چراي حاكميت پشتون ها!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۷/۸/۲۴ کد خبر: 155952 منبع: پرینت

اگر سخني معقولانه در قالب و اقعيت هاي جهل و نيرنگ، التماس و چاپلوسي قوم پشتون در مورد حاكميت شان بزنيم "مردماني هستند شيطان در زمين خدا در آسمان از آنها فراري است" كه ما با آنها گرفتار شديم!

هرگاه خارجي ها نقش سياسي و نظامي در كشور داشته اند در دوره انگليسي ها، روسها و آمريكايي ها پشتونها را براي رياست جمهوري انتخاب كرده اند و هرگاه كشور را ترك كرده اند حاكميت پشتونها سقوط كرده است.

عواملي كه در حاكميت پشتونها نقش پٌررنگ دارد ١-نيروهاي خارجي ٢-پذيرفتن دستورات و تسليم شدن در برابر تمام خواست هاي نيروهاي خارجي٣- عدم ميل و اشتياق غير پشتونها براي بدست گرفتن سرنوشت شان (البته ميتوان مجاهدان بيسواد را در اين اواخر به علت رهبري نادرست شان مقصر دانست) عواملي عمده در بدست گرفتن قدرت توسط پشتونها است.

اگر به ريشه و عوامل انديشه ها و تفكرات و نحوه زندگي پشتونها بنگريم مملو از دروغ،ترفند و دسيسه، چاپلوسي و حقه بازي در زندگي اجتماعي آنها نقش بسته است، بزرگان و سران پشتون به راحتي به خارجي ها سر خم ميكنند و دست بوسي ميكنند اما اين فرهنگ پَست و پليد در ميان غير پشتونها وجود ندارد و هرگز به هيچ عنوان يك غير پشتون را نخواهي يافت به يك خارجي سر تعظيم فروكند هر آنچه خارجي بگويد وي چشم گفته اجرا كند ولي همين غير پشتونها كه غيرت و وجدان شان اجازه نميدهد به دستور خارجي ها لبيك بگويند.

به خدمتگذاري پشتونيست ها مانند كرزي و غني مي پردازند!
اين است درد و روزگار مردم ما با پشتونها... حقا ميگويند خَر كار-خري داشت-وخر آن خري داشت!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون ها
حاكميت
نظرات بینندگان:

>>>   دزدان هم مدت چهار سال حاکمیت کرد که هر لحظه آن در حافظه مردم ثبت است ضرورت به توضیحات ندارد.

>>>   هوشنگ سامانیان
باوجود که آقای حکمتیار که پسر شان در انتخابات مجلس در کابل نامزد بود، ۱۳۰۰ رأی گرفته است.
اکنون‌ ادعا می کند که هر کس با مجمع ما نیاید، منزوی می شود.

>>>   وقتی خارجی ها رفتند حکومت شان سقوط کرد بعدا حکومت بدست کی افتاد؟؟؟
اگر خارجی ها فردا بروند یک ماه بعد می بینی قدرت در دست کیست ودرکابینه چند تاجک ازبک هزاره است ، یاوالی پروان وپنشیرکی است ! یا کسی مرد است آن وقت نظاهرات کند ،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است