی شخصیت های شان را نمیشود نادیده گرفت.
میشود با کسی مخالف بود، ولی حقایق را نباید کتمان نمود.

باید اذعان نمود که نمایندگان طالبان در نشست مسکو بسیار خوبتر، منطقی تر و سیاسی تر از نمایندگان معامله گر و مزدور صفت رژیم کابل درخشیدند.

والله اعلم بصواب
ویس ناصری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
هیات طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   Mardanyar
اینها همیش جف میزدند که ما مجاهدین مسلمان و باهم برادر هستیم .
...
اگر شما مسلمان و برادر میبودید یک روسی در وسط شما ایستاده نمی شد و شما را به اشتی دعوت نمیکرد .
شما همه تان شیطان هستید مردم را فریب دادید و قتل کردید .

>>>   سیامک هروی :
مگر می‌شود یک استانکزی عضو شورای رهبری امارت اسلامی طالبان باشد و یک استانکزی رییس امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان و آن یکی بچه خاله‌ی این یکی باشد و هیچ زد و بند و داد و معامله‌ای هم در وسط نباشد.
مگر می‌شود از این بچه خاله‌های عزیز و صمیمی یکی از طالبان و انتحاری حمایت کند و دیگری از سربازان سر برکف ؟

>>>   Nawid Khorasane
شما چی گله دارید آیا اولین بار چنبن جنایت را در کشور می بینید این تکرا تاریخ نافلین و این طایفه هست و نه شرم نه وجدان ونه هم ایمان دارند بالاتر از همه انسانیت

>>>   Fatah
هرگاه چونین چهره های زشت نام میکشد یقین که عاقبتش خیلی ناگوار بوده البته این دو استانکزی اندکی به انسان شباهت دارند مانند چهره شان عمال و سوگند شان به پاکستان چون گلبدین و وفادار اند و برای هداف بادارانیشان هیچ جنایت سرکشی نمی کنند

>>>   Dara
قضاوت به شما دوست ها...چقدر زن های بی دفاع از طرف این گروهک تروریستی، بخاطر گپ زدن با مرد نا مهرم سنگ سار شدند، اینها را کی سنگ سار کند با این نگاه های عاشقانه شان به طرف دختران روسی

>>>   عارف
ايشان از حزب کمونستی خلق افغانستان است که در وقت حاکمیت حزبش خون صد ها جوان مسلمان را ریخته است وی به نوکر بودن عادت کرده

>>>   رئیس هیت طالبان در مسکو یک خلقی است ؟

>>>   رهبران طالبان از ملا عمر تا مقامات پایین رتبه آنان معمولا چهره های خود را در تلویزیون ها و انظار عامه نشان نمی دادند و اکثرا از اسم مستعار استفاده می کنند.
یکی از دلایل اساسی اینست که بسیاری آنها آدم های مشکوک و نقاب پوش اند. چنانچه یا خلقی سابق اند و یا پاکستانی و یا عربی، چیچینی و یا سکولار های غربی.
خلیلزاد، کرزی و غنی و یک تعداد دیگر بحیث لابیست ها و نمایندگان رسمی آنها در غرب چهره های آشکار طالبان بودند، که بنام طالبان نیکتایی پوش معروف اند.
طالبان اصلی طالبان مدارس دینی پاکستانی با عمامه سیاه و ریش دراز و منطق قرون وسطایی معمولا ظاهر میشوند.
اما رئیس هیات طالبان عباس استانکزی در مسکو به نظر می رسد که از نوع جدید طالبان با ریش کوتاه و عمامه نیمه طالبی و منطق و ادبیات سیاسی متفاوت ظاهر شد.
بسیاری ها تصور می کنند که شاید او از جمله نقاب پوشان خلفی سابق باشد. زیرا ماشین جنگی عمدتا قوای هوایی و مدیریت سیاسی امارت سابق طالبان را خلقی ها با تغییر چهره می چرخاندند.
برخی دیگری فکر می کنند که روسها از طریق خلقی ها ممکنست نفوذ در میان طالبان داشته باشند.
شاید حضور استانکزی در مسکو هم تصادفی نبوده باشد. عده ای هم تصور میکنند که ممکنست استانکزی تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه های نظامی شوروی سابق انجام داده باشد.
روسها با داشتن دختران زیبا و ودکای تلخش شهرت جهانی دارند که حتا متواضع ترین ملاها و روحانیون در برابر آن تاب نیاورده اند.
پرسش خانم های روسی بدون چادر با طالبان توجه بسیاری ها را بخود جلب نمود. چنانچه برای ۴ تن طالبان وسوسه انگیز و جالب بود، ولی برای شخص استانکزی که ممکنست تربیت شده روسیه باشد یک چیز عادی به نظر می رسید.
طالبان عجیب موجوداتی استخبارات خارجی و فرهنگ قبیلوی قرون وسطایی اند که افغانستان را به میدان وحشت و تباهی تبدیل کرده اند.
kabuli

>>>   ای اس ای را مطلع کردید که درهند تحصیل کرده به حسابش میرسد

>>>   دقیقآ طالبان به جهانیان حقیقت را روشن ساختن که صادق کیست و دزد خاین کیست ؟

>>>   طالبان شما اولین اشغالگران هستید که از پاکستان به امر باداران تان ای اس ای به افغانستان امدید کشتید و مردم را لت و کوب کردید و امروز به امر باداران تان ای اس ای انتحاری میکنید و مردم مسلمان ما را میکشید شما که میخواهید با عساکر خارجی مجادله کنید چیزی کرده نتوانستید در ده سال گذشته شاید ده خارجی را کشته باشید اما در عویض صد ها هزار مسمانان بیگناه را از بین بردید به نام اسلام زور شما به امریکا نمیرسد ما یک حکومت با دسپلین مانند اندونیزیا و یا بنگلدیش و یا مصر کار داریم که شما را نابود و مردار کند و از صحنه دنیا از بین ببرد
بصیر نظری

>>>   مکالمه میان دو استراتژیست

تاریخ: ۱۶ اکتوبر سال ۱۹۹۰ میلادی
محل : وزارت خارجه جمهوری پاکستان

... وزیر : از دیدن و ملاقات فرمانده بسیار خوشحال استم. افتخار دارم که با ایشان از نزدیک می بینم. قرار است پس فردا بخاطر مذاکرات به جنیوا بروم. میخواستم از فرمانده بشنوم که نظر ایشان و مجاهدین درین ارتباط چیست. چه پیام خاص دارند که من مدنظر داشته باشم .

فرمانده : تشکر از مهمان نوازی تان. شاید من درک نکردم یا درست ترجمه نشد . وزیر صاحب میخواهند پیام مردم افغانستان را در مذاکرات انتقال دهند. اگر تکرار شود خوب است.

صاحب زاده یعقوب خان : بلی درست فرمودید. میخواهم پیام و نظر مجاهدین افغانستان را با خود داشته باشم.

فرمانده : جناب وزیر ، ملتی که بخاطر آزادی و عزت خود در میدان نبرد میجنگد و همه دار و ندار خود را در کف گرفته است توانایی نمانیده گی از خود را نیز دارد. ملتی که جنگ را بلد است حرف زدن و صلح کردن رانیز بلد است.

وزیر: جناب فرمانده من از نظریات صریح شما قدردانی میکنم. برای شما وقت خوش در پاکستان میخواهم . در مبارزه موفق باشید.

این مکالمه بین جنرال صاحب زاده یعقوب خان که از سال ۱۹۸۲ الی ۱۹۹۱مقتدرترین وزیر خارجه پاکستان به شمار میرود و فرمانده احمد شاه مسعود در یگانه سفرش به پاکستان صورت گرفته بود. ملاقات کمتر ازپانزده دقیقه دوام کرد. نقش محوری پاکستان در معاهده جنیوا یکی از زخم های تاریخ افغانستان است. فرمانده مسعود بهای این روحیه ملی گرایی را با قلب اش پرداخت اما نگذاشت بیگانه از او نماینده گی کند.

امرلله صالح

>>>   کدام تنظیم از جمعیت اسلامی ، حزب اسلامی ، حرکت اسلامی ،انقلاب اسلامی ، حزبوحدت اسلامی ، نجات ملی ِ اتحاد اسلامی ، معاذ اسلامی ، شورای نظار وغیره وغیره مردم از یک شان دل خوش ندارند که سگ زرد برادر شغال است

>>>   بسمه تعالي

خطاب به امرالله صالح!!
تو خو گپ نزن كه نام فارسيوان را بد كردي. حيف ان چوكي كه مارشال صاحب رح به تو داده بود و استعفي دادي. بايد سيلي مارشال صاحب فقيد را كه بخاطر استعفي دادنت برويت زده بود فراموش نميكردي ولي زود فراموش كردي و تسليم پشاتنه شدي.

حال خطاب به طالبنه!!
شما خو بكلي مسخره كرديد. تنبان تان از اب برامد و فهميده شد كه همه خلقي و جاسوسان روس استيد و پاكستان را بر افغانستان بيشتر دوست داريد كه پسخانه عقب نشيني تان است. و هدف تان كشتن و مهاجر ساختن قوم تاجك ازبك هزاره است.
ولي فراموش نكنيد كه نفرين خدا ج و مردم بر شماست و زود است كه دوباره سر به نيست شويد.

خطاب به قوم تاجك ازبك هزاره!!
اخرين چانس براي تان متحد شدن و گرد امدن اطراف ايتلاف بزرگ است. ميدانم كه رهبران مذكور ما چندان كارنامه خوب نزد ما و شما ندارند ولي همين كه همت كردند و اين ايتلاف را ساختند تنهايشان نگذاريد و اخرين بار براي شان همه همصدا و همدل راي دهيد . البته فراموش نكنيد كه اين اخرين چانس طلايي براي سه قوم محترم مذكور است تا از زير ظلم نجات يابند.

خطاب به رهبران ايتلاف !!!
قرار نظر سنجي هاي غير رسمي مردم تان حاضزند به شما راي دهند و شما برنده صد درصد انتخابات استيد. ولي مردم تان شرط دارند.

شروط مردم تان !!!
١- كانديد اول تان بايد بيرون از سه قوم مظلوم نباشد.
٢- قول مردانه براي صلح واقعي و اگر صلح را طالب نپذيرفت قول نابودي كامل طالب را به مردم تان بدهيد.
٣- مسله ديورند را يكطرفه نموده و مرز ها را ميبنديد تا پشه شان هم از طرف پاكستان به وطن ما صدمه رسانده نتواند.

سه شرط مردم تان بايد شعار انتخاباتي تان باشد .
اگر قبول داريد پادشاهي مبارك تان اگر قبول نداريد برويد دوباره معاون بي صلاحيت شويد .

وسلام
عبدالمجيد پنجشيري


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است