ترامپ مشوق اروپا بسوی استقلال نظامی کامل
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۲    ۱۳۹۷/۸/۲۳ کد خبر: 155933 منبع: پرینت

رییس جمهور امریکا ترامپ که دیگر هیچ معیاری را در سطح جهان و حتی در برابر متحدین خود مراعات نمیکند، بهترین مشوق، فرانسه، آلمان و بخش مهی از کشورهای اروپایی بسوی استقلال کامل از طریق ایجاد یک ارتش اروپایی که فرانسه و آلمان سطون فقرات آنرا تشکیل خواهد داد، است.

مواضع بی احترامانه این تاجری که در سیاست همان قواعد را عملی میکند و تویت امروزی وی برای اروپایی ها و بخصوص برای فرانسوی ها قابل قبول نیست. فرانسه کشوری است که ۵۲ سال قبل ناتو را ترک کرد وخودش قدرت نظامی مستقل و اتومی خود را ایجاد نمود.

سخنان ترامپ آلمان ها امروز بسوی ایجاد یک ارتش اروپایی کشانده است، ارتشی که بگفته امانوئل ماکرون بتواند از اروپا در برابر قدرت هایی چون روسیه، چین و حتی امریکا از خود دفاع کند. این سخننان ماکرون به اضافه افشای وی ناسیونالیزم امریکای ترامپ و یکجانبه گری او در سطح بین المللی روز ۱۱ نوامبر در برابر ۷۲ سران جهان، ترامپ را به خشم آورده است.

رجوع کنید به رویت امروز صبح وی: دونالد ترامپ امروز در ۵ توییت درباره سفرش به فرانسه، به پیشنهاد مکرون و انتقادهای او از ناسیونالیسم پاسخ داد و نوشت: امانوئل ماکرون پیشنهاد ایجاد ارتش خاص برای اروپا حفاظت در برابر آمریکا، چین و روسیه را داده است اما این آلمان بود که در جنگ جهانی اول و دوم (به فرانسه حمله کرد). خوب اوضاع برای فرانسه چطور پیش رفته بود؟ قبل از ورود آمریکا (به جنگ‌‌های جهانی اول و دوم)، آنها در پاریس داشتند شروع به یادگیری زبان آلمانی می‌کردند. سهم خودتان از ناتو را می‌پردازید یا نه؟

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
اروپا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است