قصه مفت انتخابات در زیر سایه تبهکارانه خلیلزاد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۹    ۱۳۹۷/۸/۲۳ کد خبر: 155928 منبع: پرینت

خلیلزاد برای تشویق گفتگو با طالبان به تعلیق انداختن انتخابات پا فشاری دارد.
پرسش اساسی اینست که آیا این ابتکار شخصی خلیلزاد است و یا خواستهای کاخ سفید و یا پاکستانی ها؟

ما هنوز دقیق نمی دانیم که این ابتکار خود وی است و یا دیگران. اما این را خوب می دانیم که خلیلزاد از نام امریکا و نام پشتون در ۴ دهه اخیر زیاد سوء استفاده نموده است و باعث گمراهی امریکا در باتلاق افغانستان و تباهی کشور شده است.
هم چنان با تمایل طالب طلبی و پشتون پرستی خلیلزاد نیز آشنا هستیم.

از تجارب دولت نجیب خوب می دانیم که عقب نشینی بیش از حد از دست آورد ها،ارزشها و اصول حزب و دولت نه تنها باعث صلح و مصالحه ملی نشد، بلکه منجر به اختلافات داخل نظام و در فرجام به سقوط نظام در خطوط تبار گرایی تمام شد.
تجارب امتیاز دادن به طالبان در سالهای اخیر نشان داد که هیچ امتیازاتی نتوانسته طالبان را تشویق به دست کشیدن از جنگ کند. چون طالبان تصمیم گیرنده جنگ و صلح نیستند.

امتیاز دهی دولت کابل و امریکاییها برای تشویق پاکستانی ها بحیث حامیان طالبان کافی نبوده است. پاکستانی ها به هیچ امتیازی به غیر از تسلیمی دولت کابل به طالبان بحیث اجیران دست پرورده آنان قناعت ندارند.
حضور پر رنگ طالبان در مسکو و دادن تریبون برای مشروعیت بخشیدن به آنان در سطح جهانی و زیر سوال بردن جنگ امریکا علیه طالبان و تروریزم پیام روشن به واشنگتن دارد.

به نظر می رسد که روسها، ایرانی ها و چینایی ها منافع شانرا در خروج امریکا و برسمیت شناختن طالبان بحیث دولت مشروع جانشین دولت دست نشانده امریکایی در کابل می بینند.
چانه زنی ها با طالبان بحیث قدرت بدیل تحت نام صلح در کشور های مختلف باعث کاهش مشروعیت دولت افغانستان شده و مشروعیت جنگ آمریکا با تروریزم و طالبانیزم را زیر سوال می برد.

لغو و یا به تعلیق انداختن انتخابات بحیث مشوق تروریستان برای پیشرفت مذاکرات یک طرح تبهکارانه و خیلی خطرناک است که پیامد های آن برباد رفتن دست آوردهای دموکراتیک و مدنی ۱۸ سال اخیر، فروپاشی ارتش و سقوط رژیم کابل در کام تروریزم در تحت مدیریت پاکستان خواهد بود. در فرجام جنگ داخلی و فصل جدیدی از نسل کشی و قدرت نمایی تروریزم بین المللی خواهد بود.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   اویانی
بیدار شویم و بدانیم که نیست دولتی ضد طالب و نیست طالبی ضد دولت!
خلقی و طالب و مجاهد و کمونست شان، همه یکی اند و دارای یک آرمان درونی- افغانسازی!
اینها برای این آرمان «پشتونیزم» خود، به هر رنگی در آیند.
برای پیاده سازیی مرامنامه فاشیزم پشتونیزم، همواره میهن را بفروش دارند.

آنکسیکه دو-سه روز پیش، از نام «طالبان ضد دولت»، به مسکو رفته بود، شیر محمد عباس استانکزی نام دارد.
او از شهرستان برکی استان لوگر است. در گذشته، عضو آتشین گروه خلقی ها در ح. د. خ. ا. بوده و در آنزمان، برای ریش داشتن، مردم (گلچین تباری!) را به کشتارگاه ها، زنده به گور میکرد و پسانتر، در زمان فرمانداریی طالبان، طالب بوده و به گناه ریش نداشتن، مردم (گلچین تباری!) را گردن می زد.
در زمان سیاه طالبان، نزدیک ترین دستیار ملاعمر بوده و دستیار وزیر های کارهای برون مرزی و بهداشت بوده است.
گفته میشود که شیرمحمد عباس استانکزی بچه کاکای معصوم استانکزی (رییس امنیت رژیم کابل) می باشد و از زبان دیگر، بچه خاله.
او نامزد رهبریی طالبان بجای ملا هیبت الله بود؛ مگر نتوانست دست یابد.
او نماینده طالبان در امور برون مرزی، خوانده میشود.

>>>   Raheel
جوانان آبرومند میهن!
پشتیبانی ناسنجیده و سودجویانه از سیاستمداران ناکام، خاین و معامله‌گر شاید پولکی و مقامکی نصیب تان کند اما آبرو و اعتبارتان را میبرد. به شخصیت و عزت تان ارزش قایل شوید. شما هم آدم استید!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است